Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

antutu schreef:Fietsers die "aan de verkeerde kant rijden op het fietspad. Dit is dom van hen en zeer frustrerend voor automobilisten.
Wat is daar frustrerend aan? Als automobilist hoor je sowieso niet thuis op het fietspad. En als je het wil kruisen is tegemoetkomend verkeer juist beter zichtbaar wegens geen dode hoek.
Fietsers kunnen zeer goede redenen hebben om dit te doen :
- het spaart hun wellicht 2 keer gevaarlijk oversteken uit
- het spaart hun een omweg lang een "gevaarlijke" weg uit
- ze doen dit omdat de infrastructuur ondermaats is of niet aanwezig is. (hier in Brussel zie je fietser over het voetpad gaan omdat het alternatief levensgevaarlijk is)

Automobilisten, en vooral de wegenbouwers/ontwerpers zouden beter wat meer fietsen om het gedrag van fietsers te begrijpen. Het zal je heel wat frustratie besparen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trouwens niet alleen sloten... ook de automatische rolluiken hebben me al tweemaal verrast (gelukkig nog kunnen redden met een spurt en een duik eronder :lol: )
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

bruma schreef:
MichelJ schreef:...

Geen warm water meer tijdens spoelcyclus, geen droging meer van de vaat en als error E31 : probleem met het droogsysteem! Lijkt me wel meer aan de hand. Dus kan weer gaan knutselen zie of ik de oorzaak vind en kan oplossen. Gelukkig gaat het wat afkoelen dit weekend :twisted:
Google kan je misschien raad brengen
Ja, zeoliet droging pomp, maar waarom geen warm water tijdens het wassen? Is een apart systeem voor zover ik het kan uitmaken :)
R2D2 schreef: Wat is daar frustrerend aan? Als automobilist hoor je sowieso niet thuis op het fietspad. En als je het wil kruisen is tegemoetkomend verkeer juist beter zichtbaar wegens geen dode hoek.
- ze doen dit omdat de infrastructuur ondermaats is of niet aanwezig is. (hier in Brussel zie je fietser over het voetpad gaan omdat het alternatief levensgevaarlijk is)

Automobilisten, en vooral de wegenbouwers/ontwerpers zouden beter wat meer fietsen om het gedrag van fietsers te begrijpen. Het zal je heel wat frustratie besparen.
Toch ook een trend die ik heb opgemerkt. Voor zij die het kennen, de brug aan het Pomphuis in Antwerpen. Small fietspad aan weerskanten, met een nog smaller voetpad. Dat voetpad ligt op sommige stukken een 5cm hoger, dwz dat opzij gaan wel is gevaarlijk kan zijn om onderuit te gaan. En toch kom ik meer en meer fietsers tegen die tegen de richting in gaan, moeilijk om te passeren, naar het voetpad uitwijken kan niet altijd en naar de weg is nogal een hoge borduur(eens eraf is er niet meer op). En dat allemaal om niet te moeten wachten op de lichten? Dus ik ben er ook niet echt voorstander van, en zeker niet om die paar seconden te winnen, zijn net automobilisten :D
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Het is tegen de verkeerswetgeving om als fietser te spookrijden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:
antutu schreef:Fietsers die "aan de verkeerde kant rijden op het fietspad. Dit is dom van hen en zeer frustrerend voor automobilisten.
Wat is daar frustrerend aan? Als automobilist hoor je sowieso niet thuis op het fietspad. En als je het wil kruisen is tegemoetkomend verkeer juist beter zichtbaar wegens geen dode hoek.
Idd, doe ik als fietser ook meermaals om "pestinfrastructuur voor fietsers" te vermijden (dubbele lichten, gevaarlijke toestanden, etc). Sorry, maar ik ga geen twee keer minuten wachten om een kruispunt "juist" over te steken als voertuigen die nu toevallig 2 wielen meer dan mijn voertuig hebben (en veel comfortabeler zijn) maar 1 keer moeten wachten, zeker niet in een stad die zich als "fietsvriendelijk" wil profileren.

Ik ben mij wel bewust van het feit dat ik niet op de juiste plaats rijdt, wat wil zeggen dat ik meer dan "driedubbel" voorzichtig ben, heel goed bewust van het feit dat auto's mij daar niet gaan verwachten, en dat ik geen voorrang ga nemen op gebruikers die wel op de juiste plaats rijden (die laat ik altijd voor, desnoods ga ik ervoor aan de kant).

