1207 schreef:boulder schreef:
Als je er niets van begrijpt moet je spreken van klanten kloten.
een klassieke drogreden
tv vlaanderen kan die ci+1.4 gebruiken en dan kan ik tegelijk kijken en bv opnemen
Zie je wel dat je er totaal niets van begrijpt?
Jij hebt het over 1 TV met daarin 1 CI module met kaart, die dan 2 zenders moet tegelijk kunnen decoderen.
Dat is één zaak.
De andere, die hier aangekaart werd, ging over 2 toestellen, met 2 CI modules, maar waarbij men slechts één abonnement zou moeten nemen.
Ook als je met één CI+ module 2 zenders zou kunnen tegelijk decoderen, dan nog zou dat abonnement aan die CI+ module gekoppeld zijn.
Het systeem is trouwens net zo bij Telenet, je kunt daar ook niet zomaar 2 kanalen tegelijk decoderen met de CI+ module.
En nog vóór het CI+ was (CI dus), konden de meeste CI modules maar één zender tegelijk decoderen, er waren een paar uitzonderingen die er 2 konden decoderen (zelf had ik de Aston Cam die dit kon), maar dit werkte met zeer weinig ontvangers, en het werkte niet als je van 2 verschillende transponders tegelijk wou opnemen.
De enige die dit probleem niet hebben, zijn de softcams, gekend van de Linux boxen.
Die kunnen zonder problemen (als er geen begrenzing op de kaart zit!), meerdere zenders tegelijk decoderen van meerdere transponders tegelijk.
Het is dus allemaal heel wat complexer dan jij het voorstelt.
Je zou dus met CI+ 1.4 2 zenders tegelijk kunnen decoderen, maar alleen in hetzelfde toestel. Van zodra je een 2e TV hebt, of een TV en een recorder, etc. zou je nog altijd 2 abonnementen nodig hebben.
1207 schreef:tv vlaanderen kiest er bewust voor om dit NIET in te voeren maar aan elke ci+ een abbo koppelen en 10 euro te eisen.
de forumverdediger al boulder?
Altijd dat simplisme hier.
Ofwel ben je vóór, ofwel ben je tegen.
Terwijl uit mijn reacties perfect blijkt dat ik genuanceerd ben, de ene keer voor, de andere keer tegen, afhankelijk van waar het precies over gaat.
Vraag is ook, hoeveel zou zo'n 1.4 module extra kosten?
Het is niet omdat de specificatie dit toelaat, dat het produceren vaan een 1.4 module die 2 streams tegelijk kan decoderen ook voor dezelfde prijs kan.
Dat zal een snellere chip in de module vragen, en die zal dan ook duurder zijn.
En zoals gezegd, het lost niets op voor wie op 2 apparaten wil kunnen kijken, en toch maar 1 keer abonnementsgeld wil betalen, en daar was het om te doen.
1207 schreef:Tv vlaanderen meoten wel per ci+ een abo aanrekenen omdat het technisch niet anders kan
en wie anders beweert snapt het niet en moet zwijgen.
Ik kan het ook niet helpen dat jij het niet snapt.
Dat is geen reden om te zeggen dat een ander partij kiest.
1207 schreef:nog een dooddoener in huis?
Ik zal dat maar aan jou overlaten, je bent daar goed in.
kaarsenbril schreef:In al die jaren dvb-t kijken heb ik nog nooit van onderbrekingen gehoord op de vrt's
Norkring zal die 2 bijkomende kanalen even goed in de lucht houden.
Ja, dus hetgeen TV Vlaanderen niet voor verantwoordelijk is werkt goed?
Op satelliet zijn er ook zelden problemen met de BBC, ook iets dat TV Vlaanderen niet zelf verzorgt.
Maar daarvoor betaal je geen abonnementsgeld aan TV Vlaanderen, natuurlijk.
De echte test zit in die andere zenders, die ze wel zelf aanbieden.
Daar betaal je voor, en daaraan moet je de service afmeten, niet aan de zenders die je gratis van iemand anders krijgt.