Ik heb zowel een chromecast 1 (de dongle) als 2 (de ronde) geprobeerd: Je stelt alles in via Google Home, alles werkt, tot dat de chromecast z'n stroom verliest (TV wordt uitgeschakeld) en als de tv terug ingeschakeld wordt kan je niet langer casten van zowel laptop, tablet als gsm op hetzelfde wifi-netwerk. De Chromecast zelf geeft geen foutmelding en blijft vrolijk elke minuut z'n achtergrond verversen.
De chromecast heeft met andere woorden internet en op de modem kan ik inderdaad de chromecast tussen de verbonden apparaten zien en zelfs pingen.
Bijzonderheid: ik heb het niet over een Belgische installatie, maar eentje in Frankrijk, via het BBox-aanbod van Bouygues telecom (ADSL). Het heeft altijd gewerkt, maar zo te zien heeft de modem een firmware-update gehad en is de webinterface wat uitgebreider geworden.
Ik weet niet of het aan de chromecast ligt (denk het niet, want ik heb er 2 verschillende geprobeerd met zelfde resultaat).
Of de TV (lijkt me niet veel invloed hierop te hebben, is nog niet eens een smart-TV).
Of het castende toestel (verschillende types geprobeerd: laptop, tablet, smartphone).
Waarschijnlijk de modem. Maar waarom dan?
Chromecast kan niet gevonden worden
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Net vastgesteld dat laptop wél de chromecast ziet, gsm niet.
Op de modem is ook deze melding te zien, en ik heb geen idee hoe ik dit moet plaatsen: 192.168.1.55 = chromecast, 192.168.1.1 is een Note 8 die probeert te casten.
Op de modem is ook deze melding te zien, en ik heb geen idee hoe ik dit moet plaatsen: 192.168.1.55 = chromecast, 192.168.1.1 is een Note 8 die probeert te casten.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
zo deed ik het voor de GSM
Step 1: Plug in your Chromecast device. Plug Chromecast into your TV, then connect the USB power cable to your Chromecast. ...
Step 2: Connect your Chromecast device. ...
Step 3: Download the Google Home app. ...
Step 4: Set up Chromecast. ...
Step 5: Cast content.
Step 1: Plug in your Chromecast device. Plug Chromecast into your TV, then connect the USB power cable to your Chromecast. ...
Step 2: Connect your Chromecast device. ...
Step 3: Download the Google Home app. ...
Step 4: Set up Chromecast. ...
Step 5: Cast content.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ja, dat moet ik nu élke keer doen als de chromecast zonder stroom valt (aka: tv uitgeschakeld wordt).
Chromecast factory-resetten (knop ingedrukt houden tot het blijft branden) en dan terug met Google Home app toevoegen.
Chromecast factory-resetten (knop ingedrukt houden tot het blijft branden) en dan terug met Google Home app toevoegen.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Al eens getest wat het effect is als je de modem reset ipv de chromecast? Mdns routing issue misschien?
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb vorige week exact hetzelfde gemerkt, maar had toen echt geen tijd of zin om daar verder mee te spelen, en was het eigenlijk vergeten (chromecast wordt zelden gebruikt bij ons)...
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Dit: https://forum.bouyguestelecom.fr/questi ... tion-modem
Kan blijkbaar opgelost worden door wired te werken. Als ik het goed lees.
Er bestaat wel een ethernet adapter voor Chrome, maar nooit geprobeerd.
Kan blijkbaar opgelost worden door wired te werken. Als ik het goed lees.
Er bestaat wel een ethernet adapter voor Chrome, maar nooit geprobeerd.
- keerekeerweere
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Ik gebruik deze voor de 1e Chromecast versie.Beppi schreef: De ethernet adaptor van google kan je blijkbaar niet meer verkrijgen, maar werkt wel goed.
https://www.amazon.de/UGREEN-Chromecast ... B01N1X28F1
Wifi ontvangst van de Chromecast was ok wel maar telkens er een microgolf toestel in de buurt actief was viel de doorvoersnelheid naar beneden. Tijdens een Netflix stream aflevering best onaangenaam. Met deze 'ethernet' interface natuurlijk geen last meer van.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat het probleem dat meon ondervindt inderdaad goed beschreven staat in bovengenoemde post op het Bouyges forum.jutuiz schreef:Dit: https://forum.bouyguestelecom.fr/questi ... tion-modem
Kan blijkbaar opgelost worden door wired te werken. Als ik het goed lees...
Blijkbaar zijn de problemen begonnen in juni 2018, en nog niet opgelost, dus duidelijk een modem probleem (nà een Firmware upgrade?).
Ik betwijfel of een Chromecast ethernet adaptor het probleem zal oplossen, want de castende toestellen zijn ook nog steeds via die (buggy) modem verbonden, en de gebruikers in bovengenoemde post melden ook problemen met bedrade toestellen (op LAN2 en LAN3?).
Als mogelijke oplossing zou ik meon de aanschaf van een eenvoudig access point voorstellen (dat liefst bedraad met de modem verbonden is). Dat kan een oude modem/router zijn, ingesteld als IP Client/AP.
Op die manier moet de traffiek tussen de toestellen onderling niet over de modem (alleen de internet traffiek).
Kijk ook eens op de nieuwe webinterface van de Bytel B-box (192.168.1.254?) of er een mogelijkheid bestaat om "AP Isolation" uit te schakelen.
Of probeer nog eens door ervoor te zorgen dat zowel het castend toestel en de Chromecast op dezelfde WiFi band zitten (ik zou eens de 5GHz band uitzetten op de modem).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De modem heeft enkel 2.4 GHz wifi.
Ik ben anders best wel onder de indruk van die webinterface van de F@st3504: voor zover ik kan beoordelen erg uitgebreid en toch gebruiksvriendelijk en vlot (in tegenstelling tot de proximus BBox 3S...).
AP isolation... Hoe zou dat in het Frans heten, want heel die interface is in die taal .
Ik denk niet dat het beschikbaar is:
Ik ben anders best wel onder de indruk van die webinterface van de F@st3504: voor zover ik kan beoordelen erg uitgebreid en toch gebruiksvriendelijk en vlot (in tegenstelling tot de proximus BBox 3S...).
AP isolation... Hoe zou dat in het Frans heten, want heel die interface is in die taal .
Ik denk niet dat het beschikbaar is:
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Hoe verklaar je dan dat ik hetzelfde probleem heb? Ik zit bij Orange, en gebruik een Amplifi Ubiquiti als router... ik kan niet met zekerheid zeggen wanneer het bij mij begonnen is, want we gebruiken dat ding zelden...philippe_d schreef: Ik denk dat het probleem dat meon ondervindt inderdaad goed beschreven staat in bovengenoemde post op het Bouyges forum.
Blijkbaar zijn de problemen begonnen in juni 2018, en nog niet opgelost, dus duidelijk een modem probleem (nà een Firmware upgrade?).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Kijk je igmp snooping instellingen eens na, de implementaties rammelen vaak.
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... Fi-Network
Op die provider doos zal die optie waarschijnlijk wel niet toegankelijk zijn maar kans is groot dat de igmp snooping functionaliteit rammelt.
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... Fi-Network
Op die provider doos zal die optie waarschijnlijk wel niet toegankelijk zijn maar kans is groot dat de igmp snooping functionaliteit rammelt.