Aanmaning van A2F
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Hey,
Deze morgen kreeg ik een brief in de bus van een advocatenkantoor in opdracht van WebVisie. Ik heb een rekening van +-35 euro blijkbaar niet betaald.
Als ik een factuur in de bus kreeg, betaalde ik dezelfde dag nog! Ik heb nooit herhaling van een factuur gekregen (geen verwittiging of niks). Het kan misschien wel zijn dat ik dus vergeten ben te betalen (dat zal ik nog nakijken), maar ze sturen nog niet eens een verwittiging!
Ondertussen ben ik al een half jaar weg bij Webvisie (mijn BESTE beslissing op inet gebied OOIT) en ineens krijg ik dus die brief van dat advocatenkantoor. Ze rekenen ook direct een schadevergoeding aan van 15%.
Mijn vraag nu: kunnen ze dat zo maar doen, zonder verwittiging? (ik weet bvb dat BGC zeker 2 of 3 keren verwittigd eerst)
greetz,
Nob
ps. Die van Webvisie kunnen nu zeker op geen greintje "sympatie" meer rekenen, ze hadden op z'n minst een verwittiging kunnen sturen.
Deze morgen kreeg ik een brief in de bus van een advocatenkantoor in opdracht van WebVisie. Ik heb een rekening van +-35 euro blijkbaar niet betaald.
Als ik een factuur in de bus kreeg, betaalde ik dezelfde dag nog! Ik heb nooit herhaling van een factuur gekregen (geen verwittiging of niks). Het kan misschien wel zijn dat ik dus vergeten ben te betalen (dat zal ik nog nakijken), maar ze sturen nog niet eens een verwittiging!
Ondertussen ben ik al een half jaar weg bij Webvisie (mijn BESTE beslissing op inet gebied OOIT) en ineens krijg ik dus die brief van dat advocatenkantoor. Ze rekenen ook direct een schadevergoeding aan van 15%.
Mijn vraag nu: kunnen ze dat zo maar doen, zonder verwittiging? (ik weet bvb dat BGC zeker 2 of 3 keren verwittigd eerst)
greetz,
Nob
ps. Die van Webvisie kunnen nu zeker op geen greintje "sympatie" meer rekenen, ze hadden op z'n minst een verwittiging kunnen sturen.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Naar mijn weten is een herinnering niet verplicht, het wordt wel door 99% van de bedrijven gedaan, maar ja.
Ik zou zeggen: triple check al je betalingen, indien ja alles betaald hebt, klaag je deze factuur aan met die redenen, doe dit zeker! en liefst aangetekend, hoewel je geen dienst meer hebt bij hun.
Ik zou zeggen: triple check al je betalingen, indien ja alles betaald hebt, klaag je deze factuur aan met die redenen, doe dit zeker! en liefst aangetekend, hoewel je geen dienst meer hebt bij hun.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Nob,
Same here ... ook aanmaning gekregen Advocatenkantoor "weetikveelwie" moet in opdracht van Webvisie bvba een factuur terugvorderen van 43€ + 6,xx€ administratiekosten.
Ik ben afgesloten eind september en heb sindsdien geen gebruik meer gemaakt van hun diensten. Mijn abbo liep ook teneinde eind september en is zonder problemen opgezegd met aangetekend schrijven.
Ik snap dus niet waarom ik voor november moet betalen (kan mij wel herinneren een factuur van hen ontvangen te hebben toen, waar ik niet op heb gereageerd vanwege de absurditeit ervan).
Nu zie ik dus 43€ op de faktuur staan in die brief van hen, dus ik snap zelfs niet hoe ze aan 43€ komen i.p.v. 35€ . Ach ja, geen haar op mijn hoofd dat ik dit betaal .. ik heb bewijzen genoeg dat ik was afgesloten VOOR einde van mijn contract en sindsdien op geen enkele technische manier meer gebruik heb kunnen maken van hun diensten. Temeer daar je hun login enkel kunt gebruiken op je eigen telefoonlijn en die is al sinds 09/2004 veranderd naar Turboline/Easynet signaal.
Anyway, Paul .. als je dit leest. Ik vind het tof dat jullie facturatie automatisch verloopt ... maar een kleine handmatige controle zou tof zijn geweest. Het zou jullie in ieder geval kosten hebben bespaard.
Grtz,
Sasuke
Same here ... ook aanmaning gekregen Advocatenkantoor "weetikveelwie" moet in opdracht van Webvisie bvba een factuur terugvorderen van 43€ + 6,xx€ administratiekosten.
Ik ben afgesloten eind september en heb sindsdien geen gebruik meer gemaakt van hun diensten. Mijn abbo liep ook teneinde eind september en is zonder problemen opgezegd met aangetekend schrijven.
Ik snap dus niet waarom ik voor november moet betalen (kan mij wel herinneren een factuur van hen ontvangen te hebben toen, waar ik niet op heb gereageerd vanwege de absurditeit ervan).
Nu zie ik dus 43€ op de faktuur staan in die brief van hen, dus ik snap zelfs niet hoe ze aan 43€ komen i.p.v. 35€ . Ach ja, geen haar op mijn hoofd dat ik dit betaal .. ik heb bewijzen genoeg dat ik was afgesloten VOOR einde van mijn contract en sindsdien op geen enkele technische manier meer gebruik heb kunnen maken van hun diensten. Temeer daar je hun login enkel kunt gebruiken op je eigen telefoonlijn en die is al sinds 09/2004 veranderd naar Turboline/Easynet signaal.
