Petitie tegen datalimieten
Zoals iedereen al wel zal weten, België blijft qua datalimieten sterk achter tegenover andere landen.
Nu las ik onlangs op Tweakers.net een artiekel dat er in Nederland een petitie was rondgegaan om de FUP / AUP (Fair User Policy / Acceptable User Policy) af te schaffen en een volledig ongelimiteerde datatransfer aan te bieden ( lees http://www.tweakers.net/nieuws/36311 & http://www.tweakers.net/nieuws/36265 ).
Misschien kunnen we hier in België ook een grootschalige petitie starten waar we de afschaffing van de datalimieten vragen (met behoud van de breedbandsnelheden die we nu hebben), dan moeten de klanten toch wel gehoord worden!
mVg... Tommios
Nu las ik onlangs op Tweakers.net een artiekel dat er in Nederland een petitie was rondgegaan om de FUP / AUP (Fair User Policy / Acceptable User Policy) af te schaffen en een volledig ongelimiteerde datatransfer aan te bieden ( lees http://www.tweakers.net/nieuws/36311 & http://www.tweakers.net/nieuws/36265 ).
Misschien kunnen we hier in België ook een grootschalige petitie starten waar we de afschaffing van de datalimieten vragen (met behoud van de breedbandsnelheden die we nu hebben), dan moeten de klanten toch wel gehoord worden!
mVg... Tommios
Oink oink
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ai ...
Dacht je dat je de eerste was met een dergelijk idee?
Geloof me, ook al heb je 2000 digitale handtekeningen, da's nog steeds peanuts wil je iets gedaan krijgen.
Wat je beter kan doen is ze raken waar je het écht kan: overstappen van provider die wél ruimere limieten kent. Zolang jij bij je 10 GB-provider blijft toon jij ook geen initiatief namelijk ... (want blijkbaar is dat prima voor jou, anders zou je toch overstappen?)
Dacht je dat je de eerste was met een dergelijk idee?
Geloof me, ook al heb je 2000 digitale handtekeningen, da's nog steeds peanuts wil je iets gedaan krijgen.
Wat je beter kan doen is ze raken waar je het écht kan: overstappen van provider die wél ruimere limieten kent. Zolang jij bij je 10 GB-provider blijft toon jij ook geen initiatief namelijk ... (want blijkbaar is dat prima voor jou, anders zou je toch overstappen?)
Sjah, 'k zou zéér graag willen, maar dan moet ik weeral aansluitingskolten betalen en verhoogt het maandelijk bedrag. Of sponsert Userbase mijn internet-connectie???
Ik merk hier héél hard dat de meeste Userbase-gebruikers met de grote wolven (Belgacom / Telenet) meehuilen... Als hier ook maar iets over een datalimiet gezegt wordt, krijg je kritiek op je post
Het wordt hier als "normaal" gezien dat providers een datalimiet instellen, welk NIET zo is! Als je maanden lang een 40% van je totale datalimiet gebruikt, krijg je je ongebruikte Gigs ook niet terugbetaald! Maar als je 1 Mib over je limiet gaat, zit je op smallband...
Zijn dit dan geen argumenten om een petitie te starten???
Ik merk hier héél hard dat de meeste Userbase-gebruikers met de grote wolven (Belgacom / Telenet) meehuilen... Als hier ook maar iets over een datalimiet gezegt wordt, krijg je kritiek op je post
lees eerst gelijkaardige topics op ub
Het wordt hier als "normaal" gezien dat providers een datalimiet instellen, welk NIET zo is! Als je maanden lang een 40% van je totale datalimiet gebruikt, krijg je je ongebruikte Gigs ook niet terugbetaald! Maar als je 1 Mib over je limiet gaat, zit je op smallband...
Zijn dit dan geen argumenten om een petitie te starten???
Oink oink
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Wow,
Welke topics heb jij dan gelezen ? Op dit forum word er bijna niks anders gedaan dan "zagen" over de limieten .... het is enkel zo dat sommige mods (zoals ik) steeds een gematigde houding nemen en niet als domme kippen met de massa meelopen.
1. OK, de limieten in België zijn ronduit belachelijk.
2. OK, de limieten moeten veranderen
maar ...
3. Er zijn providers met degelijke- of geen limieten, dus waar zit het probleem dan?
Jij haalt zelf het probleem aan ... "dan moet ik weer aansluitingskosten betalen ..." Tja, als je iets wil moet je een tegenprestatie leveren, dat is met alles zo, en dus ook met een Internet Provider. En kom niet af dat je met ISP "zus en zo" dat niet moet betalen, want die geven je geen groot volume ... het is het één of het ander en je hebt zelf de keuze.
Just my 2 cents,
Sasuke
Welke topics heb jij dan gelezen ? Op dit forum word er bijna niks anders gedaan dan "zagen" over de limieten .... het is enkel zo dat sommige mods (zoals ik) steeds een gematigde houding nemen en niet als domme kippen met de massa meelopen.
maar ...
3. Er zijn providers met degelijke- of geen limieten, dus waar zit het probleem dan?
Jij haalt zelf het probleem aan ... "dan moet ik weer aansluitingskosten betalen ..." Tja, als je iets wil moet je een tegenprestatie leveren, dat is met alles zo, en dus ook met een Internet Provider. En kom niet af dat je met ISP "zus en zo" dat niet moet betalen, want die geven je geen groot volume ... het is het één of het ander en je hebt zelf de keuze.
Just my 2 cents,
Sasuke
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Datalimieten zijn anders niet zó abnormaal, aangezien het een flat-fee-abonnement is.
Zie het als een forfait: je betaalt maandelijks XX euro voor XX GB. Als ik m'n inbegrepen uren op m'n telefoon-forfait niet opgebruik, ben ik ze ook kwijt ... (oké, een deel wordt wel overgedragen tot de volgende maand, maar toch).
In feite vind ik dat idee van ongebruikt volume overdraagbaar te maken naar de volgende maand geen slecht idee; het wordt op mobiele abonnementen en vaste lijnen toch ook toegepast ... (met dan de clausule van maximaal het volume van 1 maand bvb). Op die manier maak je het wat eerlijker in de situatie dat je bijvoorbeeld 3 weken op vakantie bent geweest en niet hebt gebruik kunnen maken van je verbinding ...
Zie het als een forfait: je betaalt maandelijks XX euro voor XX GB. Als ik m'n inbegrepen uren op m'n telefoon-forfait niet opgebruik, ben ik ze ook kwijt ... (oké, een deel wordt wel overgedragen tot de volgende maand, maar toch).
