Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb zelf wel geen nieuw speelgoed maar ga een nier afstaan aan mijn zoon die al jaren kampt met een nierziekte en nu dringende toe is aan een andere nier. Dit zal mijn zoon gelukkiger maken dan alle speelgoed dat hier in de loop der jaren beschreven is.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
Jow. Ik heb zelf een nier gekregen van een anonieme donor dus bij deze mijn eeuwig respect voor u keuze!! U zoon zal u eeuwig dankbaar zijnjphermans schreef:Ik heb zelf wel geen nieuw speelgoed maar ga een nier afstaan aan mijn zoon die al jaren kampt met een nierziekte en nu dringende toe is aan een andere nier. Dit zal mijn zoon gelukkiger maken dan alle speelgoed dat hier in de loop der jaren beschreven is.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Respect hiervoor.jphermans schreef:Ik heb zelf wel geen nieuw speelgoed maar ga een nier afstaan aan mijn zoon die al jaren kampt met een nierziekte en nu dringende toe is aan een andere nier. Dit zal mijn zoon gelukkiger maken dan alle speelgoed dat hier in de loop der jaren beschreven is.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Bedankt: 10 keer
Of gearbest met de verzendmethode waar je geen douane kosten betaald. Via cashback sites ook nog 6-8% terug, ook bij Ali trouwens.Splitter schreef:dan ben je denk ik beter via ali: https://nl.aliexpress.com/item/Global-V ... 28300.htmlcadsite schreef:http://www.dx.com/nl/p/xiaomi-mi-mix-2s ... -852514653devilkin schreef:Nice, wat heeft het gekost als ik vragen mag?
goedkoper, en als je verzending kiest via dhl is de import ook nog eens vooraf geregeld + je hebt 1 jaar (lokale) verzekering op je telefoon ipv niets.
- williamh
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 2 keer
Alle 'speelgoed' valt hierbij in het niet. Veel geluk met deze mooie en moedige beslissing.jphermans schreef:Ik heb zelf wel geen nieuw speelgoed maar ga een nier afstaan aan mijn zoon die al jaren kampt met een nierziekte en nu dringende toe is aan een andere nier. Dit zal mijn zoon gelukkiger maken dan alle speelgoed dat hier in de loop der jaren beschreven is.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Kan je vanaf nu gewoon in Frankrijk bestellen in Boulanger, Auchan,... of in de Mi Store in Parijsspringfield schreef:Of gearbest met de verzendmethode waar je geen douane kosten betaald. Via cashback sites ook nog 6-8% terug, ook bij Ali trouwens.Splitter schreef:dan ben je denk ik beter via ali: https://nl.aliexpress.com/item/Global-V ... 28300.htmlcadsite schreef:http://www.dx.com/nl/p/xiaomi-mi-mix-2s ... -852514653devilkin schreef:Nice, wat heeft het gekost als ik vragen mag?
goedkoper, en als je verzending kiest via dhl is de import ook nog eens vooraf geregeld + je hebt 1 jaar (lokale) verzekering op je telefoon ipv niets.
-
- Pro Member
- Bedankt: 10 keer
Er zijn in Belgie en Duitsland ook die het verkopen maar de Mi Mix 2s bv betaal je 500 euro hier in Europa terwijl je via een Chinese webshop je deze voor iets meer als 400 kan kopen op de juiste moment inclusief de cashback.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Besteld: Synology DS218+
Schijven zijn momenteel een gerecupereerde 2 TB en 4 TB die in RAID 0 komen. Externe USB schijf van 1 TB om de belangrijkste data te backuppen + sync naar Stack als offsite backup.
Gisteren besteld bij Coolblue en volgens de Track&Trace zou hij vanmorgen om 10u12 afgetekend zijn. Heel de dag thuis geweest en niets gezien. Wordt morgenvroeg ook weer een gezellig telefoontje naar de klantendienst .
Schijven zijn momenteel een gerecupereerde 2 TB en 4 TB die in RAID 0 komen. Externe USB schijf van 1 TB om de belangrijkste data te backuppen + sync naar Stack als offsite backup.
Gisteren besteld bij Coolblue en volgens de Track&Trace zou hij vanmorgen om 10u12 afgetekend zijn. Heel de dag thuis geweest en niets gezien. Wordt morgenvroeg ook weer een gezellig telefoontje naar de klantendienst .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Al nagekeken, zondag is de klantendienst gesloten. Maandag vanaf 8u wel te bereiken.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Klopt, maar sommige mensen hebben liever in geval van problemen zeker te zijn van 2 jaar garantie en kunnen hem afhalen in een echte winkel en hebben dan ook Europese support.springfield schreef:Er zijn in Belgie en Duitsland ook die het verkopen maar de Mi Mix 2s bv betaal je 500 euro hier in Europa terwijl je via een Chinese webshop je deze voor iets meer als 400 kan kopen op de juiste moment inclusief de cashback.
Zelf heb ik mijn Mi 5S ook in China besteld maar ik weet dat sommige mensen daar niet zo voor staan te springen.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Daar zit ik al even naar te kijken... een hangiere opstelling voor de 3 schermen op m'n bureauselder schreef:Out with de voet, in with de arm!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Mijn oude router is een netgear wndr3700 met dd-wrt. Heb er meerdere van, en trekt de full load van telenet business 200 met een paar % cpu load.
Maar het ding wordt soms labiel en dan is een power toggle nodig. Of DHCP werkt plots niet meer.
Recent verbaasd door wat een eenvoudige microtik haplite kan, en hoe stabiel het is tov de netgear, ook op gebied van wifi. De haplite is nu mijn trade show router en past vlot in de laptoptas.
Dus vandaag deze opgehaald bij Tim:
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik-route ... -1044.html
De ventilatoren vallen mee, en is makkelijk stil te krijgen.
In de toekomst wil ik de passieve versie ook gaan testen:
https://data.kommago.nl/img/products/la ... -1c-pc.jpg
Maar het ding wordt soms labiel en dan is een power toggle nodig. Of DHCP werkt plots niet meer.
Recent verbaasd door wat een eenvoudige microtik haplite kan, en hoe stabiel het is tov de netgear, ook op gebied van wifi. De haplite is nu mijn trade show router en past vlot in de laptoptas.
Dus vandaag deze opgehaald bij Tim:
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik-route ... -1044.html
De ventilatoren vallen mee, en is makkelijk stil te krijgen.
In de toekomst wil ik de passieve versie ook gaan testen:
https://data.kommago.nl/img/products/la ... -1c-pc.jpg
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
8086K voor in m'n Ghost build - die hopelijk eind volgende maand aankomt.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eind augustus/Begin september zitten we twee weken op een camping in het zuiden van Frankrijk, en om de muzikale noot wat intenser te maken dan het standaard luidsprekertje van mijn Huawei P10 een JBL Flip 4 aangeschaft. Net toegekomen, uit de doos gehaald en getest met wat random muziek uit Spotify (zowel klassiek, rock als de wat zwaardere metal). WAT ... EEN ... GELUID! Een mooi, vol geluid (meer dan genoeg voor op de camping) dat uit dat kleine ding komt. Gaan we nog plezier aan hebben!
https://www.coolblue.be/nl/product/7661 ... -rood.html
https://www.coolblue.be/nl/product/7661 ... -rood.html
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Tja je kan drijven en je kan overdrijven hé. Vorig jaar in de omgeving van Bordeaux gaan kamperen met een bevriend koppel, welke ook zoiets mee hadden. Is wel aangenaam om iets van achtergrondgeluid te hebben tijdens het koken, lezen, ... Je moet natuurlijk niet je eigen muziek gaan opdringen aan de buren he.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Bedankt: 47 keer
Het is hoe je het wilt bekijken of het speelgoed is of niet, maar ik heb op 41 jarige leeftijd gisteren een eigen appartementje aangekocht.
Eindelijk terug vrijheid zonder controle etc... November is het normaal van mij ( alee de bank tot het afbetaald is ) en gaan we het wat opfrissen schilderen etc en dan mogen de meubels komen die ik ook nog gaan moeten kopen net zoals heel veel huishoudtoestellen.
Eindelijk terug vrijheid zonder controle etc... November is het normaal van mij ( alee de bank tot het afbetaald is ) en gaan we het wat opfrissen schilderen etc en dan mogen de meubels komen die ik ook nog gaan moeten kopen net zoals heel veel huishoudtoestellen.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Probleem is dat je op een camping meestal vrij kort bij elkaar zit en dat de geluidsisolatie onbestaande is. Persoonlijk vind ik het totaal not-done om muziek te spelen op camping. Ofwel zet je het stil zodat de buren het niet horen en dan heb je enkel wat achtergrond gewauwel ofwel zet je het op een normaal volume en dan mogen de buren mee genieten van de shit.krisken schreef:Tja je kan drijven en je kan overdrijven hé. Vorig jaar in de omgeving van Bordeaux gaan kamperen met een bevriend koppel, welke ook zoiets mee hadden. Is wel aangenaam om iets van achtergrondgeluid te hebben tijdens het koken, lezen, ... Je moet natuurlijk niet je eigen muziek gaan opdringen aan de buren he.
Maar goed, we zijn daar consequent in, we gaan voor de lange vakantie naar Nederland kamperen in mini campings, daar is de cultuur heel anders dan in 't Zuiden en zijn de plaatsen zeer groot.
-
- Moderator
- Contacteer:
Snap jullie bezorgdheid wel hoor, ik krijg er zelf de kriebels van als ik ergens te luide muziek hoor. Ongeacht of dit komt uit een auto op straat of van de jongeren die dergelijke bluetoothboxjes mee hebben in de bus of trein. De terreinen van de camping waar wij heen gaan zijn ook niet echt klein te noemen: 15m breed en 8m diep. Er is tussen de terreinen wel wat beplanting maar deze is te laag voor geluidsisolatie te spelen. Daarom dat ik net uitdrukkelijk erbij zet dat het niet de bedoeling is om daat muziek op een normaal volume door te jagen, maar puur als achtergrondmuziek.
Ter illustratie : bij het autorijden is er vaak een babbeltje met de vriendin, maar zelfs dan heb ik graag achtergrondmuziek. Met het volume van een standaard Citroën Berlingo op "1" is het voor mij soms al wat te luid...
PS : waar ik op reis ga maakt me niet zoveel uit, zolang ik niet EN Nederlands moet aanhoren EN Nederlands moet lezen is het prima. Als kampeerder is de kans erg groot dat je ergens op het domein Nederlands hoort (daar zijn we wel realistisch in), maar als je dan ook overal nog Nederlands moet lezen, dan is voor mij het vakantiegevoel er af. Daarom dat ik niet echt kan genieten van een vakantie in Nederland of Vlaanderen...
Ter illustratie : bij het autorijden is er vaak een babbeltje met de vriendin, maar zelfs dan heb ik graag achtergrondmuziek. Met het volume van een standaard Citroën Berlingo op "1" is het voor mij soms al wat te luid...
PS : waar ik op reis ga maakt me niet zoveel uit, zolang ik niet EN Nederlands moet aanhoren EN Nederlands moet lezen is het prima. Als kampeerder is de kans erg groot dat je ergens op het domein Nederlands hoort (daar zijn we wel realistisch in), maar als je dan ook overal nog Nederlands moet lezen, dan is voor mij het vakantiegevoel er af. Daarom dat ik niet echt kan genieten van een vakantie in Nederland of Vlaanderen...
Telefonie = EDPnet + OVH
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Jij bent dus zo iemand die muziek opzet om lawaai te horen en niet om de muziek te beluisteren. Ik blijf dat eigenaardig vinden, maar ik ben denk ik in de minderheid. Als ik muziek opzet wil ik het horen, volledig. Dat moet niet luid zijn, maar ik wil wel afspelen op een volume waarop een tekst verstaan wordt.
Ik heb ook wel een beetje een gebrek aan het exotische vakantiegevoel in NL. Ik kom er vaak voor mijn werk, dus het landschap is er niet nieuw. De taal ook niet en het geld is ook hetzelfde als thuis.
Maar de voordelen zijn voor ons nog steeds groter. De t° is er meestal draaglijker, de wegen zijn er fietsvriendelijk en de musea zijn er kindvriendelijk.
Ook is het niet zo ver rijden, geen péage en kan je het meeste ter plaatse met de fiets.
Dat in combinatie met de vele super knappe kleine campings met mega plaatsen maakt voor ons NL nog steeds ideaal.
8 x 15m is inderdaad groot in Frankrijk, in de campings die we afgelopen jaren bezochten in NL was er geen enkele zo 'klein'.
Ik heb ook wel een beetje een gebrek aan het exotische vakantiegevoel in NL. Ik kom er vaak voor mijn werk, dus het landschap is er niet nieuw. De taal ook niet en het geld is ook hetzelfde als thuis.
Maar de voordelen zijn voor ons nog steeds groter. De t° is er meestal draaglijker, de wegen zijn er fietsvriendelijk en de musea zijn er kindvriendelijk.
Ook is het niet zo ver rijden, geen péage en kan je het meeste ter plaatse met de fiets.
Dat in combinatie met de vele super knappe kleine campings met mega plaatsen maakt voor ons NL nog steeds ideaal.
8 x 15m is inderdaad groot in Frankrijk, in de campings die we afgelopen jaren bezochten in NL was er geen enkele zo 'klein'.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tegenwoordig zetten mensen met oortjes in op de trein het zelfs zo hard dat je gewoon kan meesluisteren tot 3 banken verdercadsite schreef:Ofwel zet je het stil zodat de buren het niet horen
-
- Moderator
- Contacteer:
Wallonië is een optie jazeker, daarom dat ik er met opzet "Vlaanderen" zette In Wallonië zitten we toch regelmatig voor een weekendje of daguitstap hoor.
r2504 : precies!
r2504 : precies!
Telefonie = EDPnet + OVH
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Wallonië hebben we ook al een paar keer gedaan. Leuk, maar weer niet te doen met de fiets voor vrouw en kinderen.
@r2504: dat is niets nieuws hoor. Toen ik naar 't school ging met de bus, ondertussen al dikke 20 jaar geleden, was dat al het geval. BONZAAIII!!!
@r2504: dat is niets nieuws hoor. Toen ik naar 't school ging met de bus, ondertussen al dikke 20 jaar geleden, was dat al het geval. BONZAAIII!!!
- keerekeerweere
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Net ontvangen na een 3tal weken onderweg geweest. Een Sonoff 4 kanaals relay board. Om te proberen hoe goed deze kan samenwerken met openHAB en Google Home achtige zaken.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Een maand na mijn ebike is eindelijk mijn vrouw haar ebike geleverd.
Ook Bosch CX maar met E-14 Rohloff en riemaandrijving.
Klaar om ons eerste ritje te maken door de Vlaamse Ardennen van zo’n 120 km
Ook Bosch CX maar met E-14 Rohloff en riemaandrijving.
Klaar om ons eerste ritje te maken door de Vlaamse Ardennen van zo’n 120 km
- keerekeerweere
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Ondertussen ook deze versie ontvangen met Type E stekker langs beide kanten.keerekeerweere schreef:
Net ontvangen na een 3tal weken onderweg geweest. Een Sonoff 4 kanaals relay board. Om te proberen hoe goed deze kan samenwerken met openHAB en Google Home achtige zaken.
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Damn, dat ziet er wel cool uit.
Van de camera's wil ik wel eens screenshots zien in slecht verlichte omstandigheden.
Ben je toevallig in de mogelijkheid om te testen of deze goed samen werkt met Synology Surveilance Station?