Nog nooit iets mee tegengekomen met bovenstaande regels in acht te nemen. Ook nog geen boetes gehad, zelfs met passerende agenten. 'k Zal ooit wel eens een krijgen, maar met de tijdswinst is die nu al terugverdiend.

Fietsers die dit doen en niet driedubbel voorzichtig zijn of voorrang willen nemen (en die zijn er ook helaas) zijn dom.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nieuw serverbordje tweedehands gekocht. ECC memory dat ik kon missen uit mijn bestaande server genomen en in het bordje geprikt. Idem voor de HBA die in de bestaande server zat.
Brodje geeft regelmatig fouten (Multi Bit ECC Memory Error en Configuration Error (DMI) en spontane hangs van FreeNas waardoor een watchdog het systeem reset)...
Zeer vervelend, had het liever plug en play gezien. Nu prullen met BIOS en andere updates, andere OS'en en memtest86.
Had mijn tijd liever in iets anders gestoken :cry:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef: Idd, doe ik als fietser ook meermaals om "pestinfrastructuur voor fietsers" te vermijden (dubbele lichten, gevaarlijke toestanden, etc). Sorry, maar ik ga geen twee keer minuten wachten om een kruispunt "juist" over te steken als voertuigen die nu toevallig 2 wielen meer dan mijn voertuig hebben (en veel comfortabeler zijn) maar 1 keer moeten wachten, zeker niet in een stad die zich als "fietsvriendelijk" wil profileren.

Ik ben mij wel bewust van het feit dat ik niet op de juiste plaats rijdt, wat wil zeggen dat ik meer dan "driedubbel" voorzichtig ben, heel goed bewust van het feit dat auto's mij daar niet gaan verwachten, en dat ik geen voorrang ga nemen op gebruikers die wel op de juiste plaats rijden (die laat ik altijd voor, desnoods ga ik ervoor aan de kant).

Nog nooit iets mee tegengekomen met bovenstaande regels in acht te nemen. Ook nog geen boetes gehad, zelfs met passerende agenten. 'k Zal ooit wel eens een krijgen, maar met de tijdswinst is die nu al terugverdiend.

Fietsers die dit doen en niet driedubbel voorzichtig zijn of voorrang willen nemen (en die zijn er ook helaas) zijn dom.

Post zoiets als automobilist en het kot is hier te klein. :roll:

En ja, het is een full quote en dat is ook bewust gedaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: Post zoiets als automobilist en het kot is hier te klein. :roll:

En ja, het is een full quote en dat is ook bewust gedaan.
Inderdaad, maar als automobilist kan je dit "privilege" niet uitvoeren. Je kan niet driedubbel voorzichtig zijn daar je niet kan horen of er achter de hoek of achter de bocht iets afkomt, wat een fietser wel kan (mits geen oortjes in, maar dat moet wel voor driedubbel voorzichtig te zijn). Je hebt ook niet de wendbaarheid van een fiets die heel snel aan de kant kan gaan indien nodig.

Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je nooit anderen (en liefst ook niet jezelf) in gevaar mag brengen en/of mag belemmeren, iets wat je enkel maar op de fiets of als voetganger kan.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:
Komt er eigenlijk gewoon op neer dat je nooit anderen (en liefst ook niet jezelf) in gevaar mag brengen en/of mag belemmeren, iets wat je enkel maar op de fiets of als voetganger kan.
Het komt er gewoon op aan dat je zegt "f*** alle regels en wetten, ik doe toch mijn zin".
Bye, Maurice
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Burgerlijke ongehoorzaamheid voor slecht aangelegde fietsinfrastructuur? Dat wil ik zelfs tot in de politierechtbank met advocaat gaan beargumenteren.
Als automobilist kan je u dat niet permiteren, als fietser wel.

Ik heb het niet over verbodsborden negeren (voetgangerstunnel Antwerpen, tunnel onder het station in Leuven, snelheidsbeperking zone 30), wel over op een fietspad tegen de richting te rijden. Dat is soms veiliger dan de officiële weg volgen.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Redders die enkel oog hebben voor zwemsters/zwemmers uit het water.

Gevolg: een meisje met een epilepsie aanval wordt pas na een dikke minuut - nadat het door medezwemmers uit het water is gehaald - opgemerkt door een redder.
Mug en ambulance worden uiteindelijk opgeroepen en ik hoop van harte dat alles in orde is met haar.

