Belgacom TV start volgende maand met 100 kanalen

Nieuws omtrent telecom
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

cptKangaroo schreef:Betekent dit dat 4Mbit de maximum snelheid is dat de Belgacom ADSL abonnementen ooit gaan halen (wegens de restcapaciteit [if any] voorbehouden aan TV)?

Nee de totale lijnsnelheid is nu 4 Mbps. Die wordt gedeeld met TV en Internet!. Dus als er 3,5 Mbps TV doorkomt heb je nog maar 512 Kbps over voor internet.

TV en Internet krijgen een eigen VCI (Virtueel kanaal) waardoor wel je downloads last hebben van tv kijken maar niet omgekeerd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

:eek: En Belgacom ziet daar blijkbaar een serieuze markt in?! En met een Pay-Per-View-achtig systeem erbovenop :? oeioeioei :P
Gast

wat voor de mensen (zoals ik zelf) die de 4mbit niet halen en op lager profiel staan? Bij mij ligt het aan het feit dat adsl signaal niet goed toekomt in plaatselijke wijkcentrale, maar BGC wilt dit niet verhelpen :evil:
en dan te bedenken dat "maar" een 4km van de centrale zit, dus de snelheid normaal wel zou kunnen halen (aldus een technieker van hun)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Dat ze dan eens de ADSL abbo's die dicht genoeg bij de centrale zitten eens op 8Mbps zetten hé
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ZMD schreef:
DodiDoing schreef:Momenteel zitten wij hier met een Telenet Turbo à 1200 Kbytes / sec. Down en Skynet ADSL Plus met zo'n 300 Kbytes / sec Down.

Nu vraag ik mij af.... als we een stream (vtm-nieuws bvb) starten via skynet kan dit het amper al trekken .... hoe in godsnaam gaan ze die streams compresseren,...en met welke codecs ??? WMV ?? Secured... Denk niet dat met deze adsl snelheden ze kwaliteit en stabiliteit kunnen bieden.

Persoonlijk denk ik dat ze VDSL zullen gebruiken voor hun kanaaltjes. Want met 300 a 400 Kbytes per seconde zal er niet veel digitaal kwaliteitsplezier te beleven zijn hé :-D

Het verschil met Telenet en Belgacom digitale televisie is dat telenet mpeg2 (dvd) zal gebruiken en belgacom mpeg4 (zoals divx) dus door de compresie zal belgacom maar 1/4 van de bandbreedte nodig hebben die telenet gebruikt.

bah dus als ik download kan mijn vriendin geen tv zien wat een onzin

ze moeten een dedicated line zetten voor dat klaar en het niet over het voorziene adsl signaal alle voor 100 euro mag dat toch?

met hun digitaal gezeik ze leveren mpeg4 vergeleken met mpeg2/mpeg1 (verschil tussen mpeg1 & mpeg2 is niet zo zichtbaar) is da niet erg kwalitatief..

als ik nu een xvid of divx filmke zie valt dat goed mee maar zet daarna eens een dvd op wat mpeg2 is en vergelijk ge zult direct zien wat ik bedoel !
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ofloo schreef:
met hun digitaal gezeik ze leveren mpeg4 vergeleken met mpeg2/mpeg1 (verschil tussen mpeg1 & mpeg2 is niet zo zichtbaar) is da niet erg kwalitatief..

als ik nu een xvid of divx filmke zie valt dat goed mee maar zet daarna eens een dvd op wat mpeg2 is en vergelijk ge zult direct zien wat ik bedoel !

Dat is omdat een dvd veel groter is, als ge mpeg2 over een bandwijdte van pak 3Mbps stuurt zal dit lang zo mooi niet zijn als mpeg4 over 3Mbps.
Een divx die zo groot is als een DVD zal normaal gezien dus wel veel beter zijn dan een DVD.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben nog altijd sterk onder de indruk van WMVHD. Ik zou 1080i best eens in z'n volle glorie willen zien. (Is Digital Cinema trouwens 1080p of i ?)
In elk geval: zet WMVHD eens naast Mpeg2 of DivX, Xvid op dezelfde bestandsgrootte ...
Ik denk niet dat je DivX (1,2 mbit of zo?) DVD (2,3 mbit) en WMVHD (meer dan 10 mbit) zomaar naast mekaar mag zetten?
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Pff, da vind ik nu typisch wij Belgen e
Belgacom kan tv op internet gooien, maar eens een deftig abonnement met unlimited download das teveel gevraagd :S
Ik betaal liever voor realDSL 50 € dan voor mijn ADSL met tv 300 € ze :
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Ik ben nog altijd sterk onder de indruk van WMVHD. Ik zou 1080i best eens in z'n volle glorie willen zien. (Is Digital Cinema trouwens 1080p of i ?)
In elk geval: zet WMVHD eens naast Mpeg2 of DivX, Xvid op dezelfde bestandsgrootte ...
Ik denk niet dat je DivX (1,2 mbit of zo?) DVD (2,3 mbit) en WMVHD (meer dan 10 mbit) zomaar naast mekaar mag zetten?

