krisken schreef:Tevens krijgen we redelijk wat vragen naar audiostreaming (lokale radiozenders), maken we de LoRa dekking binnen België groter en dergelijke meer.
Ik weet dat bijv Radio IRO (izegem) idd naar de brandweerkazerne zijn wifi richt om uit te zenden....
en er zijn heel wat (witte) richtantennes in Izegem...Roeselare... voor camera bewaking (domes) geloof ik... (RIHO politiezone)
al dan niet ook in gebruik voor de "parkeerpaaltjes" te laten zakken als iemand niet kan oprijden naar anders "voetgangers"zones... evt in verbinding met het plaatselijk parkeerbedrijf?
Dat kan inderdaad een toepassing zijn, maar ook om de data van de parkeermeters door te krijgen of van de sensoren die op de grond liggen (staat er een auto boven mij of niet?).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik geraak met de M5 loco niet meer op de node van de kerk van Wetteren. Ik heb mijn mast die net boven de haag komt van de buren een meter verplaatst, als ik net achter de M5 sta op de ladder, dan zie ik de kerk van Wetteren want die is gelukkig verlicht, dus uitlijnen kan niet makkelijker.
Echter mijn loco wil niet associeren. Het is wel een kleine v-vormige spleet waardoor de loco moet stralen ten gevolge van bomen. Misschien verzieken die de fresnell zone.
site-survey.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Krisken, binnenkort ga ik starten met bouwen, zou jij eens willen bekijken of ik vanaf mijn locatie een LOS verbinding kan opzetten om tijdelijk al een internet verbinding te voorzien?
ub4b schreef:Mast een beetje hoger gemaakt met nog ALU stukken van een oude rollup banner
Eindelijk associatie met WB. De M5 ziet de M5 op de kerk die bijna in mijn richting hangt
assoc.jpg
Met voldoende wind valt dit toch om? Of heb je ergens metalen spantouwen op gehangen die niet goed zichtbaar zijn op de foto?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Bij een WiFi spectrum analyse op locatie kwam ik deze week nog eens een SSID van deze tegen. Dat was al even geleden.
Is deze dienst eigenlijk nog 100% operationeel? De vorige paragraaf suggereert van wel, maar ik had geen NSM oid bij waarmee ik kon testen of ik pakweg wel kon associeren en een DHCP lease krijgen.
EDIT: nog eens de capture geopend en er zat blijkbaar WPA2/PSK in die SSID, dus ver ging ik niet geraakt zijn met een NSM. Maar desondanks blijft de vraag in deze post wel relevant.
Echter is er geen recente discussie op dit forum over WB, hun website is (c) 2016 (en design is idd niet veranderd sindsdien), laatste sociale media posts dateren van 2020...
Op hun TLS site staan er nog hardcoded links naar http (non-secure) elementen en andere websites (incl hun business website die zo is gelinkt). Vroeger lieten diensten die niet meer actief onderhouden werden hun betalend certificaat verlopen wat de beste indicatie was dat het gedaan was, maar sinds Let's Encrypt - en ja, WB gebruikt Let's Encrypt - valt dat niet meer vaak voor gezien gratis cert + script laten hernieuwen in de achtergrond.
Redelijk wat red flags dus. Heeft COVID hier ook de hakbijl boven gehaald of draait dit netwerk nog steeds verder in alle stilte?
Dit netwerk is nog steeds actief is wekelijks (zo niet dagelijks) worden er nog nodes bij geplaatst.
Website kan inderdaad een opfrisbeurt gebruiken, doch niemand van ons heeft daar de tijd (en goesting) voor. Solliciteren hiervoor kan steeds
De SSID's waar er wpa2 op zit zijn overigens de backbone links.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti