Userbase in top 200 met Folding@Home!

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Krekkie schreef:Ik dacht dat je inderdaad minstens 1 WU moest hebben, maar ik zie toch iemand staan met 0 WU's.
Wacht even af tot je 1 WU klaar hebt en kijk dan nog eens.

Da's eigenlijk geen 0 WU, maar 0,1 of zo. Geen idee hoe dat ze het gedaan krijgen, maar dat is het verschil.
En ja, pas vanaf 1 WU ingeleverd kom je in de statistieken.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

:-D 1.000.000 Punten voor USERBASE :eek: :-D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bambipower op 26 dec 2004, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Proficiat voor onszelf :lol:
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

En ondertussen 1.000.000 punten voor Hologic. Proficiat daarvoor!

Greetz
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 mar 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waarom zijn die frames zo groot? Kheb vroeger een tijdje meegedaan en toen ging het om frames van 200 of 400. Nu juist besloten om opnieuw mee te doen, mr een frame van 7500 vind ik wel ontzettend groot!
Greetz Bossie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat lijkt maar zo. Normaal werden de frames genomen als zijnde 1% van de WU, maar dat hebben ze kleiner gezet zodat je niet zo veel kwijt was als je je pc uit zette.
Uit de FAQ:
As proteins become more complex and run longer, it is better to have more frames in a WU so that you don't loose so much progress if you have to restart - - hence WUs that have 400 frames instead of 100. That still doesn't take the speed of the machine into account. A fast machine completes a frame in a few minutes while a slow one may take hours, and the donor with the slow machine still doesn't want to lose 99% of those "hours" yet the fast machine doesn't really want the overhead of writing the checkpoints every "few minutes" - - and neither of them wants the upload time associated with results containing many frames.

With Gromacs, these checkpoints can happen almost anywhere and they are not tied to the data recorded in the results. Initially, this was set to every 1% of a WU (like 100 frames in Tinker) and then a timed checkpoint was added every 15 minutes, so that on a slow machine, you never loose more that 15 minutes work.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Slekken schreef:En ondertussen 1.000.000 punten voor Hologic. Proficiat daarvoor!

Greetz


Hologic,

Wie zijn pc's gebruikt gij daar voor :) of hebt gij bij u thuis meer dan 50 pc's staan?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Antwoord staat denk ik in het Folding@Work-topic (en dat zegt op zich al genoeg denk ik :))
Bij mij staat 3 of 4 pc's, ik weet het, maar in werkelijkheid is het eerder:

Code: Selecteer alles

 Folding@Home Sneakernet FULL UPDATE
------------------------------------------------
 Starting  . . .
 [ERR] [|||||_____] 52% - pc01 nog bezig.
 [ERR] [|||_______] 32% - pc02 nog bezig.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc03 Onbereikbaar.
 [ERR] [|||_______] 32% - pc04 nog bezig.
 [ERR] [||________] 28% - pc05 nog bezig.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc06 Onbereikbaar.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc07 Onbereikbaar.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc08 Onbereikbaar.
 [ERR] [|_________] 12% - pc09 nog bezig.
 [ERR] [||||||____] 64% - pc10 nog bezig.
 [ERR] [|||||||___] 79% - pc11 nog bezig.
 [ERR] [|_________] 10% - pc12 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 91% - pc13 nog bezig.
 [ERR] [|||_______] 30% - pc14 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 91% - pc15 nog bezig.
 [ERR] [||________] 23% - pc16 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 94% - pc17 nog bezig.
 [ERR] [|_________] 14% - pc18 nog bezig.
 [ERR] [__________] 2% - pc19 nog bezig.
 [ERR] [||||||____] 64% - pc20 nog bezig.
 [ERR] [||||||||__] 86% - pc21 nog bezig.
 [ERR] [|||||||___] 78% - pc22 nog bezig.
 [ERR] [|||||||___] 75% - pc23 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 90% - pc24 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 93% - pc25 nog bezig.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc26 Onbereikbaar.
 [ERR] [|||||||||_] 93% - pc27 nog bezig.
 [ERR] [|_________] 17% - pc28 nog bezig.
 [ERR] [||||||||__] 88% - pc29 nog bezig.
 [ERR] [||||||||__] 89% - pc30 nog bezig.
 [ERR] [_____?????] ??? - pc31 Onbereikbaar.
 [ERR] [|||_______] 37% - pc32 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 92% - pc33 nog bezig.
 [ERR] [|||||||||_] 95% - pc34 nog bezig.
 [ERR] [||||||||__] 85% - pc35 nog bezig.
 [ERR] [||||||||__] 86% - pc36 nog bezig.
 [ERR] [|_________] 12% - pc37 nog bezig.
 [ERR] [||________] 23% - pc38 nog bezig.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Hallo meon,

