R2D2 schreef:
Ik was de hele dag thuis, op enkele meters van de voordeur en van de deurbel.
Niet meer doen. Doe gewoon uw plan van de dag en ga het dan de volgende dag ophalen in postpunt of whatever. Het is het niet waard om thuis voor te blijven.
Als je écht iets de dag zelf nodig hebt, laat het met UPS/FedEx/DHL EXPRESS komen en blijf dan de hele dag thuis, of enkel de voormiddag als het commmited by 12 PM is. Dan is het tenminste niet voor niets.
Flippi schreef:
Onlangs nog gebezigd, maar ik prefereer toch de eenvoud van de Kiala-site boven de wir-war van UPS.
Nochtans is UPS ook vrij eenvoudig om mee te werken eenmaal je het systeem door hebt. Ze hebben wel veel meer opties etc, wat zich idd vertaalt in meer complexiteit, maar niet ondoenbaar imho.
ChelloExtremer schreef:De laatste tijd heb ik in Leuven ook erg vaak dat een 2de of zelfs 3de leveringspoging nodig is voordat het pakje effectief wordt aangeboden. Vandaag waren 2 pakjes 'in delivery', eentje ontvangen (2de poging) ... maar tweede pakje was onderweg bij andere postbode, en die is weer vetraagd (3de poging morgen) ... ook niet erg efficient allemaal.
Volgens mij is een groot deel van die trackinginfo "fake news". Een en ander zal wel verband houden met de problemen in NBX die nog steeds aanhouden.
Jack Daniels schreef:Blijkt dat bpost een contract heeft met DHL voor pakjes.
bpost doet sinds enige tijd de residentiele bezorging van de DHL Parcel pakken, wat vroeger door DHL Parcel zelf gedaan werd. DHL Parcel blijft wel apart bestaan en je kan daar als consument nog steeds mee verzenden. Let op, dit is niet DHL Express, zij bezorgen nog steeds zelf.
r2504 schreef:
Dan maar contact opgenomen met DHL... enkele uren later stond de courier bij mij thuis, heeft het pakje voorzien van een label en meegenomen.
DHL PARCEL != DHL EXPRESS. Naar bpost gaan = DHL Parcel. Een koerier die bij u thuis komt met label en al (full service) is DHL Express.
R2D2 schreef:Het gaat snel bergaf met de dienstverlening van Bpost.
Goh, lijkt me allemaal nogal subjectief (en een momentopname). Hier mag ik de laatste tijd niet klagen, alles komt op tijd, terwijl het vorig jaar steevast altijd een dag te laat bezorgd werd. Jammer want nu kan ik geen claims meer bij Amazon doen voor een maand gratis Prime-verlening