Boete veel te laat ontvangen en 1 dag om te betalen, afzetters
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Zoals in Finland? Klinkt nog wel als een goed idee. Ze hebben zelfs een truuk om dat te implementeren zonder nood aan een vermogens- of inkomenskadaster.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Met standaard auto's heb je ook niks aan 98. Het is pas met een high performance wagen dat je een verschil gaat merken.Alfrodo schreef: Inderdaad, op een rollenbank: bij een standaard seriemotor heb je er niets aan
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Zelfs een ‘high performance’ wagen heeft een standaard seriemotor, dus maak jezelf niets wijs.ub4b schreef:Met standaard auto's heb je ook niks aan 98. Het is pas met een high performance wagen dat je een verschil gaat merken.Alfrodo schreef: Inderdaad, op een rollenbank: bij een standaard seriemotor heb je er niets aan
Zelfs seriemotoren die een kuur hebben gehad bij betere tuners blijven standaard seriemotoren en hebben voldoende aan 98
Racefuels zijn pas noodzakelijk wanneer je geprepareerde motoren hebt met aangepaste componenten en zeer specifieke mappings.
Type race or rally motoren die je om de x uren volledig moet opengooien en vervangen kunnen dat gebruiken,
niet de type auto’s waarmee je stoer denk te doen door eens te snel over de autobahn te rijden, daarvoor is het hooguit weggegooid geld om hogere octanen te gebruiken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ja, overdreven snelheid kan tot ongevallen leiden, dat ga ik nooit ontkennen.1207 schreef:omdat er een oorzakelijk verband is, net zoals bij alcohol en ongevallenr2504 schreef: Waarom steeds snelheid linken aan ongevallen ? .
Maar "niet aangepaste snelheid" is wel een dubbelzinnig iets.
Als de Overheid het vertikt een baan die in slechte staat is te onderhouden, dan is een "aangepaste snelheid" misschien 30/uur.
Op die manier kan men als overheid quasi elk ongeval afdoen als zijnde gevolg van "niet aangepaste snelheid".
Ja, jij vindt dat OK, ik vind dat gelegaliseerde diefstal.krisken schreef:: blijkbaar reden we 52 (gecorrigeerd) in plaats van 50. Boete vandaag ontvangen maar zou van ongeveer een maand geleden zijn. Tja kunnen we weinig over zeggen hé : ik betaal dat gewoon zonder te zeuren. Jammer van t geld, maar eigen schuld, dikke bult hé
Ook al omdat het een maand geleden is, stel dat het niet correct is, wat ga je nu nog herinneren van een maand geleden.
En 2 km/uur verschil, daar gaan echt geen voetgangers of fietsers door gered worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
De vaststelling is gebeurd. Ga je weinig aan kunnen veranderen met wat je je nog/niet meer kan herinneren.boulder schreef: Ook al omdat het een maand geleden is, stel dat het niet correct is, wat ga je nu nog herinneren van een maand geleden.
.
En als het toch een echt gegronde reden zou zijn (die zou aanvaard worden door de politierechtbank) ben ik er zeker van dat je je dat wel nog zal herinneren, tot in de kleinste details.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik rijd vaak met voertuigen van op 't werk waar verschillende mensen mee rijden.
De auto is in leasing, dus die boetes komen altijd met behoorlijk wat vertraging. Sinds er eens een boete binnenkwam waarvan niemand zogezegd chauffeur was heb ik google maps de toestemming gegeven om mijn history bij te houden.
Zo weet ik of ik het kon zijn doe de boete reed of niet.
De auto is in leasing, dus die boetes komen altijd met behoorlijk wat vertraging. Sinds er eens een boete binnenkwam waarvan niemand zogezegd chauffeur was heb ik google maps de toestemming gegeven om mijn history bij te houden.
Zo weet ik of ik het kon zijn doe de boete reed of niet.
-
- Moderator
Dan gaat je werkgever toch grandioos de mist in met geen logboek bij te houden van wie wanneer welk voertuig gebruikt.
In ieder geval is - als de bestuurder niet geidentificeerd kan worden - de eigenaar vh voertuig aansprakelijk.
In ieder geval is - als de bestuurder niet geidentificeerd kan worden - de eigenaar vh voertuig aansprakelijk.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
en dat is de leasingmaatschappij in dit geval....
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Laat me het anders stellen : wat herinner jij je nog van een week geleden? Weet jij exact wat er waar en wanneer is gebeurd op de baan?boulder schreef: Ja, jij vindt dat OK, ik vind dat gelegaliseerde diefstal.
Ook al omdat het een maand geleden is, stel dat het niet correct is, wat ga je nu nog herinneren van een maand geleden.
En 2 km/uur verschil, daar gaan echt geen voetgangers of fietsers door gered worden.
Die 2km/uur verschil is de gecorrigeerde snelheid. Met andere woorden : het wijzertje zal gauw tegen de 60km/u aangelegen hebben als ik deze boete heb gehad. Dat is 10km/uur meer dan ik daar mocht. Boete is dus terecht...
Laatst gewijzigd door krisken 29 mei 2018, 14:34, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er was geen 2 km/uur verschil, maar 8 km/u!boulder schreef:Ja, jij vindt dat OK, ik vind dat gelegaliseerde diefstal.
Vanaf welke snelheid mag dan volgens jou wel geflitst worden om het geen "gelegaliseerde diefstal" meer te zijn ???
Vanaf 60 km/u (gecorrigeerd) ?
Dan wordt de grens gewoon verlegd, dan zal iedereen 66 km/u rijden (i.p.v 50) en vind je 62 km/u dan terug "gelegaliseerde diefstal" ?
Er wordt hier zoveel over Duitsland gesproken als het goede voorbeeld.
Daar is de tolerantie 3 km/u (onder de 100 km/u) of 3% (vanaf 100 km/u)
En je kan zelfs geflitst worden als je onder de maximale toegelaten snelheid rijdt indien de snelheid "niet aangepast" is volgens de omstandigheden.
Nog niet gesproken over het verzamelen van "Pünkte in Flensburg" (bij 8 punten = rijbewijs kwijt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
De voertuigen zijn uitgerust met een track&trace systeem. De mensen die per uur betaald worden dienen in te loggen in de voertuigen voor het vertrek en uit te loggen bij aankomst (PC bouw).axs schreef:Dan gaat je werkgever toch grandioos de mist in met geen logboek bij te houden van wie wanneer welk voertuig gebruikt.
het probleem hiermee is dat dit slechts een maand wordt bijgehouden door die dienst. De boete waar ik het over had kwam later toe, dus de logs waren al weg.
Als mensen die per maand betaald worden (PC200) een voertuig gebruiken vinden we dat meestal gemakkelijk terug in de eigen agenda. Ik heb nu die tijdlijn aanstaan, voor mijn gemak.
Ik heb er net nog gebruik van gemaakt om te checken hoelang ik over een bepaald traject gereden heb.
Vroeger hebben we dat nog gehad zo'n boekje in de auto. Dat werd meer niet dan wel ingeschreven...
-
- Elite Poster
Kortom, de gewone burger heeft geen rechten, alleen plichten.axs schreef:De vaststelling is gebeurd. Ga je weinig aan kunnen veranderen met wat je je nog/niet meer kan herinneren.
En als het toch een echt gegronde reden zou zijn (die zou aanvaard worden door de politierechtbank) ben ik er zeker van dat je je dat wel nog zal herinneren, tot in de kleinste details.
De Staat daarentegen hoeft zich aan niets te houden.
Baan in slechte staat?
Dan moet je maar trager rijden ("niet aangepaste snelheid"), zij hebben toch geen enkele plicht om de wegen in goede staat te houden.
Boete te laat?
Maakt niet uit, je hebt toch geen verhaal.
Die marge zit daar zomaar niet, het kan echt 2 km/uur verschil geweest zijn, de marge dient om te compenseren voor slecht werkende apparatuur, maar dan doet men weer alsof die marge een cadeau is aan de automobilist.philippe_d schreef:Er was geen 2 km/uur verschil, maar 8 km/u!
De grens wordt constant verlegd, maar dan wel naar beneden en door de overheid zelf.philippe_d schreef:Vanaf welke snelheid mag dan volgens jou wel geflitst worden om het geen "gelegaliseerde diefstal" meer te zijn ???
Vanaf 60 km/u (gecorrigeerd) ?
Dan wordt de grens gewoon verlegd, dan zal iedereen 66 km/u rijden (i.p.v 50) en vind je 62 km/u dan terug "gelegaliseerde diefstal" ?
Ik ken hier heel wat plaatsen in de buurt, waar je tot voor een jaar nog 70 mocht rijden, of zelfs 90 toen dat de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom was.
En de snelheid binnen de bebouwde kom was vroeger 60, dus die is ook al eens verlaagd.
Ik ben geen robot, en op veel plaatsen is die zone 50 niet natuurlijk, en zelfs als je je best doet, zit je er gauw over.
Boetes zouden iets uitzonderlijks moeten zijn, als er 3,5 miljoen per jaar voor worden uitgeschreven, dan schort er toch wel iets.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Met de mentaliteit van de bestuurder bedoel je dan toch?Boetes zouden iets uitzonderlijks moeten zijn, als er 3,5 miljoen per jaar voor worden uitgeschreven, dan schort er toch wel iets.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
De burger heeft wel degelijk rechten en kan eventueel boete betwisten. Je moet dan uiteraard wel goede argumenten hebben die de vaststelling weerleggen. Sommigen misbruiken de marge als cadeau om de snelheidslimiet met die marge op te drijven en staan te huilen als een kind als ze uitzonderlijk toch gepakt worden.
Men moet altijd rekening houden met de staat van de weg, dat geldt oa ook bij slecht weer/zicht. Omdat wegenwerken lang op voorhand gepland zijn, kan je niet verwachten dat het wegdek altijd en overal tiptop is. Uw rijgedrag aanpassen is gewoon logisch voor uw eigen veiligheid en die van anderen.
België heeft nog altijd teveel verkeersslachtoffers en de overheid heeft terecht beslist dat aan te pakken. De verlaging van snelheid is in die zin te verstaan. Vreemd ook dat mensen zich perfect in staat zien om 130 te rijden maar onmogelijk 30 kunnen rijden
Robots zouden een oplossing zijn want zij kunnen perfect geprogrammeerd worden volgens de limieten.
Als er veel boetes en verkeersslachtoffers zijn dan elders dan ligt dat inderdaad aan de mentaliteit en gedrag. Ze geven aan dat er nog te weinig pakkans is en eigenlijk te weinig boetes aangezien sommigen weigeren te leren en zich aan te passen aan onze verkeersnormen en waarden.

Men moet altijd rekening houden met de staat van de weg, dat geldt oa ook bij slecht weer/zicht. Omdat wegenwerken lang op voorhand gepland zijn, kan je niet verwachten dat het wegdek altijd en overal tiptop is. Uw rijgedrag aanpassen is gewoon logisch voor uw eigen veiligheid en die van anderen.
België heeft nog altijd teveel verkeersslachtoffers en de overheid heeft terecht beslist dat aan te pakken. De verlaging van snelheid is in die zin te verstaan. Vreemd ook dat mensen zich perfect in staat zien om 130 te rijden maar onmogelijk 30 kunnen rijden

Robots zouden een oplossing zijn want zij kunnen perfect geprogrammeerd worden volgens de limieten.
Als er veel boetes en verkeersslachtoffers zijn dan elders dan ligt dat inderdaad aan de mentaliteit en gedrag. Ze geven aan dat er nog te weinig pakkans is en eigenlijk te weinig boetes aangezien sommigen weigeren te leren en zich aan te passen aan onze verkeersnormen en waarden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Een ander detail : hoeveel mensen rijden er "echt" 120km/u hier op een autostrade? Mijn Citroën Berlingo zijn CC moet ik al op 125 km/u zetten om te zien dat mijn effectieve snelheid op GPS (Waze) daarna 120km/u is. Dit is tevens de snelheid die camera's registreren. Wat dus wilt zeggen dat je al aan 130 a 135km/u (op de meter) moet gaan eer je een flitsboete krijgt...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik rij op de autostrades 124km/h GPS snelheid en dit is 131 op de (digitale) teller met mijn winterbanden en 129 met mijn zomerbanden.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Opgelet met deze denkwijzeTomby schreef:Ik zet mijn Limiter altijd 7km/u teveel. Enerzijds geeft mijn teller ongeveer 3km/u teveel aan en anderzijds zit je nog met die flitsmarge van 6%.

Die marge dient om een eventuele fout op de snelheidsmeting te compenseren. Dus een flitser die een wagen met een snelheid van 100km/h registreert aan een snelheid van 105km/h (+5%), is voldoende correct want die meting valt binnen de toegestane tolerantie van 6%!
Indien je dan deze flitser voorbij rijdt aan 123km/h, zal de geregistreerde snelheid 130km/h bedragen!
Trek daar een foutmarge van 6% af en je houdt een gecorrigeerde snelheid van meer dan 122km/h over.
Je rijdt maar 4km/h te snel en je het toch een boete

Laatst gewijzigd door jaker 30 mei 2018, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Elite Poster
Nu spreek je weer alleen van autostrades.krisken schreef:Een ander detail : hoeveel mensen rijden er "echt" 120km/u hier op een autostrade? Mijn Citroën Berlingo zijn CC moet ik al op 125 km/u zetten om te zien dat mijn effectieve snelheid op GPS (Waze) daarna 120km/u is. Dit is tevens de snelheid die camera's registreren. Wat dus wilt zeggen dat je al aan 130 a 135km/u (op de meter) moet gaan eer je een flitsboete krijgt...
Volgens het nieuw van een paar dagen geleden worden de meesten geflitst op gewestwegen.
Je formuleert het anders, maar het komt op hetzelfde neer.Dizzy schreef:Men moet altijd rekening houden met de staat van de weg, dat geldt oa ook bij slecht weer/zicht. Omdat wegenwerken lang op voorhand gepland zijn, kan je niet verwachten dat het wegdek altijd en overal tiptop is. Uw rijgedrag aanpassen is gewoon logisch voor uw eigen veiligheid en die van anderen.
De Staat heeft geen plichten, en de automobilist geen rechten.
Want als zij de weg verwaarlozen, zodat hij er gevaarlijk bijligt, dan is de "oplossing" een bord "Weg in slechte staat", en moet jij je snelheid aanpassen.
En ondanks dat er wettelijke termijnen zijn voor het afleveren van boetes schuift men dan de schuld door naar Bpost, waar jij als burger niets mee te maken hebt.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je kan mijn voorbeeld perfect projecteren naar 70km/u of 90km/u hoor
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik formuleer het niet anders, het is anders. Je hebt wel degelijk rechten en de staat kan wel degelijk aangeklaagd worden voor de staat van de weg bij een ongeval.boulder schreef:Je formuleert het anders, maar het komt op hetzelfde neer.Dizzy schreef:Men moet altijd rekening houden met de staat van de weg, dat geldt oa ook bij slecht weer/zicht. Omdat wegenwerken lang op voorhand gepland zijn, kan je niet verwachten dat het wegdek altijd en overal tiptop is. Uw rijgedrag aanpassen is gewoon logisch voor uw eigen veiligheid en die van anderen.
De Staat heeft geen plichten, en de automobilist geen rechten.
Want als zij de weg verwaarlozen, zodat hij er gevaarlijk bijligt, dan is de "oplossing" een bord "Weg in slechte staat", en moet jij je snelheid aanpassen.
Een weg onderhouden kost (veel) geld en er is geen overschot aan geld omdat er een serieus overschot aan regeringen is. Wegenwerken moeten dus wachten tot er weer wat geld voor is. Ondertussen kopen we een paar vliegtuigen en wat bearcats die de baan niet op mogen.
Wie zijn snelheid niet aanpast aan de staat van de weg is een gevaar op de baan en zou beter zijn rijbewijs inleveren, voor zijn eigen veiligheid en vooral deze van anderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Is eenvoudig op te lossenub4b schreef:Op 8 april werd ik geflitst nabij Namur, boete 215 euro.
Er wordt gedreigd dat ik voor de 21e moet betalen (das dus voor maandag), of het wordt vehoogd. Dus als ik vandaag niet thuis was, wordt het automatisch vehoogd, en dit omdat de overheid niet op tijd kan werken en geen redelijke betaaltermijn voorziet.
Aanvechtbaar?
Een houten blokje onder het gaspedaal
Of cruise control gebruiken.
Al de rest eigen schuld dikke bult.
Snelheid matigen en dat probleem is er nooit van de overheid.
En eigenlijk zouden boete's moeten gekoppeld worden aan het brutto belastbaar inkomen.
Want heden 215 € een peulschil voor de ene , en heel veel voor een andere.
Met voorgaande tips alvast geen enkel probleem.
Gaat men over de schreef , straf leren aanvaarden i.p.v verontwaardigd te zijn over te laat ontvangen boete.
Ouders die hun kind verloren in het verkeer , zullen jullie dankbaar zijn.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Niemand is heilig é...
't Is toch logisch dat er regels bestaan? Die moeten door iedereen gevolgd worden. Ik heb in 20 jaar rijden 2 snelheidsboetes gereden.
1 Keer net voor Gent komende van Brussel op de trajectcontrole en 1 keer bij het binnenrijden van Blankenberge.
Beiden was ik me van geen kwaad bewust, maar bon, ik zal het wel gedaan hebben en heb betaald.
Als tegenprestatie mag je toch verwachten dat de overheid zich ook aan de regels houdt en juiste betalingstermijnen oplegt?
Enne, inkomensgerelateerde boetes? Laat maar zo...
Toen het tarief van de creche naar het IKG systeem overstapte (inkomensgerelateerd dus) betaalden wij €12/dag/kind. De ouders van een ander meisje daar €1,36/dag/kind. Mama reed met een BMW X5, papa met een range.
't Is toch logisch dat er regels bestaan? Die moeten door iedereen gevolgd worden. Ik heb in 20 jaar rijden 2 snelheidsboetes gereden.
1 Keer net voor Gent komende van Brussel op de trajectcontrole en 1 keer bij het binnenrijden van Blankenberge.
Beiden was ik me van geen kwaad bewust, maar bon, ik zal het wel gedaan hebben en heb betaald.
Als tegenprestatie mag je toch verwachten dat de overheid zich ook aan de regels houdt en juiste betalingstermijnen oplegt?
Toen het tarief van de creche naar het IKG systeem overstapte (inkomensgerelateerd dus) betaalden wij €12/dag/kind. De ouders van een ander meisje daar €1,36/dag/kind. Mama reed met een BMW X5, papa met een range.

-
- Moderator
- Contacteer:
Nu, het is wel zo dat ub4b wel een punt heeft als ik kijk naar de boete op zich ...
- Datum overtreding : 21 april 2018
- Datum vaststelling : 27 april 2018
- PV opgesteld : 16 mei 2018
- PV ontvangen : 25 mei 2018
- Te betalen voor : 26 mei 2018
- Te betalen bedrag : 53 euro
- Indien ik betaal na 26 mei : 66 euro minnelijke schikking
- Bevel tot betalen daarna (indien ik minnelijke schikking niet betaal) : 89.10 euro
Ik kan alleen maar zeggen : bel naar 02 278 55 60 en je hebt antwoord op al je vragen ...
- Datum overtreding : 21 april 2018
- Datum vaststelling : 27 april 2018
- PV opgesteld : 16 mei 2018
- PV ontvangen : 25 mei 2018
- Te betalen voor : 26 mei 2018
- Te betalen bedrag : 53 euro
- Indien ik betaal na 26 mei : 66 euro minnelijke schikking
- Bevel tot betalen daarna (indien ik minnelijke schikking niet betaal) : 89.10 euro
Ik kan alleen maar zeggen : bel naar 02 278 55 60 en je hebt antwoord op al je vragen ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ik heb die boete betaald, omdat zij een foto hebben, en de bijzondere bewijslast verdwijnt, wat nuttig is bij woord tegen woord, maar niet als ze een objectief bewijs hebben.krisken schreef:Ik kan alleen maar zeggen : bel naar 02 278 55 60 en je hebt antwoord op al je vragen ...
Zij moeten hun werk niet op tijd af hebben, maar oh wee als wij eens iets te laat betalen van al die pestbelastingen (gemeente 2x, provincie 2x, als éénmanszaak betaal ik dubbel voor alles) heb je boete en mogelijk deurwaarder of nog beter: die struikrovers genaamd douane met hun slimme camera's om te toch maar te naaien.
Het melken van de burger en schulden innen zijn big business tegenwoordig.
-
- Moderator
- Contacteer:
Uit nieuwsgierigheid gebeld : je krijgt nog één herinneringsbrief om het oorspronkelijke bedrag te betalen. Deze komt +/- 21 dagen na de eerste brief. De brief met het verhoogd bedrag komt nog een maand later.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Goed om weten, voortaan wacht ik op de 2e brief.krisken schreef:Uit nieuwsgierigheid gebeld : je krijgt nog één herinneringsbrief om het oorspronkelijke bedrag te betalen. Deze komt +/- 21 dagen na de eerste brief. De brief met het verhoogd bedrag komt nog een maand later.
-
- Moderator
En maar goed ook! Door de schulden van velen anderen betaalt de rest meer.ub4b schreef:
... en schulden innen zijn big business tegenwoordig.
Zelfde verhaal voor je eigen business, dus snap eigenlijk jouw reactie niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Op hln stond ook zoiets:krisken schreef:Uit nieuwsgierigheid gebeld : je krijgt nog één herinneringsbrief om het oorspronkelijke bedrag te betalen. Deze komt +/- 21 dagen na de eerste brief. De brief met het verhoogd bedrag komt nog een maand later.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~affb41af/
-
- Elite Poster
Tiens, da's raar, want je boete krijg je ook zonder ongeval (te laat natuurlijk, want de Staat heeft geen plichten, of ze leven toch niet na).Dizzy schreef:Ik formuleer het niet anders, het is anders. Je hebt wel degelijk rechten en de staat kan wel degelijk aangeklaagd worden voor de staat van de weg bij een ongeval.
