Bijzonder issue op laptop van m'n pa: downloads falen na enkele MB's.
Het maakt niet of dit via Chrome, Internet Explorer, Edge, of PowerShell doe: de download komt voor een paar MB binnen en dan blijft deze tot in den oneindige gewoon open zonder er nog data binnen komt.
Ik heb Avira antivirus al verwijderd, helpt niet.
Malwarebytes vindt niets bijzonders.
Windows 10 is gewoon up-to-date.
Bestanden die klein genoeg zijn lukken wél: surfen kan dus gewoon en afbeeldingen laden wel degelijk. Je ziet in de network profiler van de browser ook dat het goed gaat ... tot het niet meer goed gaat, op willekeurige volumes/tijden. Wel 1 constante: het faalt uiteindelijk _altijd_.
Ik wil vermijden om een factory reset te doen en dit vind ik wel een koppenbreker .
Downloaden over HTTP faalt
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Lol ja.
Dat was overigens m'n eerste gedachte, want die pc had hetzelfde issue als in https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=52766 en de popup van onvoldoende schijfruimte die m'n vader beschreef leek me simpele oplossing.
Da's dus niet, heb met diskpart die partitie verborgen zodat Windows die niet meer rechstreeks kan gebruiken, maar nog steeds dat issue.
Dat was overigens m'n eerste gedachte, want die pc had hetzelfde issue als in https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=8&t=52766 en de popup van onvoldoende schijfruimte die m'n vader beschreef leek me simpele oplossing.
Da's dus niet, heb met diskpart die partitie verborgen zodat Windows die niet meer rechstreeks kan gebruiken, maar nog steeds dat issue.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Deze tool kan al eens helpen.
https://www.tweaking.com/content/page/w ... n_one.html
Verschillende repairs beschikbaar
https://www.tweaking.com/content/page/w ... n_one.html
Verschillende repairs beschikbaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Een ander toestel in je netwerk al geprobeerd? Om uit te sluiten dat het niet aan de router of modem ligt.
Eens een live usb boot maken (ubuntu bijvoorbeeld) en daarmee proberen.
Is het enkel HTTP of ook HTTPS?
Je zou ook nog kunnen wiresharken om te zien of alles goed verloopt op TCP vlak, maar dat is alweer een stuk moeilijker om het overzicht in te bewaren.
Eens een live usb boot maken (ubuntu bijvoorbeeld) en daarmee proberen.
Is het enkel HTTP of ook HTTPS?
Je zou ook nog kunnen wiresharken om te zien of alles goed verloopt op TCP vlak, maar dat is alweer een stuk moeilijker om het overzicht in te bewaren.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ander toestel op zelfde netwerk gaat goed, ik heb letterlijk malwarebytes via m'n GSM moeten downloaden en dan via USB-kabeltje op de laptop gekopieerd. Alles is tegenwoordig HTTPS denk ik. Concreet heb ik iTunes proberen downloaden, iets van Stack, iets van WeTransfer, ...
Live USB boot is nog een idee, maar mijn gok is dat dit gewoon goed gaat gaan als het ook goed gaat via m'n GSM.
Wiresharken is nog wel een idee, om te zien of de transmissie niet gefragmenteerd geraakt, goeie tip!
Live USB boot is nog een idee, maar mijn gok is dat dit gewoon goed gaat gaan als het ook goed gaat via m'n GSM.
Wiresharken is nog wel een idee, om te zien of de transmissie niet gefragmenteerd geraakt, goeie tip!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Je kunt uitsluiten of het niet aan de NIC ligt dan.meon schreef:Live USB boot is nog een idee, maar mijn gok is dat dit gewoon goed gaat gaan als het ook goed gaat via m'n GSM.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 11 keer
Al eens geprobeerd of het met "wget" lukt?
Op mijn PC staat dit steevast als reserve, paraat voor het geval het binaire plukwerk er via de webnavigator de brui aan geeft - of pokketraag is.
Op mijn PC staat dit steevast als reserve, paraat voor het geval het binaire plukwerk er via de webnavigator de brui aan geeft - of pokketraag is.
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik dacht ook aan de NIC.
Ik zou de laptop eens proberen te verbinden met het internet via een USB (wireless) network adaptor, of met je smartphone via USB.
Als dat wel werkt, NIC adaptor in Windows eens verwijderen en herinstalleren.
Ik zou de laptop eens proberen te verbinden met het internet via een USB (wireless) network adaptor, of met je smartphone via USB.
Als dat wel werkt, NIC adaptor in Windows eens verwijderen en herinstalleren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wireshark ?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Nieuwe user had ik ook geprobeerd; zelfde fenomeen.
Streaming lukt wel, maar da's tegenwoordig zeker HSTS waarbij video als allemaal losse kleinere bestanden wordt verstuurd zeker.
Omdat hier al geopperd werd om naar de netwerkkaart te kijken: kan MTU-waarde hier een spelbreker zijn?
Streaming lukt wel, maar da's tegenwoordig zeker HSTS waarbij video als allemaal losse kleinere bestanden wordt verstuurd zeker.
Omdat hier al geopperd werd om naar de netwerkkaart te kijken: kan MTU-waarde hier een spelbreker zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zou kunnen, wat je dan ook gaat zien is dat sites waar veel media op staat niet meer volledig inladen, of dat meerdere sites tegelijk inladen problematisch wordt, en dat sommige sites zelfs helemaal niet meer inladen ("Waiting for..." met uiteindelijk een timeout of reset).meon schreef:kan MTU-waarde hier een spelbreker zijn?
Soit, MTU-waarde is snel na te kijken. Zie wat er op de NIC ingesteld staat of gebruik https://www.speedguide.net/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Probeer gewoon een windows repair van de netwerkstack met de tool die ik gepost heb.
You'll see
You'll see
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als de MTU het probleem is zou je dat voor alle protocollen hebben. Trouwens een HSTS stream gaat volgens mij ook over één socket connectie (maar wederom lijkt me dit geen probleem... uiteindelijk zijn het allemaal afzonderlijke TCP packets die groter kunnen zijn dan je MTU).
Gewoon eens een reset doen van je netwerk stack... of anders kijken via Wireshark wanneer het fout gaat.
Gewoon eens een reset doen van je netwerk stack... of anders kijken via Wireshark wanneer het fout gaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dacht ook al zoiets ja. Ging al kijken op google want voor zover ik wist had HSTS enkel te maken met dat sites en subdomains HTTPS forceren ipv terug te gaan naar HTTP. Niet veel meer dan dat?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Euh, ja, ik bedoelde dus HTTP live streaming: HLS. Was even wat afkortingen door mekaar aan gooien.
Ik zal die repair en andere dingen eens uitproberen als ik er terug langs kom, merci!
Ik zal die repair en andere dingen eens uitproberen als ik er terug langs kom, merci!