In de statistieken van F@H zag ik dat je een expert bent (2é plaats UB-team), proficiat.
Onlangs schreef ik me ook in onder het UB team daar ik dit een fantastisch project vind.
Het programma draait op m'n PC maar nu zit ik met enkele vraagjes.
Ik downloade de screensaver en kreeg een project dat tot November 2005 loopt-zie att.-
Is die optie "screensaver" voor mij de beste?
Kun je een project kiezen dat korter loopt?
Ik heb Win 2000 pro en een simpel PC'ke van 4j. oud.
In de FAQ las ik reeds dat je pas punten voor je team krijgt na het voltooien van je WU (work unit?) want ik sta nergens vermeld, ook in het UB team niet daar ik nog geen punten scoorde.
M'n PC'ke gebruikt 100% cpu met die F@H draaiend in de systray en ik heb geen meting van de warmte die dat meebrengt.
Als je eens tijd hebt graag wat info(niet té technisch graag) ik wou dit verderdoen.
Als het teveel wordt voor dit forum kan een pm altijd.
Alvast bedankt,
groeten, karel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wow, veel vragen :)
De screensaver is prima, maar dan werkt die enkel als je pc langere tijd niets doet en ik weet natuurlijk niet hoe vaak dat het geval is (dat bij jou een pc aan staat én dat ie niets staat te doen). Ik denk dat je meer aan de "graphical client"-versie hebt; die draait altijd en draait in "low priority". Dat betekent dat hij enkel beschikbare CPU-kracht gebruikt. Indien een ander programma CPU nodig heeft, krijgt die voorrang. Met andere woorden: die werkt bijna continu, maar je hebt er normaal gezien geen last van.
Elke WU (is inderdaad workunit) krijgt een deadline mee, zijnde de tijd binnen welke die moet afgewerkt zijn. De reden is dat dat volgende WU's gebaseerd zijn op gegevens uit eerdere berekeningen, en ze dus niet eeuwig kunnen wachten op die gegevens. In de praktijk zijn WU's meestal op minder dan een week klaar, op een beetje recente machine. Je hebt ook naast de hoger genoemde GROMACS-core-WU's ook de lichtere "Tinkers". Die hebben een veel ruimere deadline en zijn in de praktijk kleinere pakketjes. Die zijn dus ideaal voor minder snelle machines. Als je pc dus minder recent is, of weinig op staat zijn die cores de beste keuze.
Je CPU gebruikt inderdaad 100% als je Folding draait. Dat kan nogal wat warmte veroorzaken. In de zomer kan dat dus soms wel problemen geven, al denk ik dat een pc van 4 jaar oud daar minder last van heeft.
Je komt inderdaad pas in de statistieken als je je eerste WU terug heb opgestuurd. (het kan daarna nog een paar uur duren eer je op UB in de statistieken komt, er zit nogal wat vertraging op de verwerking van die gegevens).
Overigens over da screenshot: Geen schrik, ik had dat ook toen ik nog eens op een pc F@H installeerde, ook een WU van 7500 frames met vergelijkbaar einde. En na 3 dagen zat ik toch al halverwege. Die verwachte eindtijd is dus met een flinke korrel zout te nemen.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

meon schreef:Wow, veel vragen :)

Ja idd en wreed bedankt voor de mooie uitleg, maar zoals je natuurlijk weet lokken zelfs de beste antwoorden nieuwe vragen uit. :wink:
-Kan ik van de screensaver wisselen naar de "graphical client" zonder al het werk te verliezen dat reeds gebeurde?(zie vooruitgang in att.)
Je komt inderdaad pas in de statistieken als je je eerste WU terug heb opgestuurd.

