PPPOE gegevens mogelijk?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Interessant...
Ik dacht dat bij VDSK2 klanten de B-box3 WAN poort buiten gebruik stond.
Ik dacht dat bij VDSK2 klanten de B-box3 WAN poort buiten gebruik stond.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Is dat ook bij de B-box2. Die registreert zich ook op Scarlet.philippe_d schreef:Ik dacht dat bij VDSK2 klanten de B-box3 WAN poort buiten gebruik stond.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In principe krijg je bij Scarlet nooit je gegevens.silencer schreef:Kun je bij Scarlet je PPPOE gegevens krijgen als je een nieuwe aansluiting bestelt ?
Tenminste één Forumlid heeft met succes het advies gevolgd om klacht in te dienen bij de Ombudsdienst, en heeft via de Ombudsdienst zijn logins gekregen (zowel PPPoE als VoIP).
Maar het blijft kluwen om bij Scarlet aan je gegevens te geraken
Voor ADSL klanten die overgaan naar VDSL2 is het iets eenvoudiger
- - ADSL klanten kunnen via Mijn Scarlet wel hun PPPoE login zien en wijzigen.
- Bij overgang naar VDSL worden je login gegevens in principe behouden.
De B-box2 heeft geen WAN poortTanknaT schreef:Is dat ook bij de B-box2. Die registreert zich ook op Scarlet.philippe_d schreef:Ik dacht dat bij VDSK2 klanten de B-box3 WAN poort buiten gebruik stond.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@dwdm: welke eigen PPPoE server gebruik je daar voor ? Onder Windows of Linux ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Maakt in principe niet zoveel uit denk ik. Zolang je maar de onveilige authentication methods kan togglen.
Op mikrotiks als je er eentje hebt zijn die dingen vrij makkelijk in te stellen.
Als je het niet hebt zijn er wel opties onder Linux, 2 seconden googlen en m'n distro z'n package manager bekijken wees me al in de richting van "accel-ppp".
Op mikrotiks als je er eentje hebt zijn die dingen vrij makkelijk in te stellen.
Als je het niet hebt zijn er wel opties onder Linux, 2 seconden googlen en m'n distro z'n package manager bekijken wees me al in de richting van "accel-ppp".
Ik heb vorig jaar nog de PPPOE inloggegevens gekregen van de technieker bij de installatie.
Geen sneaky gedoe, gewoon verteld dat ik graag mijn eigen modem wil gebruiken en of ik daarvoor de logingegevens kon krijgen, en ik mocht ze overschrijven van zijn scherm.
Dit zal ongetwijfeld wel afhangen van welke technieker die je krijgt, maar tijdens de installatie is dus je beste kans om deze logingegevens te krijgen.
Geen sneaky gedoe, gewoon verteld dat ik graag mijn eigen modem wil gebruiken en of ik daarvoor de logingegevens kon krijgen, en ik mocht ze overschrijven van zijn scherm.
Dit zal ongetwijfeld wel afhangen van welke technieker die je krijgt, maar tijdens de installatie is dus je beste kans om deze logingegevens te krijgen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je denkt toch niet dat je met Google Chrome's inspect element je paswoord kon uitlezen uit de B-box?
In ieder geval, het PPPoE wachtwoord is wel uniek per klant.
In ieder geval, het PPPoE wachtwoord is wel uniek per klant.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47
Zit nu bij Orange sinds een jaar.
Maar herinner me nog dat ik twee jaar geleden naar de helpdesk belde voor de BBox3 ipv de oude Sagem. Ik kreeg een nieuwe modem en mits gewoon de vraag aan de technieker naar de inloggegevens deze ook gewoon gekregen.
Maar herinner me nog dat ik twee jaar geleden naar de helpdesk belde voor de BBox3 ipv de oude Sagem. Ik kreeg een nieuwe modem en mits gewoon de vraag aan de technieker naar de inloggegevens deze ook gewoon gekregen.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
kan iemand dit nog wat uitleggen? Zou ook de bbox als switch willen gebruiken 'voor' een netgear orbi-set.dwdm schreef:er zijn manieren...
ééns uw BBOX3 de juiste credentials heeft: VDSL loskoppelen en WAN aansluiten op een eigen PPPoE server / enkel PAP toestaan en je kan uw paswoord zo uitlezen met wireshark
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor je allerlei truukjes moet uithalen, probeer eerst je logon/paswoord te pakken te krijgen via de Helpdesk.
Ik heb de indruk dat Scarlet hiermee iets flexibeler omgaat dan in het verleden (onder druk van het BIPT?)
Ik heb de indruk dat Scarlet hiermee iets flexibeler omgaat dan in het verleden (onder druk van het BIPT?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Inderdaad. Ook viatelefoon gekregen
Loop nu wel aan tegen snelheidsprobleem...
Mijn configuratie nu :
Bbox 3 lankabels : 2 naar tv, 1 naar orbirouter die ik als pppoe ingesteld heb. Snelheid nu max 8 Mbps, ipv 50 toen ik de orbi als switch instelde...
Loop nu wel aan tegen snelheidsprobleem...
Mijn configuratie nu :
Bbox 3 lankabels : 2 naar tv, 1 naar orbirouter die ik als pppoe ingesteld heb. Snelheid nu max 8 Mbps, ipv 50 toen ik de orbi als switch instelde...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Probeer eens de orbi als router in te stellen (zonder PPPoE).
Enig "nadeel" is de dubbele NAT, maar dan weet je of het probleem door de PPPoE komt (cap op PPPoE?) of door de orbi router.
Hebben beide LAN's een verschillend subnet?
Enig "nadeel" is de dubbele NAT, maar dan weet je of het probleem door de PPPoE komt (cap op PPPoE?) of door de orbi router.
Hebben beide LAN's een verschillend subnet?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 22 keer
let er wel op dat als je de PPPoE doet op de orbi dat je de PPPoE afzet in de BBox, anders krijgt de eerst aangemelde PPPoE sessie de hoogste snelheid, en de tweede hetgeen wat er van de sync overblijft.
Bij mij geen problemen met snelheidsverlies.
Heb achter BBox een router hangen waarop ik PPPoE ingesteld heb.
Op BBox is PPPoE ook nog actief enkel voor TV.
Rest intern netwerk is op router (met ander subnet) aangesloten.
Heb achter BBox een router hangen waarop ik PPPoE ingesteld heb.
Op BBox is PPPoE ook nog actief enkel voor TV.
Rest intern netwerk is op router (met ander subnet) aangesloten.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is niet juist.Kiwivogel schreef:let er wel op dat als je de PPPoE doet op de orbi dat je de PPPoE afzet in de BBox, anders krijgt de eerst aangemelde PPPoE sessie de hoogste snelheid, en de tweede hetgeen wat er van de sync overblijft.
Tenzij een cap gezet wordt op de PPPoE sessie, zijn beide verbindingen evenwaardig. Als de eerste sessie niet gebruikt wordt, moet de 2de sessie de volle snelheid krijgen (binnen de limieten van het abonnement) en niet "wat er van de sync overblijft" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Deze test dus :philippe_d schreef:Probeer eens de orbi als router in te stellen (zonder PPPoE).
Enig "nadeel" is de dubbele NAT, maar dan weet je of het probleem door de PPPoE komt (cap op PPPoE?) of door de orbi router.
Hebben beide LAN's een verschillend subnet?
Scarletmodem ongemoeid gelaten (fabrieksinstellingen).
Hierachter de orbi als router, zonder pppoe. Alles is verbonden door de orbi, en krijgt een ipadres 10.0.0.x. IP adres van orbi is 192.168.1.2.
Dat komt dus allicht neer op dubbele NAT?
Alleszins komt het ook op hetzelfde neer qua snelheid : rond de 5 Mbps, upload 8 Mbps.
Als ik de Orbi instel als PPPOE, zoals gezegd zelfde snelheid.
Als ik ORbi als bridge zet, snelheid OK.
EDIT : 10 minuten later, nog altijd in test zonder pppoe : snelheid nu toch OK! Ligt dat dus mogelijks aan ‘capping’?
