bestanden doorsturen lukt niet

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Ik heb 2 computers in een netwerk staan.Server=windows 2000
pc2=windows xp
Als ik op pc2 bestanden wil doorsturen via MSN of netmeeting, dan lukt dat niet.
Ik kan ook geen gesprekken (of met de webcam werken) voeren of de andere persoon moet mij eerst zijn ip adres geven.Dan gaat het wel.
Misschien een beetje moeilijk uitgelegd,maar wie weet wat de oorzaak hiervan kan zijn?
thx
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Gebruik je een router, of doe je dat internet delen via ICS. Als je de softwarematige truuck gebruikt kan je inderdaad problemen hebben op je gast-PC. Die ICS zet standaard namelijk niet alle poorten open die messenger nodig heeft. Probeer bij volgende testen misschien eens om tijdelijk je fire-wall uit te schakelen (als je die hebt natuurlijk). Messenger en zone-alarm zijn bv. niet al te goeie maatjes.

Een oplossing hiervoor is om betere ICS-software te gebruiken dan wat Microsoft standaard voorzien heeft (de meeste zijn wel betalend). Winproxy zou niet slecht zijn.

Moet wel zeggen dat ik hiermee niet echt veel ervaring heb.

de groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hi,

ICS, zonder router kan je gebruik maken van AnalogXProxy is gratis, vrij simpel, zeer goed - wel niet compatibel voor alle internet poorten en programma's (protocollen). http, ftp, news, pop, smtp alles ok. Messenger zou volgens de instructies en de readme geen probleem mogen zijn. Ik heb wel ervaring met AnalogProxy, maar kheb et nog niet echt getest dus kzou et ni met zekerheid durven zeggen. Maw is nen qoute uit de readme:-)

ZoneAlarm en Messenger geen goeie vriendjes Polleke??? Heb je daar probs mee?? Ik heb die sinds het begin en nog altijd op mijn Win2K config staan, met alle recenste updates, ik draai msn prima achter zonealarm en nis2000. Indien je probs hebt wil ik altijd helpen eh! moet maar zeggen, als er iets ni zou werken :-)
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik heb er inderdaad problemen mee, alleen het is iets dat ik heel weinig gebruik en ik heb er dan ook niet veel last van :

Van die messenger werkt chatten en bestanden doorsturen wel (ook met zone-alarm). Je kan er ook een "telefoongesprek" mee opstarten via je klankkaart. Dit werkt niet met zone-alarm. Alleen : dit was zowel met de vorige versie van messenger (nu 4.7), als met de vorige versie van zone-alarm (nu 3.1.395). En sindsdien heb ik het nog niet terug uitgetest.

- Met Zone-alarm werkte die telefoonverbinding een seconde, en dan loopt mijn PC blokvast (enkel op te lossen met reset-toets). Zonder zone-alarm geen probleem. Snap er eigenlijk de ballen van. Ik weet dat Flyingdoc hier vroeger ook problemen mee had.
En neen, voor de rest heb ik geen problemen met mijn klankkaart (Soundblaster live 1024, wel een ramp om te installeren op XP : hun laatste drivers van enkel maanden geleden werken langs geen kanten, hun forum staat er redelijk vol van, gebruik nu de vorige XP-drivers, werken als een lier).
- Die verbindingen deed ik met een telenetter. Maar ze werkte enkel als ik ze aanvroeg (ADSL), omgekeerd bleek het niet te lukken (aanvraag via telenet). Ook behoorlijk vreemd.

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, is idd een strange geval, denk toch dat er ergens dan iets niet goed, of iets te hoog stond in ZoneAlarm ofzo, of dat een bepaalde component geblocked stond in ZoneAlarm, dat je msnmsgr.exe wel toelating gaf maar een andere van msn niet, ik weet het niet goed wat dat betreft heb zelf geen ervaring met het voeren van phonecalls met msn. Wel met icq en wat dat betreft geen enkel probleem met Zonealarm en NIS2000. Zowel incoming als outgoing. (Telenet en ADSL).

Wat wel een bekend is, is dat Telenetters met gesloten poorten zitten, en dat zij geen uitgaande verbindingen kunnen maken via sommige poorten. DIt zal waarschijnlijk het probleem zijn dat je geen calls kon ontvangen van een telenetter. Onder een bepaalde poort (exact weet ik het niet) zijn alle poorten gesloten. Boven die waarde staan ze open. MSN zal waarschijnlijk juist een poortje gebruiken dat bij Telent closed is, en icq eentje dat open staat. Vermoed dat het zo iets is :-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”