Nog mensen die hier problemen mee hebben?
Mijn verbinding valt soms spontaan weg zonder duidelijke oorzaak. Ik maak een ticket aan, ticket wordt gesloten. Ik maak een nieuw ticket aan, support zegt dat hij wat settings op de modem heeft verbeterd..helaas valt het internet achteraf weer enkele keren uit. Ik maak nogmaals een ticket aan, wordt weer gesloten.
Niet echt klantvriendelijk precies..
Ook had ik hier eens willen vragen of, indien men bij Dommel settings op mijn modem kan veranderen, dit geen veiligheidsrisico's inhoudt voor mij (hackers etc)? Enige tijd geleden heeft men zo ook eens de firmware geupdatet zonder mij vooraf of achteraf te informeren en hier was ik toen ook niet erg blij mee.
Dank!
Internet valt soms uit, Dommel negeert tickets
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Yups! Die modems/routers zijn devices beheerd door iemand anders, dus die zitten rechtstreeks op je netwerk. Maar troost je, heel veel 'connected' toestellen zijn in hetzelfde bedje ziek en bieden een remote login.TomMe schreef:Ook had ik hier eens willen vragen of, indien men bij Dommel settings op mijn modem kan veranderen, dit geen veiligheidsrisico's inhoudt voor mij (hackers etc)?
Overigens, ook je alles wat zichzelf kan updaten of waar je weinig keuze hebt (smart tv, smartphone, game console ...) en weinig inzicht in hebt (update van 125MB met 2 regeltjes tekst aan changelog?) in feite een risico.
-
- Premium Member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
De modem/router van Telenet zie je niet eens welke software er op zit, en weet je ook niet wanneer deze geupdate word.
Ik dacht dat ISP's deze modem/routers via een locale IP range beheerden zodat deze niet extern toegankelijk zijn. (denk ik en hoop ik)
Ik dacht dat ISP's deze modem/routers via een locale IP range beheerden zodat deze niet extern toegankelijk zijn. (denk ik en hoop ik)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Orange Go Extreme:
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Die configuratie wordt gedaan door dingen als TR-069.
Deze kan je niet zomaar aan tenzij je de aan de kant van de ISP (of proximus/andere OLO's) hun servers zit.
Deze kan je niet zomaar aan tenzij je de aan de kant van de ISP (of proximus/andere OLO's) hun servers zit.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Voor het TR-069 protocol is er geen aparte locale IP range nodig. Dit gebeurt via TCP poort 8089:datakiller schreef:Ik dacht dat ISP's deze modem/routers via een locale IP range beheerden zodat deze niet extern toegankelijk zijn. (denk ik en hoop ik)
- De provider contacteert de FritzBox via poort 8089. Tijdens deze fase wordt er niets van data doorgegeven, noch door de provider, noch door de FritzBox, en kunnen er dus geen data opgevraagd/uitgelezen worden.
- De FritzBox controleert de integriteit van dit request (aan de hand van een vooraf toegekende uri).
- Na een geslaagde controle op integriteit maak de FritzBox zelf een nieuwe, versleutelde verbinding met de acs server van de provider.
- De FritzBox is bij de provider gekend met zijn CWMP account nummer (0040E-xxxx).
- De acs server kan nu een aantal zaken updaten, zoals: PPPoE login, Voip gegevens, nieuwe firmware pushen.
- De FritzBox zal ook geen nieuwe Firmware accepteren die niet digitaal ondertekend is door AVM.
- - de ondersteuning voor TR-069 volledig uitzetten.
- of weigeren dat de provider Firmware updates pusht.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik denk erover na.. Heb sinds kort glasvezel liggen, maar dan moet ik weer investeren in een nieuwe modem en betaal ik elke maand ook meer.. Ik was vroeger al klant bij Edpnet, nu reeds 10 jaar bij Dommel.Winnie schreef:Dommel is nu eenmaal een ramp als het om service gaat...
Best stap je over naar edpnet
Dus ik moet me niet echt zorgen maken over hackers? Ik heb enkele "TR-069" users verwijderd en de auto updates afgezet.