Bbox 3 script om ip in bepaalde range te verkrijgen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
leeman
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Om naar de vpn van het werk te verbinden dien ik een ip adres in een bepaalde ip-range te hebben in de vorm van a.b.*.* (dus bv 81.245.*.*)
Ik kan 3 verschillende ranges opgeven voor mijn werkgever.
Door de dynamische ip's van Proximus moet ik verschillende keren manueel reconnecten met internet (via "ppp enable" on/off switch in de network pagina van de bbox 3) tot ik een ip in 1 van mijn opgegeven ranges krijg.
Is het mogelijk om dit via een script te doen (dus reconnecten tot ik een ip krijg ik een bepaalde range)?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Laat je werk betalen voor een fixed ip range bij Proximus, probleem opgelost... Want waarom deze regel van je werk van toepassing is mij een raadsel, geen enkele provider kan dit garanderen (dus neen, ook niet met scripts).

Een lijstje van alle IP ranges van Proximus kan je hier vinden : https://bgp.he.net/AS5432#_prefixes
Het voorbeeld dat jij geeft (81.245.x.y) behoort tot een /14 iprange, met andere woorden van 81.244.0.1 tot 81.247.255.254...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
leeman
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Waarom ze dit eisen, weet ik ook niet (een Amerikaanse werkgever en hun domme regeltjes).
Feit is dat ik vaak een 81.245.*, 81.241.* en 217.136.* krijg, dus deze ip ranges heb ik opgegeven.
Ik dien de ip range op te geven als a.b.*.* en spijtig genoeg dus niet als 81.244.0.0/14.
Maar soms krijg ik ook een totaal andere range en dien ik soms 50x ofzo "reconnecten."
Daarom dat een script mij enorm zou helpen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

IP's worden ad random uitgedeeld, dus zeer logisch dat je meerdere keren moet reconnecten.
Ik gok dat je werkgever dit vereist omwille van "security". Maar dan zou ik eerder eisen om dit ofwel toe te laten vanaf alle ip's van een bepaald AS nummer (de hele lijst die ik vermeld heb), ofwel dat hij de toeslag betaald voor een fixed ip adres. Een andere optie is er gewoon niet...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”