plots 150 mails in mn mailbox en ze blijven komen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
plots 150 mails in mn mailbox en ze blijven komen,in de spambox 1000, na wissen elke sconde komen er weer 10 bij , mails dat ik me overal heb aangemeld wat niet het geval is, enkel deze morgen online aankoop gedaan bij vandenborre en kamera-express.be, zitten er zeer veel van wordpress tussen, allemaal mails met usernames en passwords.... nog iemand last van? hoe te stoppen zoiets?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
paswoord wijzigen helpt niet, zelfs aankopen bij coolblue gedaan blijkbaar..maar niet betaald....
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
zelfs met pc uit blijven ze maar komen, precies of een autobot mn email overal op plaats en automatisch me overal inschrijft...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
e was wel degelijk een order aangemaakt bij coolblue, een laptop van 1495 euro, echter mn login was niet aangepast en leveringsadres was ook hetzelfde gebleven en niet betaald, toch bizar dat men er daar in slaagde van in te loggen en een bestelling te doen, heb voor de zekerheid ook daar het paswoord aangepast, maar volgens Coolblue was er niks meer aaan de hand, ik had ondertussen het order geannuleerd nadat ik de bevstigingsmail van mijn bestelling had gekregen... ook een bericht naar google gestuurd maar tegen dat deze zullen antwoorden, heb ondertuseen al enkele 1000den mails gedeleted..
radiometeor.be
radiometeor.be
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Lijkt toch wel dat je paswoord ergens compromised is. Ik zou zoveel mogelijk waar je hetzelfde wachtwoord als dat van je mail gebruikte, dat wachtwoord wijzigen. Voor de rest denk ik niet dat je veel kan doen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Waarschijnlijk iemand dat je een hak wil zetten ofzo.
Het zou goed kunnen dat er zo een diensten zijn die voor betaling een bepaald e-mail adres 'gescipt' op duizenden websites aanmelden.
Met als enig doel de destinatie te overstelpen met ongewenste e-mail.
Veel websites hebben geen captcha beveiliging voor het aanmelden op nieuwsbrief, delen van een webpagina, contactpagina, noem maar op.
Het is die functie dat deze lui misbruiken om aan mailbombing te doen.
Er is geen oplossing voor, je moet afwachten tot de aanvaller het beu is.
Het zou goed kunnen dat er zo een diensten zijn die voor betaling een bepaald e-mail adres 'gescipt' op duizenden websites aanmelden.
Met als enig doel de destinatie te overstelpen met ongewenste e-mail.
Veel websites hebben geen captcha beveiliging voor het aanmelden op nieuwsbrief, delen van een webpagina, contactpagina, noem maar op.
Het is die functie dat deze lui misbruiken om aan mailbombing te doen.
Er is geen oplossing voor, je moet afwachten tot de aanvaller het beu is.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
zou kunnen, vorige week had iemand bij sabam ook een bestelling gedaan in mijn naam, dan nog persoonlijk een brief geschreven en mn handtekening vervalst, en die gasten controleren dat niet, ook al heb ik een contract bij hun, het staat niet op de fake bestelbon, ze vullen het zelf aan en sturen me de factuur , die ik uiteraard geprotesteerd heb, en kunnen bewijzen heb dat ik de bestelling niet geplaatst heb, i dat geval heb ik een sterk vermoeden naar de dader, daar we ook bewijs hebben in sterke gelijkenissen handschrift etc.. iemand die onlangs een hoorzitting verloeren heeft ivm lokale radio en ook in de krant al meermaals leugenachtige artikelen geplaatst heeft, die ik zelfs niet kon laten rechtzetten omdat ze de betrokken persoon geciteerd hadden, ik moest dan telkens zelf een ander artikel laten publiceren ...enfin kleinzielig, hoop dat het idd niet van die kanbt uitkomt, maar zou idd kunnen....
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als de order van Coolblue klopte en effectief op uw account gemaakt was dan vrees ik inderdaad zoals hier boven al staat dat uw wachtwoord gelekt. Overal je wachtwoorden wijzigen (bij voorkeur overal een ander) om te beginnen. Eventueel een passwoordmanager gebruiken om ze te onthouden.
En als je een vermoeden hebt van wie het is, en bvb aan de hand van die krantenartikels en die hoorzitting dat kan staven (min of meer), klacht indienen. Voor die bestelling van Coolblue bvb kan dan het IP opgevraagd worden vanwaar de bestelling gemaakt is etc...
En als je een vermoeden hebt van wie het is, en bvb aan de hand van die krantenartikels en die hoorzitting dat kan staven (min of meer), klacht indienen. Voor die bestelling van Coolblue bvb kan dan het IP opgevraagd worden vanwaar de bestelling gemaakt is etc...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
vandaag meerdere afrekeningen van paypal ontvangen, hotelkamers geboekt bij booking.com en via verschillende online shops bestellingen geplaatst die betaald zijn met mn paypal, weet nog niet of het dan via mn bankrekening, visa of mastercard betaald zal worden, betalingen zijn in elk geval goedgekeurd en gaan eerstdaags van mn rekening, tot nu toe zit ik al aan zeker 1000 euro......
Het paypalpaswoord was totaal iets anders dan mijn gmail paswoord,,,, hotelkamers in Turkije, diverse shops uit Japan; nu ook mn paypal paswoord aangepast en bij paypal melding gemaakt, zowel online als telefonisch, naar de bank geweest en mn rekeningen proberen leeghalen, maar met al die domme wetten, mag je maar een max bedrag afhalen, en dat men uw rekeningen aan het plunderen is interesseert de bank gewoon niet, men moet de regeltjes volgen, dus nog wat extra rekeningen ge-opend om overboekingen te doen....