Anyway, Paul .. als je dit leest. Ik vind het tof dat jullie facturatie automatisch verloopt ... maar een kleine handmatige controle zou tof zijn geweest. Het zou jullie in ieder geval kosten hebben bespaard.
Grtz,
Sasuke
Hopelijk zullen na vandaag die dingen van de baan zijn en opgelost en gaan ze eens de troubletickets lezen.
Datum Bericht
1/02/2005 13:47:47 Wegens een dringend technisch onderhoud zijn de kantoren deze namiddag gesloten
Mvg,
Kikker46
Datum Bericht
1/02/2005 13:47:47 Wegens een dringend technisch onderhoud zijn de kantoren deze namiddag gesloten
Mvg,
Kikker46
Administratie bij A2F is op zijn zachst gezegd extreem bagger. Ik snap eigenlijk niet hoe een bedrijf zo lang een amateuristisch gedrag kan vertonen. Het is trouwens etiquette dat er 2 aanmaningen volgen vooraleer een advocaat op de zaak te sturen dacht ik zo. (als het al niet verplicht is)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Er zijn mogelijkheden om gratis advies te krijgen van advocaten, misschien eens aan het sociaal secretariaat van uw gemeente vragen waar dat voor uw gemeente mogelijk is?
Doet het ocmw dat in sommige gevallen niet?
Doet het ocmw dat in sommige gevallen niet?
airzimmy schreef:Er zijn mogelijkheden om gratis advies te krijgen van advocaten, misschien eens aan het sociaal secretariaat van uw gemeente vragen waar dat voor uw gemeente mogelijk is?
Doet het ocmw dat in sommige gevallen niet?
http://www.dewetswinkel.be/
Blijkbaar hebben ze gewoon bij webvisie hun computer alle facturen laten uitprinten die niet opgemaakt waren en niet betaald, geschrapt of geprotesteerd waren omdat ze nu een listing moeten opmaken voor BTWplichtigen
Blijkbaar een manier om aan geld te geraken
Heb da ook ontvangen alhoewel er een opzegging was gebeurd en door hen stilzwijgend aanvaard met nadien nog verschillende rappels aangetekend van mijn advokaat plus de nog later ten onrechte gestuurde facturen werden door advokaat geprotesteerd
Hopelijk geraakt da advokatenkantoor aan hun geld van webvisie want voor veel van die gestuurde aanmaningen heb ik den indruk dat webvisie zelf in de fout is gegaan
Blijkbaar een manier om aan geld te geraken
Heb da ook ontvangen alhoewel er een opzegging was gebeurd en door hen stilzwijgend aanvaard met nadien nog verschillende rappels aangetekend van mijn advokaat plus de nog later ten onrechte gestuurde facturen werden door advokaat geprotesteerd
Hopelijk geraakt da advokatenkantoor aan hun geld van webvisie want voor veel van die gestuurde aanmaningen heb ik den indruk dat webvisie zelf in de fout is gegaan
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik zou in eerste instantie klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie http://www.ombudsmantelecom.be/NL/klacht.htm (voeg voldoende bewijsmateriaal zoals aangetekende brieven mee).
Je kan ook steeds terecht bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van Economische Inspectie (deze mensen zijn zeer vriendelijk) http://mineco.fgov.be/redir_new.asp?loc ... nl_001.htm
Veel succes alleszins!
Je kan ook steeds terecht bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van Economische Inspectie (deze mensen zijn zeer vriendelijk) http://mineco.fgov.be/redir_new.asp?loc ... nl_001.htm
Veel succes alleszins!
het zal zeker leuk worden voor hen als ze nog eens de kosten mogen terugbetalen voor de aangetekende brieven als blijkt dat ze verkeerd zijn
ze moeten nu toch wel heel wanhopig zijn
het beste is eigenlijk niet te reageren op die brief van advocatenbureau als je met alles in orde bent, laat hen maar aangetekende brieven sturen dan
ze moeten nu toch wel heel wanhopig zijn
het beste is eigenlijk niet te reageren op die brief van advocatenbureau als je met alles in orde bent, laat hen maar aangetekende brieven sturen dan
$c00b$ schreef:het zal zeker leuk worden voor hen als ze nog eens de kosten mogen terugbetalen voor de aangetekende brieven als blijkt dat ze verkeerd zijn
ze moeten nu toch wel heel wanhopig zijn
het beste is eigenlijk niet te reageren op die brief van advocatenbureau als je met alles in orde bent, laat hen maar aangetekende brieven sturen dan
Sorry hoor maar dat is nu juist verkeerde info dat u geeft
Wie recht in zijn schoen staat brengt en zo'n brief heeft ontvangen moet reageren naar dat advokatenbureau anders kan je nog eens onnodige kosten opgestuurt krijgen
Wie zegt dat je uberhaupt iets hebt ontvangen?
Laat hen maar kosten maken door hen aangetekende brieven te laten versturen als ze je dan toch lastig willen vallen en ga dan verder.
Als ik recht in mijn schoenen sta zou ik er geen cent aan verspillen. Zij maar hopen dat iedereen panikeert omdat er een brief van een advocatenbureau in de bus valt. Mij onnodige kosten aanrekenen omdat zij mij lastig vallen met verkeerde informatie? Dat ze dat maar hard maken voor de rechtbank, dan kan ik ineens schadevergoeding vragen voor tijd, onkosten etc.
