Euphony heeft nu ook al smallband

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Provider

ik heb vanmorgen mijn email proggie geopend en zag dat Euphony mij een mail gestuurd had over het verbeteren van de adsl netwerken en ik met volle teugen beginnen lezen maar tot mijn ongenoegen las ik dat Euphony nu een smallband regel ingevoerd heeft zoals in het vroegere telenet, over de limiet is voor de rest van de maand op smallband, ik wou nu weten of dit mij het recht geeft om af te zien van mijn contract??
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Wat stond er in uw contract toen je dat getekend hebt? Lees je contract eens goed door!
Indien daar ergens instaat dat zij op elk ogenblik het contract kunnen aanpassen dan is er iets niet pluis.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Je moet de algemene voorwaarden eens nalezen die jij getekend hebt. Als dit een wijziging is, dan kun jij normaal zonder kosten je abonnement opzeggen. Je zal wel op tijd moeten verwittigen, dus doe het zo snel mogelijk.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Volgens mij is altijd bepaald geweest dat je een limiet had. Daadwerkelijke toepassing daarvan is geen wijziging van het contract natuurlijk.
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Blue-Sky schreef:Wat stond er in uw contract toen je dat getekend hebt? Lees je contract eens goed door!
Indien daar ergens instaat dat zij op elk ogenblik het contract kunnen aanpassen dan is er iets niet pluis.
Als zoiets in het contract staat dan hoeft dat nog steeds niet te gelden. Dergelijke clausule is namelijk verboden bij wet en wet gaat boven contract.

Maar zoals meon zegt zal dit waarschijnlijk geen aanpassing van de dienst zijn, ze leveren adsl met al hun beperkingen. Dat ze hun policy nu pâs toepassen veranderd niks aan die dienst dus helaas pindakaas.
TomW

Hoi allemaal

Ik wil graag even wat extra info meegeven over Euphony's visie op overuse en smallband. This is how it works:

* De ADSL-klant krijgt een in zijn abonnement inbegrepen hoeveelheid dataverbruik (1 GB voor EuLite en 15 GB voor EuComfort) waarvoor hij of zij dus niet bij hoeft te betalen

* De klant ontvangt per mail een melding zodra hij op 75% van zijn inbegrepen verbruik zit, met de melding dat er vanaf 100% 0,5 euro per extra GB zal worden aangerekend op zijn volgende factuur.

* Op 100% van het inbegrepen verbruik krijgt de klant de melding dat er vanaf dan 0,5 euro per extra GB zal worden aangerekend op zijn volgende factuur. Hij zal op dat moment dus NIET op smallband belanden.
De klant hoeft geen blokken bij te bestellen, dat gebeurt automatisch. Dit systeem vereist geen actie van de klant en hij betaalt zijn overuse pro rata, per GB, tegen wat volgens mij toch nog steeds de beste prijs op de markt is.

* Indien het verbruik van een bepaalde klant op een bepaald moment ‘problematisch’ hoog zou worden (en dan hebben we het niet over een paar GB’s overuse, Euphony viseert hiermee voornamelijk klanten die vele malen hun inbegrepen volume verbruiken), krijgt hij een e-mail met de vraag om zijn totale bijkomende verbruik tot het einde van de maand te beperken tot een in die mail duidelijk vastgestelde hoeveelheid, om het netwerk niet te zwaar te belasten.
Deze waarschuwing is tevens een goede manier voor de klant om te controleren wat op dat moment in zijn regio als ‘aanvaardbaar’ verbruik wordt beschouwd (via de verbruiksmeter).

Hoeveel je als klant kan verbruiken voor je verbruik 'problematisch' wordt, hangt af van je abonnement (Euphony's netwerk is erop berekend dat EuLite-klanten minder verbruiken dan EuComfort-klanten) en je regio (veel intensieve users -> sneller overbelasting).

* Indien Euphony merkt dat de klant met de waarschuwing geen rekening mee houdt (i.e. blijft overusen) wordt hij tot het einde van de maand op smallband gezet. Daarna krijgt hij opnieuw zijn normale snelheid.

