China verbiedt ongeregistreerde sites

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

China wil het beheer van Chinese websites onder controle houden. De regering wil grip houden op websites en weblogs door ze te verplichten zich te registreren met volledige gegevens. Daarnaast worden er eisen gesteld aan de inhoud van de sites. Dat meldt Reuters.

Populaire sites worden in China steeds meer onder druk gezet. Zo mag 'gevoelig nieuws' niet gepubliceerd worden en politiek incorrecte termen dienen direct verwijderd te worden. In maart is in Peking aangekondigd dat alle Chinese sites voor 30 juni met volledige gegevens geregistreerd moeten staan. Is dit niet het geval, dan wordt de site illegaal verklaard en gaat de site offline.

"De autoriteiten hopen met deze maatregelen dat sites zich over de grens gaan vestigen. Vanwege de filters die de inwoners van China op hun internetverbinding hebben, hebben ze dan niet de mogelijkheid die sites te bezoeken", zegt de actiegroep Reporters Without Borders.

China heeft 100 miljoen internetgebruikers, en dat aantal groeit gestaag. Het land heeft ook de meeste 'internetgevangenen' (60), mensen die zijn opgesloten vanwege hun uitdrukkingen op Chinese sites, aldus een in juni uitgegeven rapport van Reporters Without Borders.

Bron: Nu.nl
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En dergelijk land laten we toe onze economie kapot te concurreren :roll:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Vrije meningsuiting / Freedom of speach zullen ze daar nog nooit van gehoord hebben.

Daar kan ik beter geen commentje achterlaten op een blog of morgen wat Chinesen aan men deur.

Het is erg dat er nog zo een praktijken bestaan in een grootmacht als China.

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Dat is geen internet, maar een intranet...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Sjezes, schandalig dat wij al onze producten van daar eigenlijk kopen.

Op vlak van vervuiling kunnen die Chinezen er ook wel wat van.
Juist op dit tekstje gestoten bij broadbandreports.com (engels)

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,13517513

Dan vraag ik mij af wat ik hier als Vlaming mijn pmd fleskes zit plat te drukken om er zo veel mogelijk in mijn blauwze zak te krijgen...

Och, we zullen maar denken dat de Vlamingen altijd innovatief zijn geweest he :p

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”