Hosting bij dommel (of andere)?
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
is dommel een beetje goe meon? Ik heb da bedrijf ook al een tijdje op het oog, het is enorm goedkoop, 100 euro voor een gans jaar ofzo voor 300 mb webspace met alles erop en eraan. Maar is de service en de performantie wa deftig?
Laatst gewijzigd door Pi R² 10 apr 2003, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Laat ik het zo stellen: support is geweldig en uptime nog meer
Userbase.be was vandaar een tijdje niet bereikbaar...
Trouwens, als dommel geen uptime van 99% haalt, krijg je een maand extra, gratis. En daar kan ik wel mee leven
Ik betaal 111 € excl zonder btw voor 200 meg. Waar ziet gij 300 meg voor 100 € ?
Maar het is waar, ze zijn goed en goedkoop.
Ik voel me alles behalve bekocht! (ik heb de indruk dat ik hén in 't zak zet: ik heb al een half jaar een site lopen dat ik niet meer betaal, blijft gewoon lekker doorlopen )
Userbase.be was vandaar een tijdje niet bereikbaar...
Trouwens, als dommel geen uptime van 99% haalt, krijg je een maand extra, gratis. En daar kan ik wel mee leven
Ik betaal 111 € excl zonder btw voor 200 meg. Waar ziet gij 300 meg voor 100 € ?
Maar het is waar, ze zijn goed en goedkoop.
Ik voel me alles behalve bekocht! (ik heb de indruk dat ik hén in 't zak zet: ik heb al een half jaar een site lopen dat ik niet meer betaal, blijft gewoon lekker doorlopen )
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Pi R² schreef:het is enorm goedkoop, 100 euro voor een gans jaar ofzo voor 300 mb webspace met alles erop en eraan.
let op de "ofzo" meon
Awel ja, 200 of 300 mb, 110 euro of 100 euro, da maakt het verschil nie he. 200 mb is trouwens al ne grote site
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Vergeet wel niet dat uw gebruikte ruimte voor uw mailboxen ook daar vanaf worden getrokken, net zoals de ruimte dat uw database inneemt.
Nu, ik heb zo'n 15 mailboxen er op draaien en gebruik nog maar 38 meg... Ik heb dus meer dan dat ik op kan
Nu, ik heb zo'n 15 mailboxen er op draaien en gebruik nog maar 38 meg... Ik heb dus meer dan dat ik op kan
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Kunt ge die mailboxen dan nie limiteren? Of kunt ge als admin ofzo in die mailboxen gaan rommelen als ze wa veel gebruiken?
IS da webmail ofzo ook?
IS da webmail ofzo ook?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ge kunt per user een mailboxquotum opleggen ja. Staat standaard op 20 meg, maar kan op aanvraag vergroot worden. (zelf kunt ge enkel 20 meg of minder kiezen).
Webmail is gewoon IMP van Horde, en draait dus op imap, is dus gewoon uw mailbox die ge in outlook of zo opent.
Ge kunt niet in anderen hun mailbox (tenzij ge hun wachtwoord weet - en dat kunt ge zelf wijzigen...). Ge kunt wel zien hoeveel webspace in gebruik is in totaal, niet per user, da's best spijtig...
Webmail is gewoon IMP van Horde, en draait dus op imap, is dus gewoon uw mailbox die ge in outlook of zo opent.
Ge kunt niet in anderen hun mailbox (tenzij ge hun wachtwoord weet - en dat kunt ge zelf wijzigen...). Ge kunt wel zien hoeveel webspace in gebruik is in totaal, niet per user, da's best spijtig...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Niet té veel off-topic gaan, ik heb de topic afgesplitst van de guestbook topic. Er was trouwens reeds een topic open waar je over hosting kon vragen stellen enzo...(maar geen probleem, bij deze opgelost)
Meon, userbase.be heeft vrijdag enige downtime gekend - hoelang weet ik niet, ben paar dagen offline geweest - maar dit was tengevolge van een tornado die het datacenter in Miami gestoord heeft. Die tornado heeft enkele belangrijke leidingen geraakt (elektriciteit) en blijkbaar was er ergens een probleem dat de UPS en Generator niet hebben overgenomen.
Ik zie dit ergens als overmacht. Als je hier in België een overstroming hebt en het data-center van dommel loopt over... mja dan hebben we ook een probleem eh
Meon, userbase.be heeft vrijdag enige downtime gekend - hoelang weet ik niet, ben paar dagen offline geweest - maar dit was tengevolge van een tornado die het datacenter in Miami gestoord heeft. Die tornado heeft enkele belangrijke leidingen geraakt (elektriciteit) en blijkbaar was er ergens een probleem dat de UPS en Generator niet hebben overgenomen.
