De Proximus Epic abonnementen staan live op de website
https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe ... enten.html
Eindeloze mobiele data (20 GB aan maximale snelheid) voor een selectie van applicaties en 3 GB voor alle andere toepassingen.
SMS onbeperkt
60 minuten beltijd inbegrepen
19,99 of 24,99 euro per maand afhankelijk van de apps.
Eerste 6 maand uitgebreide abo ook aan 19,99 euro
Proximus Epic : nieuw tariefplan
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Leuk gevonden voor de streamers onder ons, maar voor mij nog te duur. Ik doe rustig verder met m'n GC aan 20€/mnd, waarvan ik dan ook nog eens m'n streaming-dienst betaal via belkrediet...
ooh. shiny.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Op zich vind ik het wel een mooie aanzet. Volgens mij kan een groot deel van mijn mobiel dataverbruik opgevangen worden door de apps die ze in deze formule aanbieden. Kunnen het maar proberen
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Lijkt mij echt niets voor mij. Deze maand verbruik ... Sporza video app enkele GB. Daarnaast nog wat radio app, LinkedIn, browser, Google play store, en ja Twitter en Facebook.
Hun eigen Proximus tv app zit er begot zelfs niet in ?!
Hopelijk switchen ze naar een eenvoudiger model. Dit lijkt me toch een moeilijk verhaal om te verkopen.
Hun eigen Proximus tv app zit er begot zelfs niet in ?!
Hopelijk switchen ze naar een eenvoudiger model. Dit lijkt me toch een moeilijk verhaal om te verkopen.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Dan heb ik nog liever de “onbeperkte” Orange formule van 20 gig waarbij je tenminste zelf kunt bepalen waaraan je je data verbruikt.
Het is wachten op het Nederlands model.. wie weet waar dit toe zal leiden..
Het is wachten op het Nederlands model.. wie weet waar dit toe zal leiden..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Is blijkbaar de brain fart van een "squad" van 7 millennials: http://kanaalz.knack.be/nieuws/proximus ... 65855.html
Als je bij de lancering van een nieuwe formule die in de markt wordt gezet als een game changer al openlijk de bedenking maakt dat dé dataverslinder van de doorsnee millennial (Netflix dus) ontbreekt, dan is er volgens mij toch iets grondigs mis.
Als je bij de lancering van een nieuwe formule die in de markt wordt gezet als een game changer al openlijk de bedenking maakt dat dé dataverslinder van de doorsnee millennial (Netflix dus) ontbreekt, dan is er volgens mij toch iets grondigs mis.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Bij nader inzien vind ik het ook maar een bijzonder zwak nieuw 'product' dat ze lanceren. Ook inderdaad zeer opmerkelijk dat ze op het lanceringsevenement zeggen 'dat m'n het maar moet doen met wat er vandaag beschikbaar is'. Jammer dat ze zo de bal misslaan, iets echt revolutionair zal nooit van Proximus komen vrees ik.Didymus schreef:Is blijkbaar de brain fart van een "squad" van 7 millennials: http://kanaalz.knack.be/nieuws/proximus ... 65855.html
Als je bij de lancering van een nieuwe formule die in de markt wordt gezet als een game changer al openlijk de bedenking maakt dat dé dataverslinder van de doorsnee millennial (Netflix dus) ontbreekt, dan is er volgens mij toch iets grondigs mis.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat weet ik nog zo niet, want Instagram is nu ook met video's tot een uur begonnen (waar verschillende Youtubers nu ook hun video's op delen dus). Gevolg, oneerlijke concurrentie naar Youtube toe, want wie op Instagram volgt kan veel meer kijken dan wie op Youtube kijkt .Stroper schreef:Lijkt mij ook (vanuit de boekhoudkundige kant) logisch.
Netflix (en YouTube) verbruiken veel meer dan instagram foto's en muziek.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Btw, als ik een krantenartikel of een YouTube video link in Facebook, en iemand klikt daarop in de Facebook app, dan gaat dat typisch open in de FB app, via een webview of hoe dat ook noemt.
Gaat Proximus zulke third party content kunnen tellen als zero-rated wegens Facebook-app? Of zal het alleen zero-rated zijn als de content van een Facebook server domein of IP-range komt?
Ps: Facebook app is maar een bv, zelfde voor Twitter en andere.
Gaat Proximus zulke third party content kunnen tellen als zero-rated wegens Facebook-app? Of zal het alleen zero-rated zijn als de content van een Facebook server domein of IP-range komt?
