VDSL2 standaard goedgekeurd

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De ITU heeft een VDSL2 standaard goeggekeurd, hiermee kunnen snelheden gehaald worden tot 100 Mbps up & down en afstanden tot 3500 meter van de centrale.
Een flinke verbetering dus ten opzichte van VDSL1 ( 26 Mbps up & down of 52 Mbps down en 13 Mbps up met een maximale afstand van 1200 meter)

Persbericht: klik hier
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Nu nog wachten tot er effectief een provider 26 Mbps synchroon gaat aanbieden. Zoals het er nu aan toe gaat zitten we binnen 5 jaar nog aan 10GB/maand.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voor zover ik weet heeft Belgacom gekozen voor de asynchrone VDSL variant. Hierdoor is de max speed 52 down en 13 up. Helaas kun je beide VDSL1 varianten niet mixen in dezelfde kabelbundel...

alhoewel ik 10 Mbps up en down ook al lekker zou vinden :)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

qless schreef:alhoewel ik 10 Mbps up en down ook al lekker zou vinden :)

dat bieden ze nu toch al aan?
maar wat maakt downloadspeed nu uit.. vanaf 5Mbit heb je al meer dan genoeg

zoals iedereen ook al 1000 keer gezegd heeft moeten ze eerst de limieten afschaffen en daarna dringend iets doen aan de uploadspeed
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:

zoals iedereen ook al 1000 keer gezegd heeft moeten ze eerst de limieten afschaffen en daarna dringend iets doen aan de uploadspeed

Nou ooit zei iemand dat je aan 640 KB geheugen genoeg had... :-D

Bijvoorbeeld voor streaming DVD (mpeg 2): 10 Mbps,
(streaming DVD (mpeg 4)): 2 Mbps,
Streaming HDTV (mpeg 2): 15-30 Mbps
Streaming HDTV (mpeg 4): 8-10 Mbps

Maar ja wat heb je aan zo'n downstream als er geen content is met die snelheid (voor p2p moet ook de upstream omhoog) en die limieten bepereken de boel nog verder...
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

qless schreef:Nou ooit zei iemand dat je aan 640 KB geheugen genoeg had... :-D

Sub-Zer0 ?

Mja, die lage limieten maken die VDSL toestanden enzo onaantrekkelijk. En de mentaliteit bij de meeste providers qua upload is nog altijd: geen te hoge upload geven of ze gaan illegale dingen doen zoals servers opzetten (denk ik :))
blabla
satori @ work

Kwabber schreef:
qless schreef:Nou ooit zei iemand dat je aan 640 KB geheugen genoeg had... :-D

Sub-Zer0 ?

Ik hoop da ge een grapke maakt, anders is het wel een gigantisch gat in uw IT-cultuur :-D

Kwabber schreef:Mja, die lage limieten maken die VDSL toestanden enzo onaantrekkelijk. En de mentaliteit bij de meeste providers qua upload is nog altijd: geen te hoge upload geven of ze gaan illegale dingen doen zoals servers opzetten (denk ik :))

Om het even welke vorm van connectiviteit zal onaantrekkelijk blijven zolang er niet meer concurrentie komt.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

_rEuTeL_ schreef:maar wat maakt downloadspeed nu uit.. vanaf 5Mbit heb je al meer dan genoeg

:| meer is altijd beter... alleen heb je een punt dat je er NIETS mee bent wanneer je een kalmerende limiet hebt :-D
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Damastaer schreef:alleen heb je een punt dat je er NIETS mee bent wanneer je een kalmerende limiet hebt :-D

Ik denk dat je zowat de enige internetter bent die kalm wordt van zijn limiet ;). "Oef op smalband, bijna teveel gesurft" :lol:.
jonas_dg
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

zolang Belgacom winst prefereert (en voor zover ik weet is dat veruit het enige doel van een bedrijf) zal er niet zo gauw vooruitgang komen. Het is gewoonweg veel goedkoper om de huidige infrastructuur te blijven gebruiken ipv miljoenen te investeren in personeel en hardware om dit allemaal mogelijk te maken. Just my 2 cents.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

jonas_dg schreef:zolang Belgacom winst prefereert (en voor zover ik weet is dat veruit het enige doel van een bedrijf) zal er niet zo gauw vooruitgang komen. Het is gewoonweg veel goedkoper om de huidige infrastructuur te blijven gebruiken ipv miljoenen te investeren in personeel en hardware om dit allemaal mogelijk te maken. Just my 2 cents.

