Net een factuur aangekregen voor 49€ extra voor mijn extra data sim kaart.
Ik zou daar 1GB over de 3GB limiet gegaan zijn.
Deze sim kaart heb ik in het buitenland in mijn Lumia 735 gebruikt als wifi hotspot.
Heel gek, want:
- ik heb met de proximus app mijn verbruik in de gaten gehouden
- ik heb op de Lumia ook een max verbruik van 3GB aangegeven
Nu heeft men mij wel een éénmalige geste gedaan om dat kwijt te schelden, maar ik blijf het raar vinden dat ik erover zat.
Op mijn vraag of het verbruik op 3GB beperkt kon worden, zei men dat dit niet kon.
Als ik dit wilde, moest ik een extra abonnement nemen van 25€.
Verbruik locken kan enkel op gewone sim kaarten, niet op data sim kaarten.
Klopt dit? En is dit niet gewoon bedrog naar de klant toe?
Er kan geen limiet gezet worden op extra data sim kaart?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Een tijd terug contact gehad met de ombudsman ivm de smssen die je krijgt indien je bundel bijna is opgebruikt vs de website waar je je verbruik kunt raadplegen maar zelden up-to-date is.Chris_147 schreef:Vind het wel gek dat men op 60€ boven budget kan afblokken, maar niet op 0€...
als antwoord heb ik gekregen dat de melding per sms verplicht is, de rest wordt ter goeder trouw aangeboden, is niet wettelijk noch afdwingbaar.
Technisch mogelijk, MV bewijst dat je on-line realtime verbruiksinfo kan krijgen.
Voor uw data sim kaart, technisch natuurlijk mogelijk gezien ze de limiet op 60€ kunnen zetten. Maar of ze willen is een nadere vraag.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 2 keer
Net eens even nagekeken: in Windows Phone had ik bij Data Sense 3GB opgegeven.
Hoe kan die daar dan over gegaan zijn?
Of heeft Microsoft weer software gemaakt die het belangrijkste wat hij moet doen, data limiet respecteren, niet correct doet?
Hoe kan die daar dan over gegaan zijn?
Of heeft Microsoft weer software gemaakt die het belangrijkste wat hij moet doen, data limiet respecteren, niet correct doet?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Voor een mobiel telefoon abonnement is dat zo, maar ben je zeker dat het ook van toepassing is op een data simkaart?Chris_147 schreef:Ja, binnen Europa is dat toch Europees geregeld?
Vind het wel gek dat men op 60€ boven budget kan afblokken, maar niet op 0€...
Best de kleine lettertjes lezen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Volgens mij valt een data-only-sim niet onder de Europese roaming-wetgeving omdat dit in feite een soort mobiel internetabonnement is en geen mobiel telefonie-abonnement...