Waarom wordt dit element enkel bij mijn voorstel bekeken?mailracer schreef:jou voorstelt kost veel geld en heeft een grotere infrastructuur nodig als enkel een aanpassing aan een wagen.
Vandaag in het nieuws : er komen de volgende jaren weer een pak trajectcontroles bij.
Hoeveel kosten die?
Heb je daar cijfers van?
Of is het omdat daar weer geld te rapen valt?
Hoe kun je nu weten of het betaalbaar is?mailracer schreef:Alle opmerkingen die je hierover geeft kan men oplossen. als je een voorstel doet over technische hulpmiddelen, moet het ook betaalbaar zijn, anders mag men blijven flitsen om het te kunnen betalen.
Waar zijn de cijfers hierover?
Nog eens, er komen jaarlijks flitspalen en trajectcontroles bij, het systeem om boetes te verwerken wordt regelmatig geüpdatet, de flitsmarathons, ..
Maar mijn voorstel zou geld kosten.
En hoeveel kost al die rommel?
Hoeveel kost het om de beveiliging op punt te zetten voor eindeloos veel modellen GPS'en?
Om ervoor te zorgen dat niemand andere snelheidsbeperkingen kan downloaden en installeren?
Ik geloof er niets van dat je dat kunt oplossen, dit is gewoon een excuus om wat voor de hand ligt (een gesloten systeem) niet te installeren.
Hoe kun je dat nu volhouden!MichelJ schreef:@boulder : die 90% gaat dan in de fout.
Dat is echt zo'n ambtenaarsmentaliteit, en er blijkt ook weer uit dat verkeersveiligheid totaal van ondergeschikt belang is, als ze maar in uw zakken kunnen zitten.
Want mensen die wel de regels willen respecteren zijn er het slachtoffer van.
Die 90% die de regels niet volgt, doet dat omdat de overheid in de fout gaat.
Zij zetten de borden op een verkeerde plaats.
Die borden moeten staan waar de werken stoppen, en niet 500 meter verder!
Maar goed, ik zie dat je dat dan een goede gelegenheid vindt om nog eens te flitsen, in plaats van dat de overheid haar verantwoordelijkheid neemt.
Ik denk dat het stilaan tijd wordt dat wij ons als burger minder laten doen, en ook eens in de aanval gaan.
Naast een zwerfvuilophaaldag bijv. een dag waarop burgers massaal foto's nemen van punten waar de Overheid haar taken niet vervult, en die doorspelen aan de Media.
Een soort blunderboek, maar dan niet van het rekenhof, maar van de burger zelf.
De Overheid moet niet janken want ze zijn er zelf als de kippen bij om alle regels aan hun laars te lappen.MichelJ schreef:Vanaf het moment dat de eerste Coyote of Waze bestuurder geflitst wordt of er ene opmerkt zakt de snelheid mooi weg.
Di Rupo indertijd werd zelf gepakt bij een flitscontrole, zijn chauffeur reed rond... met een coyote...
Toch raar, als ik iets voorstel is iedereen daar dat het teveel zal kosten, nu mogen er overal trajectcontroles komen, maakt niet uit hoeveel het kost.MichelJ schreef:Wat betreft het versnellen, als we nu eens standaard een traject controle opstellen bij wegenwerken
Eén zaak valt wel op: geld speelt geen rol, als het tot meer inkomsten van de overheid leidt.
In het andere geval is elke cent er een teveel..