Proximus Epic : nieuw tariefplan

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bcool
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
Twitter: coolbram
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

De Proximus Epic abonnementen staan live op de website
https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe ... enten.html

Eindeloze mobiele data (20 GB aan maximale snelheid) voor een selectie van applicaties en 3 GB voor alle andere toepassingen.
SMS onbeperkt
60 minuten beltijd inbegrepen

19,99 of 24,99 euro per maand afhankelijk van de apps.
Eerste 6 maand uitgebreide abo ook aan 19,99 euro
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Leuk gevonden voor de streamers onder ons, maar voor mij nog te duur. Ik doe rustig verder met m'n GC aan 20€/mnd, waarvan ik dan ook nog eens m'n streaming-dienst betaal via belkrediet... :mrgreen:
ooh. shiny.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jammer van die selectie van apps. Waarom apps voortrekken?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dat mag van de EU daarom :roll:
sdke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Moest Youtube of Netflix bij de 20GB hebben gezetten, zou ik zeggen ja goede prijs.. Tegen dat je 20GB aan muziek hebt gestreamd ben je toch even zoet..
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Op zich vind ik het wel een mooie aanzet. Volgens mij kan een groot deel van mijn mobiel dataverbruik opgevangen worden door de apps die ze in deze formule aanbieden. Kunnen het maar proberen :bdaysmile:
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Lijkt mij echt niets voor mij. Deze maand verbruik ... Sporza video app enkele GB. Daarnaast nog wat radio app, LinkedIn, browser, Google play store, en ja Twitter en Facebook.
Hun eigen Proximus tv app zit er begot zelfs niet in ?!

Hopelijk switchen ze naar een eenvoudiger model. Dit lijkt me toch een moeilijk verhaal om te verkopen.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Dan heb ik nog liever de “onbeperkte” Orange formule van 20 gig waarbij je tenminste zelf kunt bepalen waaraan je je data verbruikt.

Het is wachten op het Nederlands model.. wie weet waar dit toe zal leiden..
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Is blijkbaar de brain fart van een "squad" van 7 millennials: http://kanaalz.knack.be/nieuws/proximus ... 65855.html

Als je bij de lancering van een nieuwe formule die in de markt wordt gezet als een game changer al openlijk de bedenking maakt dat dé dataverslinder van de doorsnee millennial (Netflix dus) ontbreekt, dan is er volgens mij toch iets grondigs mis.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Lijkt mij ook (vanuit de boekhoudkundige kant) logisch.
Netflix (en YouTube) verbruiken veel meer dan instagram foto's en muziek.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Didymus schreef:Is blijkbaar de brain fart van een "squad" van 7 millennials: http://kanaalz.knack.be/nieuws/proximus ... 65855.html

Als je bij de lancering van een nieuwe formule die in de markt wordt gezet als een game changer al openlijk de bedenking maakt dat dé dataverslinder van de doorsnee millennial (Netflix dus) ontbreekt, dan is er volgens mij toch iets grondigs mis.
Bij nader inzien vind ik het ook maar een bijzonder zwak nieuw 'product' dat ze lanceren. Ook inderdaad zeer opmerkelijk dat ze op het lanceringsevenement zeggen 'dat m'n het maar moet doen met wat er vandaag beschikbaar is'. Jammer dat ze zo de bal misslaan, iets echt revolutionair zal nooit van Proximus komen vrees ik.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Stroper schreef:Lijkt mij ook (vanuit de boekhoudkundige kant) logisch.
Netflix (en YouTube) verbruiken veel meer dan instagram foto's en muziek.
Dat weet ik nog zo niet, want Instagram is nu ook met video's tot een uur begonnen (waar verschillende Youtubers nu ook hun video's op delen dus). Gevolg, oneerlijke concurrentie naar Youtube toe, want wie op Instagram volgt kan veel meer kijken dan wie op Youtube kijkt :).
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Btw, als ik een krantenartikel of een YouTube video link in Facebook, en iemand klikt daarop in de Facebook app, dan gaat dat typisch open in de FB app, via een webview of hoe dat ook noemt.

Gaat Proximus zulke third party content kunnen tellen als zero-rated wegens Facebook-app? Of zal het alleen zero-rated zijn als de content van een Facebook server domein of IP-range komt?

Ps: Facebook app is maar een bv, zelfde voor Twitter en andere.
Glowtape
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
Locatie: La Calamine
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

I'm not even sure what the point of this Epic stuff is. I am trying Epic Beats currently, and Spotify is eating into the 3GB data volume for everything else. And I can't even get the support people to understand that. Doesn't work properly.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Glowtape schreef:I'm not even sure what the point of this Epic stuff is. I am trying Epic Beats currently, and Spotify is eating into the 3GB data volume for everything else. And I can't even get the support people to understand that. Doesn't work properly.
Wait what? That's lame. Completely defeats the point of choosing Epic Beats then if it's going to use up your regular data anyway instead of the 20 GB they assign to it when you're on the Epic Beats plan.

But... just to be sure: you're not using a VPN, right? Cause Proximus has to detect that you're downloading from Spotify's servers one way or another. I have never used any similar plans myself so I'm not sure how exactly they detect which app you're using, but I figure they just check for connections to the server of Spotify. And if you're connected to a VPN, the only thing they'd be able to see is that you are downloading stuff from the VPN's IP address and I figure they'd then charge your regular data (in this case the 3 GB) for that traffic...
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Glowtape
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
Locatie: La Calamine
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

No VPN. Facebook, Instagram and such is recognized correctly and counted against those 20GB. Just not the Spotify stuff, for whatever reason. I've seen similar complaints on their french forum, so it's not an unique problem. Everything says Epic Beats, but it acts like that other one, Epic Stories. Trying to get that into the skulls of the support folks, that's going to be fun.
Glowtape
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
Locatie: La Calamine
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

You can't make this shit up. I called phone support today, and the guy had to look up on the company website what subscription I was even talking about. The Facebook Chat side of it, they keep reassuring me things are fine, despite their detailed drill-down on MyProximus showing the opposite. I guess I'll change back to a traditional subscription or just to a new provider altogether.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

It's very easy for me to believe you're not making that up. Why? Because some Proximus helpdesk employees are totally incompetent. I remember calling in to complain about my connection speed back when I was using Proximus. The speed was like 5 mbps and made streaming services stutter like crazy.

The guy from support claimed that 5 mbps is a normal speed. Then I told him, just to give him a comparison, that I was getting 40-50 mbps (can't remember exactly but it was something along those lines) on my Orange mobile phone at the time, and the guy just went: "That is IMPOSSIBLE. You are lying! And if those speeds would even be possible at all, it certainly won't be on a cellphone. Maybe a computer, but a cellphone just cannot achieve such speeds." The guy probably wasn't even aware that there is a difference between mbps and megabytes per second, and he probably thought I was telling him I'm getting 50 megabytes per second with Orange lmao. I know I did say megaBIT clearly.

Some companies stick to the rule "The customer is always right". Well, some employees over there seem to stick to the rule "We are always right". What they state is the truth and the customer is talking bullshit. :roll:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Glowtape
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
Locatie: La Calamine
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heh.

Yeah, it's annoying. What's annoying more so is that no one seems to want to escalate this to higher ups. I've been signing up to trials of Play Music, Deezer and Apple Music, they all work fine. But I keep getting did "you restart your phone" and "did you reinstall Spotify".

Spotify uses Google Cloud, there's probably some dynamic proxying stuff going on Proximus can't deal with.

--edit:
Trying a hail mary and am contacting their NOC. I mean, it's kinda their responsibility to detect the traffic, anyway.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”