In feite vind ik dat idee van ongebruikt volume overdraagbaar te maken naar de volgende maand geen slecht idee; het wordt op mobiele abonnementen en vaste lijnen toch ook toegepast ... (met dan de clausule van maximaal het volume van 1 maand bvb). Op die manier maak je het wat eerlijker in de situatie dat je bijvoorbeeld 3 weken op vakantie bent geweest en niet hebt gebruik kunnen maken van je verbinding ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als dat dan een een forfait is voor 10gb/maand, waarom hoor en zie ik op de reclame van Belgacom en Telenet (e.a.) onbeperkt internet voor een vast bedrag, zoveel surfen als je wil, etc in die aard.
Das valse reclame?
Das valse reclame?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Aangezien je nooit effectief afgesloten wordt en er nergens minimumsnelheden gestipuleerd worden is die omschrijving wel degelijk correct ...
[offtopic]ma kvind de reclame toch ook nie altijd correct, der wordt er veel in gefaked
vooral de telenet reclame is daar een goed voorbeeld van:
een kleine die zit te webcammen met een vriendinneke, full screen, dvdkwaliteit, realtime! in hoeverre lukt dat met 192kbit up?
en de sites waar ze zogezegd op surfen in de spots gaan anders wel behoorlijk snel, zelfs voor lokaal te draaien
en telenet is de provider waarmee je draadloos kunt surfen waar je ook maar wil!
-dit gaat toch met elke provider zolang ge wifi hebt?
maar reclame is dan ook weer volledig iets anders dan waar et ier over ging [/offtopic]
de reden waarom ik zei dat je andere topics moest lezen is omdat er al vaak dergelijke topics waren en ge kunt er veel uit leren.
ruim een jaar geleden wou ik ook volledig unlimited, kem ier ook wel over geneut denkek, kweetet nie meer. maar kben wa 'volwassener' geworden. en ik download nie meer om te downloaden, enkel wa ik echt wil download ik en bekijk ik daadwerkelijk.
maar zoals r2504 in een ander topic aanhaalde is er gewoon te weinig vraag voor. 97% van de abonnees zijn tevreden met hun verbinding en verbruiken belange geen 10GB, laat staan dat ze er besef van hebben dat ze een limiet hebben.
op 1 punt geef ik u wel gelijk: 10GB is echt te weinig. nu heb ik adsl plus en een limiet van 30 GB wa al een stuk de betere kant opgaat.
tis wel nog altijd passen om de maand rond te komen, enfin dankzij de 36uur truuc kan ik toch nog alles downloaden wat ik wil hebben en niet gewoon downloaden omdat het leuk is om iets te hebben dat nog niet hier in de cinema is ofzo.
enfin ik zie de limiet als een soort van maandelijks zakgeld, dat je mag opgebruiken in de lopende maand. net als met echt geld zijt ge selectief want ge kunt er heus niet alles mee "kopen" dus "koopt" ge enkel maar wat ge echt wilt, ge wilt heus uw "geld" niet opsoeperen aan brol waar ge achteraf toch nix mee doet want ge krijgt al zo weinig in de maand. maar als ge nu een grote hoeveelheid 'geld' krijgt, waar ge alles mee kunt "kopen" ook al diene brol, dan wordt ge da op den duur beu, net lijk een verwend kind dat lange tijd alles kreeg waar zen hartje naar verlangde. maar em werd iedere keer rapper en rapper beu. em wordt er ongelukkig van!
dermee dak een limiet nog nie slecht vind, ge leert er door selectief zijn en ge kunt genieten van de dingen die je echt wilt!
tot zover mijn inbreng
een kleine die zit te webcammen met een vriendinneke, full screen, dvdkwaliteit, realtime! in hoeverre lukt dat met 192kbit up?
en de sites waar ze zogezegd op surfen in de spots gaan anders wel behoorlijk snel, zelfs voor lokaal te draaien
en telenet is de provider waarmee je draadloos kunt surfen waar je ook maar wil!
maar reclame is dan ook weer volledig iets anders dan waar et ier over ging [/offtopic]
de reden waarom ik zei dat je andere topics moest lezen is omdat er al vaak dergelijke topics waren en ge kunt er veel uit leren.
ruim een jaar geleden wou ik ook volledig unlimited, kem ier ook wel over geneut denkek, kweetet nie meer. maar kben wa 'volwassener' geworden. en ik download nie meer om te downloaden, enkel wa ik echt wil download ik en bekijk ik daadwerkelijk.
maar zoals r2504 in een ander topic aanhaalde is er gewoon te weinig vraag voor. 97% van de abonnees zijn tevreden met hun verbinding en verbruiken belange geen 10GB, laat staan dat ze er besef van hebben dat ze een limiet hebben.
op 1 punt geef ik u wel gelijk: 10GB is echt te weinig. nu heb ik adsl plus en een limiet van 30 GB wa al een stuk de betere kant opgaat.
tis wel nog altijd passen om de maand rond te komen, enfin dankzij de 36uur truuc kan ik toch nog alles downloaden wat ik wil hebben en niet gewoon downloaden omdat het leuk is om iets te hebben dat nog niet hier in de cinema is ofzo.
enfin ik zie de limiet als een soort van maandelijks zakgeld, dat je mag opgebruiken in de lopende maand. net als met echt geld zijt ge selectief want ge kunt er heus niet alles mee "kopen" dus "koopt" ge enkel maar wat ge echt wilt, ge wilt heus uw "geld" niet opsoeperen aan brol waar ge achteraf toch nix mee doet want ge krijgt al zo weinig in de maand. maar als ge nu een grote hoeveelheid 'geld' krijgt, waar ge alles mee kunt "kopen" ook al diene brol, dan wordt ge da op den duur beu, net lijk een verwend kind dat lange tijd alles kreeg waar zen hartje naar verlangde. maar em werd iedere keer rapper en rapper beu. em wordt er ongelukkig van!
dermee dak een limiet nog nie slecht vind, ge leert er door selectief zijn en ge kunt genieten van de dingen die je echt wilt!
tot zover mijn inbreng
de pispaal <<
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Tommios schreef:Sjah, 'k zou zéér graag willen, maar dan moet ik weeral aansluitingskolten betalen en verhoogt het maandelijk bedrag. Of sponsert Userbase mijn internet-connectie???
Ik heb versatel, de eerste maand toen niks moeten betalen en niks geen aansluitingskosten. Ok , ge hebt wel maar 1 mbit ma ge moogt wel zoveel afhalen als ge wilt en dit voor een goedkoper bedrag per maand als BGC. namelijk voor 35€ dacht ik. als ge daar al nie content mee kunt zijn
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Meon & Sasuke hebben het hier al gezegd en ik heb het al tot vervelens toe gepost:
Als je hen tot iets wil bewegen moet je hen pijn doen, i.e. het afbollen omdat je niet tevreden bent. Da's eenvoudigweg de economische realiteit en daar zal geen enkel alternatief initiatief iets aan veranderen.
Weet je waarom de "gratis telefonie oorlog" begonnen is? Omdat Telenet & Belgacom TV, telefonie & internet over datzelfde medium gaan aanbieden (de kable of de koperlijn). En dus is elke abonnee belangrijk. Waar je vroeger zowel koper voor je telefoon had en kabel voor je TV zal dit in de toekomst slechts 1 medium zijn. Daarom nemen ze nu positie in om zoveel mogelijk abonnees aan zich te binden, niet omdat ze plots doorhebben dat de gebruiker toch al zoveel betaald heeft en ze iets willen terugdoen .
Dus als je iets wil is er maar één manier: daad bij het woord voegen en de provider opzeggen.
Als je hen tot iets wil bewegen moet je hen pijn doen, i.e. het afbollen omdat je niet tevreden bent. Da's eenvoudigweg de economische realiteit en daar zal geen enkel alternatief initiatief iets aan veranderen.
Weet je waarom de "gratis telefonie oorlog" begonnen is? Omdat Telenet & Belgacom TV, telefonie & internet over datzelfde medium gaan aanbieden (de kable of de koperlijn). En dus is elke abonnee belangrijk. Waar je vroeger zowel koper voor je telefoon had en kabel voor je TV zal dit in de toekomst slechts 1 medium zijn. Daarom nemen ze nu positie in om zoveel mogelijk abonnees aan zich te binden, niet omdat ze plots doorhebben dat de gebruiker toch al zoveel betaald heeft en ze iets willen terugdoen .
Dus als je iets wil is er maar één manier: daad bij het woord voegen en de provider opzeggen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Akira schreef:[offtopic]
-dit gaat toch met elke provider zolang ge wifi hebt?[/offtopic]
Telenet heeft ook hotspots overal in Belgïe waar je op kan geraken. In Kortrijk zijn er bv. op het dak van het St. Amandscollege en ik dacht ook op het schouwburgplein en op de grote markt. Daar kunnen mensen dus ipv een modem te kopen gewoon een abonnement nemen en via dat draadloos netwerk werken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
maar ...
Tot op een bepaald niveau kan ik je volgen... (vanaf "Welke" tot aan "topics heb jij dan gelezen ?"). Dat er op dit forum niks anders gedaan wordt dan "gezaagt" over limieten vind ik niet meer dan normaal!
Toen ik mijn internet-aansluiting heb laten plaatsen (omstreeks het jaar 2000), was dit ook normaal... Als je toen een update van een programma of een online spelletje had, was dit hooguit 20Mb (en dan hadden de developers al goed hun best gedaan)... Nu, 5 jaar later is 20 Mb niets meer... Als je je systeem grondig up-to-date wil houden, zit je al snel aan 500Mb (zowel voor programma's als voor spelletjes)...
Dat je als mod op userbase niet als "domme kippen" achter de grote massa gaat aanlopen kan ik ook nog ergens begrijpen. Der moet op een forum een beetje strijd zijn... Als jullie iedereen gaan gelijk geven, komt hier morgen geen mens meer...
1. Inderdaad, de limieten zijn hier enorm belachelijk...
2. Inderdaad, limieten moeten veranderen, maar niks... Liefst zo snel mogelijk! (vervolg -> lees punt 1)...
3. Het probleem zit in mijne portemonné... Tegenwoordig kunt ge alles voor alles betalen! Trowens, ga eens naar een website van een provider kijken die met een policy werkt (RealDSL als voorbeeld)... 't ziet er allemaal enorm mooi uit, tot ge aan der onderkant van de pagina leest: " *alle prijzen zijn exclusief BTW " (dwz: bij elk getalleke op dat een financiële waarde voorsteld moogt ge 21% van die waarde bijrekenen...)
Ik haal zeker het probleem aan door te zeggen dat ik die aansluitingskosten moet betalen... Normaal, niet???
Mocht ik een ezeltje hebben dat geld via z'n achterwerk produceerde, dan had ik zo'n KMO-oplossing van Telenet of Belgacom... Barebone-aansluiting met ongelimiteerde datatransfer tegen een rate van 100Mib/sec... Tot op heden blijf ik van boven vermelde ezel verstoken, dus zal het met een particulier-formule moeten doen, en liefst een die voor een BETAALBAAR budget wel voldoet aan de huidige eisen...
mVg... Tommios
Oink oink
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Akira schreef:[offtopic]ma kvind de reclame toch ook nie altijd correct, der wordt er veel in gefaked
[offtopic] En dan nog iets lol, wanneer die telenet installateur een modem installeert, hij heeft een draad vast en komt richting camera, dan gaat de camera naar het oogpunt van de installateur, die steekt de kabel in een ruk de modem in en klikt op enter en hop internet, leuk zo!! [/offtopic]
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Tommios schreef:Welke topics heb jij dan gelezen ? Op dit forum word er bijna niks anders gedaan dan "zagen" over de limieten .... het is enkel zo dat sommige mods (zoals ik) steeds een gematigde houding nemen en niet als domme kippen met de massa meelopen.
maar ...
Tot op een bepaald niveau kan ik je volgen... (vanaf "Welke" tot aan "topics heb jij dan gelezen ?"). Dat er op dit forum niks anders gedaan wordt dan "gezaagt" over limieten vind ik niet meer dan normaal!
Toen ik mijn internet-aansluiting heb laten plaatsen (omstreeks het jaar 2000), was dit ook normaal... Als je toen een update van een programma of een online spelletje had, was dit hooguit 20Mb (en dan hadden de developers al goed hun best gedaan)... Nu, 5 jaar later is 20 Mb niets meer... Als je je systeem grondig up-to-date wil houden, zit je al snel aan 500Mb (zowel voor programma's als voor spelletjes)...
Dat je als mod op userbase niet als "domme kippen" achter de grote massa gaat aanlopen kan ik ook nog ergens begrijpen. Der moet op een forum een beetje strijd zijn... Als jullie iedereen gaan gelijk geven, komt hier morgen geen mens meer...