Laat hen maar kosten maken door hen aangetekende brieven te laten versturen als ze je dan toch lastig willen vallen en ga dan verder.
Als ik recht in mijn schoenen sta zou ik er geen cent aan verspillen. Zij maar hopen dat iedereen panikeert omdat er een brief van een advocatenbureau in de bus valt. Mij onnodige kosten aanrekenen omdat zij mij lastig vallen met verkeerde informatie? Dat ze dat maar hard maken voor de rechtbank, dan kan ik ineens schadevergoeding vragen voor tijd, onkosten etc.
Graag had ik iedereen willen oproepen om (indien je dit al niet deed) rechtstreeks contact op te nemen met de ombudsman telecom !!!!
Niet enkel zijn die A2F mannen naar mijn mening TOTAAL verkeerd bezig, maar ook hun klantvriendelijkheid gaat de mist in.
Ik had namelijk een procedure lopen via de ombudsdienst tegen A2F, maar kreeg ook zo'n advocatenbrief in m'n bus. Nu blijkt dat dit ABSOLUUT niet de manier van werken is indien er reeds een dossier met de ombudsdienst liep !!
Ik faxte die advocatenbrief naar de ombudsdienst..en nu maar afwachten.
Groetjes,
Daevy Espeel
Niet enkel zijn die A2F mannen naar mijn mening TOTAAL verkeerd bezig, maar ook hun klantvriendelijkheid gaat de mist in.
Ik had namelijk een procedure lopen via de ombudsdienst tegen A2F, maar kreeg ook zo'n advocatenbrief in m'n bus. Nu blijkt dat dit ABSOLUUT niet de manier van werken is indien er reeds een dossier met de ombudsdienst liep !!
Ik faxte die advocatenbrief naar de ombudsdienst..en nu maar afwachten.
Groetjes,
Daevy Espeel
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ok, dit gaat echt te ver, vandaag weer zo'n brief in de bus gekregen...
Ik had vorige keer alles braaf betaald om verdere problemen te vermijden.
Nu blijkt dat ik nog een factuur niet betaald zou hebben??? (extra kosten: 50 euro + 35 = 85 euro in totaal)
Dit keer betaal ik dus niet, ze kunnen op hunne kop gaan staan. Ik heb gebeld naar dat advocatenbureau en hen gezegd dat ik al is zo'n brief heb gehad (van hen of een ander advocatenbureau dat wist ik niet meer) en toen alles braaf betaald heb, en dan moest ik hen het bewijs opsturen dat ik dat gedaan had...
Dus webvisie kan dat zo naar 100 bureaus sturen en ik moet dan 100 keer gaan bewijzen dat ik dat betaald heb? Waarom zou ik nog mijn moeite steken in Webvisie?
Soit, ik heb gezegd da'k geen euro betaal deze keer. Ik betaal nog liever 3000 euro aan een advocaat dan 1 euro aan Webvisie, ze zijn compleet te ver gegaan...
nog iemand zo'n brief gehad? of iemand die een vorige keer niet had betaald en weet te vertellen hoe het toen is afgelopen?
greetz,
Nob
Ik had vorige keer alles braaf betaald om verdere problemen te vermijden.
Nu blijkt dat ik nog een factuur niet betaald zou hebben??? (extra kosten: 50 euro + 35 = 85 euro in totaal)
Dit keer betaal ik dus niet, ze kunnen op hunne kop gaan staan. Ik heb gebeld naar dat advocatenbureau en hen gezegd dat ik al is zo'n brief heb gehad (van hen of een ander advocatenbureau dat wist ik niet meer) en toen alles braaf betaald heb, en dan moest ik hen het bewijs opsturen dat ik dat gedaan had...
Dus webvisie kan dat zo naar 100 bureaus sturen en ik moet dan 100 keer gaan bewijzen dat ik dat betaald heb? Waarom zou ik nog mijn moeite steken in Webvisie?
Soit, ik heb gezegd da'k geen euro betaal deze keer. Ik betaal nog liever 3000 euro aan een advocaat dan 1 euro aan Webvisie, ze zijn compleet te ver gegaan...
nog iemand zo'n brief gehad? of iemand die een vorige keer niet had betaald en weet te vertellen hoe het toen is afgelopen?
greetz,
Nob
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Nob schreef:Ok, dit gaat echt te ver, vandaag weer zo'n brief in de bus gekregen...
Ik had vorige keer alles braaf betaald om verdere problemen te vermijden.
Nu blijkt dat ik nog een factuur niet betaald zou hebben??? (extra kosten: 50 euro + 35 = 85 euro in totaal)
Dit keer betaal ik dus niet, ze kunnen op hunne kop gaan staan. Ik heb gebeld naar dat advocatenbureau en hen gezegd dat ik al is zo'n brief heb gehad (van hen of een ander advocatenbureau dat wist ik niet meer) en toen alles braaf betaald heb, en dan moest ik hen het bewijs opsturen dat ik dat gedaan had...
Dus webvisie kan dat zo naar 100 bureaus sturen en ik moet dan 100 keer gaan bewijzen dat ik dat betaald heb? Waarom zou ik nog mijn moeite steken in Webvisie?
