Lennie schreef:Fluwe kul
De duopoloisten hebben het zelf gezocht.
Een goedkoop netwerk (waar de overheid vroeger heus wel geld,in heeft gestoken) dat ze al jaren lang uitmelken met veel te hoge prijzen.
Hopsakee, de prietpraat komt er aan, nogmaals nooit heeft de Belgische staat geld gegeven om kabels/infrastructuur of wat dan ook aan de R.T.T.
Ga liever zoeken achter het fameuze Zilverfonds (3,6 miljard moest Belgacom ophoesten), Paula D'hondt (graaide de volledige kas leeg van de R.T.T. om het dan te pompen in de Regie der Posterijen) en zo kan ik nog door gaan.
@Mat, ik kan dat ook een link zetten ... niets moeilijk aan:
https://www.mistermarket.be/onze-overhe ... miljarden/
En zoals ooit een parlementariër zich afvroeg hoe het kwam dat de R.T.T. de research kosten mee moest betalen van Bell telefoon en andere consoorten, of dat nu nuttig was of niet, niemand lag daar wakker van !
Terwijl hadden we hier topbedrijven, Bell/Alcatel/ATEA/Siemens/Philips MBLE/Telindus, die zijn groot/rijk geworden door de R.T.T. die zich suf betaalde aan die firma's, en de Ministers waren blij want er was werk in het land !
Nu gaat Proximus zijn stuff halen bij Huawei en andere exotische bedrijven !
Interessante lectuur is het Belgisch staatsblad daar staat geen zever in gelijk de prietpraat van uit het café om de hoek, maar vergeet niet je moet beginnen lezen van in 1929 van bij de oprichting van de R.T.T. !
En dat begon al goed, de vorige bestaande infrastructuur (voor 1930) moesten ze overkopen, ze kregen dat al niet cadeau en ook de bestaande gebouwen moesten ze overkopen en dat met de winsten dat ze zouden gaan maken in de komende jaren !
Het was wettelijk zo, als de R.T.T. geen geld zou hebben kwam de staat niet tussen, ze moesten maar gaan lenen en dit aan woekerprijzen !
En wat betreft die hoge prijzen nu … ik ga dat nooit tegenspreken, maar als je A zegt moet je ook over B praten, de graaicultuur van de staat.
Ik mag daar over praten, de CEO van Proximus niet, bij Belgacom heeft Mr. Bellens het geweten.
@Mat, als jij grote bedrijven in Belgie kent die een groot deel van hun eigen winst zonder boe of baa moet afgeven aan de staat, zet die namen hier maar onder … van Belgacom weten we dat ze Sinterklaas moesten spelen, vraag het maar aan Di Rupo !
Ik ken wel veel grote bedrijven in België die verwikkeld zijn in belastingen ontduiken hier en hun geld verhuizen naar dubieuze landen !
Ik ken ook veel privé bedrijven waar de staat met pakken geld heeft ingepompt, zoek maar uit, zal al een kleine hint geven: Ford Genk/Sabena/Renault/Volvo Genk/Lernout en Hauspie/ enz... en terwijl zoek je ook uit waar al dat geld is heengegaan !