Van de camera's wil ik wel eens screenshots zien in slecht verlichte omstandigheden.
Ben je toevallig in de mogelijkheid om te testen of deze goed samen werkt met Synology Surveilance Station?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Contacteer:
@trojan : daar ben ik ook benieuwd naar!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Synology Surveilance Station werkt met ubiquitiTrojan schreef:Damn, dat ziet er wel cool uit.
Je kan de camera's in rtsp stream krijgen:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... the-Camera
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hier ook wel interesse in de kwaliteit, ik zoek er nog 2 voor buiten en 1 voor binnen. Met RTSP kan ik ze dan in Home Assistant aanspreken. (en dan nog in OpenNas/FreeNas krijgen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Heb me gisterenavond suf liggen zoeken naar de juiste instellingen, maar uiteindelijk een gelijkaardige uitleg gevonden als hieronder .
Via RTSP werkt het inderdaad in synology Surveilance station. Aangezien het ver na middernacht was toen ik de instellingen juist had, heb ik de camera nog niet echt kunnen testen, maar ik zal straks een paar screenshot maken in het donker en deze hier posten.
In een aantal forums staat dat je de bitrate moet instellen op < 1000kbps om het werkende te krijgen. Ik moet straks nog testen wat het effect is van de bitrate op surveillance station.
(edit: Een oplossing zou zijn om te kiezen voor TCP protocol.)
verder lees ik ook op andere forums het volgende:
"following one of the guides on these forums to run the UniFi Video software in Synology's docker container solution, with video storage directed toward the Synology drives."
Je zou dus unifi video op je nas moeten kunenn draaien, maar ik heb geen flauw idee wat die docker container is en of dat gaa op mijn DS212+
Alleszins, post ik vanavond of morgen een paar screenshots en laat ik iets weten over de bitrate instellingen.
Via RTSP werkt het inderdaad in synology Surveilance station. Aangezien het ver na middernacht was toen ik de instellingen juist had, heb ik de camera nog niet echt kunnen testen, maar ik zal straks een paar screenshot maken in het donker en deze hier posten.
In een aantal forums staat dat je de bitrate moet instellen op < 1000kbps om het werkende te krijgen. Ik moet straks nog testen wat het effect is van de bitrate op surveillance station.
(edit: Een oplossing zou zijn om te kiezen voor TCP protocol.)
verder lees ik ook op andere forums het volgende:
"following one of the guides on these forums to run the UniFi Video software in Synology's docker container solution, with video storage directed toward the Synology drives."
Je zou dus unifi video op je nas moeten kunenn draaien, maar ik heb geen flauw idee wat die docker container is en of dat gaa op mijn DS212+
Alleszins, post ik vanavond of morgen een paar screenshots en laat ik iets weten over de bitrate instellingen.
rpr schreef: Synology Surveilance Station werkt met ubiquiti
Je kan de camera's in rtsp stream krijgen:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... the-Camera
Laatst gewijzigd door sky 11 jul 2018, 09:26, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Op dat type van camera kan je trouwens een additionele IR-ring plaatsen voor beter nachtzicht.
Ik heb de Dome van UBNT en de kwaliteit is goed overdag maar 's nachts hangt alles ervan af hoever je er vandaan staat natuurlijk.
Hun gratis PVR software is echter niet goed... de motion detection is waardeloos (die doe ik via BleuIris en een RSTP stream).
Ik heb de Dome van UBNT en de kwaliteit is goed overdag maar 's nachts hangt alles ervan af hoever je er vandaan staat natuurlijk.
Hun gratis PVR software is echter niet goed... de motion detection is waardeloos (die doe ik via BleuIris en een RSTP stream).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Beter een aparte ir led plaatsen, dan heb je geen last van insecten in de zomer.r2504 schreef:Op dat type van camera kan je trouwens een additionele IR-ring plaatsen voor beter nachtzicht.
Ik gebruik mijn camera's als alarm, sinds ik losse ledstralers heb geplaatst heb ik geen enkel vals alarm meer.