1. Inderdaad, de limieten zijn hier enorm belachelijk...
2. Inderdaad, limieten moeten veranderen, maar niks... Liefst zo snel mogelijk! (vervolg -> lees punt 1)...
3. Het probleem zit in mijne portemonné... Tegenwoordig kunt ge alles voor alles betalen! Trowens, ga eens naar een website van een provider kijken die met een policy werkt (RealDSL als voorbeeld)... 't ziet er allemaal enorm mooi uit, tot ge aan der onderkant van de pagina leest: " *alle prijzen zijn exclusief BTW " (dwz: bij elk getalleke op dat een financiële waarde voorsteld moogt ge 21% van die waarde bijrekenen...)
Ik haal zeker het probleem aan door te zeggen dat ik die aansluitingskosten moet betalen... Normaal, niet???
Mocht ik een ezeltje hebben dat geld via z'n achterwerk produceerde, dan had ik zo'n KMO-oplossing van Telenet of Belgacom... Barebone-aansluiting met ongelimiteerde datatransfer tegen een rate van 100Mib/sec... Tot op heden blijf ik van boven vermelde ezel verstoken, dus zal het met een particulier-formule moeten doen, en liefst een die voor een BETAALBAAR budget wel voldoet aan de huidige eisen...
mVg... Tommios
OK, er zijn toch meer dan genoeg alternatieven denk ik zo hé:
SurfADSL, Versatel, Scarlet, Xs4all ... allemaal providers die méér dan de standaard 15Gb geven ... of is het je echt om het "unlimited" te doen ? Indien je inderdaad enkel echt "unlimited" wil, dan vermoed ik dat dit zal zijn om ook je minder legale spullen te kunnen downloaden. In dat geval mag jouw "ezel" dan maar wat meer uit zijn pijp komen als je dan het verschil in maandelijks abbo bekijkt met hetgene dat je dan niet moet uitgeven aan cd's en cinema en ..... of zie ik dat dan verkeerd?
Ik heb persoonlijk ook een iets duurdere verbinding (ondertussen betaald door werk, maar kom) maar heb ze wel zelf aangevraagd en lang genoeg zelf betaald, enkel en alleen omdat ik ook meer volume wou. En ik betaalde dat met de glimlach !
Grtz,
Sasuke
Voor te beginnen zou'k zeggen, kijk eens naar de buurlanden (Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland), als je daar een ISP opstart die een datalimiet in acht zou nemen met de prijzen van België, zal je lang op klanten mogen wachten... Je betaald een maandelijks bedrag dat dient voor de service van je ISP (mailbox, antivirus,...) , het onderhoud aan de lijnen en de bijkomende kosten (servers van de ISP die constant up-to-date blijven, het elektrisch verbruik, ...) en rest van dit budget is winst (elk bedrijf moet winst maken om blijven te bestaan, da's logisch). Daar kan ik ook inkomen, da's normaal...
Wat is NIET normaal: Als je over je limiet gaat moet je bijbetalen voor terug op breedband te surfen. Dit heeft totaal niets met de maandelijkse kosten van je ISP te maken, dit is puur winstbejag! Je ISP ondervind hier in normale omstandigheden geen hinder van (tenzij je bestanden van 30Gig op volle snelheid gaat downloaden, wat een zware belasting voor de server van de ISP is). (Please correct me if I'm wrong) ...
Is dit geen goed petitie-argument?
Wat ik raar vind is dat (zoals ookal door andere mensen hierboven vermeld, al dan niet off-topic) de reclame die de ISP's maken misleiding van de klant is. "Supersnel en onbeperkt surfen!". Het klinkt schitterend, maar daar houd het dan wel mee op...
(Nu even tussen haakjes, als er op TV reclame is van Telenet, wie heeft er in 1 keer al die kleine lettertjes gelezen op het eind van de reclameblok? Gewoon absurt! Even een "vergelijking" proberen te maken: Als je naar de bank gaat om je zuur verdiende centjes te beleggen. Ze beloven je hemel op aarde maar je krijgt gedurende een luttele 3 sec. een contract onder je ogen waar zoveel kleine lettertjes op staan, zou jij dan tekenen?) . Questie van vertrouwen zou ik zeggen...)
Nu gaat waarschijnlijk de volgende mod. reply, voorzien van een Quote natuurlijk, als volgd zijn: "Wij wonen niet in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Engeland maar in België, staat het u niet aan, verhuist dan".
Wel, één van de strafste bedrijfsleuzes is: "Stilstaan is achteruit gaan". Daar zijn ze hier in België al een jaar of 5 mee bezig!
Trouwens, ik heb ook een leuze: "Voor geld danst den beer, maar geeft ge ze uit, dan hebt ge der geen meer". Denk daar maar eens goed over na...
Mag ik er even aan toevoegen dat wat je op het internet vind, je ook mag downloaden (al dan niet legaal) -> (finders keepers), je mag enkel niet delen met andere mensen (sharen), da's illegaal!
Wat is NIET normaal: Als je over je limiet gaat moet je bijbetalen voor terug op breedband te surfen. Dit heeft totaal niets met de maandelijkse kosten van je ISP te maken, dit is puur winstbejag! Je ISP ondervind hier in normale omstandigheden geen hinder van (tenzij je bestanden van 30Gig op volle snelheid gaat downloaden, wat een zware belasting voor de server van de ISP is). (Please correct me if I'm wrong) ...
Wat ik raar vind is dat (zoals ookal door andere mensen hierboven vermeld, al dan niet off-topic) de reclame die de ISP's maken misleiding van de klant is. "Supersnel en onbeperkt surfen!". Het klinkt schitterend, maar daar houd het dan wel mee op...
(Nu even tussen haakjes, als er op TV reclame is van Telenet, wie heeft er in 1 keer al die kleine lettertjes gelezen op het eind van de reclameblok? Gewoon absurt! Even een "vergelijking" proberen te maken: Als je naar de bank gaat om je zuur verdiende centjes te beleggen. Ze beloven je hemel op aarde maar je krijgt gedurende een luttele 3 sec. een contract onder je ogen waar zoveel kleine lettertjes op staan, zou jij dan tekenen?) . Questie van vertrouwen zou ik zeggen...)
Nu gaat waarschijnlijk de volgende mod. reply, voorzien van een Quote natuurlijk, als volgd zijn: "Wij wonen niet in Nederland, Duitsland, Frankrijk of Engeland maar in België, staat het u niet aan, verhuist dan".