Soit, ik heb gezegd da'k geen euro betaal deze keer. Ik betaal nog liever 3000 euro aan een advocaat dan 1 euro aan Webvisie, ze zijn compleet te ver gegaan...
nog iemand zo'n brief gehad? of iemand die een vorige keer niet had betaald en weet te vertellen hoe het toen is afgelopen?
greetz,
Nob
Ik ben geen A2F klant geweest maar dit zou ik doen: leg de bal in hun kamp! Zeg dat je met plezier betaalt als ze dan wel even een kopie van de niet-betaalde factuur moeten opsturen. Dan kan jij dat in alle rust vergelijken met je rekeningsuittreksels en omdat je een correcte mens bent zal je een rechtzetting doen indien ze gelijk hebben (bla bla bla).
Ik heb gemerkt dat als je een vraag met een gefundeerde vraag beantwoord er heel wat stellingen of beweringen onderuit worden gehaald . Wedden dat ze de bewuste factuur nooit weten op te graven?
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
- Locatie: ergens in de noorderkempen
Blijbaar is A2F inderdaad weer bezig met een rondje (ex-)klanten pesten... Na een jaar braaf hun "diensten ondergaan te hebben" en braaf alles te hebben betaald, zit er vandaag een schuldvordering in de bus van één of ander juristenkantoor, met de vraag of ik zo snel mogelijk 120 euro wil overmaken voor een onbetaalde factuur, verhoogd met schadevergoeding blablabla... . Niet eens een gedetailleerd overzicht van de samenstelling van het gevorderde bedrag.
Ik denk dat ik me niet eens ga verwaardigen hierop te antwoorden, en al zeker niet aangetekend. Waarom zou ik kosten moeten maken voor hun stommiteiten als ik recht in m'n schoenen sta. Als ik me m'n cursus sociaal recht nog goed kan herinneren, gaan vorderingen voor zulke kleine bedragen toch via het vredegerecht, waar men zichzelf kan verdedigen. Ik neem aan dat de kosten van adsl2shit (sorry, kan het niet laten, de eerste keer dat ik me tot zulk taalgebruik verlaag ivm A2F) met hun juristenkantoor hiervoor een pak hoger zullen uitvallen...
edit: typo
Ik denk dat ik me niet eens ga verwaardigen hierop te antwoorden, en al zeker niet aangetekend. Waarom zou ik kosten moeten maken voor hun stommiteiten als ik recht in m'n schoenen sta. Als ik me m'n cursus sociaal recht nog goed kan herinneren, gaan vorderingen voor zulke kleine bedragen toch via het vredegerecht, waar men zichzelf kan verdedigen. Ik neem aan dat de kosten van adsl2shit (sorry, kan het niet laten, de eerste keer dat ik me tot zulk taalgebruik verlaag ivm A2F) met hun juristenkantoor hiervoor een pak hoger zullen uitvallen...
edit: typo
Laatst gewijzigd door bubbs 13 jun 2005, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
- Locatie: ergens in de noorderkempen
Net heel m'n administratie nagekeken, en voor zover ik kan nagaan met alles in orde. Klant vanaf eind december (toch heel december mogen betalen, aangezien die zakkenvullers zogezegd enkel per begonnen kalendermaand kunnen werken), en rekening 2003/12 t.e.m. 2004/11 betaald, dus 12 maanden, wat overeenkomt met de duur van de overeenkomst. Opzegbrief verzonden op 26/8, dus ruim op tijd. A2F heeft ontvangst van deze opzegbrief zelfs per aangetekend schrijven bevestigd...
Nadien nog een factuur ontvangen voor 2004/12, en vanzelfsprekend onmiddellijk horizontaal geklasseerd zonder te betalen. Ik vermoed dat ze hierover nu een probleem maken. Misschien werken ze bij het beëindigen van het contract wel met de effectieve datum, kwestie van de klant twee keer te kunnen laten betalen?!?
Bij het nakijken van alle betalingsbewijzen is me echter wel opgevallen dat ik in juni 2004 10 cent teveel heb overgemaakt? Denk dat ik ga proberen om deze terug te vorderen
Nadien nog een factuur ontvangen voor 2004/12, en vanzelfsprekend onmiddellijk horizontaal geklasseerd zonder te betalen. Ik vermoed dat ze hierover nu een probleem maken. Misschien werken ze bij het beëindigen van het contract wel met de effectieve datum, kwestie van de klant twee keer te kunnen laten betalen?!?
Bij het nakijken van alle betalingsbewijzen is me echter wel opgevallen dat ik in juni 2004 10 cent teveel heb overgemaakt? Denk dat ik ga proberen om deze terug te vorderen
Laatst gewijzigd door bubbs 13 jun 2005, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
Hier ook,
een aanmaning om 400euro en nog wat te betalen.
Terwijl ik al 9 maand bij Versatel zit ofzo.
Ik heb wel nooit een opzegging gedaan geloof ik aangezien Versatel dit precies voor mij had gedaan.
Ik heb Versatel aangevraagd en de 2 weken daarop had ik GEEN internet dus bij mijn weten hadden ze bij webvisie de kraan toegedraaid en ik zat toch trouwens aan het eind van mijn contract.
Paar maand later sturen ze mij een factuur van 350 euro voor het komende jaar (10 maand) wat ik toen nooit heb betaald.
Daarom nu die aanmaning prolly.
Zeikerds!
een aanmaning om 400euro en nog wat te betalen.
Terwijl ik al 9 maand bij Versatel zit ofzo.
Ik heb wel nooit een opzegging gedaan geloof ik aangezien Versatel dit precies voor mij had gedaan.
Ik heb Versatel aangevraagd en de 2 weken daarop had ik GEEN internet dus bij mijn weten hadden ze bij webvisie de kraan toegedraaid en ik zat toch trouwens aan het eind van mijn contract.