De aandacht ligt daar duidelijk niet op veiligheid van de zwemmers.
Diverse keren ook opgemerkt dat het buitenbad en grote oefenbad onbewaakt waren en de crew het te druk had met hun walkie-talkie.

Dieptriest van een keten die onlangs al uitgebreid in het nieuws kwam ivm verdrinkingen!
Verbolging alom bij diverse bezoekers.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

heist_175 schreef:Burgerlijke ongehoorzaamheid voor slecht aangelegde fietsinfrastructuur? Dat wil ik zelfs tot in de politierechtbank met advocaat gaan beargumenteren.
Als automobilist kan je u dat niet permiteren, als fietser wel.

Ik heb het niet over verbodsborden negeren (voetgangerstunnel Antwerpen, tunnel onder het station in Leuven, snelheidsbeperking zone 30), wel over op een fietspad tegen de richting te rijden. Dat is soms veiliger dan de officiële weg volgen.
Maar twee keer moeten oversteken aan een kruispunt heeft niks met slechte infrastructuur te maken, dat kan nu eenmaal niet anders want ze kunnen het fietspad niet diagonaal over het kruispunt leggen.
Ik ben voor twee richting fietspaden aan 1 kant van de weg met een fysieke afscheiding van de auto rijbaan.

Ze hebben nu een "fietsostrade" van St-Niklaas naar dendermonde, met heraanleg van de kruispunten onderweg, in plaats van te ondertunnelen moeten ze telkens oversteken, op een gegeven moment zelfs twee keer omdat ze plots naar de andere kant van de weg gaat.

1 keer bijna boete gehad voor aan foute kant te fietsen, ik stak over op een veilig punt (anders moest ik vlak na een bocht met slecht zicht oversteken om bij een maat op bezoek te gaan. Twee huizen moest ik fout rijden en ik was er letterlijk voor de deur waar ik moest zijn gestopt en mocht t uitleggen aan meneer agent...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

axs schreef:de crew het te druk had met hun walkie-talkie
Dat zie ik hier in het zwembad ook vaak... weinig aandacht, behalve om wat te kletsen met elkaar.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Kan er iemand aan mijn buurman vragen wat hij aan het verbranden is in zijn houtkachel. Beetje raar om dit bij deze temperaturen te gebruiken. Ik vond het al raar ruiken omstreeks 10 uur deze morgen. Zo vroeg al BBQ-en :bang:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Aangeven.
Heb laatst iemand zien vuurtje stook houden tegen Assenede. Politie gebeld.

Mobiel verstuurd
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

R2D2 schreef:
Is wel levensgevaarlijk. Stel volgende: een baan met fietspad lang beide zijden en een zijstraat die er op uitkomt. Als er een auto uit de zijstraat komt en rechtsaf wil hoeft hij in principe enkel naar links te kijken om te zien of er verkeer afkomt (en eventueel kort rechts om te zien of er niets in de weg is). Als er dan iemand aan de verkeerde kant fietst is de kans groot dat de auto hem omver maait. Naar mijn persoonlijke menig is de fietser dan 100% in fout aangezien hij foutief rijdt, ondanks de autochauffeur misschien beter had moeten kijken.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Een autobestuurder die enkel naar links kijkt is levensgevaarlijk...

In Brasschaat is er een kruispunt, uitgerust met twee ronde punten. Als je met de fiets daarop toekomt, rij je aan de linkse kant van de baan, want het is een fietspad in twee rijrichtingen. Je moet dan één van de gevaarlijkste dingen doen, namelijk dat eerste rond punt oprijden vanaf de linkerkant, en dan 4 banen kruisen, inclusief het tweede ronde punt, om dan terug op een fietspad aan de linkerkant te belanden :bang:
Daar ben ik ongehoorzaam en rij 10 meter links in de tegenovergestelde richting en moet ik maar één baan kruisen.

Veelal is de infrastructuur aangelegd voor het autoverkeer en komen de andere weggebruikers op de tweede plaats, waardoor er veel interactie is tussen die weggebruikers met alle gevolgen van dien.

