Had ik maar ...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door krisken 12 jul 2018, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hallo Kris,
Dat is inderdaad een mooie.
waar ik direct aan moet denken is aan al die onozelaars op scooters etc. die te tam zijn om hun helm deftig te dragen zonder het gespje toe te doen.
Je moet die toch dragen dus zo'n grote moeite kan dat toch niet zijn... Je weet dat je een helm moet dragen, doe het dan goed, punt uit!
Ironisch genoeg is er geen wettelijk kader toe die dat verplicht dus het mag.
Als ik zulke gasten passeer met de motor heb ik eerlijk gezegd altijd veel goesting om ze eens een ferme tik te verkopen in de hoop dag ze het zullen beseffen dat hun helm zo niks waard is en eerder een guillotine is als die een slag in de nek kan geven bij een val.
Dat is inderdaad een mooie.
waar ik direct aan moet denken is aan al die onozelaars op scooters etc. die te tam zijn om hun helm deftig te dragen zonder het gespje toe te doen.
Je moet die toch dragen dus zo'n grote moeite kan dat toch niet zijn... Je weet dat je een helm moet dragen, doe het dan goed, punt uit!
Ironisch genoeg is er geen wettelijk kader toe die dat verplicht dus het mag.
Als ik zulke gasten passeer met de motor heb ik eerlijk gezegd altijd veel goesting om ze eens een ferme tik te verkopen in de hoop dag ze het zullen beseffen dat hun helm zo niks waard is en eerder een guillotine is als die een slag in de nek kan geven bij een val.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En dat doet me dan weer denken aan mn schooltijd : de stoere jongens die hun boekentas van 3m ver gooien tegen een muur, gevolgd door hun helm. Tip : eens een helm een schok heeft opgevangen is deze waardeloos, en mag je een nieuwe kopen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Zou hier eigenlijk nog bij horen: "had ik maar de lichten van mijn fiets aangezet, toen het begon te duisteren..."
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
wel juist daarom dat ik eerst bij de kinderen en nadien op alle fietsen al jaren lang Reelights heb gemonteerd. Kan je niet afzetten en dus zeker niet vergeten aan te zetten, heeft geen batterij die kan leeglopen. Wel niet echt goedkoop...KRL100 schreef: "had ik maar de lichten van mijn fiets aangezet, toen het begon te duisteren..."
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmmm heb eens snel op dat merk gezocht : 35 euro is het eerste dat ik vond. Niet goedkoop, maar mijn inzien ook niet super duur?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Juist ja... Fietsers zonder licht.
Die beseffen het zelf niet want ze hebben nog nooit zelf met de auto in het donker gereden.
Ook daar kan ik het niet laten even met de grootlichten te knipperen maar ze snappen het toch niet.
Die beseffen het zelf niet want ze hebben nog nooit zelf met de auto in het donker gereden.
Ook daar kan ik het niet laten even met de grootlichten te knipperen maar ze snappen het toch niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Inderdaad.MichelJ schreef:Dus negeren die oudjes die al teveel zagen over lichten en helmen
Veel beter om u gewoon kapot te laten rijden, omdat je niet zichtbaar bent.
Zolang je uzelf rond een paal of boom krult, lig ik er nog niet zo wakker van - tenzij je mijn zoon of dochter bent.
Maar zo werkt het helaas niet. Er zijn heel wat mensen die met hun roekeloos gedrag anderen schade berokkenen.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Geldt dat ook zonder balast in de helm? Is de helm op zich zwaar genoeg om zijn schokdempende eigenschappen te verprutsen? Want als hij leeg is, is er niks om de isomo te pletten tegen de muur, of speelt dit eerder bij fietshelmen en gaat het bij brommerhelmen eerder over de hardheid van de buitenkant?krisken schreef:eens een helm een schok heeft opgevangen is deze waardeloos, en mag je een nieuwe kopen...
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Ja, vraag me dit ook af. Lijkt me nogal sneu als je eens een dure helm laat vallen je direct een nieuw exemplaar mag kopen.JamesEarlGray schreef:Geldt dat ook zonder balast in de helm? Is de helm op zich zwaar genoeg om zijn schokdempende eigenschappen te verprutsen? Want als hij leeg is, is er niks om de isomo te pletten tegen de muur, of speelt dit eerder bij fietshelmen en gaat het bij brommerhelmen eerder over de hardheid van de buitenkant?krisken schreef:eens een helm een schok heeft opgevangen is deze waardeloos, en mag je een nieuwe kopen...