Uw redenen waarom er geen geld is zijn niet op feiten gebaseerd.Dizzy schreef:Een weg onderhouden kost (veel) geld en er is geen overschot aan geld omdat er een serieus overschot aan regeringen is. Wegenwerken moeten dus wachten tot er weer wat geld voor is. Ondertussen kopen we een paar vliegtuigen en wat bearcats die de baan niet op mogen.
Via de verkeersboetes komt er massa's geld binnen.
Vliegtuigen moeten ooit eens vervangen worden, ook gevechtsvliegtuigen, dat lijkt mij heel logisch.
En ik als burger moet niet met excuses afkomen omwille van "te snel" rijden, maar bij hen is het allemaal OK, zeker?
Dus mag de Staat de weg maar in erbarmelijke staat achterlaten, en dat compenseren met een "Weg in slechte staat" bordje, als het er al staat?Dizzy schreef:Wie zijn snelheid niet aanpast aan de staat van de weg is een gevaar op de baan en zou beter zijn rijbewijs inleveren, voor zijn eigen veiligheid en vooral deze van anderen.
Jij bent wel heel gemakkelijk om de Staat vrij te pleiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Heb wel geschreven brutto belastbaar en niet netto belastbaar.cadsite schreef:Niemand is heilig é...
Netto belastbaar ontstaan de toestanden van de creche.
Laatst gewijzigd door fendtje 30 mei 2018, 18:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
En dan weer komen zagen als die 2de brief te laat kwam of verloren gegaan is en je vooralsnog tóch geen minnelijke schikking hebt omwille van je tegendraadsheid.ub4b schreef:Goed om weten, voortaan wacht ik op de 2e brief.
-
- Elite Poster
we gingen niet op de man spelenTomby schreef:En dan weer komen zagen als die 2de brief te laat kwam of verloren gegaan is en je vooralsnog tóch geen minnelijke schikking hebt omwille van je tegendraadsheid.ub4b schreef:Goed om weten, voortaan wacht ik op de 2e brief.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Tja sommige zullen eerst betrokken moeten geraken bij een dodelijk ongeval om weer met hun beide voeten op de grond te komen.
Een voorbeeld : Bij ons op het werk is er een mercedes freak. Kan voor hem niet duurder, ruiger en heb ik al gezegd duur genoeg zijn. Hij heeft het geluk dat zijn partner veel geld binnen haalt en hij gewoon komt werken voor zijn zakgeld. Hij staat ook altijd te stoefen over hoe snel zijne gls wel kan, en welke snufjes hij heeft. Op een jaar tijd al 5 kleine accidentjes en eentje met meer blikschade. Bij die laatse had hij zijn bocht scherper genomen als toegelaten en is hij over zijne tegenligger gereden. Hij vind dat normaal en vind het niet erg om te betalen. Toch geld genoeg. En maar stoefen en afgeven op belastingen betalen en wat nog meer. Dus ja. Best maar eens terug met de voeten op de grond en je gewoon aan de snelheid houden. Als je dat kunt met een racebak, dan ben je pas goed bezig. Iedereen kan de gas indrukken, maar weinigen kunnen hem onder controle houden als het echt nodig is door een stom toeval. of een andere weggebruiker die de snelheid van anderen onderschat.
Zelf was ik betrokken bij een ongeval. Ik stond geparkeerd en wou oprijden. In mijn zijspiegel hield ik het verkeer achter me in het oog.
In mijn zijspiegel zag ik een aanrijding met een fietser op het kruispunt achter me. De fiets vloog over mijn auto. De fietster (meisje van 12 jaar) lag onder mijn wagen (onder de koffer) en de wagen die de aanrijding veroorzaakt heeft botste tegen mijn auto langszij. Mijn wielen stonden al gedraaid waardoor tijdens de impact mijn voortrein afbrak. En dit alles in bebouwde kom ongeveer 20 jaar geleden. Ik zie de beelden nog steeds voor me als ik langs het bewuste krijspunt passeer. Ik denk dat je de afloop wel kent als je je gezond verstand gebruikt, maar ondanks dat de ambulance er snel was, hebben we wat later toch de ouders moeten gaan condoleren.
Dus als je echt denkt dat we op de man spelen, dan zegt dat veel over hoe jij tegen snelheid aankijkt dan degene die er dagdagelijks mee geconfronteerd worden. Maar ik verwacht dat je uitvluchten zult zoeken om gelijk te krijgen en andere de schuld zult geven zoals de overheid en de gemeentebelasting en mogelijk zal je ook verkondigen dat het geen kwaad kan omdat er geen verkeer was en wat nog meer. Op die bewuste baan waren ook niet veel auto’s en het was een mooi recht stuk. Maar toch was er een slachtoffer. Wie had dat gedacht ?
Een voorbeeld : Bij ons op het werk is er een mercedes freak. Kan voor hem niet duurder, ruiger en heb ik al gezegd duur genoeg zijn. Hij heeft het geluk dat zijn partner veel geld binnen haalt en hij gewoon komt werken voor zijn zakgeld. Hij staat ook altijd te stoefen over hoe snel zijne gls wel kan, en welke snufjes hij heeft. Op een jaar tijd al 5 kleine accidentjes en eentje met meer blikschade. Bij die laatse had hij zijn bocht scherper genomen als toegelaten en is hij over zijne tegenligger gereden. Hij vind dat normaal en vind het niet erg om te betalen. Toch geld genoeg. En maar stoefen en afgeven op belastingen betalen en wat nog meer. Dus ja. Best maar eens terug met de voeten op de grond en je gewoon aan de snelheid houden. Als je dat kunt met een racebak, dan ben je pas goed bezig. Iedereen kan de gas indrukken, maar weinigen kunnen hem onder controle houden als het echt nodig is door een stom toeval. of een andere weggebruiker die de snelheid van anderen onderschat.
Zelf was ik betrokken bij een ongeval. Ik stond geparkeerd en wou oprijden. In mijn zijspiegel hield ik het verkeer achter me in het oog.
In mijn zijspiegel zag ik een aanrijding met een fietser op het kruispunt achter me. De fiets vloog over mijn auto. De fietster (meisje van 12 jaar) lag onder mijn wagen (onder de koffer) en de wagen die de aanrijding veroorzaakt heeft botste tegen mijn auto langszij. Mijn wielen stonden al gedraaid waardoor tijdens de impact mijn voortrein afbrak. En dit alles in bebouwde kom ongeveer 20 jaar geleden. Ik zie de beelden nog steeds voor me als ik langs het bewuste krijspunt passeer. Ik denk dat je de afloop wel kent als je je gezond verstand gebruikt, maar ondanks dat de ambulance er snel was, hebben we wat later toch de ouders moeten gaan condoleren.
Dus als je echt denkt dat we op de man spelen, dan zegt dat veel over hoe jij tegen snelheid aankijkt dan degene die er dagdagelijks mee geconfronteerd worden. Maar ik verwacht dat je uitvluchten zult zoeken om gelijk te krijgen en andere de schuld zult geven zoals de overheid en de gemeentebelasting en mogelijk zal je ook verkondigen dat het geen kwaad kan omdat er geen verkeer was en wat nog meer. Op die bewuste baan waren ook niet veel auto’s en het was een mooi recht stuk. Maar toch was er een slachtoffer. Wie had dat gedacht ?
-
- Elite Poster
Ik heb zelf ooit een motard over de wagen zien overvliegen waar ik in zat. Wij wouden links afslaan op het verlengde van de A12 ergens in de buurt van place misère, richting Marriot hotel. Wij kregen een groene pijl naar links, en het tegenoverkomend verkeer moest dus stoppen en toen de dame die chauffeur was in onze auto nog naar links afdraaide (met het licht voor haar op groen) gaf de idiote mottard vol gas omdat hij dacht nog snel er tussen te kunnen. Deze idioot kwam recht op mij af als passagier, en dat was zeer bizar want je gaat in een modus waar je volledig freezed. Ik kon gewoon niks doen en ik moest het ondergaan. Ik ben ook niet beginnen gillen en bleef gewoon kalm. Heb de bestuurder nadien moeten duidelijk maken dat het haar fout niet was, want zij was volledig in shock. Ik had een half uur later dan nog een job interview. Pfff wat een dag toen.Tja sommige zullen eerst betrokken moeten geraken bij een dodelijk ongeval om weer met hun beide voeten op de grond te komen.
Deze idioot vloog dus over de moterkap, over de auto heen, en landde meters verder. Flikken / ambulance gebeld. Ik reed mee en zij was een recruiter en we waren op weg naar een interview voor een freelance missie bij een eindklant. Haar baas is dan achterggereden, en heeft mij dan verder tot aan de klant gevoerd. Zij zal nog een tijdje daardoor getraumatiseerd zijn. Onbegrijpelijk ook dat de flikken haar een ademtest lieten doen. Ze was nuchter. Het kwam voor mij over alsof ze haar verhaal niet geloofden. Klakkeloos uitvoeren van procedures.
Dus: stop met op de man af te spelen. Jij kent mijn backstory niet. Er zijn nog ergere zaken dan dit die ik gezien heb, maar userbase hoeft niet alles te weten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
You just made it worseub4b schreef:[...] gaf de idiote mottard vol gas omdat hij dacht nog snel er tussen te kunnen.[...]

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Ik moet je hele story niet kennen om te weten dat, ondanks wat je hebt meegemaakt, je het normaal vind om 250 KM/uur te rijden om ne Porsche te volgen. Je met een oude Volvo 180 doet en hem nog eens vol stopt met materiaal. Je het dan nog leuk vind dat de wegligging dan beter lijkt. Je afgeeft op het systeem omdat je het nodig vind sneller te rijden dan toegelaten omdat jouw wagen dat kan. Je pissed bent op het boetesysteem waarbij kinderziektes worden bestempeld als afzetters. Je dan nog eens denkt dat we op de man spelen terwijl we je gewoon willen laten inzien dat het ook rustiger kan zonder mensen in gevaar te brengen. Je het niet normaal vind dat politiemensen hun job correct moeten uitoefen om procedure fouten te vermijden ondanks het trauma dat bij ongelukken gepaart gaat. En bovenal Je geen sympathie en empathie toont voor anderen hun mening.ub4b schreef:
Dus: stop met op de man af te spelen. Jij kent mijn backstory niet. Er zijn nog ergere zaken dan dit die ik gezien heb, maar userbase hoeft niet alles te weten.
-
- Elite Poster
Niet iedereen is een braaf schaaf die klakkeloos akkoord is met de overheid. Denk je nu echt dat de overheid haar burgers fair behandelt? Bvb deze trien:selder schreef:You just made it worseub4b schreef:[...] gaf de idiote mottard vol gas omdat hij dacht nog snel er tussen te kunnen.[...]Als je zoiets hebt meegemaakt dan is het toch niet te begrijpen dat vooral jij niet meer aandacht geeft aan snelheid in het algemeen??
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180501_03491880
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~ab85f3e3/
Dit mens pleegt schuldig verzuim.
De overheid is een incompetente logge structuur, die zeer duur is, niet efficiënt is en de mensen onder dwang via de natuurlijke persoon besteelt, maar de echte rijken en de vriendjes (bvb de farma) laat begaan. Ze is er NIET voor jou en MIJ. Ook een boete meer dan een maand te laat is hiervan een symtoom. Het ergste is dan nog dat wij hier zoveel belasting betalen, en het robin hood principe niet eerlijk wordt toegepast. Je weet toch hoe ze de belastingen hebben uitgevonden en welk smoesje ze daarvoor hebben ingeroepen zodat de massa niet in opstand kwam?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
... ik had het helemaal niet over de overheid of de politie of boetes...
Ik had het over het feit dat je zelf (euh, "actieve"?) getuige was van een (naar je verhaal te zien) ernstig ongeluk te wijten aan overdreven snelheid. Dat je dan _zelf_ niet het besef hebt dat snelheid iets is waar je voorzichtig mee moet omspringen dat kan er bij mij niet in.
Ikzelf heb een ernstig ongeluk gehad in 2015 waar ik zelf in fout was, en eentje in 2016 waar ik niet in fout was, beide auto's perte-totale, en mij zie je niet te snel meer rijden.
Niet iedereen leert op een goede manier uit zijn ervaringen zeker?
Ik had het over het feit dat je zelf (euh, "actieve"?) getuige was van een (naar je verhaal te zien) ernstig ongeluk te wijten aan overdreven snelheid. Dat je dan _zelf_ niet het besef hebt dat snelheid iets is waar je voorzichtig mee moet omspringen dat kan er bij mij niet in.
Ikzelf heb een ernstig ongeluk gehad in 2015 waar ik zelf in fout was, en eentje in 2016 waar ik niet in fout was, beide auto's perte-totale, en mij zie je niet te snel meer rijden.
Niet iedereen leert op een goede manier uit zijn ervaringen zeker?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset