Wow, veel vragen

De screensaver is prima, maar dan werkt die enkel als je pc langere tijd niets doet en ik weet natuurlijk niet hoe vaak dat het geval is (dat bij jou een pc aan staat én dat ie niets staat te doen). Ik denk dat je meer aan de "graphical client"-versie hebt; die draait altijd en draait in "low priority". Dat betekent dat hij enkel beschikbare CPU-kracht gebruikt. Indien een ander programma CPU nodig heeft, krijgt die voorrang. Met andere woorden: die werkt bijna continu, maar je hebt er normaal gezien geen last van.
Elke WU (is inderdaad workunit) krijgt een deadline mee, zijnde de tijd binnen welke die moet afgewerkt zijn. De reden is dat dat volgende WU's gebaseerd zijn op gegevens uit eerdere berekeningen, en ze dus niet eeuwig kunnen wachten op die gegevens. In de praktijk zijn WU's meestal op minder dan een week klaar, op een beetje recente machine. Je hebt ook naast de hoger genoemde GROMACS-core-WU's ook de lichtere "Tinkers". Die hebben een veel ruimere deadline en zijn in de praktijk kleinere pakketjes. Die zijn dus ideaal voor minder snelle machines. Als je pc dus minder recent is, of weinig op staat zijn die cores de beste keuze.
Je CPU gebruikt inderdaad 100% als je Folding draait. Dat kan nogal wat warmte veroorzaken. In de zomer kan dat dus soms wel problemen geven, al denk ik dat een pc van 4 jaar oud daar minder last van heeft.
Je komt inderdaad pas in de statistieken als je je eerste WU terug heb opgestuurd. (het kan daarna nog een paar uur duren eer je op UB in de statistieken komt, er zit nogal wat vertraging op de verwerking van die gegevens).
Overigens over da screenshot: Geen schrik, ik had dat ook toen ik nog eens op een pc F@H installeerde, ook een WU van 7500 frames met vergelijkbaar einde. En na 3 dagen zat ik toch al halverwege. Die verwachte eindtijd is dus met een flinke korrel zout te nemen.