Paypal zegt dat het weinig zin heeft om klacht in te dienen bij de politie....dat zijzelf met een onderzoek gestart zijn, en dat beter en sneller zouden moeten kunnen dan de politie....
Het paypalpaswoord was totaal iets anders dan mijn gmail paswoord,,,, hotelkamers in Turkije, diverse shops uit Japan; nu ook mn paypal paswoord aangepast en bij paypal melding gemaakt, zowel online als telefonisch, naar de bank geweest en mn rekeningen proberen leeghalen, maar met al die domme wetten, mag je maar een max bedrag afhalen, en dat men uw rekeningen aan het plunderen is interesseert de bank gewoon niet, men moet de regeltjes volgen, dus nog wat extra rekeningen ge-opend om overboekingen te doen....
Paypal zegt dat het weinig zin heeft om klacht in te dienen bij de politie....dat zijzelf met een onderzoek gestart zijn, en dat beter en sneller zouden moeten kunnen dan de politie....
radiometeor.be
radiometeor.be
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
En toch zou ik een PV laten opmaken. Al is het maar om later bewijs en referentie te hebben.
Ik heb ook zo'n farce meegemaakt, rekening leeg, gelukkig weinig geld maar de bank betaalde alles terug omdat ik er niet aan kon doen en er alles aan gedaan had om erger te voorkomen, waaronder een PV laten opmaken.
Kan je je limieten van je visakaart niet blokkeren ? je paypal blokkeren tot nader order ? enz...
J.
Ik heb ook zo'n farce meegemaakt, rekening leeg, gelukkig weinig geld maar de bank betaalde alles terug omdat ik er niet aan kon doen en er alles aan gedaan had om erger te voorkomen, waaronder een PV laten opmaken.
Kan je je limieten van je visakaart niet blokkeren ? je paypal blokkeren tot nader order ? enz...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Gebruik je exact dezelfde login/wachtwoord van PayPal ook nog op andere sites? Indien niet: toch eens checken voor malware/keylogger...laroyj schreef: Het paypalpaswoord was totaal iets anders dan mijn gmail paswoord,,,,
Paswoord veranderen en 2FA activeren zou moeten volstaan. Alternatief alle betaalmiddelen verwijderen uit PayPal wallet.Joe de Mannen schreef: Kan je je limieten van je visakaart niet blokkeren ? je paypal blokkeren tot nader order ? enz...
Je moet de kaarten asap - eigenlijk vanaf je de fraude te weten komt - laten blokkeren om erger te voorkomen. Een PV gaat er niets aan veranderen. Een bank kan wel een PV-nummer vereisen in het dossier achteraf, maar dat lijkt me vooral om frivoleus gebruik van deze optie te verminderen (PV laten opstellen kost de klant veel tijd, fraude terugbetalen kost de bank (veel) geld).Joe de Mannen schreef:de bank betaalde alles terug omdat ik er niet aan kon doen en er alles aan gedaan had om erger te voorkomen, waaronder een PV laten opmaken.
Omwille van het geheim van het strafonderzoek heeft een bank als derde partij immers geen enkele toegang tot het PV, ook niet met het PV-nummer. Om diezelfde reden kan een bank ook niet verplichten dat je een kopie van het PV voorlegt (ze kunnen dat desondanks wel proberen). Wellicht kan je een random PV-nummer geven dat voldoet aan de structuur en het zal aanvaard worden.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
paswoord had ik reeds aangepast gisteren, nu ook nog 2FA opgestart ook, creditcards kon ik loskoppelen, veronderstel dat daar dan geen misbruik mee is, zichtrekening kon ik niet loskoppelen omdat er blijkbaar nog transacties bezig zijn....
login/wachtwoord is uniek voor paypal, wel al een tijdje in gebruik en ooit bij het aanpassen een mailtje aan mezelf gestuurd met pw of althans een deel ervan.... ms niet slim maar als je paswoordsoftware gebruikt staan deze ook ergens op je pc of in the cloud...
Sophos Home aan het laten lopen nu, vind enkele threaths...
login/wachtwoord is uniek voor paypal, wel al een tijdje in gebruik en ooit bij het aanpassen een mailtje aan mezelf gestuurd met pw of althans een deel ervan.... ms niet slim maar als je paswoordsoftware gebruikt staan deze ook ergens op je pc of in the cloud...
Sophos Home aan het laten lopen nu, vind enkele threaths...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Kijk, voor een loginpoging op een account nu en dan daar zou ik ook niet van wakker liggen, maar dat is hier duidelijk niet het geval, dit is gericht.
Wat ik in dit geval zou doen, een mail client op men pc zetten en al die mails downloaden naar een folder, van alles wat niet klopt of waar spam van komt. Melding maken bij elke mogelijke site waar het vandaan komt en dit noteren/bijhouden. En elke paar dagen naar de politie met de nieuwe info, kwestie van een trackrecord te hebben. Voor een gerichte aanval mogen ze wel eens een onderzoek openenen lijkt mij.
Wat ik in dit geval zou doen, een mail client op men pc zetten en al die mails downloaden naar een folder, van alles wat niet klopt of waar spam van komt. Melding maken bij elke mogelijke site waar het vandaan komt en dit noteren/bijhouden. En elke paar dagen naar de politie met de nieuwe info, kwestie van een trackrecord te hebben. Voor een gerichte aanval mogen ze wel eens een onderzoek openenen lijkt mij.