WMV/VC1/ H.264 zijn regelijk gelijkwaardig. Voor deze codes is 2 Mbps meer dan voldoende voor DVD (768x576), waar mpeg 2 er 4 tot 8 Mbps voor gebruikt.

Voor HDTV geldt dat ze ongeveer 8 tot 10 Mbps gebruiken, waar mpeg 2 er anders 15 tot 30 Mbps voor nodig zou hebben.
HDTV is 1280x720p of 1920x1080i of 1920x1080p dus veel meer data dat het "zielige" PAL.

Helaas dat in Europa HDTV nog niet zo aanslaat als in Amerika en Japan. (Voor Amerika is het logisch, het daar gebruikte NTSC systeem is maar 640x480 en heeft als bijnaam Never Twice the Same Color)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

stonestrong schreef:Pff, da vind ik nu typisch wij Belgen e
Belgacom kan tv op internet gooien, maar eens een deftig abonnement met unlimited download das teveel gevraagt :S

Als et u nie aanstaat, verhuist naar holland

nix verplicht u om die dtv der bij te pakken
en der zijn veel die tevreden zijn met hun skynet abonnemen(toch die met 30 GB)

en unlimited zal er wellicht nog nie direct zijn, leest er anders es een paar topics op na ipv direct wilde uitspraken te doen.

realdsl is ook geen unlimited maar FUP.

aje perse unlimited wilt zult ge naar et buitenland moeten emigreren

en deze post is nog stommer aje dervoor dit http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
gepost hebt

ge hebt nog nie eens realdsl en ge zijt al pro :?

na al die kritiek, welkom op ub
de pispaal <<
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor het welkomstwoordje :D
En, ik ben trots dat ik een belg ben :D
FTX169
Starter
Starter

Is het eigenlijk ergens tevinden WELKE 100 kanalen het zullen zijn?

Filip
gast

en die 100 kanalen die BC zal aanbieden, zijn die dan voor de neus van Telenet weggekaapt of kan Telenet diezelfde kanalen ook aanbieden? Want als BC exclusieve contracten heeft afgesloten en d'r zitten een paar interessante themakanalen bij....

Ik veronderstel dat telenet ook al met verschillende zenders aan het onderhandelen is, of gaan ze de kaas van hunne boterham laten pakken?
collart

Ik heb op dit moment hdtv van belgacom...
Ik moet zeggen dat het super is...
Beeldkwalteit is zeer goed en de optie's zijn mooi...
Als mijn vriendin kijkt naat de tv kan ik nog goed surfen.
De download zakt wel wat maar gaat nog vrij goed.
En je kan nog zeer goed tv kijken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

collart schreef:Ik heb op dit moment hdtv van belgacom...
Ik moet zeggen dat het super is...

:eek:
Of bedoel je gewoon digitale televisie?
Sand

ZMD schreef:

ze moeten een dedicated line zetten voor dat klaar en het niet over het voorziene adsl signaal alle voor 100 euro mag dat toch?

Dedicated lijn gaat fun zijn... hier in de straat zijn nog wel een bouwplek of 10 over... aantal vrije fysieke telefoonlijnen bedraagt momenteel 3 in de kast... dus ik vermoed dat ze dan binnenkort alles mogen opensmijten weer om weer kabels te trekken... en het zou me niet verwonderen als dit op nog vele plaatsen zo is...

ik hoop enkel dat ik als niet skynetabonnee me toch kan abonneren op hun dDTV of toch dat ik alleszins via hun kan kijken, bepaalde thema-zenders /programma's kan ik nu niet ontvangen via kabel... misschien dat ze wel in aanbod BGC gaan zitten...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sand schreef:
Ofloo schreef:
ZMD schreef:

Dedicated lijn gaat fun zijn... hier in de straat zijn nog wel een bouwplek of 10 over... aantal vrije fysieke telefoonlijnen bedraagt momenteel 3 in de kast... dus ik vermoed dat ze dan binnenkort alles mogen opensmijten weer om weer kabels te trekken... en het zou me niet verwonderen als dit op nog vele plaatsen zo is...

ik hoop enkel dat ik als niet skynetabonnee me toch kan abonneren op hun dDTV of toch dat ik alleszins via hun kan kijken, bepaalde thema-zenders /programma's kan ik nu niet ontvangen via kabel... misschien dat ze wel in aanbod BGC gaan zitten...

Op de meeste plaatsen komt in huis een kabel binnen met 4 aders, dus genoeg voor 2 lijnen.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Waarom maken ze hier reeds reclame van ?

Hoeveel mensen kunnen zelfs geen adsl vastkrijgen, of zitten op 1 mbit ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sand schreef:ik hoop enkel dat ik als niet skynetabonnee me toch kan abonneren op hun dDTV of toch dat ik alleszins via hun kan kijken, bepaalde thema-zenders /programma's kan ik nu niet ontvangen via kabel... misschien dat ze wel in aanbod BGC gaan zitten...

Het zou tegelijk stom en geniaal zijn... al is het stevige koppelverkoop dan.

Je hebt nog altijd Telenet IDTV waar het aanbod waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zal zijn. Ik heb trouwens de indruk dat beide partijen op elkaar aan het wachten zijn wat betreft prijszetting. (en er dan net onder kruipen).
Gast

qless schreef:
Op de meeste plaatsen komt in huis een kabel binnen met 4 aders, dus genoeg voor 2 lijnen.

Hier kwamen ook 4 aders binnen.echter was er in de kast op de straat nog maar plek om 3 aderparen aan te sluiten.

Naja, niet zo mijn probs meer.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Wel grappig iets wat we vandaag als triviaals aanzien zoals het opnemen van een film op een andere kanaal, terwijl je op een andere kanaal een serie zit te bekijken zit er niet direct in.

Vrouwlief die beneden naar haar serie zit te kijken terwijl manlief op zijn gemakjes boven kan terugtrekken om een voetbalwedstrijd te bekijken zit er ook niet meer in.

Wat met de versnippering ? Ik las ergens dat het best wel eens zou kunnen zijn dat het medialandschap zal versnipperd worden. Nu kan ik bvb via 1 abonnement, Nederlands, Brits en Belgisch voetbal meepikken. Nu zal ik mogelijk 2 abonnementen moeten nemen plus een hele resem pay per view wedstrijden wil ik hedendaags aanbod die ik nu heb evenaren.

Amai mijn pings wanneer ik eens een online game wil spelen terwijl vrouw/vriendin/ouders naar tv zitten te kijken.

Euhm wat is het voordeel nu ook weer van BelgacomTV/Digitale TV voor de gewone consument?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Laten we eerst zien wat dit product juist gaat inhouden;

Er is amper iets van bekend.

Belgacom zal wel een manier hebben om het te verkopen zekers, want anders zie ik niet in wie dit zou willen.

Denk dat Telenet nog niet echt wakker moet liggen met concurrentie op gebied van digitale televisie.

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Gast

Jelly schreef:Laten we eerst zien wat dit product juist gaat inhouden;

Er is amper iets van bekend.

Belgacom zal wel een manier hebben om het te verkopen zekers, want anders zie ik niet in wie dit zou willen.

Denk dat Telenet nog niet echt wakker moet liggen met concurrentie op gebied van digitale televisie.

Mvg, Jelly

ik zou toch maar oppassen, het aanbod van belgacom gaat overweldigend worden, ge gaat verschieten hoor...
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Anonymous schreef:
ik zou toch maar oppassen, het aanbod van belgacom gaat overweldigend worden, ge gaat verschieten hoor...

Maakt weinig uit. Als ik skynet als provider moet nemen is het voor mij niet interessant.
Zo simpel is het.
Discovery channel pluk ik wel uit de lucht.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:
Jelly schreef:Laten we eerst zien wat dit product juist gaat inhouden; Er is amper iets van bekend.

En wie zegt dat dit bij TN anders gaat zijn... ik heb de indruk dat beide nog een beetje de kat uit de boom kijken (al is er stevige druk om het toch te lanceren vanuit marketing) om elkaar te slim af te zijn, zowel wat aanbod als wat prijs betreft.
VersuZ

volgens mij is het vrij eenvoudig:

je standaard abo plus/go en BTV samen gebundeld* voor de "normale user" tegen een deftige prijs.

wil je snel surfen en tegelijkertijd ook BTV kijken zal je moeten overstapen op VDSL (lees: duurder abbo)

conclusie: hoe meer comfort je wil, hoe meer je zal moeten betalen.

*wat betreft dat bundelen: dit is momenteel nog verboden ivm de wet op de koppelverkoop, maar er is een wijziging in de maak die uitzonderingen zoals dit zou toelaten.
Gast

VersuZ schreef:volgens mij is het vrij eenvoudig:

je standaard abo plus/go en BTV samen gebundeld* voor de "normale user" tegen een deftige prijs.

wil je snel surfen en tegelijkertijd ook BTV kijken zal je moeten overstapen op VDSL (lees: duurder abbo)

*wat betreft dat bundelen: dit is momenteel nog verboden ivm de wet op de koppelverkoop, maar er is een wijziging in de maak die uitzonderingen zoals dit zou toelaten.

komaan het is nog niet duur.

telefoonlijn voor 16 euro met happy time - gratis bellen tijdens de daluren, dit is voor de meeste particulieren van toepassing.

adsl go voor 39 euro.

en dan belgacom tv, dit gaat zeker niet meer bedragen als bij de kabel.
rond de 10 euro...

dus valt best mee. en als het tv aanbod van belgacom goed is kies is voor hen, meer kanalen surfen voor dezelfde prijs
Blue-Sky
Erelid
Erelid

VersuZ schreef:volgens mij is het vrij eenvoudig: Wil je snel surfen en tegelijkertijd ook BTV kijken zal je moeten overstapen op VDSL (lees: duurder abbo)

Eerste prioriteit bij Belgacom zou dus moeten zijn, er voor zorgen dat het overal beschikbaar is in België, en er voor zorgen dat het functioneert ook op 2,5 km van de centrale. (of DSLAM)
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
VersuZ schreef:volgens mij is het vrij eenvoudig: Wil je snel surfen en tegelijkertijd ook BTV kijken zal je moeten overstapen op VDSL (lees: duurder abbo)

Eerste prioriteit bij Belgacom zou dus moeten zijn, er voor zorgen dat het overal beschikbaar is in België, en er voor zorgen dat het functioneert ook op 2,5 km van de centrale. (of DSLAM)

Daarvoor plaatsen ze nu juist overal nieuwe ROPs (Remote Optical Platforms) - mini dslams met glasvezel verbinding in de kabelverdelers ipv de huidige opstelling met dslams in de telefooncentrale.

In de meeste gevallen is de kabelafstand tussen huis en kabelverdeler minder dan 900 meter.
4ng3l
Member
Member

DodiDoing schreef:Momenteel zitten wij hier met een Telenet Turbo à 1200 Kbytes / sec. Down en Skynet ADSL Plus met zo'n 300 Kbytes / sec Down.

Nu vraag ik mij af.... als we een stream (vtm-nieuws bvb) starten via skynet kan dit het amper al trekken .... hoe in godsnaam gaan ze die streams compresseren,...en met welke codecs ??? WMV ?? Secured... Denk niet dat met deze adsl snelheden ze kwaliteit en stabiliteit kunnen bieden.

Persoonlijk denk ik dat ze VDSL zullen gebruiken voor hun kanaaltjes. Want met 300 a 400 Kbytes per seconde zal er niet veel digitaal kwaliteitsplezier te beleven zijn hé :-D

Je vergeet 1 belangrijk detail: TV gaat niet via internet!!! Met ADSL lijn van 4Mbit kan men op die manier wel degelijk één zender tegelijk streamen en nog een paar 100 kbit overhouden voor internet.
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

'k ben vorig weekend es gaan kijken bij een belgacom boetiek.

Persoonlijk vond ik het nog maar amateuristisch en omslachtig.. Hopelijk zal dit beteren als het rond de 30ste zal gelaunched worden.

Insiders wisten mij te vertellen dat het inderdaad wel de moeite was om over na te denken, vooral in Brussel, waar dan een paar kanalen komen die je nu niet kan nemen( tmf, jim,...)
Kwestie van kwaliteit was het ook wel te doen konden ze mij vertellen.

'k ben es benieuwd, ik denk wel dat ik het ga nemen, just for the fun en es te zien wat het geeft.

één groot nadeel, ken ik nu al, als je verschillende tv's in je woning hebt, ben je ge..... want de setupbox sluit je aan op één tv, je zal wss wel door kunnen zenden naar andere tv's, maar iedereen zal kijken naar het kanaal waar de 'hoofd'tv naar aan het kijken is.

Greetz,

Fly (Still the real one)
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

FlyingDoc schreef:Insiders wisten mij te vertellen dat het inderdaad wel de moeite was om over na te denken, vooral in Brussel, waar dan een paar kanalen komen die je nu niet kan nemen( tmf, jim,...)

Ja, daarom wacht ik ook met spanning de lancering af. Zal ik eindelijk f*cking Coditel kunnen buitensmijten?
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

fixeer je er niet teveel op hoor...
voor hetzelfde geld is het een flop en voldoet het niet aan wat je verwacht...
maar idd, eindelijk jim en tmf :)
is back!
----
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Maar jullie hebben dan wel die coole franse zender 8) (de naam ontsnapt mij nu even)

Edit : MCM dus :)
Laatst gewijzigd door Sub Zero 14 jun 2005, 21:18, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod

Durf niet plugTV te zeggen hé :)
is back!
----
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

FlyingDoc schreef:eindelijk jim en tmf :)

Zo te zien hebben jullie die zenders niet.
Bekijk ze es ergens anders vooraf je beslist om daarvoor digitale tv te nemen,
en ge zal ze niet meer willen...
Een videoclip moet je bekijken op 1/4 van je scherm, want de rest is gevuld met chattoestanden, dan bovenaan nog es reclame voor ringtunes te downloaden, een date vinden? oh sms maar ......

(en toch word er ergens een videoclipje getoond als je goed zoekt...)
Is allemaal rommel geworden, of als je een fan bent van dat duur sms-toestanden, ja dan is het een 'must'

En jim is een VTM zender, 100% duidelijk te merken (sorry voor de vtm fans, maar die begrijpen dit toch niet) :roll:
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

4ng3l schreef:Je vergeet 1 belangrijk detail: TV gaat niet via internet!!! Met ADSL lijn van 4Mbit kan men op die manier wel degelijk één zender tegelijk streamen en nog een paar 100 kbit overhouden voor internet.

Jamoja wat is het nut dan van digital.. Ik dacht TV via i-net lekker.. maar euh not dus :roll:
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

bwa der zal wel meer overblijven dan een paar 100kbit, bij ongeveer 2mbit (+-200kbyte/s) zit je bij mpeg4 al met een degelijke kwaliteit, over het algemeen beter dan de huidige rips die te vinden zijn.
Gast

toerist schreef:
FlyingDoc schreef:eindelijk jim en tmf :)

Zo te zien hebben jullie die zenders niet.
Bekijk ze es ergens anders vooraf je beslist om daarvoor digitale tv te nemen,
en ge zal ze niet meer willen...
Een videoclip moet je bekijken op 1/4 van je scherm, want de rest is gevuld met chattoestanden, dan bovenaan nog es reclame voor ringtunes te downloaden, een date vinden? oh sms maar ......

(en toch word er ergens een videoclipje getoond als je goed zoekt...)
Is allemaal rommel geworden, of als je een fan bent van dat duur sms-toestanden, ja dan is het een 'must'

En jim is een VTM zender, 100% duidelijk te merken (sorry voor de vtm fans, maar die begrijpen dit toch niet) :roll:

weet het wel hoor.. begint ferm te lijken op ka2 en vt4 met hun chattoestanden (misschien dat ik ooit wel es aan een degleijk lief geraak dan :) )
Neen, het is niet enkel voor jim of tmf dat ik het doe hoor.
En zoals ik al zei.. ik ga het nemen om es te testen, te kijken wat ze bieden, wat de evolutie zal zijn, en als het mij niet aanstaat, hup alles in een mooi pakketje terug.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Spijtig genoeg maakt de decoder gebruik van mpeg2 en mpeg4 zal pas midden 2006 ingevoerd worden volgens een Belgacom verkoper.

Je kan je adsl modem ook buitensmijten want voor de moment alleen compatibel met de philips wireless adls modem.

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”