Paar maand later sturen ze mij een factuur van 350 euro voor het komende jaar (10 maand) wat ik toen nooit heb betaald.
Daarom nu die aanmaning prolly.
Zeikerds!
Lol, lijkt er op dat we nooit van A2F gaan afgeraken . Sticky bastards
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Hier ook hetzelfde, ik kreeg een aanmaning van over de 1300€
Deze brief kwam ook van een incasso-bureau (juristenkantoor) in opdracht van webvisie.
Reden: onbetaalde factuur, er was sllechts één klein technish detail dat ontbrak (welke factuur?)
Direct naar Webvisie gebeld, die kwamen uit de lucht gevallen (zoals steeds) en blijkbaar stond er nog een factuur open op mijn statuspagina die al 3 maanden betaald was.
Onmiddelijk alle gegevens gefaxt en gemaild, maar geen enkele reactie teruggehad.
Dan heb ik vorige week maandag maar een aangetekende brief gestuurd naar webvisie & juristenkantoor, met daarin de vraag om mij de factuur te laten zien die volgens hun niet betaald zou zijn. Maar tot op heden nog niks vernomen (niet via mail, telefoon, fax of brief).
Ben eens benieuwd waar die hele toestand gaat op uitdraaien?
Ik ga in ieder geval de ombudsman op de hoogte brengen van deze "welriekende" praktijken
Deze brief kwam ook van een incasso-bureau (juristenkantoor) in opdracht van webvisie.
Reden: onbetaalde factuur, er was sllechts één klein technish detail dat ontbrak (welke factuur?)
Direct naar Webvisie gebeld, die kwamen uit de lucht gevallen (zoals steeds) en blijkbaar stond er nog een factuur open op mijn statuspagina die al 3 maanden betaald was.
Onmiddelijk alle gegevens gefaxt en gemaild, maar geen enkele reactie teruggehad.
Dan heb ik vorige week maandag maar een aangetekende brief gestuurd naar webvisie & juristenkantoor, met daarin de vraag om mij de factuur te laten zien die volgens hun niet betaald zou zijn. Maar tot op heden nog niks vernomen (niet via mail, telefoon, fax of brief).
Ben eens benieuwd waar die hele toestand gaat op uitdraaien?
Ik ga in ieder geval de ombudsman op de hoogte brengen van deze "welriekende" praktijken
Laatst gewijzigd door hologic 13 jun 2005, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Anonymous schreef:Ik heb wel nooit een opzegging gedaan geloof ik aangezien Versatel dit precies voor mij had gedaan.
Ik heb Versatel aangevraagd en de 2 weken daarop had ik GEEN internet dus bij mijn weten hadden ze bij webvisie de kraan toegedraaid en ik zat toch trouwens aan het eind van mijn contract.
Hier ben je echter wel zelf in de fout... Versatel neemt het ADSL signaal over, maar zij stoppen niet je contract met A2F, da's jou verantwoordelijkheid ! Je zal dus inderdaad nog de resterende maanden moeten betalen voor dat jaar.
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
r2504 schreef:Anonymous schreef:Ik heb wel nooit een opzegging gedaan geloof ik aangezien Versatel dit precies voor mij had gedaan.
Ik heb Versatel aangevraagd en de 2 weken daarop had ik GEEN internet dus bij mijn weten hadden ze bij webvisie de kraan toegedraaid en ik zat toch trouwens aan het eind van mijn contract.
Hier ben je echter wel zelf in de fout... Versatel neemt het ADSL signaal over, maar zij stoppen niet je contract met A2F, da's jou verantwoordelijkheid ! Je zal dus inderdaad nog de resterende maanden moeten betalen voor dat jaar.
Dat dacht ik er ook al van...
Uhmz ziet er tof uit 400 knotsen dokken aan melkerij webvisie.
(en deze keer zijn ze precies is niet in fout : count 1 ;wrong count = customers - 1 )
Webvisie doet altijd alsof hun neus bloedt, het is vrij simpel, het zijn gewoon oplichters. Al diegenen die dit een te hard woord vonden in het verleden hebben simpelweg ongelijk.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- biebel
- Plus Member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
- Locatie: Leuven
- Bedankt: 4 keer
Zelfde zever hier. 110€. Oververbruik laatste maand = 60€ + 50€ = 110€(veronderstel ik). Spijtig genoeg voor hun heb ik die rekening weldegelijk betaald.
f*** em zwaar. Kwas nog zo content dat ik er eiiiiiindelijk vanaf was :/
f*** em zwaar. Kwas nog zo content dat ik er eiiiiiindelijk vanaf was :/
De klassieke truc, stuur een brief met een logo van een advocaat op en de helft van die domme mensen betalen wel. Als je die brief of eerdere aanmaningen niet aangetekend gekregen hebt, zou ik die zowieso al weg gooien. Zeker als je recht in je schoenen staat en weet dat je alles betaald hebt.
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier hetzelfde aan de hand. Een aanmanig voor 470 €. Ik heb het vorige incasso bureau geantwoord met een aangetekende brief en heb er niets meer van gehoord.
Ik vind het schandalig hoe dat een bedrijf als A2F van de het eene kantoor naar het andere kan lopen om oude klanten lastig te vallen. Ik stap naar de ombudsdienst en mogelijk naar een advocaat. Ik kan me moeilijk voorstellen dat A2F ongestraft mensen kan blijven lastig vallen.