Ps: Facebook app is maar een bv, zelfde voor Twitter en andere.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
- Locatie: La Calamine
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
I'm not even sure what the point of this Epic stuff is. I am trying Epic Beats currently, and Spotify is eating into the 3GB data volume for everything else. And I can't even get the support people to understand that. Doesn't work properly.
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Wait what? That's lame. Completely defeats the point of choosing Epic Beats then if it's going to use up your regular data anyway instead of the 20 GB they assign to it when you're on the Epic Beats plan.Glowtape schreef:I'm not even sure what the point of this Epic stuff is. I am trying Epic Beats currently, and Spotify is eating into the 3GB data volume for everything else. And I can't even get the support people to understand that. Doesn't work properly.
But... just to be sure: you're not using a VPN, right? Cause Proximus has to detect that you're downloading from Spotify's servers one way or another. I have never used any similar plans myself so I'm not sure how exactly they detect which app you're using, but I figure they just check for connections to the server of Spotify. And if you're connected to a VPN, the only thing they'd be able to see is that you are downloading stuff from the VPN's IP address and I figure they'd then charge your regular data (in this case the 3 GB) for that traffic...
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
- Locatie: La Calamine
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
No VPN. Facebook, Instagram and such is recognized correctly and counted against those 20GB. Just not the Spotify stuff, for whatever reason. I've seen similar complaints on their french forum, so it's not an unique problem. Everything says Epic Beats, but it acts like that other one, Epic Stories. Trying to get that into the skulls of the support folks, that's going to be fun.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
- Locatie: La Calamine
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
You can't make this shit up. I called phone support today, and the guy had to look up on the company website what subscription I was even talking about. The Facebook Chat side of it, they keep reassuring me things are fine, despite their detailed drill-down on MyProximus showing the opposite. I guess I'll change back to a traditional subscription or just to a new provider altogether.
- antutu
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
It's very easy for me to believe you're not making that up. Why? Because some Proximus helpdesk employees are totally incompetent. I remember calling in to complain about my connection speed back when I was using Proximus. The speed was like 5 mbps and made streaming services stutter like crazy.
The guy from support claimed that 5 mbps is a normal speed. Then I told him, just to give him a comparison, that I was getting 40-50 mbps (can't remember exactly but it was something along those lines) on my Orange mobile phone at the time, and the guy just went: "That is IMPOSSIBLE. You are lying! And if those speeds would even be possible at all, it certainly won't be on a cellphone. Maybe a computer, but a cellphone just cannot achieve such speeds." The guy probably wasn't even aware that there is a difference between mbps and megabytes per second, and he probably thought I was telling him I'm getting 50 megabytes per second with Orange lmao. I know I did say megaBIT clearly.
Some companies stick to the rule "The customer is always right". Well, some employees over there seem to stick to the rule "We are always right". What they state is the truth and the customer is talking bullshit.
The guy from support claimed that 5 mbps is a normal speed. Then I told him, just to give him a comparison, that I was getting 40-50 mbps (can't remember exactly but it was something along those lines) on my Orange mobile phone at the time, and the guy just went: "That is IMPOSSIBLE. You are lying! And if those speeds would even be possible at all, it certainly won't be on a cellphone. Maybe a computer, but a cellphone just cannot achieve such speeds." The guy probably wasn't even aware that there is a difference between mbps and megabytes per second, and he probably thought I was telling him I'm getting 50 megabytes per second with Orange lmao. I know I did say megaBIT clearly.
Some companies stick to the rule "The customer is always right". Well, some employees over there seem to stick to the rule "We are always right". What they state is the truth and the customer is talking bullshit.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 okt 2018, 21:08
- Locatie: La Calamine
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Heh.
Yeah, it's annoying. What's annoying more so is that no one seems to want to escalate this to higher ups. I've been signing up to trials of Play Music, Deezer and Apple Music, they all work fine. But I keep getting did "you restart your phone" and "did you reinstall Spotify".
Spotify uses Google Cloud, there's probably some dynamic proxying stuff going on Proximus can't deal with.
--edit:
Trying a hail mary and am contacting their NOC. I mean, it's kinda their responsibility to detect the traffic, anyway.
Yeah, it's annoying. What's annoying more so is that no one seems to want to escalate this to higher ups. I've been signing up to trials of Play Music, Deezer and Apple Music, they all work fine. But I keep getting did "you restart your phone" and "did you reinstall Spotify".
Spotify uses Google Cloud, there's probably some dynamic proxying stuff going on Proximus can't deal with.
--edit:
Trying a hail mary and am contacting their NOC. I mean, it's kinda their responsibility to detect the traffic, anyway.