winxp swapfile

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
tuurke
Plus Member
Plus Member

in windowsxp pro versie heb je een file namelijk pagefile.sys (dat is de swapfile)

nu is mijn vraag hoe groot mag die file zijn? (bij mij is hij 767mb)
ter info ik heb 512mb ram zitten

Edited By The Oddity
Eventjes je topic verplaatst naar het Windows forum. Je topic stond in het os-forum van netwerken, maar daar heeft het weinig of niks mee te zien.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dat file is normmaal 1.5 maal je ram geheugen dus het klopt ongeveer bij jou.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij u zou dat 768Mb mogen zijn, kzou zeggen dik in orde dus ;-)
I love it when a plan comes together!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

heh nadat heroes of might & magic 4 was gecrasht met de melding insufficient virtual memory (toen een 1Gb swap file) is die dus verdubbeld :twisted:

damn memory leaks in die games :evil:
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TheSurvivor schreef:heh nadat heroes of might & magic 4 was gecrasht met de melding insufficient virtual memory (toen een 1Gb swap file) is die dus verdubbeld :twisted:

damn memory leaks in die games :evil:

het is ook altijd leuk uw harde schijf zich horen rot te rammelen, midden in een spel -> veel kans dat windows de swapfile aan het vergroten is...
En dan schokt alles gelijk op een 286, zijt ge 4x dood en kunt ge 5x opnieuw beginnen... pfft... Vandaar de tip zo veel mogelijk processen te killen voor ge een intensief spel begint... (nee, patience hoort daar niet bij :-P)
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

of gewoon ergens een extra latteke ram bijsteken :) mijn oplossing :twisted:
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Die van mij is wel beterkoop eh :P
Simplicity
Member
Member

meon schreef:het is ook altijd leuk uw harde schijf zich horen rot te rammelen, midden in een spel -> veel kans dat windows de swapfile aan het vergroten is...
En dan schokt alles gelijk op een 286, zijt ge 4x dood en kunt ge 5x opnieuw beginnen... pfft... Vandaar de tip zo veel mogelijk processen te killen voor ge een intensief spel begint... (nee, patience hoort daar niet bij :-P)

spreken we dan over 64 mb ram? :P
ik heb dat nog nooit meegemaakt hoor, natuurlijk speel ik ook nie al te zware spelletjes, medal of honor en america's army, maar het zou mij toch verbazen dat je bv 256mb ram volkrijgt + daarbij nog eens die 384mb swap, dan moet je toch al wat openstaan hebben hoor
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Simplicity schreef:spreken we dan over 64 mb ram? :P
toch verbazen dat je bv 256mb ram volkrijgt + daarbij nog eens die 384mb swap, dan moet je toch al wat openstaan hebben hoor

Photoshop 7 + Dreamweaver MX, meer is er niet nodig :-)
Windows zelf neemt al heel veel in, plus die 2 geheugenvreters. Dan hoef je echt geen zwaar spel te draaien hoor. (Mafia, Spearhead of Splinter Cell of zo...)

Maar dat toch liever dan the Mac-way. Gewoon de melding krijgen: "Geen vrij geheugen meer, sluit een paar programma's af eer ge dit hier opstart" of iets dergelijks. Mac OS 9-gebruikers kennen dit gevoel wel vermoed ik :-)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Tsja, t'is allemaal relatief hé. Als je wat 3D CAD software draait krijg je zonder problemen 384 MB vol. Voor sterkteberekeneningen is 512 MB zowat het minimum (en dan mogen het nog geen te grote modellen zijn). Er zijn redenen waarom unix nog altijd gebruikt wordt (de NT's geraken voorlopig maar tot 2 GB, waarvan 1 voor windows, en 1 voor je applicatie. (allé, voor de 32 bitters toch)).

Onder windows XP is 256 MB het absolute minimum. En dat zit redelijk vol in no-time. Heb hier een tijdje geleden moeten werken met 128 MB onder XP, dat was helemaal huilen met de pet op. Dat is swappen vanaf het opstarten tot het afsluiten :wink:
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Polleke schreef:Heb hier een tijdje geleden moeten werken met 128 MB onder XP, dat was helemaal huilen met de pet op. Dat is swappen vanaf het opstarten tot het afsluiten :wink:

lol, ik heb het ooit eens geprobeerd met 64MB. En ik moet je gelijk geven, traag tot en met. Het maakt niet uit hoeveel RAM je steken hebt, als je maar genoeg programma's open zet, dan krijg je dit wel vol. Ik heb ooit op school eens een testje gedaan. Een PII met 256MB RAM, 23 keer autoCAD openen en dan zei hij "geheugen is vol". Maar dit zijn wel extrema. Normaal doe je zoiets niet. Maar je kan alles volkrijgen.

Cheers
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

bwa win XP pro met 192 mb ram daar zou ik ook nog redelijk op kunnen werke alleen photoshop ging niet zo vlot :P

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:bwa win XP pro met 192 mb ram daar zou ik ook nog redelijk op kunnen werke alleen photoshop ging niet zo vlot :P

Wijlen m'n laptop (Compaq Armada M700, PIII-M / 750 MHz / 192 MB ram) draaide anders Photoshop 7 onder XP zonder problemen. Zelfs Photoshop + Dreamweaver MX wilde zelfs een paar uurtjes lukken. (+ apache, + mysql, +php). Maar ja, m'n moederbord is geroosterd door een kortsluiting. Nu ben ik aan het wachten op een nieuwe laptop (ik wil een Compaq Evo N620c met Pentium M 1,6 GHz en 512 MB ram - maar die is nog niet verkrijgbaar in Nederland).

Enfin, in computer magazine staat een nuttig artikel over verschillende soorten geheugen en zo, leerrijke lectuur :-)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

het was een 400 mhz dat heeft er ook veel met te maken
maar nu met 384 mb ram valt photoshop ook te doen

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”