- Automatisch
- Laag
- Normaal
- Hoog=Beste videokwaliteit, tot 3GB per uur voor HD en 7GB per uur voor UltraHD
Netflix HD bekijken van UHD content
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Bij Netflix profiel onder "Instellingen voor afspelen" staat er
-
- Plus Member
In het standaard HD plan komt de stream zowiezo nooit in UHD binnen en beperk je zo je dataverbruik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Instellingen springen steeds terug naar ¨auto¨ momenteel! In een chat antwoord beweert netflix hiervan op de hoogte zijn en aan te werken. Wait and see dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Maar dat is niet wat hij vraagt, hij wil eigenlijk altijd HD kwaliteit afspelen zelfs als de content UHD is. Volgens mij is dat niet mogelijk, tenzij inderdaad door je abonnement te verlagen zodat het enforced wordt.wied schreef:Instellingen springen steeds terug naar ¨auto¨ momenteel! In een chat antwoord beweert netflix hiervan op de hoogte zijn en aan te werken. Wait and see dus...
Zelf vind ik de instelmogelijkheden ook veel te beperkt. Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
-
- Elite Poster
Allemaal goed en wel, maar als je instellingen niet bewaard blijven ben je uiteindelijk nergens meer! Alleen netflix kan dat oplossen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Klopt, maar allemaal goed en wel, zelfs moest het werken is er geen enkele setting die doet wat TS wil, dus hij is nog verder van huis . En gezien de snelheid waarbij Netflix nieuwe features introduceert, gaat hij nog lang kunnen wachten. Dit is mijn grootste frustratie met Netflix. Ik kan zo direct 10 features opsommen die mijn gebruikerservaring een pak zouden verbeteren. Maar het enige dat ze introduceren zijn belachelijke dingen als extra avatarkes.wied schreef:Allemaal goed en wel, maar als je instellingen niet bewaard blijven ben je uiteindelijk nergens meer! Alleen netflix kan dat oplossen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Beperk hun snelheid, dan gaat Netflix ook naar lagere snelheid normaal. Maar inderdaad, desnoods zoals bij Youtube een menu item op de video om de kwaliteit te kiezen.Tomby schreef:
Zelf vind ik de instelmogelijkheden ook veel te beperkt. Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Vraag is met welk toestel de kids kijken. Via een laptop ga je enkel met Edge UHD kunnen kijken en bij de andere browsers wordt dit 720p of 1080p. Ook bij tablets zijn er diverse beperkingen waardoor de kids misschien nu al maar enkel HD kunnen kijken. En is de content al UHD? Als ervaringsdeskundige vader van 2 kinderen weet ik ook dat (alhoewel ze dagelijks naar Netflix kijken) het datagebruik van youtube toch nog hoger is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Je kan per profiel een andere video instelling toepassen. Maak een profiel voor je kids aan (al dan niet als kids profiel) en schroef daarvan de kwaliteit toe tot het laagste. Op die manier kijk je met jouw profiel in maximale kwaliteit en wordt dat van hen netjes beperkt.Tomby schreef:wied schreef: Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.
-
- Elite Poster
Nu je het zegt, dat heb ik vroeger ook geprobeerd maar werkte niet. Zal nog eens opnieuw moeten proberen.jnsvr schreef: Je kan per profiel een andere video instelling toepassen. Maak een profiel voor je kids aan (al dan niet als kids profiel) en schroef daarvan de kwaliteit toe tot het laagste. Op die manier kijk je met jouw profiel in maximale kwaliteit en wordt dat van hen netjes beperkt.
-
- Elite Poster
ringlord schrijft: Nu is de vraag : kan je bij de optie Hoog ervoor zorgen dat hij altijd HD selecteert ipv UHD om het datavolume te beperken?
Neen, enkel SD kan ingesteld worden indien ge een profiel maakt per gebruiker (cfr post van jnsvr). De instellingen hiervoor werken tegenwoordig echter niet meer betrouwbaar genoeg (zie mijn vorige post)...
Neen, enkel SD kan ingesteld worden indien ge een profiel maakt per gebruiker (cfr post van jnsvr). De instellingen hiervoor werken tegenwoordig echter niet meer betrouwbaar genoeg (zie mijn vorige post)...
Zet hen in een vlan die bepekt is in bandbreedte, dan heb je het ineens voor alle toepassingen geregeldTomby schreef:Zo wil ik bvb bandbreedte kunnen beperken van de kinderen, want voor hen maakt het geen hol uit.