Ik zie dit ergens als overmacht. Als je hier in België een overstroming hebt en het data-center van dommel loopt over... mja dan hebben we ook een probleem eh
I love it when a plan comes together!
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De oude hosting (die ge nu niet meer kunt aanvragen) stond in Saint Louis, USA. De nieuwe staan gewoon in Brussel en zijn verbonden via een 622 MBit lijntje op BNIX. Hun maatschappelijke zetel ligt in Landen, Vl. Brabant.
- Simplicity
- Member
ik zal hier ook eens 2 goeie hostingbedrijven posten
http://www.3ts.be =>beter vindt ge bijna niet in belgië
http://www.linuxsystems.be =>zelfde als hierboven maar iets minder groot, (dus ook minder betrouwbaar?)
http://www.3ts.be =>beter vindt ge bijna niet in belgië
http://www.linuxsystems.be =>zelfde als hierboven maar iets minder groot, (dus ook minder betrouwbaar?)
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
goedkoper is niet beter he. 250 meg voor 100 eurokes, das voor niets.
40 euro voor 25 MB met vanalles bij en nen domainnaam, op een ander kost nen domainnaam alleen al 40 euro.
Laat de wijze raad van The Oddity en Meon deze websites eens beoordelen
40 euro voor 25 MB met vanalles bij en nen domainnaam, op een ander kost nen domainnaam alleen al 40 euro.
Laat de wijze raad van The Oddity en Meon deze websites eens beoordelen
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Die 3Ts ziet er inderdaad niet slecht uit...
Prijzen zijn zeker niet duur voor wat je krijgt: de opgegeven maxima van aantal mailadressen, subdomeinen e.d. zijn realistisch en zeker niet te eng.
Bovendien ziet het er wel snor uit met hun services. Afgaande op hun website is dit zeer zeker een te overwegen webhost. Ik kende hem niet.
Ze geven blijkbaar ook live support, maar die mensen zijn momenteel niet bereikbaar, dus dat heb ik niet kunnen testen
Ze durven hun referenties te publiceren, maar er zit geen enkel domein bij dat ik ken...
Die linuxsystems kende ik wél.
De website boezemt mij in ieder geval al niet veel vertrouwen in: ik krijg niet alle informatie die ik verwacht. Ze zien er wel héél erg goedkoop uit. Ik vrees dat zich dat ergens in moet wreken. Natuurlijk, het kan best zijn dat ze vrij goed zijn, maar ik weet dat die site al in maanden niet meer is aangepast en dat ik "Meer info binnenkort... " té veel zie...
Als je niet veel geld wilt uitgeven aan een persoonlijk projectje zou ik deze misschien nog overwegen, maar als bedrijf kan je normaal wel meer permiteren (bedrijven zoeken zelden naar de beste kope verdeler) en ik denk dan ook dat linuxsystems niet echt grote sites draait...
Voor echte corporate websites zou ik linuxsystems afraden...
Prijzen zijn zeker niet duur voor wat je krijgt: de opgegeven maxima van aantal mailadressen, subdomeinen e.d. zijn realistisch en zeker niet te eng.
Bovendien ziet het er wel snor uit met hun services. Afgaande op hun website is dit zeer zeker een te overwegen webhost. Ik kende hem niet.
Ze geven blijkbaar ook live support, maar die mensen zijn momenteel niet bereikbaar, dus dat heb ik niet kunnen testen
Ze durven hun referenties te publiceren, maar er zit geen enkel domein bij dat ik ken...
Die linuxsystems kende ik wél.
De website boezemt mij in ieder geval al niet veel vertrouwen in: ik krijg niet alle informatie die ik verwacht. Ze zien er wel héél erg goedkoop uit. Ik vrees dat zich dat ergens in moet wreken. Natuurlijk, het kan best zijn dat ze vrij goed zijn, maar ik weet dat die site al in maanden niet meer is aangepast en dat ik "Meer info binnenkort... " té veel zie...
Als je niet veel geld wilt uitgeven aan een persoonlijk projectje zou ik deze misschien nog overwegen, maar als bedrijf kan je normaal wel meer permiteren (bedrijven zoeken zelden naar de beste kope verdeler) en ik denk dan ook dat linuxsystems niet echt grote sites draait...
Voor echte corporate websites zou ik linuxsystems afraden...
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, maar dat kan je van 3TS ook zeggen he, ze geven hetzelfde als die linuxsystems, maar alleen is het mooier verpakt? Sinds dat ik nu php kan met wat hulp van u allen, is het simpel om zo een site als 3TS te maken (er staat zelfs al zo ene klaar die op een nog te bepalen webhost moet draaien).
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik had het niet enkel over de layout (maar ik moet toevegen, de éne is wel aantrekkelijker dan de andere) maar ook over de informatie die ze vrijgeven. PriorWeb is vrij volledig, terwijl ik bij linuxsystems een beetje in het duister tast... en dat vind ik niet leuk bij dit soort dingen, want wat er niet staat, is er waarschijnlijk ook niet.
- Simplicity
- Member
ach, ik ken iemand van linuxsystems en ik vind het een heel goeie service nochtans, aangezien er direct een mededeling werd gedaan bij het minste probleem.
3ts is nochtans vrij bekend bij webdesigners wegens de goeie en snelle service en de prijs. geen enkel domein bij dat u kent? Madshrimps.be u onbekend? is nochtans een van de grootste online communities van Vlaanderen, prijswatch.be u onbekend? de handigste en meest up-to-date site met prijsvergelijkingen.
Waarom er geen grote bedrijven daar gehost zijn is nogal voor de hand liggend, het merendeel van de grote bedrijven gaat meestal een firma aanspreken die én hosting doet én de site codeert, en aangezien het hier enkel over hostingbedrijven gaat...
3ts is nochtans vrij bekend bij webdesigners wegens de goeie en snelle service en de prijs. geen enkel domein bij dat u kent? Madshrimps.be u onbekend? is nochtans een van de grootste online communities van Vlaanderen, prijswatch.be u onbekend? de handigste en meest up-to-date site met prijsvergelijkingen.
Waarom er geen grote bedrijven daar gehost zijn is nogal voor de hand liggend, het merendeel van de grote bedrijven gaat meestal een firma aanspreken die én hosting doet én de site codeert, en aangezien het hier enkel over hostingbedrijven gaat...
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Simplicity schreef:ach, ik ken iemand van linuxsystems en ik vind het een heel goeie service nochtans, aangezien er direct een mededeling werd gedaan bij het minste probleem.
Dat is dan alleen maar toe te juichen...
Simplicity schreef:geen enkel domein bij dat u kent? Madshrimps.be u onbekend? is nochtans een van de grootste online communities van Vlaanderen, prijswatch.be u onbekend? de handigste en meest up-to-date site met prijsvergelijkingen.
Madshrimps... ik vind daar geen community hoor... Ik ken wel www.spelletjesgarnaal.be en www.shrimpwars.be, maar voor zover ik zie heeft dat niets met madshrimps te maken.
Prijswatch.be is me ook onbekend, maar iets dat gemaakt is door BOERteun.be ... ik heb er m'n twijfels bij hoor Bovendien werkt die site niet goed genoeg om voor mij bruikbaar te zijn, ik vond bijlange niet wat ik zocht. Bovendien kloppen de prijzen niet eens (weg bruikbaarheid). Het wordt precies met de hand aangevuld/gewijzigd. Er is niet eens een directe feed. Op die manier is zo een site absoluut niet te onderhouden...
Simplicity schreef:Waarom er geen grote bedrijven daar gehost zijn is nogal voor de hand liggend, het merendeel van de grote bedrijven gaat meestal een firma aanspreken die én hosting doet én de site codeert, en aangezien het hier enkel over hostingbedrijven gaat...
Dat is wel waar, maar heel veel kleinere webdesigners verdelen ook maar pakketten van echte hosters onder hun eigen naam hoor...
- Simplicity
- Member
Madshrimps... ik vind daar geen community hoor... Ik ken wel
www.spelletjesgarnaal.be en www.shrimpwars.be, maar voor zover ik zie heeft dat niets met madshrimps te maken.
Prijswatch.be is me ook onbekend, maar iets dat gemaakt is door BOERteun.be ... ik heb er m'n twijfels bij hoor Bovendien werkt die site niet goed genoeg om voor mij bruikbaar te zijn, ik vond bijlange niet wat ik zocht. Bovendien kloppen de prijzen niet eens (weg bruikbaarheid). Het wordt precies met de hand aangevuld/gewijzigd. Er is niet eens een directe feed. Op die manier is zo een site absoluut niet te onderhouden...
madshrimps is een afgeleide van spelletjesgarnaal/shrimpwars en wordt er bovendien door gesteund, het is zowat de bedoeling om er een algemene hardware/overclock community van te maken zie hier: http://www.madshrimps.be/forums/
prijswatch.be wordt onderhouden door vrijwilligers, dus is het wel normaal dat het niet steeds dezelfde dag wordt aangepast als de site van de winkel, je kan je toch inloggen en dan kan je prijzen doorgeven, dus volgens mij wel real-time
helemaal automatisch is natuurlijk onmogelijk, dan moet het php script telkens weer de prijzen van de sites gaan halen, en dan wordt de site veel te traag... ik vind het een goed systeem, trouwens in navolging van de prijswatch op tweakers.net...
