OVH VoIP werkt niet meer

Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Hallo,

gisteren vastgesteld dat onze VoIP bij OVH niet meer werkt. We krijgen geen kiestoon meer en wanneer mensen ons willen bereiken komen ze ogenblikkelijk op de voicemail terecht.
We werken met een VoIP-adapter van OVH zelf, die tot hiertoe steeds zonder problemen heeft gewerkt. Van deze adapter al enkele malen de stekker uitgetrokken, zodat deze herstart, en ook onze Telenet-router eens laten herstarten, maar probleem is nog niet opgelost.
Heb al een ticket aangemaakt bij OVH, maar nog geen reactie.

Laatste registratie bij OVH was op 13/08 om 5h36

Nog mensen met problemen met hun VoIP bij OVH? (regio Waasland, zone 09)
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

'Hier' werkt het nog.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 6 keer

'Hier' ook nog, met een eigen Linksys papt2.
Probeer bijvoorbeeld eens de app" Zoiper" op uw smartphone te zetten, en via wifi dan de verbinding over te nemen.
Dan kun je eventueel al zelf vaststellen of het misschien aan de Voip adapter ligt of niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Alles OK ook via linphone op desktop PC...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

yezzer schreef:'Hier' ook nog, met een eigen Linksys papt2.
Probeer bijvoorbeeld eens de app" Zoiper" op uw smartphone te zetten, en via wifi dan de verbinding over te nemen.
Dan kun je eventueel al zelf vaststellen of het misschien aan de Voip adapter ligt of niet.
Indien je VoIP ATA huurt van OVH, dan krijg je de inloggegevens niet meer. Kan dus ook niet controleren of het probleem aan de VoIP adapter ligt of niet...
Tot op heden nog geen reactie van OVH :-(
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hard reset van die adapter uitvoeren, (reset knopje 20 sec ingedrukt houden of de shortcode vormen op je telefoon), en even wachten daarna. Haalt nieuwe firmware en login en zo op, zou binnen de 10 min weer moeten werken...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
petervm
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Gisteren 14 augustus ook probleem in Oudenaarde. Stekker uitgetrokken en het probleem was na een paar minuten opgelost.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Paar dagen geleden hier ook problemen. Verholpen met reset.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

KRL100 schreef:Hard reset van die adapter uitvoeren, (reset knopje 20 sec ingedrukt houden of de shortcode vormen op je telefoon), en even wachten daarna. Haalt nieuwe firmware en login en zo op, zou binnen de 10 min weer moeten werken...
Haalt hij effectief de login-gegevens terug op, zoals bv bij een Bbox?
Zit er dan specifiek firmware in die adapter, zodat hij na een hard reset zelf contact opneemt met de servers van OVH?

Hier nogmaals gewoon de stekker uitgetrokken, maar geeft geen oplossing.

Al eens een hard-reset gegeven via de shortcode, zoals vermeld op de pagina van OVH, maar dit brengt me ook niet veel verder...
Ik heb ook al eens ingelogd op de adapter, en onder 'provosioning' bij 'Profile Rule' reeds http://cisco.prov.voip.ovh.net/init.cfg ingevoerd, maar het lijkt nog steeds niet te werken
Bij Line 1 status zie ik volgende staan: Registration State: Not Registered
Dit lijkt me niet correct te zijn. Ik vind in de configuratie ook nergens een username of dergelijke terug... bij 'Line 1' blijven de velden onder 'subscriber information' leeg...

Kan iemand eens nakijken welk adres er onder 'provosioning' bij 'Profile Rule' is ingevoerd en welk adres onder 'Profile Rule B'?
Zijn bij jullie de velden bij 'Line 1' > 'subscriber information' ook leeg??
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”