Parijs: hop on bus

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Iemand ervaringen?
Welke te vermijden, te duur, ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

We zijn momenteel 5 dagen in Parijs. Kijk eens in je hotel er zijn zo van die stands met allerlei kortingbons. Ik zag er ook liggen voor de hop on hop off bussen (3 euro) in ons hotel. Maar ze staan op vele plaatsen. Zelf hebben we die bussen niet genomen. Gewoon combinatie van metro en te voet met het ganse gezin. Kijk eens online om bepaalde attracties vooraf te reserveren. Kost je meer maar je wint veel tijd door een 'coupe fil'. Zoek bijvoorbeeld op tripadvisor voor plaatsen waar die nuttig zijn. Als je gerichte vragen hebt, stel ze maar.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb die "ondingen" nooit gesnapt.... Een abbo op het ov voor de duur van je reis is zoveel handiger, er zijn maar weinig steden waarvan ik vind dat je je bovengronds verplaatsen interessanter is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik snap het wel het is een snelle handige manier om snel veel te zien. In Parijs hebben wij trouwens nooit dagkaarten genomen altijd boekjes van 10 tickets op de metro. Je moet al meer dan 4 reizen per dag doen om die dagtickets te rentabiliseren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef: Je moet al meer dan 4 reizen per dag doen om die dagtickets te rentabiliseren.
Dat is ook onze ervaring. Op uitzondering van Londen, maar dat is nu toch al heel lang geleden, nemen we nooit (multi-)dagtickets. We bereiden altijd onze trips goed voor en meestal volstaat het om 's morgens met openbaar vervoer naar een bepaalde buurt te gaan, daar alles te voet te doen om dan met OV terug richting hotel te gaan (of vanaf het verste punt terug naar het hotel). We hebben zelfs regelmatig dagen dat we geen OV gebruiken. Dagen van 20Km stappen zijn echter geen uitzondering.

YMMV
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nah, je zit vast in een parcours dat je van A tot Z moet volgen, niet echt handig als je wat flexibel met je tijd wil omspringen.
Mijn dag in een grootstad ziet er bv. helemaal anders uit als het regent tov als het zonneke schijnt of werkdag vs. weekend.
Goztow schreef: Je moet al meer dan 4 reizen per dag doen om die dagtickets te rentabiliseren.
Fout nummer 1 ;-) Uitrekenen hoeveel je het ov gaat gebruiken. Als ik ga tellen hoeveel ik het ov ga gebruiken in een stad is kom ik uit op 0.
Koop ik gewoon het dagticket/weekticket dan ga ik 's avond wel eten in dat restaurantje of op dat pleintje dat er 's middags zo leuk uitzag...
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Wij nemen zo een bus wel eens om een rondje te doen en te zien wat er in de stad is (niet echt afstappen dus). Op basis daarvan gaan we dan zelf zaken bezoeken die we willen zien (bijv. te voet of via ov). Is een goeie manier om snel te zien wat er in een stad te beleven valt (de highlights dan toch). Met een metro is dat wat moeilijk, je mist dan ook veel.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

nadeel van de hop on hop off bus is dat die bijv om 18h00 stoppen...aan hun hoofdkantoor...dacht je dus nog snel "vervoer" te hebben aan de notre dame... dan sta je daar dus....

terwijl de metro veel langer werkt...

de metrokaart van <1 euro? is ook geldig zolang je "ondergronds" zit...
bij mijn weten niet beperkt in tijd... of aantal ritten...zolang je binnen de "ring" blijft maar er is dan ook niks buiten de ring (tenzij luchthaven)

mits paar goede wandelschoenen is alles goed te bezichtigen al wandelend...

voor de "catacomben" best tickets op voorhand online kopen anders sta je er een dag aan te schuiven.

De eifeltoren is tegenwoordig ook niet meer haalbaar...staat nu een glazen muur en 3h wachttijd...even lang als kasteel van Versailles...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Eifeltoren en Versailles kan je ook fast pass online kopen maar je moet oppassen de welke je koopt. Voor Eifeltoren moet dat ook lang op voorhand.

Wij hadden geen kaarten voor de eifeltoren maar als je vroeg genoeg komt dan valt het nog mee (nu ja...).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”