Ik denk dat VDSL2 goedkoper is dan VDSL1 kwa aanleg. VDSL1 heeft immers maar een maximale lijnafstand van 1200 meter tegen 3500 meter van VDSL2.

Maar ja het broadway project loopt al dus er wordt vollop glasvezel getrokken naar de kabelverdelers, das alleen maar een goede voorbereiding op glas naar de huizen
Gast

qless schreef:
jonas_dg schreef:zolang Belgacom winst prefereert (en voor zover ik weet is dat veruit het enige doel van een bedrijf) zal er niet zo gauw vooruitgang komen. Het is gewoonweg veel goedkoper om de huidige infrastructuur te blijven gebruiken ipv miljoenen te investeren in personeel en hardware om dit allemaal mogelijk te maken. Just my 2 cents.

Ik denk dat VDSL2 goedkoper is dan VDSL1 kwa aanleg. VDSL1 heeft immers maar een maximale lijnafstand van 1200 meter tegen 3500 meter van VDSL2.

Maar ja het broadway project loopt al dus er wordt vollop glasvezel getrokken naar de kabelverdelers, das alleen maar een goede voorbereiding op glas naar de huizen

Belgacom gaat zeker VDSL2 doen want ze hebben momenteel een RFP lopen voor de HW leveranciers...
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

_rEuTeL_ schreef:

Nee, eerst is zorgen da iedereen meer als 1mbit aankan. Maar blijkbaar hebben ze bij bgc geen begrip voor die mensen.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

metal schreef:Nee, eerst is zorgen da iedereen meer als 1mbit aankan. Maar blijkbaar hebben ze bij bgc geen begrip voor die mensen.

het hangt er natuurlijk vanaf hoe dicht bevolkt de buurt is waar ge woont als er voorbeeld maar 2 gezinnen wonen die adsl hebben dan is het weinig rendabel peizek om een centrale te zetten

wachten tot vdsl2 e :P

kben denkek een van de weinige die limieten nog nie zo slecht vind
ok 10GB is te weinig
ik heb 30GB.
de reden waarom ik ze nog nie zo slecht vind:
ge leert zuinig zijn en enkel dingen die ge echt wilt (~kwaliteit) downloadt ge.
tis onnozel om uw bandwith te verspillen aan spellekes die ge nooit speelt,
films die op nix trekken.
een goeie limiet zou 50GB zijn, want nu is het voor mij soms ook wel eens krap.
ik volg enkele anime series die wekelijks uitkomen, die als ze nog niet licensed zijn volkomen legaal zijn! sommige makers in japan van anime hebben nix liever dan dat hun werk geloofd wordt buiten japan. De enige reden waarom sommige animeseries illegaal worden is dat ze gelicensed worden door een amerikaanse firma.
vb'je van bittorrent's positieve effecten op anime
zo krijgen ze immers een wereldwijde bekendheid en hebben ze ook meer kans dat als ze hun serie als dvd's verkopen in het buitenland dat ze rapper een succes zou kunnen worden!
zo ziet ge maar, ook p2p heeft zen voordelen!
de pispaal <<
4ng3l
Member
Member

qless schreef:
_rEuTeL_ schreef:

Nou ooit zei iemand dat je aan 640 KB geheugen genoeg had... :-D

Bijvoorbeeld voor streaming DVD (mpeg 2): 10 Mbps,
(streaming DVD (mpeg 4)): 2 Mbps,
Streaming HDTV (mpeg 2): 15-30 Mbps
Streaming HDTV (mpeg 4): 8-10 Mbps

Maar ja wat heb je aan zo'n downstream als er geen content is met die snelheid (voor p2p moet ook de upstream omhoog) en die limieten bepereken de boel nog verder...

Een groot deel van de downstream zal voor TV gebruikt worden, zoals je zelf al aangeeft.
Iemand die bv. 2 tv's in huis heeft en een recorder, dat zijn al 3 mogelijke kanalen tegelijkertijd, dat is al 90Mbps (mpeg2) of 30Mbps (mpeg4) voor HDTV, dan schiet er al niet zó veel extra bandbreedte meer over voor internet hè.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

10 GB is ondertussen echt wel een lachertje, 3.3 Mbps is krap aan het worden en 192 kbps als upload, nu ja, dat is compleet hilarisch.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Braincel
Pro Member
Pro Member

Wat ben je nu met een supersnelle verbinding als je met datalimieten van 15 to 30 gig werkt ,het is en blijft beschamend.
Gast

zeker als je de prijzen en verbindingssnelheden ziet in het buitenland (zie test aankoop): 10mbit up en down voor 15euro/maand en ongelimiteerde download in Frankrijk
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”