Home RTT kolonies

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe : ik heb jarenlang met een ervaren Urbex fotograaf meegegaan en inderdaad : dit kom je helaas overal tegen. De vernielzucht van de medemens is soms erg groot. Vaak vind je in dergelijke leegstaande gebouwen zwervers en dakloze personen. Als ik zie hoe agressief deze tijdens een delirium kunnen zijn in de ambulance, dan verwonderd het mij niks dat ze daar de boel helemaal kort en klein kloppen. En hoe komt het dat zulke monumentale gebouwen lang leegstaan? Administratie. Niks meer en minder dan dat.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

krisken schreef:En hoe komt het dat zulke monumentale gebouwen lang leegstaan? Administratie.
Speculatie?
Gebeurt in Brussel ook. Gigantische blokken staan leeg, maar wel beveiligd en niet "instapklaar".
Reden: ooit is de grond meer waard en pas dan doet de eigenaar er iets mee zeker? Tot die tijd geeft het een verloederd straatbeeld.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

RTT Oostduinkerke heeft lang leeggestaan terwijl het nog eigendom was van Proximus/Belgacom. Er zijn tal van ideeën geweest om het een andere bestemming te geven (school, speelpleinwerking, jeugdhuis, sportschool/fitness, ...) maar telkens kwam men met hetzelfde antwoord : we kunnen het uiteraard verhuren, maar dan moeten we alles restaureren, verzekeringen afsluiten, etc etc en daar hebben we geen tijd voor.

Nu, zeker aan de kust zal jouw idee er ook wel voor iets tussen zitten hoor heist_175!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En de eigenaars van die gebouwen weten dat goed genoeg...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

philippe_d schreef:Ik vraag me toch soms af waarom deze verlaten gebouwen altijd zo'n enorme schade oplopen?
Je zou kunnen denken aan plunderaars, die nog wat bruikbaars meenemen, maar hier zie je ook alle stukgeslagen labavo's, toiletten, enz ...
Wel het zijn 'meestal' kinderen die er gaan spelen … en dan de ramen ingooien, dat is pret op en top als kind want thuis mag je dat niet doen :wink:

En het zijn de grote loebassen onder hen die er pret in hebben om alles dan stuk te slagen !
mees
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020, 14:17

In 1965 ben ik op vakantie geweest in een vakantiehuis in Spa,Route de la Sauvenière,soort kasteeltje met annex gebouw en toen gerund door een ouder koppel dat werkzaam was op de RTT.Momenteel is het een hotel en noemt Les Buissons.

In 1966 ben ik weer op vakantie geweest in een tentenkamp in Koksijde(niet Oostduinkerke).Het was gelegen aan de achterzijde van het vliegveld en blijkbaar toe uitgevoerd door een externe organisatie in opdracht van de RTT.Het was er slecht en het jaar nadien niet meer georganiseerd.

Begin de jaren 80 ,toen ik zelf op de RTT(Belgacom) werkte ben ik met mijn gezin op vakantie geweest in een hotel in Canet Plage tegen Perpignan.
Blosken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:02

Ik ben er ook meermaals geweest zowel in Oostduinkerke als de Ardennen . Einde de jaren 1980 begin de jaren 90.
Zijn er nog mensen die daar in deze periode zijn geweest ? Herinner me nog de races met de Go-kars op de speelplaats ,en potteken stamp in de duinen achter de home , de enige toegankelijke bunker inkruipen zalige periode . En natuurlijk de TD,s he de laatste avond . Ben benieuwd hier nog mensen tegen te komen die er ook in deze periode waren .
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”