Wel, één van de strafste bedrijfsleuzes is: "Stilstaan is achteruit gaan". Daar zijn ze hier in België al een jaar of 5 mee bezig!
Trouwens, ik heb ook een leuze: "Voor geld danst den beer, maar geeft ge ze uit, dan hebt ge der geen meer". Denk daar maar eens goed over na...
Mag ik er even aan toevoegen dat wat je op het internet vind, je ook mag downloaden (al dan niet legaal) -> (finders keepers), je mag enkel niet delen met andere mensen (sharen), da's illegaal!
Oink oink
internet gaat weldegelijk vooruit. zo is er wel jaarlijks een update bij skynet!
vorig jaar had de plus nog een upgrade gekregen (256kbit up) en een hogere limiet (30GB)
uit uw posts kan ik min of meer afleiden dat ge vluger schrijft dan dat je redeneert:
-en volgens u is alles wat je vindt op het internet en downloadt legaal?
dus kinderporno downloaden is legaal volgens u?
-in uw post staan er redelijk veel schrijffouten
----
en dat het in sommige landen beter is kan je ook omgekeerd zeggen, in sommige landen gaat het er veel erger aan toe.
ieder land heeft zen voordelen en nadelen.
waarom is er in nederland unlimited?
omdat er meer concurrentie is!
hier in belgië is dat moeilijk omdat je toch vrijwel altijd afhangt voor een stuk van belgacom.
dit is de zoveelste "wij starten een petitie op voor geen limieten" maar waar blijven die daden toch altijd? het blijft altijd maar bij "willen", en als et dan in uitzonderlijke gevallen toch eens tot een daadwerkelijke petitie komt is de opkomst niet echt hoog. en kdenk niet dat een bedrijf zomaar gaat luisteren als iemand hun een petitie getoond door 2000 mensen die misschien zelfs gewoon niet gebruik maken van de diensten van da bedrijf.
en wat als ze u vragen waarom je nu echt unlimited wilt denk je dat je redenen echt goed zouden overkomen?
kdenk pas als het internet echt zo zwaar wordt dat je totaal niet meer gaat toekomen met 30GB dat ze dan zullen overwegen om unlimited of fup in te voeren. Maar nu is er simpelweg nog geen reden toe, immers heeft 97% van de klanten genoeg met de huidige limiet
vorig jaar had de plus nog een upgrade gekregen (256kbit up) en een hogere limiet (30GB)
uit uw posts kan ik min of meer afleiden dat ge vluger schrijft dan dat je redeneert:
----
en dat het in sommige landen beter is kan je ook omgekeerd zeggen, in sommige landen gaat het er veel erger aan toe.
waarom is er in nederland unlimited?
omdat er meer concurrentie is!
hier in belgië is dat moeilijk omdat je toch vrijwel altijd afhangt voor een stuk van belgacom.
dit is de zoveelste "wij starten een petitie op voor geen limieten" maar waar blijven die daden toch altijd? het blijft altijd maar bij "willen", en als et dan in uitzonderlijke gevallen toch eens tot een daadwerkelijke petitie komt is de opkomst niet echt hoog. en kdenk niet dat een bedrijf zomaar gaat luisteren als iemand hun een petitie getoond door 2000 mensen die misschien zelfs gewoon niet gebruik maken van de diensten van da bedrijf.
en wat als ze u vragen waarom je nu echt unlimited wilt denk je dat je redenen echt goed zouden overkomen?
kdenk pas als het internet echt zo zwaar wordt dat je totaal niet meer gaat toekomen met 30GB dat ze dan zullen overwegen om unlimited of fup in te voeren. Maar nu is er simpelweg nog geen reden toe, immers heeft 97% van de klanten genoeg met de huidige limiet
de pispaal <<
-
- Administrator
- Contacteer:
Tommios schreef:Mag ik er even aan toevoegen dat wat je op het internet vind, je ook mag downloaden (al dan niet legaal) -> (finders keepers), je mag enkel niet delen met andere mensen (sharen), da's illegaal!
Dit klopt inderdaad in Nederland, maar die wet geldt niet in Belgie .
- deej
- Elite Poster
Tommios,
Je kan 2 dingen doen:
1) In je hoekje zitten mokken dat de ISPs toch zo'n rotzakken zijn en dat het allemaal hun schuld is en hen wat pesten met een petitie die ze eens zullen weglachen maar ondertussen blijf je hun wel hun geld geven.
2) Het heft in eigen handen nemen en van ISP veranderen.
Optie 1 is voor de naieve losers (sorry), optie 2 voor de winners. Een ISP redeneert als volgt: I don't give a flying f*ck whether you like me or not, I just want your money. Dat heet nu eenmaal het kapitalistisch systeem waar wij vandaag in leven. En ofwel speel je het spel mee, ofwel blijf je maar wat fulmineren en gefrustreerd blijven. Wake up & smell the coffee!
Je kan 2 dingen doen:
1) In je hoekje zitten mokken dat de ISPs toch zo'n rotzakken zijn en dat het allemaal hun schuld is en hen wat pesten met een petitie die ze eens zullen weglachen maar ondertussen blijf je hun wel hun geld geven.
2) Het heft in eigen handen nemen en van ISP veranderen.
Optie 1 is voor de naieve losers (sorry), optie 2 voor de winners. Een ISP redeneert als volgt: I don't give a flying f*ck whether you like me or not, I just want your money. Dat heet nu eenmaal het kapitalistisch systeem waar wij vandaag in leven. En ofwel speel je het spel mee, ofwel blijf je maar wat fulmineren en gefrustreerd blijven. Wake up & smell the coffee!
- Neen. Er zijn grenzen! Kinderporno en andere vunzigheid zouden moeten verbannen worden van het net!
- Ik heb geen universitair diploma in de Germaanse Taal. Ik schrijf misschien wel met fouten, maar ge verstaat het toch hoop ik?!
Dit heb ik nooit ontkend... België zal op gebied van z'n ISP's ook wel z'n qualiteiten hebben, daar twijfel ik geen seconde aan!
Ik heb niet gezegt dat ik een petitie start... Deze topic heb ik geplaatst om eens te peilen of het wel de moeite is om een petitie te starten (en waar kan je er beter naar peilen dan op Userbase?)...
Tommios schreef:
Mag ik er even aan toevoegen dat wat je op het internet vind, je ook mag downloaden (al dan niet legaal) -> (finders keepers), je mag enkel niet delen met andere mensen (sharen), da's illegaal!Dit klopt inderdaad in Nederland, maar die wet geldt niet in Belgie .
