Sinds een paar dagen kan ik niet mijn website en ftp (externe hosting buiten telenet) niet meer bereiken via mijn telenet thuisnetwerk .
Dit werkt niet meer op geen enkel toestel (2 laptops - 2 tablets - 2 gsm)
Werkt niet via kabel en niet via wifi .....
Als ik mijn thuisnetwerk verlaat en wifree of proximus-gsm hotspot gebruik is alles terug normaal.
Heb al alles geprobeerd, modem uitgeschakeld, modem op standaard-settings gezet. Cache gewist van browser gewisseld.
Iemand een idee ... ik vrees dat er ergens een blacklisting staat
Tnx voor tips en of hulp
eigen website en ftp niet bereikbaar vanaf thuisnetwerk
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Informeer eens bij je externe hosting dan.tonyvh schreef:ik vrees dat er ergens een blacklisting staat
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Indien je een eigen router hebt: die eens omzeilen en laptop rechtstreeks aan de modem hangen?
Indien je enkel zo'n wifi-onding van Telenet hebt: eens checken of je daar firewall rules kan vinden en afzetten (ken het ding niet, dus kan domme suggestie zijn )?
Indien je enkel zo'n wifi-onding van Telenet hebt: eens checken of je daar firewall rules kan vinden en afzetten (ken het ding niet, dus kan domme suggestie zijn )?
ooh. shiny.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat is de URL van je website? Lukt het bvb wel vanaf andere computers dan die van jezelf? Bvb met jouw gsm, tablet of whatever via je eigen netwerk?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hij heeft getest met (2 laptops - 2 tablets - 2 gsm)... en dat werkt niet op z'n eigen netwerk.
Misschien eens het adres geven van de hosting of een tracert vanaf z'n PC.
Misschien eens het adres geven van de hosting of een tracert vanaf z'n PC.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ah inderdaad, had ik even over gelezen.
Vraag ook aan je host of hij toevallig niet CSF heeft draaien op zijn servers. Heb het ook al eens voor gehad dat iemand waar ik de hosting voor verzorgde me belde dat hij niet meer aan zijn eigen site kon vanaf thuis, maar wel via de telenet van de buren, 4G, proximus etc. Vond ik ook zeer bizar, maar plots kwam de man af dat hij het wachtwoord van zijn ftp account niet meer wist en dat hij gisteren 3x had proberen ftp'en. Uiteindelijk gaf hij het op. En na 3 onjuiste ftp logins schiet mijn CSF in werking
Vraag ook aan je host of hij toevallig niet CSF heeft draaien op zijn servers. Heb het ook al eens voor gehad dat iemand waar ik de hosting voor verzorgde me belde dat hij niet meer aan zijn eigen site kon vanaf thuis, maar wel via de telenet van de buren, 4G, proximus etc. Vond ik ook zeer bizar, maar plots kwam de man af dat hij het wachtwoord van zijn ftp account niet meer wist en dat hij gisteren 3x had proberen ftp'en. Uiteindelijk gaf hij het op. En na 3 onjuiste ftp logins schiet mijn CSF in werking
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ik kan mijn host trouwens ook niet bereiken.
171.be
dat van die csf speel ik even door aan de host en zien wat dat geeft.
Via opera met vpn weerom geen enkel probleem
Pffff geweldige hulp van telenet technische helpdesk : "zet je modem even 20 minuten zonder stroom, daarna krijg je vanzelf een nieuw ip-adres" NOT Blijkbaar kunnen zij geen IP-change forceren .... ik denk dat mijn modem straks defect zal zijn zodanig dat ik om een nieuwe zal moeten gaan
171.be
dat van die csf speel ik even door aan de host en zien wat dat geeft.
Via opera met vpn weerom geen enkel probleem
Pffff geweldige hulp van telenet technische helpdesk : "zet je modem even 20 minuten zonder stroom, daarna krijg je vanzelf een nieuw ip-adres" NOT Blijkbaar kunnen zij geen IP-change forceren .... ik denk dat mijn modem straks defect zal zijn zodanig dat ik om een nieuwe zal moeten gaan
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Post eens een tracert naar de betreffende adressen (zowel van op je LAN als op TN Wifree).tonyvh schreef:ik kan mijn host trouwens ook niet bereiken.
171.be
via wifree
Tracing route to 171.be [77.243.236.150]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 22 ms 49 ms 23 ms 4.68.72.21
7 * * * Request timed out.
8 116 ms 103 ms 105 ms NEDZONE-INT.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.193.54]
9 * 164 ms 134 ms 94.103.144.122
10 24 ms 26 ms 29 ms rtr01.ndz.dc-stb.net [94.103.153.34]
11 23 ms 24 ms 22 ms 77.243.236.150
via thuisnetwerk :
Tracing route to 171.be [77.243.236.150]
over a maximum of 30 hops:
1 4 ms 6 ms 4 ms 192.168.0.1
2 18 ms 14 ms 17 ms d54c48801.access.telenet.be [84.196.136.1]
3 13 ms 16 ms 11 ms dD5E0C849.access.telenet.be [213.224.200.73]
4 18 ms 19 ms 14 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 132 ms 17 ms 14 ms 4.68.72.21
6 * * * Request timed out.
7 20 ms 20 ms 22 ms NEDZONE-INT.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.193.54]
8 23 ms 22 ms 21 ms 94.103.144.122
9 20 ms 19 ms 27 ms rtr01.ndz.dc-stb.net [94.103.153.34]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
Tracing route to 171.be [77.243.236.150]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 22 ms 49 ms 23 ms 4.68.72.21
7 * * * Request timed out.