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Service is wel goed blijkbaar : om 23:00 uur mailke verzonden naar [email protected] , om 00:00 uur mailke terug. Hihi.
Ik had gevraagd hoe ze erin slagen om hun prijzen zo enorm laag te houden, tegenover skynet dat 10 megabyte geeft voor 10 000 frank per jaar (goedkoopste formule). En of dit niet ten koste van kwaliteit en snelheid gaat. Ik vroeg ook waar hun servers staan
Antwoord :
ze gaven ook nog dit mee in hun mail
Nu hebt ge uw vergelijkingstabellekes simplicity, sites die niet up-to-date zijn ken ik niet.
Ik had gevraagd hoe ze erin slagen om hun prijzen zo enorm laag te houden, tegenover skynet dat 10 megabyte geeft voor 10 000 frank per jaar (goedkoopste formule). En of dit niet ten koste van kwaliteit en snelheid gaat. Ik vroeg ook waar hun servers staan
Antwoord :
Onze servers staan te Nederland.
Hier is geen verschil op te merken in snelheid tegenover servers in
Belgie.
Belgie is nu éénmaal duur in bandbreedte, door onze servers te plaatsen
in Nederland, kunnen wij serieuze lage prijzen hanteren.
ze gaven ook nog dit mee in hun mail
Persoonlijke ervaringen van klanten vind u op;
http://www.pwfaq.be/individu-enq.php?hostnr=12
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1143
Indien U verder nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Nu hebt ge uw vergelijkingstabellekes simplicity, sites die niet up-to-date zijn ken ik niet.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog iets handig tegengekomen bij die 3ts :
Verklaring bij webspace :
Webspace
De ruimte die u volledig kunt besteden aan uw website. Logs en mail worden niet meegeteld in de quota.
Bij dommel was dit niet zo dacht ik (meon?)
Verklaring bij webspace :
Webspace
De ruimte die u volledig kunt besteden aan uw website. Logs en mail worden niet meegeteld in de quota.
Bij dommel was dit niet zo dacht ik (meon?)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Over 3ts.be: wij hebben in onze "quest" naar decent hosting ook eens gaan kijken bij 3ts.be.. omdat idd de prijzen nogal laag waren en meevielen...
toch na een mailtje gestuurd te hebben, was het zo goed als gedaan met de optie 3tsbe. Op dat ogenblik was er geen controlpanel om je wijzigingen aan je hosting zelf te doen, maw je moest voor alles mailen naar support@... dat was een zéér negatief punt vanuit onze overwegingen. Een tweede puntje was dat de bandwidth niet zo erg véél was...en indien je erover ging, dat dat niet zo goedkoop was (toen €25/Gig)
Ik weet niet of dit nu allemaal nog geldt...op het schrijven van de email (begin januari 03) was er sprake dat er gewerkt werd aan een cpanel.. maar of dat al in orde is...? Kortom volgens mij schijnt 3ts nog niet zo lang te bestaan... tis de kat uit de boom kijken.
toch na een mailtje gestuurd te hebben, was het zo goed als gedaan met de optie 3tsbe. Op dat ogenblik was er geen controlpanel om je wijzigingen aan je hosting zelf te doen, maw je moest voor alles mailen naar support@... dat was een zéér negatief punt vanuit onze overwegingen. Een tweede puntje was dat de bandwidth niet zo erg véél was...en indien je erover ging, dat dat niet zo goedkoop was (toen €25/Gig)
Ik weet niet of dit nu allemaal nog geldt...op het schrijven van de email (begin januari 03) was er sprake dat er gewerkt werd aan een cpanel.. maar of dat al in orde is...? Kortom volgens mij schijnt 3ts nog niet zo lang te bestaan... tis de kat uit de boom kijken.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je op support klikt, zie je nog een aantal formulieren om vanalles aan te vragen (mysql, subdomeinen, ...). Je kan inloggen, maar als titel staat er webmail, dus ja.
Datatransfer valt mee : 2,5 euro de gig.
Onder datatransfer staat deze uitleg : Het verkeer die gegenereerd wordt door uw website. Dit omvat alle bestanden die gedownload worden vanaf uw website (afbeeldingen, animaties, ...).
=> volgens deze tekst alleen download, geen sprake van upload.