Een goed voorbeeld van hierboven is een kruispunt met lichten. Wil je als fietser links afslaan, moet je meestal twee keer voor een rood licht wachten om verder te kunnen, of je doet foefjes zoals in tegengestelde richting rijden of je gewoon onder de auto's op de baan zetten. Een oplossing hiervoor is groen licht voor alle fietsers op het kruispunt.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Raketisch schreef: Is wel levensgevaarlijk. Stel volgende: een baan met fietspad lang beide zijden en een zijstraat die er op uitkomt. Als er een auto uit de zijstraat komt en rechtsaf wil hoeft hij in principe enkel naar links te kijken om te zien of er verkeer afkomt (en eventueel kort rechts om te zien of er niets in de weg is). Als er dan iemand aan de verkeerde kant fietst is de kans groot dat de auto hem omver maait. Naar mijn persoonlijke menig is de fietser dan 100% in fout aangezien hij foutief rijdt, ondanks de autochauffeur misschien beter had moeten kijken.
Het is iets waar hier in de buurt regelmatig tegen opgetreden wordt (eerst zet men een tijdje een dynamisch bord met "fietser, als je dit kan lezen rij je aan de verkeerde kant).
Het baan met 2*2 rijstroken met middenberm, aan beide zijden winkels en aan beide zijden een fiets- en voetpad, max 50Km/u. Wie van de parking van een winkel komt kijkt normaal enkel links want er kan geen verkeer van rechts komen, tenzij spookrijders (2- of 4- wielers). Nog nooit een auto van rechts weten komen, (brom)fietsers wel. Er is ook een McDo waar natuurlijk veel auto's van de parking komen en gezien de drukte die er regelmatig is, is op het van links komende verkeer letten het belangrijkste.
Bye, Maurice
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

petrol242 schreef: Een goed voorbeeld van hierboven is een kruispunt met lichten. Wil je als fietser links afslaan, moet je meestal twee keer voor een rood licht wachten om verder te kunnen, of je doet foefjes zoals in tegengestelde richting rijden of je gewoon onder de auto's op de baan zetten. Een oplossing hiervoor is groen licht voor alle fietsers op het kruispunt.
Lijkt mij ook een goed initiatief. Denk dat het helaas nog even zal duren tegen dat dat hier ooit komt. Als ik soms merk dat sommige verkeerslichten nog werken zonder enige detectie van verkeer. Dan sta je daar stil op de drukke hoofdbaan voor rood licht terwijl er niemand uit de zijstraat komt. Schandalig anno 2018 lijkt me.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Dat zie ik hier in het zwembad ook vaak... weinig aandacht, behalve om wat te kletsen met elkaar.
Het zwembad in Lier is dan de uitzondering, denk ik.
Er zijn best veel "redders" en die zijn ook heel actief. In de zomermaanden komt er altijd wat meer krapuul naar het zwembad, om stoer te doen. Het is niet zo'n goed idee om dat in Lier te doen, want ze plukken u uit het zwembad.

Mijn buurman was een tijdje terug ook rot gras aan het opstoken, want zijn tuin gaat heraangelegd worden en zijn grashoop (van de voorbije 30 jaar) lag in de weg. Rot gras stoken in open lucht, dat geeft vooral weinig warmte/hitte en veel rook. Iemand uit de buurt had gebeld, maar hij had het 's nachts aangestoken, brandweer en politie in de straat, maar niemand kon het localiseren.
Wat hij deed was verwerpelijk (zowel wat als hoe), maar gelukkig éénmalig. Burenvrede is me meer waard dan een dagje rotgras-verbranden, dus ik heb hem niet aangegeven :).
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Het grote volume verschil in filmpjes op het net soms.
Zet je voor het ene filmpje je volume wat harder om amper iets te verstaan, is het volgende filmpje een aanslag op je trommelvliezen (en slapende medebewoners).

In het bijzonder de filmpjes van HLN bijvoorbeeld (die ze in hun eigen player embedden) die een sensationeel openingsgeluidje hebben. Ik probeer dan zoveel mogelijk het filmpje op youtube of andere sites te zoeken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

