Onduidelijkheid bij Brutele

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tommios
Starter
Starter

Onlangs surfte ik op de site van Brutele.
Nu heb ik hier geconstateert dat er (volgens mijn mening allezins) een paar essenciële dingen ontbreken.

Met de formule Brutele@home kan je onbeperkt tegen een relevant goede snelheid (3Mbps) surfen, en dit zonder een datalimiet. Ook zie ik dat Brutele met de kabel werkt (aldus wat ik uit de franse versie van hun site kan opmaken). De prijs voor hun product bedraagd een maandelijkse afbetaling van 30€.

Mij vragen zijn nu:
* Het maandelijkse bedrag van 30€, is dit BTW inclusief of niet?
* Wat is het bereik van Brutele? Enkel Brussel, of gaat deze ISP over gans België?
* Zijn dit allemaal kabelformules of is dit op basis van ADSL? (ben een Telenet-veteraan*kuch* :) men heeft hier destijds allerlei bakjes en kabeltjes komen plaatsen en veranderen, waardoor terug op ADSL te stappen mij een berg geld gaat kosten om dit terug in orde te laten brengen -> Dank U, Telenet).
* Heeft deze ISP een policy? (FUP / AUP)?
* Zijn hier ook piek- en daluren? (idem aan Telenet... Piekuur : trage datetransfer, Daluur : Hoge datatransfer).
*Hoe zit het als je ook voor telefonie bij Telenet geaboneerd bent?

Het gene wat ik raar vind aan deze bepaalde formule is dat er nog andere, duurdere formules zijn die Brutele aanbied, en deze WEL met een datalimiet zijn... Is dit zo'n tijdelijke stunt om mensen aan te trekken (wie rond het jaar 2000 een Telenet-klant was weet waarover ik spreek), of is dit blijvend?

Hopend op een antwoord.
Oink oink
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik tracht alvast op sommige vragen te antwoorden...
Tommios schreef:* Wat is het bereik van Brutele? Enkel Brussel, of gaat deze ISP over gans België?
Brussel en wat randgemeenten dacht ik.
Tommios schreef:* Zijn dit allemaal kabelformules of is dit op basis van ADSL? (ben een Telenet-veteraan*kuch* :) men heeft hier destijds allerlei bakjes en kabeltjes komen plaatsen en veranderen, waardoor terug op ADSL te stappen mij een berg geld gaat kosten om dit terug in orde te laten brengen -> Dank U, Telenet).
Kabel... trouwens overschakelen op ADSL kost je niets... je verhaal over TN is dus nonsens.
Tommios schreef:* Zijn hier ook piek- en daluren? (idem aan Telenet... Piekuur : trage datetransfer, Daluur : Hoge datatransfer).
24u/24u haal ik bij TN een constante download van 650 KB/s met een mono abonnement.
Tommios schreef:*Hoe zit het als je ook voor telefonie bij Telenet geaboneerd bent?
Denk niet dat TN en BruTele een gemeenschappelijk netwerk hebben. Als je nu dus bij TN zit, zal Brutele waarschijnlijk niet te verkrijgen zijn bij jou.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef: Denk niet dat TN en BruTele een gemeenschappelijk netwerk hebben. Als je nu dus bij TN zit, zal Brutele waarschijnlijk niet te verkrijgen zijn bij jou.
Niet noodzakelijk, in sommige gemeentes kun je kiezen bij welke kabel maatschappij je je wil aan sluiten. ik heb zelf nog bij telenet gewerkt en daar waarschuwden ze ons dat je in de brusselse gemeentes goed moest kijken of je wel bezig was met werken op het netwerk van telenet, anders waren er fikse boetes aan verbonden moesten we de verkeerde kabel aan sluiten/afsluiten...

Greetz
Gimic
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

gimic schreef:Niet noodzakelijk, in sommige gemeentes kun je kiezen bij welke kabel maatschappij je je wil aan sluiten.
Ik weet inderdaad dat er in het Leuvense een dubbel kabelnet is, van TN en Chello, maar weet eigenlijk niet hoe dit in het Brusselse is.
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Brutele heeft een eigen kabelnetwerk en is enkel te verkrijgen in het Hoofdstedelijk Gewest, niet daarbuiten dus. Het is zoals bij Telenet. Je krijgt een bakje voor kabelsurfen aan de muur.

Er zijn piekuren (kantooruren) en tijdens deze piek surf je toch tegen aanzienlijke snelheden. Het is praktisch dat je onbeperkt kan surfen maar als je bijvoorbeeld wil Skypen of een groot bestand wil downloaden zal je toch geregeld "er af gebonjoured" (zoals ze dat in Brussel zeggen) worden. Onbeperkt is dus een rekbaar begrip. Brutélé doet wel degelijk aan trafic-management.

Bij mijn weten is er geen telefonie mogelijk bij Brutélé. Daarvoor blijf je best bij Belgacom of een andere provider.

Greets,

K.
Tommios
Starter
Starter

Tommios schreef:* Zijn dit allemaal kabelformules of is dit op basis van ADSL? (ben een Telenet-veteraan*kuch* :) men heeft hier destijds allerlei bakjes en kabeltjes komen plaatsen en veranderen, waardoor terug op ADSL te stappen mij een berg geld gaat kosten om dit terug in orde te laten brengen -> Dank U, Telenet).
Mijn excuses hiervoor, in dat geval ben ik verkeerd geïnformeerd.

Hoe zit het dan eigelijk om over te schakelen op ADSL? Komt men die bakjes etc... niet weghalen?

mVg!
Oink oink
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Tommios schreef:Hoe zit het dan eigelijk om over te schakelen op ADSL? Komt men die bakjes etc... niet weghalen?
Voor ADSL zal je eerst en vooral een telefoonaansluiting moeten aanvragen bij BGC... en vaak heb je daar promoties zodat dit meestal wel gratis lukt.

TN kan je netjes opzeggen (wel je voorwaarden controleren), en vaak laat men de bakjes gewoon hangen. (het kost hen namelijk meer aan manuren en vervoer, dan de waarde van die bakjes). Op uitdrukkelijk verzoek kan je ze wel laten weg halen denk ik.

Nu, alles hangt ervan af of je bij TN wil blijven voor je telefonie of niet... want dan heb je die bakjes nog steeds nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”