Laatst gewijzigd door antutu 13 jul 2018, 06:58, in totaal 1 gewijzigd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat (licht) is echt niet iets van "de jeugd". Ofwel ben ik een peuter.MichelJ schreef:We zijn allemaal jong geweest toch? Dus negeren die oudjes die al teveel zagen over lichten en helmen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Gisteren kruiste ik in het donker een brommer zonder verlichting op een landweg van 70 zonder straatverlichting. Dat was even schrikken.
Op mijn fiets staat de verlichting standaard aan en vermits het een speedpedelec is inclusief een verdomd lelijke fietshelm. Bij mijn vorige fiets had ik een automatisch licht, sprong aan wanneer het iets of wat donker begon te worden.
Op mijn fiets staat de verlichting standaard aan en vermits het een speedpedelec is inclusief een verdomd lelijke fietshelm. Bij mijn vorige fiets had ik een automatisch licht, sprong aan wanneer het iets of wat donker begon te worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Maar vroeger hadden we een "reden": rijden met die dynamo was zooooooveel zwaarderMichelJ schreef:We zijn allemaal jong geweest toch? Dus negeren die oudjes die al teveel zagen over lichten en helmen
Dat argument gaat tegenwoordig niet meer op natuurlijk!
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Jaja ook ik reed soms wel eens zonder licht vroeger maar dat was eerder uitzondering dan regel.
Lampje kapot, draadje af en al die andere euvels.
Wat een lichtjenu nog maar kost...
Oh ja die fietslichtjes met lege batterijen nog zo iets... Ze geven wel licht maar je moet goed kijken
Lampje kapot, draadje af en al die andere euvels.
Wat een lichtjenu nog maar kost...
Oh ja die fietslichtjes met lege batterijen nog zo iets... Ze geven wel licht maar je moet goed kijken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Persoonlijk vind ik dat er nog iets ontbreekt in deze video. Kijk naar de vrachtwagenbestuurder, zie dat hij je ziet voor dat je afslaat of een actie doet naast de vrachtwagen. Als hij je ziet weet ie dat je er bent. Ziet hij je niet dan kan de kans groot zijn dat je onder zijn wielen komt. Dit voorkomt in ieder geval veel dode hoek ongevallen...Heb respect voor de vrachtwagen bestuurders.
Zorg dat je gezien wordt.
Zorg dat je gezien wordt.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom is dat nu nodig, ze zijn toch de zwakke weggebruikers die altijd in hun recht zijnstefke schreef:Zorg dat je gezien wordt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Zeer juist, op de fiets voel je veel later pas de noodzaak om lichten aan te steken, omdat je langer een helder en goed overzicht behoudt.honda4life schreef:Juist ja... Fietsers zonder licht.
Die beseffen het zelf niet want ze hebben nog nooit zelf met de auto in het donker gereden.
Anecdote: een van mijn kinderen heeft jarenlang die Reelights liggen afplakken en intapen omdat het niet 'cool' was om heel de dag met flikkerlichten op de fiets te rijden. Telkens die ducktape liggen verwijderen, want geen enkel argument of straf hielp, tot ze jaar of 5 later, tijdens een autorijles bij valavond in de regen, bijna een fietser opgeschept had. Sindsdien heb ik er een grote voorstander van Reelight lichtjes bij
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
https://www.google.com/search?q=reeligh ... refox-b-ab
https://www.wielersport-expert.be/reeli ... =7210-9824
https://www.bol.com/nl/p/reelight-go-fi ... lsrc=aw.ds
https://www.wielersport-expert.be/reeli ... =7210-9814
https://www.bol.com/nl/p/reelight-lamps ... lsrc=aw.ds
https://www.beastybike.nl/batterij-/164 ... O6EALw_wcB
https://www.wielersport-expert.be/reeli ... =7210-9824
https://www.bol.com/nl/p/reelight-go-fi ... lsrc=aw.ds
https://www.wielersport-expert.be/reeli ... =7210-9814
https://www.bol.com/nl/p/reelight-lamps ... lsrc=aw.ds
https://www.beastybike.nl/batterij-/164 ... O6EALw_wcB
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Het eerste model (hub mounted), nu blijkbaar vervangen door https://www.reelight.com/products/cph nieuwe versie, heeft inderdaad een beperkt nadeel van montage op as en langs één kant. Maar ik heb zelf tientallen keren vanop fiets maar zelfs ook vanuit auto geobserveerd hoe erg de kleine blinde hoek bij die lichtjes is, en valt best mee. Flitst ook behoorlijk hard. En het flikkert standaard snel genoeg, minstens 2x per wielomwenteling, vind je dat te weinig of rijd je altijd langzaam, dan zet je 3 magneetjes op je wiel. Zo simpel als dat.
De volgende generatie https://www.reelight.com/collections/ba ... flex-mount heeft het montageprobleem ('te laag' / langs 1 kant) niet meer. Flitsfrequentie ook hier best wel behoorlijk, maar zoals gezegd mits kleine extra investering, te verhogen.
Nog geen ervaring met andere, nieuwere modellen (de 'met' batterij, vind ik zelfs een beetje verraad aan hun origineel concept)
Ik heb 10+ sets versleten/in gebruik en blijf zeer grote fan. Ze flitsen behoorlijk hard (de witte zelfs echt hard), en vooral staan altijd aan en vragen geen onderhoud. Koop de versie met condensator, dan blijven ze nog een paar minuten* naflitsen als je stop (*minutenlang als je een 5 of 10 min. gefietst hebt, ben je pas vertrokken, dan is het wel minder lang). De condensator verslijt wel, na jaar of 5 zal je mss. nog max. een minuutje naflitsen hebben.
De eerste generatie 10 jaar geleden, had last van waterinsijpeling, maar fabrikant heeft een paar sets gratis vervangen en nadien de fabricage verbeterd. Hoewel de (originele) hub versie redelijk degelijk gemaakt was, 1x licht gesneuveld door fiets aan de kant te 'smijten' en tussen fiets en betonblok was lichtje het enigecontactpunt... Ook 1x magneet gesneuveld, reden onbekend. Bij de Flex Mount vind ik het draadje tussen licht en 'stroomgenerator' wat dunnetjes (vergelijkbaar met draadje van gsm 'oortjes') , vooral omdat het bovenop het fietsframe nagemonteerd wordt.
Afstelling tussen spaakmagneet en lichtje (voor de hub versie), 'stroomgenerator' (voor de flex mount) is redelijk precisiewerk, minstens 1 mm om speling te houden, max. 3-4 tal mm. om dicht genoeg bij magneet te blijven. De hub versie kan wel eens ontregeld geraken, bij bruut geweld tegen een fietsenrek of zo. Met wat trekken of duwen komt dat in orde, zelfs zonder schroevendraaier.
Ik heb geen belangen/aandelen in de firma, maar ben behoorlijk fan Voor die prijs mochten ze een paar cent productiekosten meer in stevigheid gestoken hebben (vooral bij jongeren die al wat slordige met de fiets omspringen), en jammer dat ze geen losse onderdelen verkopen bij schade, en je altijd volledige set moet kopen.
Maar voor de rest begrijp ik NIET dat kinderen de baan op gestuurd worden zonder dergelijke extra lichtjes! Ik zit elke ochtend het eerste kwartier met de auto tussen fietsende jongeren, en heb al dikwijls gevloekt op ontbrekende of onvoldoende fietsverlichting!
De volgende generatie https://www.reelight.com/collections/ba ... flex-mount heeft het montageprobleem ('te laag' / langs 1 kant) niet meer. Flitsfrequentie ook hier best wel behoorlijk, maar zoals gezegd mits kleine extra investering, te verhogen.
Nog geen ervaring met andere, nieuwere modellen (de 'met' batterij, vind ik zelfs een beetje verraad aan hun origineel concept)
Ik heb 10+ sets versleten/in gebruik en blijf zeer grote fan. Ze flitsen behoorlijk hard (de witte zelfs echt hard), en vooral staan altijd aan en vragen geen onderhoud. Koop de versie met condensator, dan blijven ze nog een paar minuten* naflitsen als je stop (*minutenlang als je een 5 of 10 min. gefietst hebt, ben je pas vertrokken, dan is het wel minder lang). De condensator verslijt wel, na jaar of 5 zal je mss. nog max. een minuutje naflitsen hebben.
De eerste generatie 10 jaar geleden, had last van waterinsijpeling, maar fabrikant heeft een paar sets gratis vervangen en nadien de fabricage verbeterd. Hoewel de (originele) hub versie redelijk degelijk gemaakt was, 1x licht gesneuveld door fiets aan de kant te 'smijten' en tussen fiets en betonblok was lichtje het enigecontactpunt... Ook 1x magneet gesneuveld, reden onbekend. Bij de Flex Mount vind ik het draadje tussen licht en 'stroomgenerator' wat dunnetjes (vergelijkbaar met draadje van gsm 'oortjes') , vooral omdat het bovenop het fietsframe nagemonteerd wordt.
Afstelling tussen spaakmagneet en lichtje (voor de hub versie), 'stroomgenerator' (voor de flex mount) is redelijk precisiewerk, minstens 1 mm om speling te houden, max. 3-4 tal mm. om dicht genoeg bij magneet te blijven. De hub versie kan wel eens ontregeld geraken, bij bruut geweld tegen een fietsenrek of zo. Met wat trekken of duwen komt dat in orde, zelfs zonder schroevendraaier.
Ik heb geen belangen/aandelen in de firma, maar ben behoorlijk fan Voor die prijs mochten ze een paar cent productiekosten meer in stevigheid gestoken hebben (vooral bij jongeren die al wat slordige met de fiets omspringen), en jammer dat ze geen losse onderdelen verkopen bij schade, en je altijd volledige set moet kopen.
Maar voor de rest begrijp ik NIET dat kinderen de baan op gestuurd worden zonder dergelijke extra lichtjes! Ik zit elke ochtend het eerste kwartier met de auto tussen fietsende jongeren, en heb al dikwijls gevloekt op ontbrekende of onvoldoende fietsverlichting!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Dibo, omdat veel ouders en grootouders non-chalant zijn.
Ga eens aan een willekeurige school staan en kijk eens hoeveel kleine kinderen er niet in een zitje of zonder gordel in de auto zitten...
Als ik mijn kinderen breng of haal v school moet ik me elke dag inhouden om geen mensen erop aan te spreken...
Ga eens aan een willekeurige school staan en kijk eens hoeveel kleine kinderen er niet in een zitje of zonder gordel in de auto zitten...
Als ik mijn kinderen breng of haal v school moet ik me elke dag inhouden om geen mensen erop aan te spreken...
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Of met losse gordeltjes in de autostoel, of zonder gordel in een fietskar, of ...
Daarom hebben wij voor onze kindereen Cybex gekocht. In de modellen vanaf 9 maanden wordt het kind telkens opnieuw ingegordeld, dus te losse/slappe gordels meer. Als het kind in de lente 's ochtends met een warme jas vertrekt en 's namiddags in t-shirt in de auto zit, zit de gordel altijd prima strak.
Wij hadden deze, tot 3 jaar: Cybex Juno 2 Fix
[youtube]UxdZQiKtK18[/youtube]
Ondertussen zijn er ook andere merken die dat principe ("bumper" en standaard autogordel) beginnen toe te passen.
Ik kan het alleen maar aanraden.
Daarom hebben wij voor onze kindereen Cybex gekocht. In de modellen vanaf 9 maanden wordt het kind telkens opnieuw ingegordeld, dus te losse/slappe gordels meer. Als het kind in de lente 's ochtends met een warme jas vertrekt en 's namiddags in t-shirt in de auto zit, zit de gordel altijd prima strak.
Wij hadden deze, tot 3 jaar: Cybex Juno 2 Fix
[youtube]UxdZQiKtK18[/youtube]
Ondertussen zijn er ook andere merken die dat principe ("bumper" en standaard autogordel) beginnen toe te passen.
Ik kan het alleen maar aanraden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik zie ze maar bitter weinig de automobilisten die met dat besef ook daadwerkelijk iets aanvangen. Ze zijn er, het gros verplicht door hun werkgever tijdens de diensturen.honda4life schreef: Die beseffen het zelf niet want ze hebben nog nooit zelf met de auto in het donker gereden.
Ook daar kan ik het niet laten even met de grootlichten te knipperen maar ze snappen het toch niet.
Alsof het voeren van verlichting een betere zichtbaarheid geeft. Laat me niet lachen. Het gros van de verlichting dient vooral om geen boete op te lopen. Die Reelights zijn daar een goed voorbeeld van. De zichtbaarheid van de fietser zal niet bepaald worden door het gros van de verlichtingen die ze voeren. Maar ik rij dan ook niet met de wagen en als jullie echt allemaal overtuigd zijn van de froggie`s en andere gein, be my guest.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat geeft volgens jou dan wel een betere zichtbaarheid dan verlichting?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik beschouw niet alles als verlichting. Was dat dan niet duidelijk genoeg?krisken schreef:Wat geeft volgens jou dan wel een betere zichtbaarheid dan verlichting?
Ga jij mij nu echt komen vertellen dat die populaire single led lichtjes die ik hier constant zie echt zo opvallend zijn?https://www.hema.be/nl/winkel/vrije-tij ... erlichting
Verlichting heeft voor mij twee functies zien en gezien worden. Zie jezelf niets met uw verlichting dan is het voor mij geen verlichting.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Die goeiekope 2 euro setjes (cf hieronder) zijn mss nog net goed voor een rood achterlichtje, maar ik verzeker je dat ik dat voorlichtje (waarvan het "wit" eigenlijk half oranje is) als chauffeur *niet* kan zien.honda4life schreef:Wat een lichtjenu nog maar kost...
De weerkaatsingen van de straatverlichting in de geparkeerde wagens is feller dan die dingen.
(en als het geregend heeft is die weerkaatsing in de plassen op de baan ook feller)
Over deze had ik het dus: https://www.hema.be/nl/winkel/vrije-tij ... t=411550709livesuni schreef:Ga jij mij nu echt komen vertellen dat die populaire single led lichtjes die ik hier constant zie echt zo opvallend zijn?https://www.hema.be/nl/winkel/vrije-tij ... erlichting
Dat rood is nog net te onderscheiden, maar dat "wit" valt *echt* niet te zien; dit gebruik je enkel om wettelijk (volgens de letter) in orde te zijn, maar hier ben je verder niks mee.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ja Heist, is een feit, dat zie je ook veel. Of als ze met een normale gordel vastgezet worden dat die ipv over de schouder, onder de schouder doorloopt...
En oh wee als je er een opmerking van maakt, zelfs tegen vrienden en met de beste bedoeling...
Bij ons waren het altijd maxi cosi stoelen, maar de versies met makkelijk aanpasbare riemen.
En voor iemand het zegt, ja ik weet dat dat geld kost. Des te meer omdat we een tweeling en twee auto’s hebben, dus geen mogelijkheid om stoeltjes door te schuiven...
Maar het moeilijkste waren niet die kinderen in die gordel krijgen, die zijn nu 4 en nog voor die gordelverklikker lawaai kan maken, zitten ze zelf al te roepen dat de gordel niet vast is. Het zijn de grootouders die het moeilijkst te overtuigen zijn, als ze baby zijn met die maxi cosi vonden ze dat vanzelfsprekend maar eens 2 jaar ...
Ma bon als de wetgeving zo achterlijk is dat je “per uitzondering” wel kinderen mag vervoeren zonder zitje, tja...
En oh wee als je er een opmerking van maakt, zelfs tegen vrienden en met de beste bedoeling...
Bij ons waren het altijd maxi cosi stoelen, maar de versies met makkelijk aanpasbare riemen.
En voor iemand het zegt, ja ik weet dat dat geld kost. Des te meer omdat we een tweeling en twee auto’s hebben, dus geen mogelijkheid om stoeltjes door te schuiven...
Maar het moeilijkste waren niet die kinderen in die gordel krijgen, die zijn nu 4 en nog voor die gordelverklikker lawaai kan maken, zitten ze zelf al te roepen dat de gordel niet vast is. Het zijn de grootouders die het moeilijkst te overtuigen zijn, als ze baby zijn met die maxi cosi vonden ze dat vanzelfsprekend maar eens 2 jaar ...
Ma bon als de wetgeving zo achterlijk is dat je “per uitzondering” wel kinderen mag vervoeren zonder zitje, tja...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik ken momenteel een 2 jarige die de gordel onder zijn arm draagt, omdat het (geleende) stoeltje de gordel gewoon in zijn gezicht zet).
De reden is dat het nutteloos is om een stoeltje op maat te kopen voor de volle 3 weken dat ze in Belgie zijn.
(Dat geleende stoeltje is trouwens gewoon op de autozetel geplaatst en heeft geen enkele verankering voor zichzelf)
Zolang kinderen niet standaard en goedkoop kunnen geholpen worden ga je dit altijd zien.
Wat doet een taxichauffeur eigenlijk als je met een 2-jarige een taxi wilt nemen?
