Nieuwsgroepen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
"belabberde provider". Ik haalde altijd de volledige 100Mbit van de usenet server. Zelfs van non-dommel IP's.
Er zijn genoeg redenen om elke provider in Belgie "belabberd" te noemen hoor. Ik heb voldoende redenen atm om bij Dommel te blijven.
Er zijn genoeg redenen om elke provider in Belgie "belabberd" te noemen hoor. Ik heb voldoende redenen atm om bij Dommel te blijven.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Wat voor onzin is dit hier weer eens?
Hou het beetje deftig hé heren en dames ook al is het warm![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Iedere provider heeft zijn + en - punten. Wees blij dat dommel dit aanbied ze moeten dit niet he
Hou het beetje deftig hé heren en dames ook al is het warm
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Iedere provider heeft zijn + en - punten. Wees blij dat dommel dit aanbied ze moeten dit niet he
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eigenlijk zijn nieuwsgroepen geen taak van een ISP (welke provider heeft dat nog?)
- - Een internet provider zorgt voor een internetverbinding
- een service provider biedt hierop een dienst aan (voorbeeld newsgroups, cloud, mail, voip, vod, ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het is misschien geen taak van een ISP, maar als ze in je abo zitten zouden ze op zijn minst wel mogen werken. Als Telenet zijn mail er 2 weken zou uit liggen zou men moord en brand schreeuwen, imho ook geen taak van een provider om mail te voorzien en zo kunnen we op alles verder gaan...
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
duurt wel echt lang deze keer , kan men hun in gebreken stellen voor dit en de faktuur niet betalen
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Tja, maar er is een verschil tussen een standaard communicatiemiddel zoals email en (laat ons eerlijk zijn) een dienst die voor 99.99% gebruikt wordt om auteursrechterlijk beschermd materiaal illegaal te verkrijgen. Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.Slafes schreef:Het is misschien geen taak van een ISP, maar als ze in je abo zitten zouden ze op zijn minst wel mogen werken. Als Telenet zijn mail er 2 weken zou uit liggen zou men moord en brand schreeuwen, imho ook geen taak van een provider om mail te voorzien en zo kunnen we op alles verder gaan...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
99,9% van mijn mail in de Telenet box is ook spam... Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.
/absurd![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
/absurd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik ben het ermee eens dat internetproviders geen usenet of e-mail moeten aanbieden. Doen ze dat wel, dan is dat in het geval van e-mail in elk geval om klanten te ontmoedigen om naar een andere provider over te schakelen. Dan moeten ze immers ook een nieuw e-mail adres gaan gebruiken. Ik vermoed dat usenet voor Dommel ook wel iets is om hun klanten vast te houden, elders is het immers niet inbegrepen.
Maar zoals eerder al gezegd... internet leveren is voldoende. Laat mensen maar zelf een (al dan niet betalend) e-mailadres of usenet-account aanmaken elders. Evenzeer is het niet de taak van een internetprovider om een thuisnetwerk (router/wifi) te voorzien maar dat is een andere discussie.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar zoals eerder al gezegd... internet leveren is voldoende. Laat mensen maar zelf een (al dan niet betalend) e-mailadres of usenet-account aanmaken elders. Evenzeer is het niet de taak van een internetprovider om een thuisnetwerk (router/wifi) te voorzien maar dat is een andere discussie.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Volgens mijn command prompt hebben ze dat nog steedsGuntherDW schreef:Je slaagt de nagel op z'n kop... "vroeger"
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/145yEUO.png)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Omdat het resolved naar een giganews IP wil niet zeggen dat ze het weldegelijk nog altijd aanbieden.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 58#p754678
Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 58#p754678
Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?
-
- Plus Member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Denk dat je zelf wel beseft dat dit een scheve vergelijking is. SuccessSlafes schreef:99,9% van mijn mail in de Telenet box is ook spam... Ik schrik er eerlijk gezegd van dat een ISP anno 2018 nog geassocieerd wil worden met dit soort “diensten”.