Was dit dan geen algemene regel?
Laatst gewijzigd door Tommios 13 jun 2005, 02:25, in totaal 1 gewijzigd.
Oink oink
- deej
- Elite Poster
Tommios schreef:Alweer ik hierboven ... Moet eens leren inloggen vooraleer te reageren... Sorry guy's
Hihi je kan ook gewoon de cookie z'n werk laten doen en always ingelogd blijven .
Anonymous schreef:uit uw posts kan ik min of meer afleiden dat ge vluger schrijft dan dat je redeneert:
- Neen. Er zijn grenzen! Kinderporno en andere vunzigheid zouden moeten verbannen worden van het net!
- Ik heb geen universitair diploma in de Germaanse Taal. Ik schrijf misschien wel met fouten, maar ge verstaat toch wat ik typ hoop ik?!en dat het in sommige landen beter is kan je ook omgekeerd zeggen, in sommige landen gaat het er veel erger aan toe.
Dit heb ik nooit ontkend... België zal op gebied van z'n ISP's ook wel z'n qualiteiten hebben, daar twijfel ik geen seconde aan!dit is de zoveelste "wij starten een petitie op voor geen limieten" maar waar blijven die daden toch altijd? het blijft altijd maar bij "willen", en als et dan in uitzonderlijke gevallen toch eens tot een daadwerkelijke petitie komt is de opkomst niet echt hoog. en kdenk niet dat een bedrijf zomaar gaat luisteren als iemand hun een petitie getoond door 2000 mensen die misschien zelfs gewoon niet gebruik maken van de diensten van da bedrijf.
Ik heb niet gezegt dat ik een petitie start... Deze topic heb ik geplaatst om eens te peilen of het wel de moeite is om een petitie te starten (en waar kan je er beter naar peilen dan op Userbase?)...Dit klopt inderdaad in Nederland, maar die wet geldt niet in Belgie .
Was dit dan geen algemene regel?
Oink oink
Nog iets wat ik wou vragen... (nu we toch bezig zijn )...
Mijn ISP is Telenet (jej), en ik ga regelmatig wel eens over de rooie (dwz, over de datalimiet (die trouwens niet van deze tijd meer is))... Ik speel ook nogal veel online-games (CounterStrike Source, Quake 3, etc... (<- legale versies!)).
Als ik op smallband wordt gezet, merk ik iets zéér merkwaardigs, namelijk dat mijn ping-rate enorm hoog wordt, waardoor de server waar ik mij op verbind om deze spelletjes te kunnen spelen gaat laggen (haperen, alles gaat enorm traag), en zo van deze server wordt gekickt...
Bij breedband heb ik een normale ping-rate.
Mijn vraag: Is dit fenomeen normaal als je op smallband zit? Of is dit weer zo'n stunt om toch maar extra volumeblokken bij te kopen? Bij mijn weten zouden mensen met een gewone internetverbinding (inbel-verbinding) toch ook dit spel moeten kunnen spelen? (vermits bij Telenet de smallband-snelheid rond de 56 Kib/sec ligt)...
Een goede nacht iedereen!
--
Ikke dus nog eens hier boven ... Maar ik heb het "log mij automatisch in bij elk bezoek" ingeschakeld, dus normaal zal't niemeer voorvallen ... We worden slimmer
Sleep tight
--
Edit by meon: posts samen gezet.
Mijn ISP is Telenet (jej), en ik ga regelmatig wel eens over de rooie (dwz, over de datalimiet (die trouwens niet van deze tijd meer is))... Ik speel ook nogal veel online-games (CounterStrike Source, Quake 3, etc... (<- legale versies!)).
Als ik op smallband wordt gezet, merk ik iets zéér merkwaardigs, namelijk dat mijn ping-rate enorm hoog wordt, waardoor de server waar ik mij op verbind om deze spelletjes te kunnen spelen gaat laggen (haperen, alles gaat enorm traag), en zo van deze server wordt gekickt...
Mijn vraag: Is dit fenomeen normaal als je op smallband zit? Of is dit weer zo'n stunt om toch maar extra volumeblokken bij te kopen? Bij mijn weten zouden mensen met een gewone internetverbinding (inbel-verbinding) toch ook dit spel moeten kunnen spelen? (vermits bij Telenet de smallband-snelheid rond de 56 Kib/sec ligt)...
Een goede nacht iedereen!
--
Ikke dus nog eens hier boven ... Maar ik heb het "log mij automatisch in bij elk bezoek" ingeschakeld, dus normaal zal't niemeer voorvallen ... We worden slimmer
Sleep tight
--
Edit by meon: posts samen gezet.
Oink oink
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tommios schreef:Wat is NIET normaal: Als je over je limiet gaat moet je bijbetalen voor terug op breedband te surfen. Dit heeft totaal niets met de maandelijkse kosten van je ISP te maken, dit is puur winstbejag! Je ISP ondervind hier in normale omstandigheden geen hinder van (tenzij je bestanden van 30Gig op volle snelheid gaat downloaden, wat een zware belasting voor de server van de ISP is). (Please correct me if I'm wrong) ...
Je bent compleet fout... en ik heb geen zin meer om het nogmaals uit te leggen waarom het compleet fout is, daarvoor moet je het forum maar eens grondig lezen (je kan het meer dan één keer vinden).
Het is dus zeker geen goed argument.
r2504 schreef:Je bent compleet fout... en ik heb geen zin meer om het nogmaals uit te leggen waarom het compleet fout is, daarvoor moet je het forum maar eens grondig lezen (je kan het meer dan één keer vinden).
Volumeblokken = puur geldklopperij.
Telenet heeft deze klopperij ingevoerd Belgacom is gevolgd.
Indertijd toen Belgacom 1mbit FUP had toen downloade mn buurman rond de 120gb per maand.
Toen kon het wel allemaal dus je komt mij niet wijsmaken dat nu 3jaar later de techniek achteruit gegaan is en dat het ineens nietmeer kan
Anonymous schreef:r2504 schreef:Je bent compleet fout... en ik heb geen zin meer om het nogmaals uit te leggen waarom het compleet fout is, daarvoor moet je het forum maar eens grondig lezen (je kan het meer dan één keer vinden).
Volumeblokken = puur geldklopperij.
Telenet heeft deze klopperij ingevoerd Belgacom is gevolgd.
Indertijd toen Belgacom 1mbit FUP had toen downloade mn buurman rond de 120gb per maand.
Toen kon het wel allemaal dus je komt mij niet wijsmaken dat nu 3jaar later de techniek achteruit gegaan is en dat het ineens nietmeer kan
bandwith:
- bandwith is ever expanding
- bandwith is not free
- bandwith is ...
da zijn zo van die regels die cisco in hun opleidingen geeft.
met de nodige kennis van die regels merk je wel dat geen datalimieten niet goed doenbaar is.
nways, ik gen gelukkig met 50gb alhoewel ik maar juist toekom.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
-
- Deel van't meubilair
witte! schreef:Indertijd toen Belgacom 1mbit FUP had toen downloade mn buurman rond de 120gb per maand. Toen kon het wel allemaal dus je komt mij niet wijsmaken dat nu 3jaar later de techniek achteruit gegaan is en dat het ineens nietmeer kan
Je buurman kan er fier op zijn dat hij één van de personen is die het blijkbaar niet "fair" (120GB/maand was toen, en zelfs nu nog steeds niet "fair") kon gebruiken, en daarvoor moet iedereen nu boeten.
De tijd waarover je spreekt was trouwens de opbouw van het netwerk... ruimte zat, en weinig gebruikers. Ondertussen zijn we met velen, en gelden er regels om het leefbaar te houden... die er misschien niet hadden moeten zijn als we een beetje dicipline hadden gehad.
Regels zijn er nu éénmaal nodig bij grotere organisaties (heus niet alléén in de Telecom), vandaar ook dat de kleintjes er nog allemaal redelijk soepel mee kunnen omgaan.
Tommios schreef:Nog iets wat ik wou vragen... (nu we toch bezig zijn )...
Ik heb het nekeer getest:
kzat is op smallband pas bij TN,
de speed dage kunt hale is 33kbit/s of 4.125, ik kwam daaraan max (hm, vergete upload test tedoen)
Ik kon CS:Soucre spele me ne ping van avarage 30.
Maar dan moogde ook nix anders via die line doen (iet downe ofzo), want anders ga uwen ping heel hoog, zo rond 1000 ping.
alhoewel ik zat op IRC me paar conns(bots enzo)...
Grtz
Bandwidth, of anders gewoon bandbreedte.|T-J| schreef:bandwith:
- bandwith is ever expanding
- bandwith is not free
- bandwith is ...
50 GB|T-J| schreef:nways, ik gen gelukkig met 50gb alhoewel ik maar juist toekom.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
bandwith bestaat ook hoor, als ik het mee goed kan herinneren.
Moet je me toch eens uitleggen dat een bedrijf gelijk Belgacom met Skynet dat toch te vergelijken moet zijn met KPN in Nederland.
KPN heeft 1.5miljoen klanten in 2005 en Belgacom 1.1miljoen.
Toch kan het daar wel dat de limieten zelfs voor de LIGHT Abonees onder druk van concurrentie eraf gehaald worden.
Dus zoveel kost die datatrafiek dan toch niet? (Als het niet haalbaar was zouden ze het niet overwegen)
En nu kan je idd wel afkomen met allerlei verhalen dat datatrafiek hier duurder is maar in Nederland hebben die bedrijven toch ook moeten investeren om dit klaar te krijgen dus dat pleit Belgacom helemaal niet vrij.
Jij weet goed genoeg dat de "Groot Verbruikers" de mannen van het eerste uur zijn en er toen ook al bij waren.
Iedereen die later bijgekomen is daar kan misschien 0.5%
grootverbruiker tussen zitten.
Dus die vergelijking gaat ook niet op.
In Frankrijk heb je een 8mbit/1mbit zonder datalimiet voor 14.95€ en daar is dat ook rendabel.
Er klopt niks van dat verhaal dat trafiek zo duur zou zijn dat het niet mogelijk is om een FUP in te voeren in België
Conclusie:
Zoals Test-aankoop ( en zij hebbe hierzelfs een studie rond uitgevoerd dus zij zulle er wel meer van weten dan iedereen hier op het forum) aangaf er is geen concurrentie en er worde zelfs afspraken onderling gemaakt om de prijs hoog te houden en datalimieten op te leggen om elkaar niet te beconcurreren.
Iedereen (skynet, telenet, scarlet) wordt er rijk van en de belg laat zich uitmelken.
Dom dom dat sommige dit nogaltijd niet inzien.
KPN heeft 1.5miljoen klanten in 2005 en Belgacom 1.1miljoen.
Toch kan het daar wel dat de limieten zelfs voor de LIGHT Abonees onder druk van concurrentie eraf gehaald worden.
Dus zoveel kost die datatrafiek dan toch niet? (Als het niet haalbaar was zouden ze het niet overwegen)
En nu kan je idd wel afkomen met allerlei verhalen dat datatrafiek hier duurder is maar in Nederland hebben die bedrijven toch ook moeten investeren om dit klaar te krijgen dus dat pleit Belgacom helemaal niet vrij.
r2504 schreef:De tijd waarover je spreekt was trouwens de opbouw van het netwerk... ruimte zat, en weinig gebruikers. Ondertussen zijn we met velen, en gelden er regels om het leefbaar te houden... die er misschien niet hadden moeten zijn als we een beetje dicipline hadden gehad.
Jij weet goed genoeg dat de "Groot Verbruikers" de mannen van het eerste uur zijn en er toen ook al bij waren.
Dus die vergelijking gaat ook niet op.
In Frankrijk heb je een 8mbit/1mbit zonder datalimiet voor 14.95€ en daar is dat ook rendabel.
Er klopt niks van dat verhaal dat trafiek zo duur zou zijn dat het niet mogelijk is om een FUP in te voeren in België
Conclusie:
Zoals Test-aankoop ( en zij hebbe hierzelfs een studie rond uitgevoerd dus zij zulle er wel meer van weten dan iedereen hier op het forum) aangaf er is geen concurrentie en er worde zelfs afspraken onderling gemaakt om de prijs hoog te houden en datalimieten op te leggen om elkaar niet te beconcurreren.
Iedereen (skynet, telenet, scarlet) wordt er rijk van en de belg laat zich uitmelken.
Dom dom dat sommige dit nogaltijd niet inzien.
r2504 schreef:Tommios schreef:Wat is NIET normaal: Als je over je limiet gaat moet je bijbetalen voor terug op breedband te surfen. Dit heeft totaal niets met de maandelijkse kosten van je ISP te maken, dit is puur winstbejag! Je ISP ondervind hier in normale omstandigheden geen hinder van (tenzij je bestanden van 30Gig op volle snelheid gaat downloaden, wat een zware belasting voor de server van de ISP is). (Please correct me if I'm wrong) ...
Je bent compleet fout... en ik heb geen zin meer om het nogmaals uit te leggen waarom het compleet fout is, daarvoor moet je het forum maar eens grondig lezen (je kan het meer dan één keer vinden).
Dan hebben wij hier in Vlaanderen héél ellendige ISP's... Wat doen ze dan wel met al hun winst? Alles fijn op Luxemburgse of Zwitserse bankrekening. Of investeren in biefstuk met frieten?
Blijkbaar al niet in servers die hogere dataranges aankunnen!
Allé, je kan er nu uren over blijven doorgaan wat wel en wat niet, maar door hier te blijven mierneuken over elk detailke komt ge geen stap vooruit (op vorige zin zal je ook nog wel een mooi reply'ke vinden, daar twijfel ik niet aan)...
Aan alle Userbase-gebruikers (geloof me of niet) => Een datalimiet is onzin! Laat U niets wijs maken door een paar blaaskaken die U het tegenovergestelde proberen vertellen...
Datalimieten = NIET normaal!
mVg... Tommios
Oink oink
Tommios schreef:Aan alle Userbase-gebruikers (geloof me of niet) => Een datalimiet is onzin! Laat U niets wijs maken door een paar blaaskaken die U het tegenovergestelde proberen vertellen...
Datalimieten = NIET normaal!
mVg... Tommios
Sommige mensen op dit forum vertegenwoordigen bepaalde isp's(of zijn reseller ervan).
Zij proberen iedereen natuurlijk het tegendeel te doen geloven.
Laat je echter niets wijsmaken!
witte! schreef:Sommige mensen op dit forum vertegenwoordigen bepaalde isp's(of zijn reseller ervan).
Zij proberen iedereen natuurlijk het tegendeel te doen geloven.
Laat je echter niets wijsmaken!
loool
ja we worden gesponsord door de belangrijkste isp's, en 1 van de mods is gedelegeerd bestuurder bij Ifpi
so be aware!
de pispaal <<
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik zie de kosten voor de leased lines soms voorbij komen. In tegenstelling tot wat jij misschien wel denkt, kosten die dingen een hoop geld (en en heb ik het over een 1000-voud van wat jij thuis betaalt voor adsl).
En jij weet dat zo goed omdat ...? Ken je de "Groot Verbruikers" (sic) allemaal persoonlijk?witte! schreef:Jij weet goed genoeg dat de "Groot Verbruikers" de mannen van het eerste uur zijn en er toen ook al bij waren.
Djeez, wat een bull shit.
alle redenen om geen actie te ondernemen tegen die limieten worden met open armen ontvangen. De redenen om wel actie te ondernemen worden vergeten. Niet alleen door hier, maar door nog meerdere verenigingen die eigenlijk als doel zouden hebben ons internetwelzijn te verbeteren.
t'is toch zo makkelijk, wij doen niets, jij moet het doen, ga weg naar een andere gelimiteerde provider, dat is de enigste manier om een isp te raken . En dan zit je daar bij een andere isp, met ook limieten . En die 'klachten'vereniging is ondertussen lekker verder aan het doen met niets doen
t'is toch zo makkelijk, wij doen niets, jij moet het doen, ga weg naar een andere gelimiteerde provider, dat is de enigste manier om een isp te raken . En dan zit je daar bij een andere isp, met ook limieten . En die 'klachten'vereniging is ondertussen lekker verder aan het doen met niets doen
-
- Deel van't meubilair
Anonymous schreef:Niet alleen door hier, maar door nog meerdere verenigingen die eigenlijk als doel zouden hebben ons internetwelzijn te verbeteren.
Het probleem is dat ons niet hetzelfde is als jou. Zodra het ons probleem is zal een provider het wel oplossen, echter zolang het jou (inclusief amper 2 a 3000 anderen) probleem blijft zal je nog wat geduld moeten hebben.
Anonymous schreef:ga weg naar een andere gelimiteerde provider, dat is de enigste manier om een isp te raken . En dan zit je daar bij een andere isp, met ook limieten
Er bestaan ondertussen al verschillende ISP's in Belgie met FUP/unlimited. Je excuus is dus maar flauw en totaal naast de kwestie. En inderdaad, een commercieel bedrijf kan je enkel op andere gedachten brengen door zijn producten niet meer te kopen (of dit nu Telecom is of niet maak niets uit).
- deej
- Elite Poster
meon schreef:Ik zie de kosten voor de leased lines soms voorbij komen. In tegenstelling tot wat jij misschien wel denkt, kosten die dingen een hoop geld (en en heb ik het over een 1000-voud van wat jij thuis betaalt voor adsl).
Ja maar leased lines zijn enkel nog nuttig als je SLAs echt echt echt nodig hebt.
Vandaag de dag kan je die dingen perfect door xDSL lijntjes vervangen en de BGP failover door loadbalancers of zelfs door professionele firewalls (genre Juniper & Check Point) laten doen. Wij hebben een klant die zijn hele netwerk (280 sites) op breedbandmodems met een IPSec VPN draait en hij is veel beter af dan met zijn oude leased lines brol.
Ook daar geldt weer het verhaal dat je zelf wat moet gaan zoeken om een betere oplossing uit te zoeken of een partij onder de arm neemt die de providers tegen mekaar uitspeelt. Voor bedrijven kan dit dus al.
/begin brainstorming
Een idee om dit ook voor de consument aantrekkelijker te maken zou zijn het breedbandoverzicht van de userbase meer te automatiseren en meer parameters te tonen zoals opzegtermijn, opzegvergoeding, promotionele prijs voor x maanden etc...
Om dit ook aantrekkelijk te maken voor de providers moet je dan een knop voorzien die "bestel" heet en die toelaat vanop userbase door te linken naar de bestelmodule van de provider. Als je dan nog een klein % krijgt per aangebrachte bestelling (0,05% bv) heb je een nieuwe bron van inkomsten.
't Is maar een idee hé. Ik besef natuurlijk ook dat dit veel werk initiëel zal vragen en dat je naar zo ver mogelijk doorgedreven automatisatie moet streven (XML en al die toestanden openen daar veel mogelijkheden), maar het zal zeker toegejuicht worden door de consumenten en de kleinere providers. Ik denk dat je misschien eens op jullie buitenlandse tegenhangers moet gaan kijken hoe zij dit doen.
/end brainstorming.