De reden is dat het nutteloos is om een stoeltje op maat te kopen voor de volle 3 weken dat ze in Belgie zijn.
(Dat geleende stoeltje is trouwens gewoon op de autozetel geplaatst en heeft geen enkele verankering voor zichzelf)
Zolang kinderen niet standaard en goedkoop kunnen geholpen worden ga je dit altijd zien.
Wat doet een taxichauffeur eigenlijk als je met een 2-jarige een taxi wilt nemen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Dan zit die tweejarige in een verkeerd stoeltje, die moet in een groep 1 zitten en niet in een twee of drie.
Pas vanaf goed en wel drie jaar mogen ze in stoeltje met de autogordel zitten, tenzij je een uit de kluiten gewassen tweejarige hebt. Dusja, ik hoop dat het geleende stoeltje zijn nutteloosheid niet moet bewijzen...
YouTube, en je ziet hoe brutaal een aanrijding is op een kinderlichaam.
Bij elke huurmaatschappij kan je een gepast stoeltje bijhuren, kost iets maja. Wij ook al 2x gedaan in Noorwegen & Zweden.
Bij grote taxi maatschappijen kan je dit melden bij reservatie en dan voorzien deze meestal wel stoeltje.
Sorry, als volwassene heb je de verantwoordelijkheid om dat kind te beschermen. En €150 is peanuts in vergelijking met de aanschafkosten van de auto, anderhalve maand kindergeld overigens.
Pas vanaf goed en wel drie jaar mogen ze in stoeltje met de autogordel zitten, tenzij je een uit de kluiten gewassen tweejarige hebt. Dusja, ik hoop dat het geleende stoeltje zijn nutteloosheid niet moet bewijzen...
YouTube, en je ziet hoe brutaal een aanrijding is op een kinderlichaam.
Bij elke huurmaatschappij kan je een gepast stoeltje bijhuren, kost iets maja. Wij ook al 2x gedaan in Noorwegen & Zweden.
Bij grote taxi maatschappijen kan je dit melden bij reservatie en dan voorzien deze meestal wel stoeltje.
Sorry, als volwassene heb je de verantwoordelijkheid om dat kind te beschermen. En €150 is peanuts in vergelijking met de aanschafkosten van de auto, anderhalve maand kindergeld overigens.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Die Cybex is ook prima uitgerust - veel beter dan bv een MaxiCosi met riempjes - om de klap bij een frontale botsing op te vangen.Ramaht schreef:ja ik weet dat dat geld kost
Een Cybex voor 9M-3J kost €150, die van 3J-12J kost €280. Peanuts als je het alternatieve scenario overweegt.
En voor grootouders, tantes, ... hebben en hadden we een simpele regel.
Ofwel doe je het zoals het hoort, ofwel mag ze niet meer met u meerijden. Wij kochten dan ook de stoeltjes aan voor iedereen in de familie.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kind nog wat van extra massa voorzien zodat het nog harder door de voorruit vliegtITnetadmin schreef:(Dat geleende stoeltje is trouwens gewoon op de autozetel geplaatst en heeft geen enkele verankering voor zichzelf)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik verzeker u dat het ding geen enkele verankering vertoont; ik vond dat al raar.
Nuja, het is geleend "van de buren".
Normaal wonen en werken ze in een land waar men nog nooit van kinderstoeltjes gehoord heeft, dus die kleine zal het zoiezo moeten zien te overleven zoals wij vroeger dat deden.
Nuja, het is geleend "van de buren".
Normaal wonen en werken ze in een land waar men nog nooit van kinderstoeltjes gehoord heeft, dus die kleine zal het zoiezo moeten zien te overleven zoals wij vroeger dat deden.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Tja, als die ouders het OK vinden om zo'n totaal onverantwoord gedrag te vertonen... Ik was ooit voor 2 dagen bij een vriend in Engeland die speciaal voor mijn dochter een zitje had gekocht (van 20 pond maar toch!). En hij weigerde dat ik dat zou terugbetalen. Sterk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Is ook een statistics game he.
Kleine leeft in omgeving waar hij 95% van de tijd met een helmpje op een brommer zit (gewoon vooraan de zit of op een gelast stoeltje afh van de brommer); de overige 5% zit hij in een taxi zonder enige beveiliging wegens onbestaande.
We moeten nu ook niet overdrijven; onze maatschappij wordt zot van ook maar enige vorm van risico tegen te komen.