Bij mij hebben ze niets te eisen. De factuur waarover dat A2F het heeft is een fout van hun eigen adminstratie.
Voor de mensen die contact info willen ivm de ombudsdienst:
-----
Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Bevoegdheid voor vaste en mobiele telefonie, internetproviders...
De heer Luc Tuerlinckx, Barricadenplein 1, 1000 Brussel
Tel. 02/223.09.09 - fax 02/219.86.59
E-mail : [email protected]
internet : http://www.ombudsmantelecom.be
-----
A2F .... Bah !
Groeten,
Strife
Ik vind het schandalig hoe dat een bedrijf als A2F van de het eene kantoor naar het andere kan lopen om oude klanten lastig te vallen. Ik stap naar de ombudsdienst en mogelijk naar een advocaat. Ik kan me moeilijk voorstellen dat A2F ongestraft mensen kan blijven lastig vallen.
Bij mij hebben ze niets te eisen. De factuur waarover dat A2F het heeft is een fout van hun eigen adminstratie.
Voor de mensen die contact info willen ivm de ombudsdienst:
-----
Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Bevoegdheid voor vaste en mobiele telefonie, internetproviders...
De heer Luc Tuerlinckx, Barricadenplein 1, 1000 Brussel
Tel. 02/223.09.09 - fax 02/219.86.59
E-mail : [email protected]
internet : http://www.ombudsmantelecom.be
-----
A2F .... Bah !
Groeten,
Strife
misterjo schreef:r2504 schreef:Anonymous schreef:Ik heb wel nooit een opzegging gedaan geloof ik aangezien Versatel dit precies voor mij had gedaan.
Ik heb Versatel aangevraagd en de 2 weken daarop had ik GEEN internet dus bij mijn weten hadden ze bij webvisie de kraan toegedraaid en ik zat toch trouwens aan het eind van mijn contract.
Hier ben je echter wel zelf in de fout... Versatel neemt het ADSL signaal over, maar zij stoppen niet je contract met A2F, da's jou verantwoordelijkheid ! Je zal dus inderdaad nog de resterende maanden moeten betalen voor dat jaar.
Dat dacht ik er ook al van...
Uhmz ziet er tof uit 400 knotsen dokken aan melkerij webvisie.
(en deze keer zijn ze precies is niet in fout : count 1 ;wrong count = customers - 1 )
ik vrees dat je die 400€ zal moeten betalen. Je moet namelijk steeds je abo opzeggen via een aangetekende brief. Dit zou bij iedere isp het
geval geweest zijn.
ik zal mijn brievenbus dan ook maar eens controleren, hoewel ik denk niets te zullen krijgen.
Hier ook een brief van een advokaat binnen gevallen vandaag, voor de som van 35 euro + 50 euro boete
Die 35 euro zal inderdaad wel kloppen en zal ik vandaag nog storten, maar ik vind het toch wel grof dat ze zonder enige aanmaning zulke onnozele boetes aanrekenen. Heb het eens opgezocht in mijn cursus recht van vorig jaar: "Wanneer een schadebeding echter klaarblijkelijk overdreven is kan de rechter het bedrag verminderen". Ze MOGEN natuurlijk een boete vragen van 150% (en hopen dat ze iemand bang genoeg kunnen maken dat hij betaalt), maar er is geen mogelijkheid dat ze bij een eventuele rechtszaak dit bedrag voor de rechter kunnen hardmaken.
Als ze dit vriendelijk hadden gevraagd hadden ze het ook wel gehad hoor...
Die 35 euro zal inderdaad wel kloppen en zal ik vandaag nog storten, maar ik vind het toch wel grof dat ze zonder enige aanmaning zulke onnozele boetes aanrekenen. Heb het eens opgezocht in mijn cursus recht van vorig jaar: "Wanneer een schadebeding echter klaarblijkelijk overdreven is kan de rechter het bedrag verminderen". Ze MOGEN natuurlijk een boete vragen van 150% (en hopen dat ze iemand bang genoeg kunnen maken dat hij betaalt), maar er is geen mogelijkheid dat ze bij een eventuele rechtszaak dit bedrag voor de rechter kunnen hardmaken.
Als ze dit vriendelijk hadden gevraagd hadden ze het ook wel gehad hoor...
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
- Locatie: ergens in de noorderkempen
Ronald schreef:Die 35 euro zal inderdaad wel kloppen en zal ik vandaag nog storten,
Ik zou dat toch eerst maar nakijken... Je zou niet de eerste zijn die een onterechte factuur of aanmaning van A2F ontvangt.
Hallo,
Ik ben dus ook één van de slachtoffers van de A2F wanpraktijken.
Ik heb vorige week dinsdag ook een brief (aanmaning) aangekregen (niet aangetekend) van het juristenkantoor "Juri-Desk".
Dit voor het bedrag van 252,80 euro waarvan een schadebeding bijzit van 15% met een minimum van 50 euro (zo staat het er beschreven).
Ik natuurlijk alles gaan natrekken of ik een factuur niet betaald zou hebben, maar ik had alles netjes betaald gehad via internetbankieren en kon dit ook direct snel natrekken. Als ik iets zou vergeten betalen hebben zou het één van de laatste facturen moeten geweest zijn maar dit is dus niet het geval.
