jnsvr schreef:In elk geval is wat ik heb gezegd de verklaring voor een nummeroverdracht. Bij een simkaart met nieuw nummer zou het, in principe, moeten overeenkomen. Maar opnieuw, zolang de persoon bereikbaar is op het correcte nummer is er in principe niets aan de hand. Het toont gewoon heel vreemd
Je uitleg komt inderdaad overeen met wat we reeds vonden (MSISDN wordt daar SN genoemd) :
https://support.vikingco.com/hc/en-us/a ... -not-mine-
Maar, er was, bij aanvraag, helemaal geen nummeroverdracht
...
Volgens mijn vriend kon hij tijdelijk geen SMSen versturen of ontvangen, en ook niet bellen. Maar, dat kan een toeval geweest zijn.
Daarom verwisselde hij de SIM naar zijn vorig toestel.
Een paar dagen later verwisselden we samen de SIM opnieuw naar zijn huidig toestel en alles werkte dus pico bello.
Behalve toch, nog steeds, het foute (niet
zijn) nummer in Settings.
Wat mijn vriend overigens
niet weet is of die Settings ooit zijn nummer weergaf.
Maar wat hij
wel weet is dat er geen nummeroverdracht was.
Zelf gebruik ik Android al een tijdje en soms zag ik wel eens 'number: unknown' of zelfs 'carrier: unknown',
maar prepaid een fout nummer voor de juiste provider was nieuw