8 116 ms 103 ms 105 ms NEDZONE-INT.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.193.54]
9 * 164 ms 134 ms 94.103.144.122
10 24 ms 26 ms 29 ms rtr01.ndz.dc-stb.net [94.103.153.34]
11 23 ms 24 ms 22 ms 77.243.236.150
via thuisnetwerk :
Tracing route to 171.be [77.243.236.150]
over a maximum of 30 hops:
1 4 ms 6 ms 4 ms 192.168.0.1
2 18 ms 14 ms 17 ms d54c48801.access.telenet.be [84.196.136.1]
3 13 ms 16 ms 11 ms dD5E0C849.access.telenet.be [213.224.200.73]
4 18 ms 19 ms 14 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
5 132 ms 17 ms 14 ms 4.68.72.21
6 * * * Request timed out.
7 20 ms 20 ms 22 ms NEDZONE-INT.ear3.Amsterdam1.Level3.net [213.19.193.54]
8 23 ms 22 ms 21 ms 94.103.144.122
9 20 ms 19 ms 27 ms rtr01.ndz.dc-stb.net [94.103.153.34]
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Volgens mij blocked 77.243.236.150 (171.be) jou TN LAN verbinding dus actief... want verder is de routing identiek.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik kan ook perfect op de website, wel niet echt goede reclame als hoster dat je er zelf niet in slaagt uw eigen problemen op te lossen, dat beloofd voor de mensen die met jullie in zee gaan....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hahaha probleem kwam al bekend voor Ook al eens voorgehad. Blij dat het opgelost is!
Ik vermoed dat je dan ook een hosting hebt met DirectAdmin (edit : ja dus https://seefhoek.171.be:2222/)? En het datacenter waar je gehost bent (Nedzone te Steenbergen) is niet slecht : heb er lange tijd ook een server gehad. Zeer tevreden van!
PS : ik denk dat jullie op diverse manieren jullie website up-to-date gaan moeten maken. Ik zie nergens jullie BTW nummer, of welk KVK er van toepassing is. Tevens zie ik nergens jullie algemene voorwaarden staan of contactgegevens (behalve een gsm nummer en een mailadres). Tevens merk ik op dat je 2 DNS servers hebt maar dat deze beiden in hetzelfde netwerk draaien en vermoedelijk zelfs op dezelfde server. Probeer dit alvast asap te veranderen! Als de server down gaat (of het netwerk, het datacenter, de switch waar je op hangt, ...) dan zullen bvb mails nog toekomen aangezien je domein nog resolved via backup DNS servers. Nu is dit niet het geval : verbinding van jouw server naar internet weg = dns weg = mail foetsie. Probeer minimum 2 backup DNS servers te voorzien in een ander AS segment, ander land, ander netwerk, ... Zie ook https://intodns.com/171.be. TIP : neem een goedkope VPS af. Er zijn er honderden/duizenden die je voor een paar euro maand van een vps kunnen voorzien die meer dan goed genoeg is om dit op te vangen. Oneprovider (onecloud) is er ééntje van. Niet meteen de goedkoopste maar dan heb je diverse locaties meteen. Of kijk ns naar Vultr of iets dergelijks?
En een laatste tip : ik zie dat de hoeveelheid data die je geeft identiek is aan het dataverkeer. Niet zo een slimme zet. Als ik jouw 1GB pakket afneem, en een site maak van exact 200MB groot dan moet ik al serieus oppassen! Ik FTP mijn site naar jouw website (200MB), ik controleer of alle links op mijn website werken (nog eens 200MB), als ik dan 10 bezoekers heb die een kwart (50MB) van mijn website bezoeken (in totaal dus 500MB) dan hoop ik dat er geen 11de bezoeker meer komt of ik heb een probleem...
Ik vermoed dat je dan ook een hosting hebt met DirectAdmin (edit : ja dus https://seefhoek.171.be:2222/)? En het datacenter waar je gehost bent (Nedzone te Steenbergen) is niet slecht : heb er lange tijd ook een server gehad. Zeer tevreden van!
PS : ik denk dat jullie op diverse manieren jullie website up-to-date gaan moeten maken. Ik zie nergens jullie BTW nummer, of welk KVK er van toepassing is. Tevens zie ik nergens jullie algemene voorwaarden staan of contactgegevens (behalve een gsm nummer en een mailadres). Tevens merk ik op dat je 2 DNS servers hebt maar dat deze beiden in hetzelfde netwerk draaien en vermoedelijk zelfs op dezelfde server. Probeer dit alvast asap te veranderen! Als de server down gaat (of het netwerk, het datacenter, de switch waar je op hangt, ...) dan zullen bvb mails nog toekomen aangezien je domein nog resolved via backup DNS servers. Nu is dit niet het geval : verbinding van jouw server naar internet weg = dns weg = mail foetsie. Probeer minimum 2 backup DNS servers te voorzien in een ander AS segment, ander land, ander netwerk, ... Zie ook https://intodns.com/171.be. TIP : neem een goedkope VPS af. Er zijn er honderden/duizenden die je voor een paar euro maand van een vps kunnen voorzien die meer dan goed genoeg is om dit op te vangen. Oneprovider (onecloud) is er ééntje van. Niet meteen de goedkoopste maar dan heb je diverse locaties meteen. Of kijk ns naar Vultr of iets dergelijks?
En een laatste tip : ik zie dat de hoeveelheid data die je geeft identiek is aan het dataverkeer. Niet zo een slimme zet. Als ik jouw 1GB pakket afneem, en een site maak van exact 200MB groot dan moet ik al serieus oppassen! Ik FTP mijn site naar jouw website (200MB), ik controleer of alle links op mijn website werken (nog eens 200MB), als ik dan 10 bezoekers heb die een kwart (50MB) van mijn website bezoeken (in totaal dus 500MB) dan hoop ik dat er geen 11de bezoeker meer komt of ik heb een probleem...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti