Ik ga binnenkort verhuizen en heeft Proximus FTTH (lucky me!)in mijn nieuwbouw geïnstalleerd. Natuurlijk is er nu geen koperpaar en dus geen PSTN lijn beschikbaar en zal mijn vaste telefoon over VoIP (SIP) gaan, of althans ik vermoed toch dat dit over SIP gaat. In theorie opent dit een paar interessante opties en ik denk dat ik het liefst een SIP trunk op een PBX zou willen opzetten. Vooral omdat ik dan een 'softphone' kan gebruiken.
Nu vraag ik mij af of iemand hier al ervaring mee heeft? Kan ik via Proximus mijn credentials krijgen voor de SIP?
Proximus SIP op PBX - residentieel
-
- Member
- Bedankt: 11 keer
Bij een phone line IP wordt er een FXS poort geactiveerd en kan je een analoog telefoontoestel aansluiten op b-box.
Wil je een telefooncentrale aansluiten dan is het product Multi line een mogelijkheid. Er wordt dan een Bizz IP box geinstalleerd waarop de telefooncentrale aangesloten wordt. De SIP credentials staan in de Bizz IP box geconfigureerd en je hebt deze dus niet nodig om de telefooncentrale te configureren (worden ook niet meegedeeld).
Wil je een telefooncentrale aansluiten dan is het product Multi line een mogelijkheid. Er wordt dan een Bizz IP box geinstalleerd waarop de telefooncentrale aangesloten wordt. De SIP credentials staan in de Bizz IP box geconfigureerd en je hebt deze dus niet nodig om de telefooncentrale te configureren (worden ook niet meegedeeld).