/absurd
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Ben zelf geen edpnet klant, maar was uit curieusiteit gewoon wat news.[provider].be adressen aan het pingen om te zien wie er nog allemaal zou antwoorden.GuntherDW schreef:Omdat het resolved naar een giganews IP wil niet zeggen dat ze het weldegelijk nog altijd aanbieden.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 58#p754678
Njagoed, je kan proberen inloggen met je edpnet login, als ze het nog (onaangekondigd/unsupported) aanbieden zou je zoals indertijd ~10GB per maand moeten hebben?
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ziet er zeer interessant uit, en voor amper €7,5 kan je prepaid, en dus zonder een abonnement te nemen, even testen! 'k Ga straks ook maar 'ns proberen.mrzed schreef:Ben eweka aan het testen... loopt goed...
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
50 Mbit, en 8 connecties. Voor mij persoonlijk nog steeds snel genoeg, ik haal op dit moment bij Scarlet slechts maar 33 Mbps dus ik kan zelfs de 50 Mbps niet halen.mrzed schreef:minpunt met de prepaid is de max 8 connecties en dacht beperkt op 30mbit ? ( test deze nu en volgende keer pak ik het jaarplan wel veel vlotter)
![Lol 2 :lol2:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
![Afbeelding](https://i.imgur.com/6fwBckz.png)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jul 2018, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
En ze blijven het nog steeds aanbieden als onderdeel van het netline-abonnement. Zij het wel onder de noemer "gratis extra", maar het "bellen" is ook "gratis" volgens de website. Vorm van consumentenbedrog? Even Testaankoop bellen (gratis welteverstaan).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Jullie zijn nogal snel op jullie tenen getrapt zeg. Er is duidelijk gemaakt dat er problemen zijn en dat eraan gewerkt werd voor zover mogelijk.
Dat het wat langer duurt dan gedacht klopt.
Maar om dan echt te gaan doen zoals jullie 2 hier nu doen is nogal overdreven.
Als die tickets dezelfde "toon" hebben als de posts hier kan ik het wel verstaan als ze gewoon die tickets gesloten hebben.
Om voor zoiets ook naar test aankoop te gaan bellen? Als ze al weten waarover je spreekt![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Er was indertijd een melding op hun site met "aangezien de helpdesk telefonisch deze dagen overbezet is, is het aangeraden om een ticket online aan te maken". Ga je daar ook dan ineens naar test aankoop voor bellen?
Onthoud dat dommel een vrij kleine provider is die met wat hervormingen intern bezig is, na de samenwerking met de bhaalu gasten e.d..
Dat het wat langer duurt dan gedacht klopt.
Maar om dan echt te gaan doen zoals jullie 2 hier nu doen is nogal overdreven.
Als die tickets dezelfde "toon" hebben als de posts hier kan ik het wel verstaan als ze gewoon die tickets gesloten hebben.
Om voor zoiets ook naar test aankoop te gaan bellen? Als ze al weten waarover je spreekt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Er was indertijd een melding op hun site met "aangezien de helpdesk telefonisch deze dagen overbezet is, is het aangeraden om een ticket online aan te maken". Ga je daar ook dan ineens naar test aankoop voor bellen?
Onthoud dat dommel een vrij kleine provider is die met wat hervormingen intern bezig is, na de samenwerking met de bhaalu gasten e.d..
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jul 2018, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op mijn tenen getrapt en ben al 12 jaar een tevreden Dommelklant (buiten een aantal beslommeringen bij mijn overstap naar VDSL). Maar hier geven ze blijk van een duidelijk gebrek aan communicatie (volgens mijn laatste ticket zou het al probleemloos opgelost geweest zijn eind vorige week...). Deel gewoon mee op je website dat deze dienst (al dan niet tijdelijk en desnoods voor wat voor reden ook) niet werkt. Vooral voor nieuwe abonnees die op basis van deze gratis dienst een keuze maken is dit misleidend. En in het voorbeeld dat jij aanhaalt hebben ze tenminste nog gecommuniceerd.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb daarnet ook opgemerkt dat usenet niet meer werkt. Jammer te zien dat dat al 3 weken aansleept.. De telefonie en klantenservice trekken op niet veel bij Dommel, maar gratis usenet was altijd wel een goede pijnstiller..
Als Eweka ook bij Highwinds hoort, waarom was de retentie bij Dommel dan zo crappy vergeleken met Eweka? Raar..
Als Eweka ook bij Highwinds hoort, waarom was de retentie bij Dommel dan zo crappy vergeleken met Eweka? Raar..
