Aanmeldingsprobleem
-
- Plus Member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39
Recent kon een gebruiker zich met haar thin client via rdp niet aanmelden op de win 2016 server.) Request Layer Authentication. Heb support ingeschakeld want geen idee waar ik had moeten gaan zoeken (ben dan ook geen it'er)
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Komt omdat die win 2016 server al een tijd niet geupdated is en die thin cliënt wel de laatste updates heeft. Heeft te maken met een lek in RDP dat gepatcht is.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Plus Member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39
Foutmelding had ik onvolledig meegegeven. Moest zijn Request Network Layer Authentication. Naar ik heb vernomen had het te maken met een vervallen passw. Onze gebruikers moeten om de x tijd hun aanmeld pw veranderen en krijgen daar paar dagen op voorhand melding van wanneer zijn aanloggen maar deze gebruiker was in verlof en meldde zich pas terug aan na de deadline
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heeft te maken met deze hotfix:
https://portal.msrc.microsoft.com/en-us ... -2018-0886
Jullie support zal in de event viewer iets van 'oracle remediation' moeten zien staan. Oplossing is op alle machines deze hotfix installeren, zowel aan server als aan client-kant.
Ha nee, da's inderdaad NLA, network layer authentication. Daar worden de credentials eerst gechecked nog voor dat de RDP-connectie opgebouwd wordt. Een vervallen wachtwoord, locked out account,... kan dit doen falen en de gebruiker krijgt zelf niet de kans om wachtwoord te updaten, want je raakt niet eens tot op dat punt. Soms kan je via webmail bijvoorbeeld het wachtwoord nog geüpdate krijgen, maar anders zal inderdaad iemand anders het account moeten vrijgeven eer je verder kunt.
https://portal.msrc.microsoft.com/en-us ... -2018-0886
Jullie support zal in de event viewer iets van 'oracle remediation' moeten zien staan. Oplossing is op alle machines deze hotfix installeren, zowel aan server als aan client-kant.
Ha nee, da's inderdaad NLA, network layer authentication. Daar worden de credentials eerst gechecked nog voor dat de RDP-connectie opgebouwd wordt. Een vervallen wachtwoord, locked out account,... kan dit doen falen en de gebruiker krijgt zelf niet de kans om wachtwoord te updaten, want je raakt niet eens tot op dat punt. Soms kan je via webmail bijvoorbeeld het wachtwoord nog geüpdate krijgen, maar anders zal inderdaad iemand anders het account moeten vrijgeven eer je verder kunt.