Euphony beseft ook wel dat niet iedereen hier blij mee gaat zijn, maar voor de gemiddelde en zelfs bovengemiddelde klant heeft dit enkel positieve resultaten: de lage prijs blijft behouden en de snelheid gaat er voor een aantal klanten ook op vooruit, omdat de extra netwerkbelasting grotendeels wegvalt.

Mensen die echt volledig ongelimiteerd willen kunnen verbruiken, kunnen altijd terecht bij providers als Versatel, waar de snelheid lager is en overuse dus minder impact heeft op de stabiliteit van het netwerk.

Je contract kostloos opzeggen als gevolg van een wijziging van de voorwaarden kan (dat staat er trouwens voor zover ik weet vanaf dag 1 in), maar dat dient dan wel, zoals gebruikelijk, binnen een bepaalde termijn en op de in de algemene voorwaarden vastgelegde manier te gebeuren.

Hopelijk brengt deze info wat meer duidelijkheid.

Groetjes

Tom
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Provider

Inderdaad zeer nuttige/duidelijke informatie voor de Euphony klanten, maar ik ge toch wat miereneuken en een klein foutjeverbeteren.
TomW schreef: * Op 100% van het inbegrepen verbruik krijgt de klant de melding dat er vanaf dan 0,5 euro per extra GB zal worden aangerekend op zijn volgende factuur. Hij zal op dat moment dus NIET op smallband belanden.
De klant hoeft geen blokken bij te bestellen, dat gebeurt automatisch. Dit systeem vereist geen actie van de klant en hij betaalt zijn overuse pro rata, per GB, tegen wat volgens mij toch nog steeds de beste prijs op de markt is.
Bij een edpnet flexi zijn extra GB's maar €0,25.
Gast

TomW schreef:Je contract kostloos opzeggen als gevolg van een wijziging van de voorwaarden kan (dat staat er trouwens voor zover ik weet vanaf dag 1 in), maar dat dient dan wel, zoals gebruikelijk, binnen een bepaalde termijn en op de in de algemene voorwaarden vastgelegde manier te gebeuren.
Die wijziging in de voorwaarden was wel zo onduidelijk dat het moeilijk is om te beslissen of je het concract wilt opzeggen of niet. Het is namelijk enkel mogelijk om de limiet in je regio te weten te komen door er (bijna) over te gaan. Tegen die tijd zijn die 7 dagen na de wijziging al lang om natuurlijk.
polipie

joo,

ik ben euphony klant al voor bijna een jaar:

1) limiet

vorige maand haddek 40gb traffiek met euphony adsl

khad al een paar waarschuwingsmails gekregen vanaf 15 - 35 gb en mn laatste mail dak gekregen had zegden ze van:

als je nie stopt met downloaden zullen we je tot het einde van de maand op smallband gooien.

maar als ik daar nu toch wil voor betalen voor da extra limiet , wat is hun f*** probleem dan...

als zij die overuse nie aankunnen , dazze dan meer geld vragen, mor nee... , we gooien de user maar op smallband als ons systeem het niemeer aankan.

daarom dak naar realroot zou overstappen, die mannen verhogen hun capaciteit als er overuse is.

bij euphony doen ze da nie blijkbaar

2) geld?

euphony is ook niemeer de goedkooptste met dat edpnet flexy eris , kunde meer GB download voor een goedkopere prijs. op de site van EDPnet staat er, bij meer dan 50 gb / maand gooien wij jouw op smallband, kheb da nog nie zien staan bij euphonynet.

3) snelheid euphonynet

kheb 3.3mbit verbinding downstream en sinds dak van skynet naar euphony ben gegaan is mn maximale downloadsnelheid met 15% gezak.

kgeraak niemeer boven de 300kb / sec terwijl dak vroeger met gemak 345kb / sec haalde ( volgens dumeter )

alsek geluk heb ist 270kb /sec ( ik woon 200meter van da telefoonkotje -- LOL?!? )

nuja

grtz
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”