Elke Internet provider biedt email aan, hoe moeten ze andere communiceren met hun klantenjantje81 schreef:Ik ben het ermee eens dat internetproviders geen usenet of e-mail moeten aanbieden. Doen ze dat wel, dan is dat in het geval van e-mail in elk geval om klanten te ontmoedigen om naar een andere provider over te schakelen. Dan moeten ze immers ook een nieuw e-mail adres gaan gebruiken. Ik vermoed dat usenet voor Dommel ook wel iets is om hun klanten vast te houden, elders is het immers niet inbegrepen.
Maar zoals eerder al gezegd... internet leveren is voldoende. Laat mensen maar zelf een (al dan niet betalend) e-mailadres of usenet-account aanmaken elders. Evenzeer is het niet de taak van een internetprovider om een thuisnetwerk (router/wifi) te voorzien maar dat is een andere discussie.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Er zijn geen pure Internet providers meer, ze bieden vandaag immers allemaal extra zaken aan zoals mobiele telefonie en/of digitale TV.
Ik snap wel wat je wil zeggen. Maar dan kan ik ook stellen dat een Telecom operator zich enkel moet houden aan waarvoor een GSM toestel in feite voor dient, namelijk mobiel bellen. Maar de GSM's zijn inmiddels geëvolueerd naar smartphones en nu verwacht iedereen ook om mobiel te kunnen surfen.
Is het de taak van een provider om gratis data aan te bieden voor 'Pokemon Go' te spelen ? Of om gratis Netflix aan te bieden ?
Neen. Maar uiteraard is dat een middel om klanten te verleiden dus ook een reden waarom je voor die bepaalde provider kiest.
Dommel biedt vandaag een pakket aan genaamd 'dommel netline'. Wat houd dit in:
-max 2mbps upload/30mbps download of max 20mbps upload/100mbps download mits optie speedpack
-5 mailboxen van elke 5GB met elke mogelijkheid tot 3 aliassen
-telefoonnummer met gratis mogelijkheid van 2e telefoonnummer
En ze zetten extra in de verf:
- gratis 24/7 bellen naar vaste én mobiele nummers in België (inderdaad ik bel met mijn vast toestel gratis naar mobiele nummers, dus geen gesprekskosten !!!)
- gratis bellen naar de meeste mobiele nummers in 40 buitenlanden
- gratis newsserver nntp, binaries
- gratis antivirus/antispam scan van je mailboxen
Je kan dit wel allemaal gratis noemen maar dat maakt gewoon deel uit van het pakket en dat voor een maandprijs van €42.95 (€41.95 mits domiciliëring) en nog eens €4.99 euro voor de speedpack optie.
Reeds meer dan 5 weken is de nieuwsgroep server van Dommel niet meer beschikbaar, zonder ook maar enige vermelding op hun website dat er een technisch probleem is. Je moet maar pech hebben als nieuwe klant dat je net Dommel kiest omwille van deze 'extra' gratis dienst om dan vast te stellen dat dit niet werkt.
Bij zowat alle ISP/Telecom operatoren betaal je bij de goedkoopste abonnementen voor elke telefoongesprek, voor elke sms en voor elke byte data die je verstuurt. Maar zodra je bepaalde pakketten bestelt krijg je gratis zaken zoals onbeperkt sms'en, gratis bellen naar gsm nummers die op hetzelfde factuur staan of gratis data verbruiken met je favoriete mobile applicatie (facebook, whatsApp, SnapChat, Pokemon GO,...).
Hoe zou jij het vinden als deze gratis diensten plots weken lang niet meer beschikbaar zijn zonder ook maar enige mededeling ?
Zal je bereid zijn om ook nog dezelfde maandprijs te blijven betalen indien deze gratis diensten definitief verdwijnen ?
Zou je nog steeds bij dezelfde provider blijven of overwegen over te stappen ?
Ik ben zelf al meer dan 11 jaar klant bij Dommel en best tevreden maar dit slaat toch wel alles. Heb voorlopig een pre-paid abonnement genomen bij Eweka.Ik verwacht van Dommel ofwel een oplossing ofwel een aanpassing van de maandprijs. Zo niet denk ik op termijn over te stappen naar een andere provider.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Elf jaar ? Dat je het zo lang kan uithouden snap ik echt nietmgee2255 schreef: Ik ben zelf al meer dan 11 jaar klant bij Dommel en best tevreden maar dit slaat toch wel alles. Heb voorlopig een pre-paid abonnement genomen bij Eweka.Ik verwacht van Dommel ofwel een oplossing ofwel een aanpassing van de maandprijs. Zo niet denk ik op termijn over te stappen naar een andere provider.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Natuurlijk gaan ze de maandprijs niet naar beneden trekken, je kan misschien ff dreigen met contractbreuk als je per kwartaal of jaarlijks betaald, maar Dommel kennende hebben die nog nooit een creditnota uitgeschreven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Ze hebben nog geen 2 maand geleden een geste gedaan voor de mensen met een domiciliering waarbij ze teveel genomen hadden
.
Ik zit trouwens ook ~11j bij dommel ondertussen. Sinds eind sept '07 aangesloten bij dommel.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik zit trouwens ook ~11j bij dommel ondertussen. Sinds eind sept '07 aangesloten bij dommel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Neen. Was algemene mail naar iedereen denk ik.
Ze hebben wel het teveel dat ze afgetrokken hebben met 5% verhoogd als compensatie.
Dit werd dan als "krediet bijgehouden" voor volgende betalingen.
De exacte mail kan je hier lezen -> https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 88#p754518
Ze hebben wel het teveel dat ze afgetrokken hebben met 5% verhoogd als compensatie.
Dit werd dan als "krediet bijgehouden" voor volgende betalingen.
De exacte mail kan je hier lezen -> https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 88#p754518
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Zo kan ik het ook, eerst pikken ze het geld van hun klanten en dan willen ze het niet terugbetalen
Voutje in het systeem noemen ze dat dan , Mijnheer Dom had gewoon dringend geld nodig ja...![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Voutje in het systeem noemen ze dat dan , Mijnheer Dom had gewoon dringend geld nodig ja...
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hoezo niet terugbetalen. In ruwe valuta niet nee.
Maar ge krijgt wel korting op uw volgende maanden, dus in principe is het wel profijt als je niet van plan was om te vetrekken.
Bij veel winkels en dat soort dingen krijgt ge ook gewoon een "waardebon" ofzo.
Maar ge krijgt wel korting op uw volgende maanden, dus in principe is het wel profijt als je niet van plan was om te vetrekken.
Bij veel winkels en dat soort dingen krijgt ge ook gewoon een "waardebon" ofzo.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ze zijn al bijna 2 maand aan het 'prutsen' en gisteren heb ik nogmaals een ticket aangemaak om mijn ongenoegen over de gang van zaken duidelijk te maken. Hieronder mijn bericht en hun antwoord (en ja ze hebben zelfs geantwoord!).
=====knip=====
Beste
Het is nu bijna 2 maanden geleden dat jullie 'hard aan het werk waren" om de problemen met de newsserver op te lossen maar tot op heden werkt dat nog steeds niet.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat jullie dat in die lange periode niet opgelost krijgen, temeer daar 'Highwinds' gewoon operationeel is!
Als het de bedoeling is deze service niet meer aan te bieden, wees dan te minste zo eerlijk daar voor uit te komen en de
prijs van jullie product dienovereenkomstig aan te passen. In het andere geval zorg verdorie voor een oplossing!
In de lange periode dat ik klant ben heb ik jullie product steeds aan vrienden en kennissen aangeprezen, maar gelet op bovenstaande
ga ik mijn mening hierover ernstig moeten herzien!
Verder stel ik het niet op prijs dat mijn tickets over dit probleem onbeantwoord blijven en gewoon afgesloten worden. Dus graag een reactie!
=====knip=====
Hun reactie:
Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat we nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internet abonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
Die laatste regel vind ik wel bijzonder laag. Dit interpreteer ik 'als het uw niet aanstaat mag je altijd op een ander gaan' en dit terwijl zij zelf in gebreke zijn omdat ze de dienst die contractueel vastligt niet leveren!
=====knip=====
Beste
Het is nu bijna 2 maanden geleden dat jullie 'hard aan het werk waren" om de problemen met de newsserver op te lossen maar tot op heden werkt dat nog steeds niet.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat jullie dat in die lange periode niet opgelost krijgen, temeer daar 'Highwinds' gewoon operationeel is!
Als het de bedoeling is deze service niet meer aan te bieden, wees dan te minste zo eerlijk daar voor uit te komen en de
prijs van jullie product dienovereenkomstig aan te passen. In het andere geval zorg verdorie voor een oplossing!
In de lange periode dat ik klant ben heb ik jullie product steeds aan vrienden en kennissen aangeprezen, maar gelet op bovenstaande
ga ik mijn mening hierover ernstig moeten herzien!
Verder stel ik het niet op prijs dat mijn tickets over dit probleem onbeantwoord blijven en gewoon afgesloten worden. Dus graag een reactie!
=====knip=====
Hun reactie:
Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.
We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat we nog geen zicht is op een oplossing.
Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.
Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internet abonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
Die laatste regel vind ik wel bijzonder laag. Dit interpreteer ik 'als het uw niet aanstaat mag je altijd op een ander gaan' en dit terwijl zij zelf in gebreke zijn omdat ze de dienst die contractueel vastligt niet leveren!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Wat ik denk... Ze hadden een hele goede deal om dit te kunnen aanbieden en die deal is afgelopen. Highwinds wil niet meer aan dezelfde voorwaarden verlengen en ze zijn daarover aan het onderhandelen. Pure speculatie maar zou me niet verbazen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
Die laatste regel is bijzonder duidelijk, niets laag aan.Berda schreef:
Die laatste regel vind ik wel bijzonder laag. Dit interpreteer ik 'als het uw niet aanstaat mag je altijd op een ander gaan' en dit terwijl zij zelf in gebreke zijn omdat ze de dienst die contractueel vastligt niet leveren!
Het feit dat het nu al maanden aansleept en ze geen alternatief bieden is heus wel een beredeneerde actie.
Ze zullen intern de kost van vertrokken klanten wel afmeten ten opzichte van de kost van de oplossing...
Trouwens over het contractueel vastliggen heb ik zo mijn twijfels...
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Niet dat ik er een rechtzaak wil van maken maar dit lees ik in een aantal documenten die ik van hun op papier heb:
[*]In hun raamcontract staat duidelijk dat Dommel voorziet in een toegang tot het internet en hun servers 24/24 en 7 op 7.
[*]In een begeleidende brief specifiek aan mij gericht, en op papier met gedrukte hoofding, maken ze een opsomming van die servers en de benodigde toegangscodes. Die servers zijn oa. de mail-server, homepage server en de news-server. Gelet op bovenstaande denk ik te mogen stellen dat ze momenteel juridisch gezien niet de diensten leveren zoals die bij het afsluiten van het contract opgegeven werden.
Afwachten dus wat het gaat geven. Momenteel dan maar een extra abo genomen bij een betaalserver...
[*]In hun raamcontract staat duidelijk dat Dommel voorziet in een toegang tot het internet en hun servers 24/24 en 7 op 7.
[*]In een begeleidende brief specifiek aan mij gericht, en op papier met gedrukte hoofding, maken ze een opsomming van die servers en de benodigde toegangscodes. Die servers zijn oa. de mail-server, homepage server en de news-server. Gelet op bovenstaande denk ik te mogen stellen dat ze momenteel juridisch gezien niet de diensten leveren zoals die bij het afsluiten van het contract opgegeven werden.
Afwachten dus wat het gaat geven. Momenteel dan maar een extra abo genomen bij een betaalserver...
-
- Pro Member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Om je tijdelijk te behelpen kun je ook een paar weken sunny usenet gratis uitproberen.... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb al jaren sunny usenet; geen klagen van... en account kan men ook sharen, dat maakt het nog goedkoper....![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb al jaren sunny usenet; geen klagen van... en account kan men ook sharen, dat maakt het nog goedkoper....
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Juridisch is dat vrij eenvoudig:Berda schreef:Gelet op bovenstaande denk ik te mogen stellen dat ze momenteel juridisch gezien niet de diensten leveren zoals die bij het afsluiten van het contract opgegeven werden...
- - de telecom operator kan éénzijdig de voorwaarden wijzigen (vb prijs).
- als compensatie mag de klant - zonder schadevergoeding - het contract opzeggen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.