-Moet ikzelf de afgewerkte WU terugsturen of gebeurd dat automatisch?
-Indien niet automatisch, hoe doe ik dat?
-Indien niet automatisch neem ik aan dat ik alvorens naar "graphical client" zou wisselen eerst deze lopende WU moet afwerken, de screensaver moet deleten en de "g.c." moet installeren.(of kun je gedeeltelijk afgewerkte WU's terugsturen zoals bv mijn 647 (verbeterd na posten, karel.) afgewerkte frames)
Wow, weer veel vragen :) maar neem gerust je tijd hoor, 't is zondag voor iedereen en mooi weer!
Waarschijnlijk kom ik eerst vanavond weer op m'n PC, maar hij blijft wel draaien.(als bgc niet voor 'n verbreking zorgt :-( )

Opnieuw: Alvast bedankt,
groeten, karel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
It's better to be pissed off than pissed on.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als de WU afgewerkt is, dan wordt die automatisch geupload naar de server. Hij download dan direct een nieuwe WU en begint dan aan een nieuwe.
Of je kan voortwerken aan je huidige WU, dat zou ik niet weten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Aangezien de console-client bij mij gewoon doorging met de gegevens van de graphical, denk ik dat die dingen van mekaar het werk kunnen overnemen. In principe zijn er maar een paar bestanden die hij nodig heeft: de queue.dat en de work-folder. Als je die dus kopieert naar de map van de graphical client denk ik dat die gewoon met die gegevens door doet :)
Overigens heb je geen constante connectie naar het Internet nodig, da's enkel voor bij het opsturen van vewerkte gegevens en het downloaden van nieuwe.
Met andere woorden: de graphical client gewoon installeren over de screensaver-versie en die laatste gewoon niet meer gebruiken, of installeren naar een nieuwe locatie, en dan deze bestanden naar de nieuwe locatie kopieren en voor het uitvoeren:
- FahCore_78.exe (of welke core je ook hebt)
- FAHLog.txt (dan doet die daar netjes in voort ipv een nieuwe te maken)
- queue.dat (die heb je heel zeker nodig! zonder beschouwt ie het werk als verloren en begint hij opnieuw!)
- client.cfg (om te vermijden dat je opnieuw de dingen moet instellen)
- work/*.* (uw WU's-in-progress)

Indien die bestanden reeds bestaan: overschrijven.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

meon schreef:Met andere woorden: de graphical client gewoon installeren over de screensaver-versie en die laatste gewoon niet meer gebruiken, of installeren naar een nieuwe locatie, en dan deze bestanden naar de nieuwe locatie kopieren en voor het uitvoeren:
- FahCore_78.exe (of welke core je ook hebt)
- FAHLog.txt (dan doet die daar netjes in voort ipv een nieuwe te maken)
- queue.dat (die heb je heel zeker nodig! zonder beschouwt ie het werk als verloren en begint hij opnieuw!)
- client.cfg (om te vermijden dat je opnieuw de dingen moet instellen)
- work/*.* (uw WU's-in-progress)
Indien die bestanden reeds bestaan: overschrijven.

Kom net terug van een plotse verplaatsing naar Duitsland (nogal laat, maar ja busines must go on) bedankt voor de info, ook aan Sub Zero.
Klinkt mij ongeveer als ﻹثصسلنمجق ضبشنخحكطدظ شيباتمةﻻرؤ ةوزخهعلبراغ٩٣ﻻىؤئ in mijn oren maar zal het eens uitpluizen.
Voorlopig blijf ik nog wel met de screensaver verderdoen, loopt lekker -zie att.
tot later,
groeten,
karel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
It's better to be pissed off than pissed on.
Plaats reactie

Terug naar “Folding@Home”