Downloaden muziek niet schadelijk voor industrie

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

Er is geen verband tussen de opkomst van illegaal downloaden van muziek en de slechte prestaties van de muziekindustrie. Dat staat in een rapport over muziekhandel van de organisatie voor economische samenwerking en ontwikkeling (Oeso).

De malaise in de sector zou vooral te wijten zijn aan een gebrek aan nieuwe titels en de concurrentie van andere vormen van entertainment zoals games. De platensector verwerpt het rapport.

Tussen 1999 en 2003 nam de muziekomzet af met ongeveer 20 procent. Volgens de Oeso is er geen bewijs voor de stelling dat vooral muziekruil de oorzaak is van verminderde verkoop. Aanwijzingen zijn er wel. De val van de muziekomzet was in Nederland het grootst. Nederland kent ook een groot aantal Kazaa-gebruikers. In Zuid-Korea, een land met veel gebruik van breedband, was de terugval ook meer dan gemiddeld.

De mondiale omzet van de muziekhandel stijgt nu weer. Dit komt door de komst van de legale downloadsites, de snelgroeiende handel in muziek-dvd's, ringtones, en de prijsdalingen van cd's. Deze prijsdalingen waren in de VS 25 procent.

Bron: VUM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kochanie schreef: De platensector verwerpt het rapport.
Waarom verwondert mij dit niet? De geldwolven. Trouwens, een groep die ik goed vind, daar koop ik nog altijd de CD van. Of ik hem nu kan downloaden of niet.

Cheers
Afbeelding
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sub Zero schreef:
een groep die ik goed vind, daar koop ik nog altijd de CD van. Of ik hem nu kan downloaden of niet.

Cheers
ik ook, en muziek die ik niet goed vind, die koop ik niet. Dat lijkt me logisch, maar de achteruitgang van de kwaliteit van de populaire muziek zorgt er voor dat ik minder geld moet uitgeven dan vroeger :roll:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Der is 1 simpele en logische reden waarom der aan sharing gedaan wordt, cd's zijn gewoon veel te duur. Door cd's goekoper te maken gaat hun winst alleen nog maar stijgen. Dus ze zouden nogal gek zijn voor te niet te doen. Als ik cd's koop is het meestal uit de grabbelbak gaande van 5 tot 10 euro, voor dvd's ga ik ook niet hoger dan €10/stuk.
[The Cleaner]
Member
Member

de mensen kopen nu gewoon meer cd's waarvan ze (door eerst te downloaden) zeker zijn dat hij goed is en véél minder cd's die zo toch wel eens misschien goed zouden kunnen zijn omdat dat éne goede nummer erop staat. Kort gesteld: nu download je eerst iets, als je het goed vind zal je het wel kopen en dus spaar je geld uit door geen rommel meer te kopen.
Zo gaat het bij mij toch :)
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Trouwens, een groep die ik goed vind, daar koop ik nog altijd de CD van. Of ik hem nu kan downloaden of niet.
Yup doe ik ook, maar het ergste is dat de platenfirma's tegenwoordig de goede groepen gewoon geen contract meer geven
Zoals Novastar, Kane en andere goede rockbands......

Als ze de voorkeur geven aan easy money, door een blondje te laten playbacken op een hit van vroeger, nie moeilijk dat wij dat niet meer willen kopen......

Dat ze weer beginnen met goede groepen en goede muziek te verkopen....
Fraggle
Member
Member

trobbelke schreef:
Sub Zero schreef:
een groep die ik goed vind, daar koop ik nog altijd de CD van. Of ik hem nu kan downloaden of niet.

Cheers
ik ook, en muziek die ik niet goed vind, die koop ik niet. Dat lijkt me logisch, maar de achteruitgang van de kwaliteit van de populaire muziek zorgt er voor dat ik minder geld moet uitgeven dan vroeger :roll:
Daar ben ik het volledig mee eens. Als ge ziet wat voor een 'muziek' tegenwoordig de top haalt...
Voor de moment staat Crazy Frog op 1 denk 'k :roll:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Fraggle schreef:Voor de moment staat Crazy Frog op 1 denk 'k :roll:
De eerste die het hier durft te zingen, die zal iets voor hebben ;)
Ik kan dat nummer echt niet meer horen he! En daar die idiote reclame van Jamba bij... :roll:
Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Deng deng deng...
Koop nu deze crazy ringtone !!
deng deng.... prrrt
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

* Sub-Zer0 hits Debruineo on the head with a crazy frog
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Leef jullie maar eens uit!

By the way, de Universiteit van Gent heeft vastgesteld dat repressief optreden tegen downloaders contraproductief werkt, wat door Marcelleke Heymans van de IFPI als "larie" werd afgedaan :D.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

92m Weg ermee :lol:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Dat hebben deze jongens ook gedacht.
Bijlagen
copycopycopy.JPG
(95.85 KiB) 72 keer gedownload
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

@ Teebee: 93m ....

flamenca
Bijlagen
BeatThaFrog.jpg
(79.11 KiB) 41 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”