R2D2 schreef:
In Dendermonde zie je regelmatig mobiele borden langs de weg verschijnen, door de politie geplaatst, gericht aan fietsers. De tekst is niet mis te verstaan: "aan de verkeerde kant op het fietspad rijden = boete van 50 euro".
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Raketisch schreef:Stel volgende: een baan met fietspad lang beide zijden en een zijstraat die er op uitkomt. Als er een auto uit de zijstraat komt en rechtsaf wil hoeft hij in principe enkel naar links te kijken om te zien of er verkeer afkomt (en eventueel kort rechts om te zien of er niets in de weg is). Als er dan iemand aan de verkeerde kant fietst is de kans groot dat de auto hem omver maait. Naar mijn persoonlijke menig is de fietser dan 100% in fout aangezien hij foutief rijdt, ondanks de autochauffeur misschien beter had moeten kijken.
Als je uit een zijstraat komt op een hoofdweg waar je voorrang moet verlenen) dan ben je 100% in fout, zelfs als de fiets vanuit de verkeerde richting komt. Bij een omgekeerde driehoek of een STOP bord moet je altijd voorrang verlenen.

Als je uit een zijstraat komt, waar voorrang van rechts geldt (geen verkeersborden of andreas kruis), ben je ook 100% in fout, zelfs als de fiets vanuit de verkeerde richting komt. Want dan geldt de voorrang van rechts!

Een goede autobilist kijkt altijd links en rechts en "veronderstelt" niets :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

mklj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:44, in totaal 2 gewijzigd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Dat is het hem net, overwegen kan je niet programmeren, het reageert gewoon op een treindetectie ergens in het spoor, of die trein nu hard snel, of traag rijd.
Laatst gewijzigd door mailracer 30 jul 2018, 23:04, in totaal 1 gewijzigd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ub4b schreef:Domme overwegen nabij een station, dus trein vertraagt, stopt, laadt en lost passagiers, en gedurende heel die tijd, en de tijd nodig om aan te zetten tot aan het voorbij rijden van de overweg, is de overweg dicht.

Is het dan zo lastig om overwegen zo te programmeren dat ze het verschil kunnen weten tussen een trein die net voor de overweg nog een hele tijd iedereen nutteloos tegenhoudt, en een trein die aan volle vaart komt aangereden?

Is het dan zo lastig om even te wachten?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ghoh, ik kan die frustratie soms wel snappen. Geen idee hoe het aan de overweg bij hem was, maar bij ons in de buurt is er een overweg waar je soms meer dan 20 minuten stil staat.
Stoptrein stopt in station, blokkeert overweg niet maar overweg is dicht. Trein vertrekt, nog voor de slagboom omhoog is is de stoptrein er in de andere richting ook, hoewel die volledig in het station past rijd deze niet heel het perron af en blokkeert de overweg. Slagboom blijft dus beneden, dan nog een paar gewone treinen die voorbij vliegen, nog een stoptreintje en dan gaat hij nog eens open voor een paar minuten. Is gelukkig niet vaak het geval, maar wanneer het gebeurd ben je sneller als je uit de rij gaat en rondrijd naar de volgende overweg :lol:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Omdat het nu automatische systemen zijn gaat het stukken beter dan (veel) vroeger.
We hebben hier niet ver af een spoorlijn die splitst. na het station is er eest een zeer brede overweg (de sporen open daar al een eind uit elkaar) en een beetje verder heb je dan op twee plaatsen smalle overwegen. Vroeger kon je altijd de twee smalle nemen en nog veel tijd uitsparen omdat de twee smalle niet gelijktijdig dicht gingen. De brede werd toen nog manueel (wachter in een hokje met een groot wiel om de slagbomen te bedienen. Als er minder dan 10 minuten tussen de treinen was deed die niet eens terug open. Een half uur voor de overweg staan was geen uitzonderen.

Nu is spoor infrastructuur niet zo snel aan te passen maar stations/perrons zouden toch verder van een overweg mogen liggen. Het station van Sinaai is zo iets, het staat net naast de overweg en een stilstaande trein staat maar een paar meter voorbij of voor de overweg. De tijd dat de trein stilstaat blijft de overweg dicht "voor niets".