Ik ben zelfs nog eens een keertje afgesloten geweest ergens in januari/februari dit jaar vanwege een openstaande rekening en dit nogwel van het gehele bedrag van 1,21 euro. Ik had A2F toen gecontacteerd en zij wisten me dit mede te delen via telefoon en vonden het zelf ook vrij absurd waardoor ze mij dan maar terug hebben aangesloten en ik dit onmiddellijk via internetbankieren heb recht gezet.
Ik bel dus naar dat juristenkantoor om te vragen over welke facturen het precies ging die ik niet betaald zou hebben en of ze mij die zouden kunnen doorfaxen. Zij gaven mij alleen drie factuurnummers door omdat zij niet in het bezit waren van de facturen zelf.
Ten eerste de nummers die zij doorgaven komen totaal niet overeen met mijn facturen en de maanden die zij zeggen die daarbij horen en ten tweede drie maanden niet betaald hebben gehad kan ook helemaal niet vermits ik klant was van 10/2003 tot het einde van A2F (03/2005).
Dit komt dus uit op 18 maanden, ik heb 15 maal het bedrag van 35,35 euro overgeschreven + 1 maal 136,32 euro (dit was de allereerste rekening die ik gekregen had van A2F, dit was een rekening voor de installatie (setup) 25 euro excl. + 3 maanden abonnementskosten). Dus als ik goed kan rekenen heb ik wel degelijk iedere maand betaald gehad terwijl A2F dit betwist en afkomt met verkeerde gegeven (factuurnummers).
Ik heb uiteindelijk het juristenkantoor een fax gestuurd met de melding dat de factuurnummers die zij opgaven niet overeenstemde met mijn facturen en de maanden die erbij zouden horen weldegelijk door mij betaald zijn geweest. Ik heb tot heden nog geen tegenreactie gehad, ik weet niet of ik hier ooit nog iets van zal horen. Maar in ieder geval zulke praktijken kunnen niet door de beugel!
Als er nog mensen zijn die advies kunnen geven welke stappen ik nog verder zou ondernemen (ombudsdienst? voor de hoop te vergroten ).
Groeten,
Jan
Ik ben dus ook één van de slachtoffers van de A2F wanpraktijken.
Ik heb vorige week dinsdag ook een brief (aanmaning) aangekregen (niet aangetekend) van het juristenkantoor "Juri-Desk".
Dit voor het bedrag van 252,80 euro waarvan een schadebeding bijzit van 15% met een minimum van 50 euro (zo staat het er beschreven).
Ik natuurlijk alles gaan natrekken of ik een factuur niet betaald zou hebben, maar ik had alles netjes betaald gehad via internetbankieren en kon dit ook direct snel natrekken. Als ik iets zou vergeten betalen hebben zou het één van de laatste facturen moeten geweest zijn maar dit is dus niet het geval.
Ik ben zelfs nog eens een keertje afgesloten geweest ergens in januari/februari dit jaar vanwege een openstaande rekening en dit nogwel van het gehele bedrag van 1,21 euro. Ik had A2F toen gecontacteerd en zij wisten me dit mede te delen via telefoon en vonden het zelf ook vrij absurd waardoor ze mij dan maar terug hebben aangesloten en ik dit onmiddellijk via internetbankieren heb recht gezet.
Ik bel dus naar dat juristenkantoor om te vragen over welke facturen het precies ging die ik niet betaald zou hebben en of ze mij die zouden kunnen doorfaxen. Zij gaven mij alleen drie factuurnummers door omdat zij niet in het bezit waren van de facturen zelf.
Ten eerste de nummers die zij doorgaven komen totaal niet overeen met mijn facturen en de maanden die zij zeggen die daarbij horen en ten tweede drie maanden niet betaald hebben gehad kan ook helemaal niet vermits ik klant was van 10/2003 tot het einde van A2F (03/2005).
Dit komt dus uit op 18 maanden, ik heb 15 maal het bedrag van 35,35 euro overgeschreven + 1 maal 136,32 euro (dit was de allereerste rekening die ik gekregen had van A2F, dit was een rekening voor de installatie (setup) 25 euro excl. + 3 maanden abonnementskosten). Dus als ik goed kan rekenen heb ik wel degelijk iedere maand betaald gehad terwijl A2F dit betwist en afkomt met verkeerde gegeven (factuurnummers).
Ik heb uiteindelijk het juristenkantoor een fax gestuurd met de melding dat de factuurnummers die zij opgaven niet overeenstemde met mijn facturen en de maanden die erbij zouden horen weldegelijk door mij betaald zijn geweest. Ik heb tot heden nog geen tegenreactie gehad, ik weet niet of ik hier ooit nog iets van zal horen. Maar in ieder geval zulke praktijken kunnen niet door de beugel!
Als er nog mensen zijn die advies kunnen geven welke stappen ik nog verder zou ondernemen (ombudsdienst? voor de hoop te vergroten ).
Groeten,
Jan
dag iedereen,
alhoewel ik anderhalve jaar weg ben van Webvisie en dat ik ondertussen van die mensen niets meer gehoord heeft, krijg ik nu van een juristenkantoor te Brugge, zonder enige uitleg een aanmaning tot het betalen van een som van 257 Euros 04 cent. Ik heb géén idee van waar dat bedrag komt.
Ik ga eens die mensen aanmanen mij hun dossier op te sturen. Kan iemand mij hun faxnummer geven. Bij mij is het onleesbaar. Met al hun brieven is blijkbaar hun printer op lol gelopen.
alhoewel ik anderhalve jaar weg ben van Webvisie en dat ik ondertussen van die mensen niets meer gehoord heeft, krijg ik nu van een juristenkantoor te Brugge, zonder enige uitleg een aanmaning tot het betalen van een som van 257 Euros 04 cent. Ik heb géén idee van waar dat bedrag komt.
