Door de afschakeling van de dvb_t moeten we op zoek naar een nieuwe tv...
32 inch, maximaal 40 of 43 als niet anders kan
Liefst geen 4k want zal dienen voor vrtnu en stevie, ik vrees dat die geen 4k gaan leveren en het beeld dan niet zo goed zal zijn
Moet hdmi poort hebben, liefst ook nog scart voor de dvd speler
Maar het valt me op dat de huidige televisietoestellen allemaal zo laag op de steun staan.
De randen zijn zo dun dat het scherm maar enkele centimeters van het meubel verwijderd staan, dit is veel te laag om goed te kunnen kijken.
Zijn er nog tv toestellen op hogere steun?
Ik vond enkel een samsung, maar die had zo een raar gekromd scherm
Tv op hogere steun
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik betwijfel dat je nog scart gaat vinden, koop gewoon een nieuwe DVD speler met HDMI?
Kan je misschien ook even toelichten waarom je een nieuwe TV nodig hebt omdat DVB-T er mee stopt?
Kan je misschien ook even toelichten waarom je een nieuwe TV nodig hebt omdat DVB-T er mee stopt?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
De huidige tv heeft enkel scart aansluitingen dus die gaat niet werken met een appletv of chromacast.
Dan kunnen we kijken via internet en vrtnu
Ik opteer daarvoor omdat hier maar sporadisch tv in gebruik is, op termijn is dat goedkoper dan maandelijks telenet of belgacom tv te betalen.
Internet betalen we toch al elke maand.
Dan kunnen we kijken via internet en vrtnu
Ik opteer daarvoor omdat hier maar sporadisch tv in gebruik is, op termijn is dat goedkoper dan maandelijks telenet of belgacom tv te betalen.
Internet betalen we toch al elke maand.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Afhankelijk van waar je je toestel wil plaatsen, kan je opteren voor een toestel met VESA-mount zodat je kan uitwijken naar beugels.
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Voor bureauschermen (+/- 19-24") wil plaatsen op een bureau, heb je idd beweegbare VESA "armen".
Een beweegbare arm voor een TV, dat gaat een fortuin kosten en veel druk zetten op de tafel waarop je het bevestigt.
Wat jij nodig hebt, zijn "vaste" VESA poten, bv zoals deze voor €40.
Een beweegbare arm voor een TV, dat gaat een fortuin kosten en veel druk zetten op de tafel waarop je het bevestigt.
Wat jij nodig hebt, zijn "vaste" VESA poten, bv zoals deze voor €40.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Zoals heist al aangaf, ga je nog zeer moeilijk TVs vinden met een SCART aansluiting. Echter, SCART is gewoon een plug voor het doorgeven van Composiet, S-Video of Component (in volgorde van toenemende kwaliteit) signalen, en de meeste TVs hebben wél nog specifieke inputs voor die afzonderlijk. Normaal is dat 1 gele tulpstekker voor Composiet, een specifieke ronde multi-pin stekker voor S-Video, en een trio groen-blauw-rood tulpstekker voor Component (vaak aangeduid als Y, Pb-Y, Pr-Y of zoiets). In alle 3 de gevallen wordt audio dan afzonderlijk doorgestuurd via de traditionele rood/wit tulpstekkers.Teun schreef: liefst ook nog scart voor de dvd speler
Zelfs als je DVD speler die specifieke aansluitingen niet heeft, kun je gemakkelijk verloopkabels vinden met SCART aan 1 kant en dan de specifieke aansluitingen aan de andere kant. Wel eens in het boekje van je DVD speler checken welke signalen uitgestuurd worden over SCART. Allemaal gaan ze wel Component uitsturen, maar dat is niet noodzakelijk het geval voor het kwalitatief superieure Component signaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De voet van een oude (stevige) staanlamp, of een klein kastje, waarop je een simpele VESA wallmount bricoleert? Of de pootjes van de tv kast ietsje verhogen?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Kan je geen console maken waar je Dvd-speler in past zodat je deze onder je TV kwijt kan en je TV meteen hoger staat? Drie plankjes, wat schroeven en klaar.
Computer(k)nul