EDIT EDIT : toch niet. In routermodus zonder PPPOE dus ook lage snelheid. Of moet ik toch eerst iets aanpassen in de bbox?
EDIT 3 : in deze setup is ook een probleem als de tweede router (orbi) eens gerest wordt - dan krijgt alles wat bedraad is blijkbaar een IP adres in de range van de BBOX, wat conflicten en fouten geeft. Is het mogelijk om de bbox wijs te maken enkel een IP adres uit te delen aan de Orbi, en niets anders (behalve de digibox van scarlet, die rechtstreeks op de scarletmodemrouter zitten)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij wijst alles op een probleem met de instellingen van de Orbi (als router).
Dat (bedrade) toestellen achter de Orbi een IP adres krijgen van de B-box heeft niets te maken met B-box instellingen te maken ...
Dat (bedrade) toestellen achter de Orbi een IP adres krijgen van de B-box heeft niets te maken met B-box instellingen te maken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Geert-Jan
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 27 keer
Ja je kan erbij, je moet gewoon eisen dat een monteur komt en je de gegevens geeft.silencer schreef:Kun je bij Scarlet je PPPOE gegevens krijgen als je een nieuwe aansluiting besteld ?
Een andere mogelijkheid is er niet. En ze doen dit slechts 1 keer.
Beste vraag je die meteen tijdens de installatie.
Je moet wel pushen want ze geven het niet makkelijk.....dreig bv met de ombudsman en je krijgt ze.
Waarom klopt je informatie niet? Je krijgt het wel met een beetje aandringen.philippe_d schreef: In principe krijg je bij Scarlet nooit je gegevens.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Modbreak:
fullqute verwijderd
En mocht er iemand deze info nog kunnen gebruiken: Als je eenmaal het wachtwoord hebt en ze komen de modem vervangen voor welke reden dan ook, wachtwoord blijft hetzelfdefullqute verwijderd
ter info:
gisteren naar klantendienst gebeld om PPPoE gegevens te verkrijgen, wilden ze niet geven, ze beweerden dat ze die gegevens zowiezo niet hebben
dan maar per mail gecontacteerd, om ze zo alsnog (hopelijk) te krijgen (met de ombudsdienst gedreigd indien niet)...
wordt vervolgd
gisteren naar klantendienst gebeld om PPPoE gegevens te verkrijgen, wilden ze niet geven, ze beweerden dat ze die gegevens zowiezo niet hebben
dan maar per mail gecontacteerd, om ze zo alsnog (hopelijk) te krijgen (met de ombudsdienst gedreigd indien niet)...
wordt vervolgd
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Installateur zei niet bij deze gegevens te kunnen omdat hij nieuw was en niet de juiste rechten had in het systeem. De klantendienst gebeld, ik kreeg te horen dat ze voor deze gegevens te achterhalen een andere technieker gingen sturen als ik enkele dagen later terugbelde, onze aansluiting stond nog niet in het systeem. Maar elke keer dat ik nadien nog belde of mailde kreeg ik steeds een negatief antwoord. In juni nog een mailtje gestuurd met een verwijzing naar art. 3.1 van de Verordening (EU) 2015/2120 en aangehaald dat de Fritzbox 7530 gecertificeerd is voor het VDSL-netwerk van Proximus. Weer een nee.
Dan maar naar de Ombudsman Telecom, het antwoord van Scarlet:
Dan maar naar de Ombudsman Telecom, het antwoord van Scarlet:
GDPR, wat een drogreden zeg.Wij geven inderdaad geen ondersteuning op eigen materiaal. Losstaand van bovenstaand feit hebben wij sedert de invoering van GDPR geen toegang meer tot de PPPoE en VoIP gegevens. Deze gegevens zijn voor ons simpelweg niet meer zichtbaar waardoor we deze ook niet kunnen vrijgeven.
In het verleden konden deze gegevens wel uitzonderlijk worden vrijgegeven maar sedert invoering van GDPR is dit helaas onmogelijk.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ergens op het forum staat hoe je via een Mikrotik router en de WAN-poort het PPPOE wachtwoord kunt achterhalen. Misschien is er wel een bereidwillige in jouw regio?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
moeten ze niet kunnen zeggen welke gegevens ze van u bijhouden ? en hoort je login en pw daar niet bij ? GDPR werkt in 2 richtingen:)
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Bij proximus kan je dat toch ook gewoon zelf veranderen in iets bekend? (Misschien niet voor alle formules, hier enkel inet)dwdm schreef:Ik heb geen scarlet lijn om dit op te testen maar bij proximus is het mij gelukt om op deze manier het pppoe paswoord te sniffen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oeps, te klein schermpjeGuntherDW schreef:Had je letterlijk een beetje naar boven gescrolled zou je gezien hebben dat het exact deze thread washonda4life schreef:Ergens op het forum
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Inderdaad, dat was ook maar om te testen.tien schreef:Bij proximus kan je dat toch ook gewoon zelf veranderen in iets bekend? (Misschien niet voor alle formules, hier enkel inet)dwdm schreef:Ik heb geen scarlet lijn om dit op te testen maar bij proximus is het mij gelukt om op deze manier het pppoe paswoord te sniffen.
Ondertussen al lang scarlet en op deze manier mijn wachtwoord kunnen achterhalen.
Nog een optie: https://linux.die.net/man/8/pppoe-sniff
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik dacht dus eerst te proberen geraken aan die gegevens langs Scarlet en ombudsman zoals Philippe aanraadde.
Die manier met Wireshark, PPPoE lukt daarmee, maar hoe geraak je aan de VoIP-gegevens? Een valse telefonie-server opzetten? Kan je die ook unencrypted instellen?
Die manier met Wireshark, PPPoE lukt daarmee, maar hoe geraak je aan de VoIP-gegevens? Een valse telefonie-server opzetten? Kan je die ook unencrypted instellen?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Volgens de GDPR heb je recht op inzage in jouw gegevens, dus ook logingegevens, zeker als Scarlet zich onterecht verschuilt achter de GDPR om deze gegevens voor de eigenaar geheim te houden. Scarlet mag dit niet weigeren. Jij bent eigenaar van je logingegevens, dus heb je recht om die te kennen, je hebt zelfs recht om die te wijzigen.
Ik zou het nog niet opgeven bij Scarlet of de Ombudsman. Er dient eindelijk eens een precedent gecreëerd te worden. Het kan niet dat je een modem koopt die technisch voldoet aan de gepubliceerde VDSL interfaces en die je daarna toch niet zou kunnen gebruiken op het Proximus-netwerk.
bron: https://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ve ... acyPolicy/U beschikt over een recht van inzage, verbetering en verwijdering met betrekking tot uw gegevens. Stuur daarvoor een verzoek (met datum en handtekening) met een kopie van uw identiteitskaart per post naar Scarlet, Juridische dienst, Carlistraat 2 1140 Evere of per e-mail naar [email protected]..
Ik zou het nog niet opgeven bij Scarlet of de Ombudsman. Er dient eindelijk eens een precedent gecreëerd te worden. Het kan niet dat je een modem koopt die technisch voldoet aan de gepubliceerde VDSL interfaces en die je daarna toch niet zou kunnen gebruiken op het Proximus-netwerk.
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ging het zeker nog niet opgeven langs die weg iets te bekomen, ook omdat dit andere mensen kan helpen in de toekomst. Dat GDPR-verhaal is uiterst zwak, en je zou deze gegevens inderdaad kunnen opvragen als die onder de scope van GDPR/AVG vallen. Ze zijn zoals ik al zei ook in overtreding van Verordening EU 2015/2120, art. 3 punt 1:
Eindapparatuur is zo gedefinieerd dat modems er ook onder vallen. En zoals ik schreef naar de Ombudsman, de 7530 is gecertificeerd voor het VDSL-netwerk van Proximus, dus argumenteren dat deze storingen zou kunnen veroorzaken kan Scarlet ook niet doen.Eindgebruikers hebben het recht (...) gebruik te maken van de eindapparatuur van hun keuze, ongeacht de locatie van de eindgebruiker of de aanbieder, en ongeacht de locatie, herkomst of bestemming van de informatie, inhoud, toepassing of dienst, via hun internettoegangsdienst.