Telkens ik naar de maandelijkse vergaderingen van de radioclub ga heb ik minstens 1 keer prijs ( de lijn Gent <> Antwerpen is nogal druk).
Bye, Maurice
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Idem in Boechout en Begijnendijk of Melkouwen, maar ooko Berlaar.
Perron vlak naast de overweg en geregeld (niet altijd) blijven de slagbomen toe "voor niets".
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

En dan is men verwonderd dat sommige mensen toch oversteken...
Als men frustratie organiseert, moet men niet verbaasd zijn dat mensen zich niet meer aan de regels houden. Men maakt het draagvlak kapot door deze zinloze situaties.
En dat terwijl er technologie genoeg is om al die frustratie te voorkomen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Ghoh, ik kan die frustratie soms wel snappen. Geen idee hoe het aan de overweg bij hem was, maar bij ons in de buurt is er een overweg waar je soms meer dan 20 minuten stil staat.
Gaat hij niet in "groot alarm" als hij zo lang dicht staat? Dan ben je nog niet klaar met wachten...
mailracer schreef:Dat is het hem net, overwegen kan je niet programmeren, het reageert gewoon op een treindetectie ergens in het spoor, of die trein nu hard snel, of traag rijd.
Er bestaan wel differentiatiesystemen die ervoor kunnen zorgen dat bv voor een stoptrein aan een halte naast de overweg de slagbomen niet in gang gezet worden tot hij vertrekt, maar wel voor een snelle trein die passeeert, de NS bv heeft de stop/door-schakeling, maar ik vrees dat zoveel vernuft het petje van Infrabel/NMBS al snel te boven zal gaan. Hier zien onze erg dure beleidsmakers files helaas ook als voldongen feit, in Nederland probeert men ze op te lossen waar mogelijk.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Dat systeem bestaat ook bij Infrabel, zoals aan het station van mol, waar een overweg sluit als de trein gaat vertrekken in het station. maar op een doorrit station zoals de meeste kleine stopplaatsen hebben ze dit niet, of hebben geen plaats om er een sein tussen te zetten. Een zaak die men invoerd waar mogelijk is de perrons heraanleggen zodat de trein steeds moet stoppen na de overweg voor reizigers.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Symptoom van onze "tijd is geld" maatschappij.
Je laat mensen nu eenmaal niet langer 2 min nutteloos ergens stilstaan.

De laatste keer was met Rock Werchter, toen de rotonde van Rotselaar door flikken beheerd werd.
De rij uit Wilsele, waar ik ook in stond, moest 5 minuten wachten, en de helft van de rij was al omgedraaid en weggereden, incl mezelf.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Aan al degenen die beweren enkel naar links te kijken als ze de baan oprijden: nog nooit gedacht dat er een voetganger van rechts kan komen? Kijken doe je toch sowieso in beide richtingen..

Iemand bekend met het fietstraject aan de brug over de ring bij de oprit van Berchem? Komende van de Elisabethlaan zou de eigenlijke route me zes (!) keer voor een rood licht zetten. Als ik de tegengestelde richting neem (die ook breder is), valt dat terug tot één keer. Mijn keuze is dan snel gemaakt, maar ik let inderdaad wel extra op en probeer geen tegenliggend verkeer te hinderen. Ik steek dan wat verder op de Mechelsesteenweg op een rustig punt de straat over wanneer er geen auto's/trams aankomen.
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

MaT schreef:Zet je voor het ene filmpje je volume wat harder om amper iets te verstaan, is het volgende filmpje een aanslag op je trommelvliezen (en slapende medebewoners). In het bijzonder de filmpjes van HLN bijvoorbeeld (die ze in hun eigen player embedden) die een sensationeel openingsgeluidje hebben.
Hahaha classic HLN. Zat een paar weken geleden in de wachtzaal voor een MRI scan. Muisstille wachtzaal, hoor ik ineens dat sensationele openingsgeluidje @ 100% volume uit de telefoon blèren van een andere wachtende die vermoedelijk dus zijn HLN aan het checken was. Afbeelding
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Jawadde, rapporteren tot en met :p (wel snel opgekuisd overigens)
2018-08-06 14_10_14-Userbase.png
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een fake id en net voor ik kon klikken op een super interessante link heeft een of andere strandj*net alles gewist. :evil:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

MClaeys schreef:Jawadde, rapporteren tot en met (wel snel opgekuisd overigens)
Bwa, ik heb er een paar dagen geleden al zien verschijnen, van dezelfde overigens, en ik dacht dat de mods dat wel rap in de mot zouden krijgen.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zo, opgekuisd. Komt helaas regelmatig voor. Ik ban direct de gebruiker en begin dan één voor één de berichten te wissen. Saai werkje :)
Is er geen mogelijkheid om direct alles te wissen van één gebruiker? Zou behoorlijk wat werk schelen :wink:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Jawel hoor. Als je de gebruiker verwijdert dan kan je al zij' berichten mee verwijderen. Moet je wel in acp voor geraken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”