Als we konden hielden we onze kinderen binnen zoveel mogelijk, en als ze buiten gaan is het met hi-vis vestjes en liefst nog gps trackers en personal airbags.
Leven is riskeren te sterven. Die op en al 10 verplaatsingen dat ie in Belgie gaat doen zullen het verschil niet maken.
Kleine leeft in omgeving waar hij 95% van de tijd met een helmpje op een brommer zit (gewoon vooraan de zit of op een gelast stoeltje afh van de brommer); de overige 5% zit hij in een taxi zonder enige beveiliging wegens onbestaande.
We moeten nu ook niet overdrijven; onze maatschappij wordt zot van ook maar enige vorm van risico tegen te komen.
Als we konden hielden we onze kinderen binnen zoveel mogelijk, en als ze buiten gaan is het met hi-vis vestjes en liefst nog gps trackers en personal airbags.
Leven is riskeren te sterven. Die op en al 10 verplaatsingen dat ie in Belgie gaat doen zullen het verschil niet maken.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je kan het ook omdraaien.
Ofwel blijf je binnen en is er (op KT) geen risico.
Ofwel ga je wel buiten, leer je uw kinderen vanalles, maar zorg je voor adequate bescherming.
In de auto betekent dat een autostoel én een correcte afstelling van gordels etc.
Op de fiets betekent dat hi-vis-vestje en een helm.
Op de schoolraad vertelde een leerkracht van het 6é leerjaar lager onderwijs dat er bij hem in de klas 3 (van de 24) kinderen zijn die niet kunnen fietsen. De ouders vinden dat te gevaarlijk. Resultaat is dat de school niet met de fiets naar het zwembad kan, maar dat ze een groot budget van "sport" aan het busvervoer moeten spenderen.
Maar resultaat is ook dat die kinderen
- niets "weten zijn", want ze zitten altijd in de heilige koe van mama of papa
- niet zelfredzaam zijn, want mama en papa moeten hen altijd en overal brengen
- het verkeer niet snappen of "kunnen lezen", want ze hebben er de eerste 18 jaar van hun leven niet aan deelgenomen
Dus liever nu met mijn kinderen gaan fietsen met hi-vis vestje en helm, om het risico te beperken,
dan dat ze als 18jarige hulpeloos zijn.
Ofwel blijf je binnen en is er (op KT) geen risico.
Ofwel ga je wel buiten, leer je uw kinderen vanalles, maar zorg je voor adequate bescherming.
In de auto betekent dat een autostoel én een correcte afstelling van gordels etc.
Op de fiets betekent dat hi-vis-vestje en een helm.
Op de schoolraad vertelde een leerkracht van het 6é leerjaar lager onderwijs dat er bij hem in de klas 3 (van de 24) kinderen zijn die niet kunnen fietsen. De ouders vinden dat te gevaarlijk. Resultaat is dat de school niet met de fiets naar het zwembad kan, maar dat ze een groot budget van "sport" aan het busvervoer moeten spenderen.
Maar resultaat is ook dat die kinderen
- niets "weten zijn", want ze zitten altijd in de heilige koe van mama of papa
- niet zelfredzaam zijn, want mama en papa moeten hen altijd en overal brengen
- het verkeer niet snappen of "kunnen lezen", want ze hebben er de eerste 18 jaar van hun leven niet aan deelgenomen
Dus liever nu met mijn kinderen gaan fietsen met hi-vis vestje en helm, om het risico te beperken,
dan dat ze als 18jarige hulpeloos zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik vraag me af hoe ik de lagere school tijd overleefd heb zonder helm en vestje.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Omdat je net als ik één van de gelukkige zijt die niets ernstigs is tegen gekomen? We wisten niet beter, en inderdaad die verrekte dynamo was wat zwaarder trappen en als het regende ging het al helemaal mis.
Als ik nu de fiets neem, is mijn verlichting altijd in orde. Ik heb zelfs een back-up op zak en zonder helm voel ik me niet goed op de fiets. De fluo vestjes zijn er wel wat teveel aan, maar dat compenseer ik met fluo strips en de Volvo-spray.
Als ik nu de fiets neem, is mijn verlichting altijd in orde. Ik heb zelfs een back-up op zak en zonder helm voel ik me niet goed op de fiets. De fluo vestjes zijn er wel wat teveel aan, maar dat compenseer ik met fluo strips en de Volvo-spray.