Ik heb via google earth een printscreen van een zone.
Ik ken de exacte afstand tussen 2 zichtbare items : 5980cm
Ik zou deze afstand willen gebruiken om figuren / lijnen toe te voegen op schaal.
Hoe begin ik hier aan?
Hoe een figuur op schaal in een foto inwerken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Met Paint.net (bijvoorbeeld) kan je de dimensies van een selectie-rechthoek zien in aantal pixels, dus je opent/plakt je printscreen en dan gebruik je de selectie tool om een selectie-rechthoek tussen de 2 zichtbare items te maken en daarmee weet je dus wat die 5980cm in pixels op de foto is. Je kan dan de grootte van de figuren/lijnen aanpassen naar dezelfde schaal (met resize) en copy/pasten in je zone foto.
Google Maps toont een schaallijn onderaan waartegen je een afstand kan berekenen (ik weet niet of Google Earth dat ook doet), maar soit, dat is een tussenstap die toch op dezelfde manier zou dienen als die rechtstreekse omrekening vanaf 5980cm.
Als het om een inplanting van een gebouw gaat, vind je op geopunt.be perceelplannen met nauwkeurige meet-tools.
Google Maps toont een schaallijn onderaan waartegen je een afstand kan berekenen (ik weet niet of Google Earth dat ook doet), maar soit, dat is een tussenstap die toch op dezelfde manier zou dienen als die rechtstreekse omrekening vanaf 5980cm.
Als het om een inplanting van een gebouw gaat, vind je op geopunt.be perceelplannen met nauwkeurige meet-tools.