Halt aan woekertickets op internet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

Op de internetveilingsite eBay zijn tegen woekerprijzen tickets voor het al lang uitverkochte U2-concert van vrijdag te koop. Minister van Economie Marc Verwilghen vraagt meer middelen in de strijd tegen de doorverkoop van concerttickets. Vorige week nog werd 150 Springsteen-fans de toegang geweigerd.

De doorverkoop van concerttickets via internet is een bijzonder lucratieve bezigheid. Begin dit jaar waren de tickets voor het U2-concert (gemiddeld 65 euro) meteen uitverkocht. Een half uur later werden ze al voor 1.200 euro op internet te koop aangeboden.

Daarop besliste minister van Economie Marc Verwilghen de toestand aan te pakken. De Economische Inspectie zou de doorverkopers doorlichten. ,,Inspectie kan via de internetproviders de identiteit van de doorverkopers achterhalen. Maar daarvoor heeft zij de toestemming van de federale politie nodig. Dat duurt te lang'', zegt Jacques Hermans, woordvoerder van Verwilghen.

Daarom komt er een aanpassing in de programmawet. Economische inspecteurs zullen internetproviders onmiddellijk kunnen vragen de identiteit van de doorverkopers bekend te maken. ,,Dat levert een enorme tijdwinst op'', zegt Hermans.

Bij het concert van Bruce Springsteen vorige week maandag is voor de allereerste keer een gecombineerde ticket/paspoortcontrole uitgevoerd. ,,Wie niet kon verantwoorden waarom de naam op het ticket niet overeenstemde met zijn paspoortnaam, mocht niet binnen. Het is de eerste keer dat we zo'n controle deden. 150 mensen liepen tegen de lamp'', verduidelijkt Michel Perl van Clear Channel Entertainment.

Voor het concert van U2van vrijdag is geen paspoortcontrole gepland. Rock Werchter is helaas uitverkocht.

Bron: VUM
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

't Is misschien niet helemaal ontopic, maar ticketten worden dus ook niet altijd aan woekerprijzen verkocht, zo zijn er mensen die de een stuck of 10-20 tickets aankopen en dan nog geen week voor het concert gratis weg geven en dan nog de antwoorden op de vragen op dezelfde pagina zetten :-) .

Dus voor de U2-fans -> http://www.partynews.be/?main=25&go4tick=u2 (sorry voor de reclame, maar sommige mensen zullen dit wel interessant vinden :))
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik heb het nu bv. over de tickets van Werchter.
Iedereen weet dat die op een paar dagen uitverkocht zijn.
Die zaterdag toen de ticketverkoop van start ging, heb ik m'n tickets 's nachts om 4u al besteld.
En ja, ik heb er een paar extra besteld, die ondertussen ook verkocht zijn voor een klein meerprijsje, waardoor ik mijn ticket in principe gratis heb.
Moet kunnen, vind ik... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”