Ik ga eens die mensen aanmanen mij hun dossier op te sturen. Kan iemand mij hun faxnummer geven. Bij mij is het onleesbaar. Met al hun brieven is blijkbaar hun printer op lol gelopen.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Yep ,
't Is hier ook van datte Aanmaning van "Juri-Desk" voor een flink bedrag. Ik had de Telecom Ombudsienst al geraadpleegt een half jaartje terug. Het antwoord, een voorstel tot een minnelijke schikking om 50 % van de factuur van ADSl2Fit(WebVisie) te betalen. Is eveneens naar WebVisie gestuurd, dus daar houden ze bij WebVisie totaal geen rekening mee zo te zien.
Test-Aankoop was iets duidelijker, zij hebben WebVisie aangeschreven, maar nooit een antwoord terug gekregen en ze benadrukten dat WebVisie moeilijk kan ontkennen dat ze hun contractuele verplichtingen niet konden nakomen, omwille van de overschakeling naar een andere internet-provider (???-NET).
Ik heb echt genoeg van die oplichters en dat WebVisie-gedoe ... dus ...
indien iemand een advocaat wil raadplegen, of is er misschien een advocaat in de zaal, ... dan ben ik zeker bereid om mee te doen, samen zullen we allicht sterker staan !!!
Alvast bedankt voor Uw aandacht
't Is hier ook van datte Aanmaning van "Juri-Desk" voor een flink bedrag. Ik had de Telecom Ombudsienst al geraadpleegt een half jaartje terug. Het antwoord, een voorstel tot een minnelijke schikking om 50 % van de factuur van ADSl2Fit(WebVisie) te betalen. Is eveneens naar WebVisie gestuurd, dus daar houden ze bij WebVisie totaal geen rekening mee zo te zien.
Test-Aankoop was iets duidelijker, zij hebben WebVisie aangeschreven, maar nooit een antwoord terug gekregen en ze benadrukten dat WebVisie moeilijk kan ontkennen dat ze hun contractuele verplichtingen niet konden nakomen, omwille van de overschakeling naar een andere internet-provider (???-NET).
Ik heb echt genoeg van die oplichters en dat WebVisie-gedoe ... dus ...
indien iemand een advocaat wil raadplegen, of is er misschien een advocaat in de zaal, ... dan ben ik zeker bereid om mee te doen, samen zullen we allicht sterker staan !!!
Alvast bedankt voor Uw aandacht
SeNsEi Ze0n schreef:Eerst en vooral: Klaag die factuur aan!, negeer ze zeker niet.
Als je de factuur niet aanklaagt ga je er namelijk mee akkoord en dat zou ik in dit geval niet riskeren...
Ik zie niet hoe ik een faktuur kan aanklagen die ik nooit gekregen heeft en die hoogswaarschinlijk niets eens is opgesteld.
Trouwens eisende partij moet de bewijzen voorleggen van zijn vorderingen.
Daarenboven als ik het Burgelijk Wetboek, art 2272 goed begrijp, verjaren de fakturen na één jaar.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Libra, kan goed zijn, ik ben zeker en vast geen jurist, maar wat ik me van de lessen recht herrinner is: als je een factuur of aanmaning krijgt moet je deze aanklagen of je verklaart dat je er akkoord mee bent.
Dit kan uiteraard fout zijn, maar ik wou het toch melden.
Dit kan uiteraard fout zijn, maar ik wou het toch melden.
SeNsEi Ze0n schreef:Libra, kan goed zijn, ik ben zeker en vast geen jurist, maar wat ik me van de lessen recht herrinner is: als je een factuur of aanmaning krijgt moet je deze aanklagen of je verklaart dat je er akkoord mee bent.
Dit kan uiteraard fout zijn, maar ik wou het toch melden.
Ik ben een regelmatige bezoeker van UB maar reageer niet vaak maar nu wil ik dit toch even doen.
Klachten i.v.p. met isp: altijd melden aan de ombudsdienst (heb zelf ook een aantal klachten lopen: o.a. afsluiten poort 25 door skynet). De gebruikers worden hier uiteindelijk beter van
Indien je facturen of aanmaningen ontvangt die betaald zijn:
1) Niet aangetekend: onmiddellijk weggooien
2) Aangetekend: altijd aangetekend protesteren met vermelding zoals
"Wij protesteren hierbij uitdrukkelijk en voor het volledige bedrag, xx.xx EUR exclusifef BTW, uw factuur 241238 inclusief de algemene voorwaarden."
Als particulier is kosten claimen niet zo makkellijk maar als bedrijf zou ik altijd een factuur voor administratie kosten insluiten (die ze dan op hun beurt moeten protesteren of betalen)
Good luck,
Astralon
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Iemand interesse om een gezamelijke advocaat te nemen? Want ik pik dat niet meer van webvisie... Al had ik het zelfniet gekregen, die blijven gewoon dingen sturen in de hoop dat de domme massa betaald...
Misschien van UB uit eens actie ondernemen, want 't spel heeft lang genoeg geduurd...
greetz,
Nob
Misschien van UB uit eens actie ondernemen, want 't spel heeft lang genoeg geduurd...
greetz,
Nob
Laatst gewijzigd door Nob 14 jun 2005, 14:52, in totaal 1 gewijzigd.