Van dat control panel, dat ga ik toch nog eens navragen als ik mijn vragenlijst heb opgestelt met alle onduidelijkheden. Er is wel een webbased mailmanager.
Goed dat ge mij derop wijst oddity, ik dacht dat zo een panel toch een standaard service was
Datatransfer valt mee : 2,5 euro de gig.
Onder datatransfer staat deze uitleg : Het verkeer die gegenereerd wordt door uw website. Dit omvat alle bestanden die gedownload worden vanaf uw website (afbeeldingen, animaties, ...).
=> volgens deze tekst alleen download, geen sprake van upload.
Van dat control panel, dat ga ik toch nog eens navragen als ik mijn vragenlijst heb opgestelt met alle onduidelijkheden. Er is wel een webbased mailmanager.
Goed dat ge mij derop wijst oddity, ik dacht dat zo een panel toch een standaard service was
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm zou dat een typo geweest zijn die €25 de gieg, ipv 25 met een puntje ertussen? Na het bekijken van hun site vermoed ik van wel
Hmm aangezien die formulieren er nog zijn, vrees ik dat er nog steeds geen cpanel zal zijn. Wij gingen daar ook van uit, maar wij zijn daarop gestoten, doordat we vroegen hoeveel ftp-accounts we konden aanmaken.. was toen niet duidelijk.. wij hadden dat zeker nodig. Toen melden ze ons dat het niet mogelijk was dit zelf te wijzigen. Dat we voor iedere wijziging hen dienden te mailen via support.
Mja datatransfer ... ik vergelijk met onze hosting provider... wat we daar krijgen voor ons geld en dat vergelijk ik met ongveer dezelfde formule van 3ts en dan moet ik toch zeggen dat die datatransfer wat weinig is...
Hmm aangezien die formulieren er nog zijn, vrees ik dat er nog steeds geen cpanel zal zijn. Wij gingen daar ook van uit, maar wij zijn daarop gestoten, doordat we vroegen hoeveel ftp-accounts we konden aanmaken.. was toen niet duidelijk.. wij hadden dat zeker nodig. Toen melden ze ons dat het niet mogelijk was dit zelf te wijzigen. Dat we voor iedere wijziging hen dienden te mailen via support.
Mja datatransfer ... ik vergelijk met onze hosting provider... wat we daar krijgen voor ons geld en dat vergelijk ik met ongveer dezelfde formule van 3ts en dan moet ik toch zeggen dat die datatransfer wat weinig is...
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Het is misschien een tip voor een volgende FAQ voor userbase: "Met welke dingen moet je allemaal rekening houden bij het bestellen van een webhost", en dan een checklist van mogelijkheden. En per puntje een wegingsfactor: webmail is bvb 10 punten, controlpanel is 10 punten, datatransfer / maand = 5 punten, ...
Het vergelijken laat je aan de bezoeker zelf over.
Misschien kan je dit zelfs interactief maken , is dat niks The Oddity?
Het vergelijken laat je aan de bezoeker zelf over.
Misschien kan je dit zelfs interactief maken , is dat niks The Oddity?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
meon,
zoals gemeld in de welcome post, toen we overgeschakeld zijn op deze host. Stond erbij dat we nen FAQ Database gingen maken... dus dat kan daar eventueel inkomen
zoals gemeld in de welcome post, toen we overgeschakeld zijn op deze host. Stond erbij dat we nen FAQ Database gingen maken... dus dat kan daar eventueel inkomen
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Zou wel interessant zijn.
Dan kan je met een checklist in de hand alle webhosts afgaan en kijken wie er het meest voldoet aan die punten.
Dan kan je met een checklist in de hand alle webhosts afgaan en kijken wie er het meest voldoet aan die punten.
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Een vraagske :
Bij 3ts hebt ge dus geen controlepaneel? Maar waarom is een controlepaneel eigenlijk nodig en wat zou je ermee moeten doen? Tis maar, als ge dat niet te veel nodig hebt, kunt ge dat in het begin in orde maken, en dan moet ge er niet meer achter kijken waardoor 3ts toch een goeie optie zou kunnen worden voor mij. Dus concreet, noemt eens op wat ge zo allemaal kunt doen met een controlpanel?
Bij 3ts hebt ge dus geen controlepaneel? Maar waarom is een controlepaneel eigenlijk nodig en wat zou je ermee moeten doen? Tis maar, als ge dat niet te veel nodig hebt, kunt ge dat in het begin in orde maken, en dan moet ge er niet meer achter kijken waardoor 3ts toch een goeie optie zou kunnen worden voor mij. Dus concreet, noemt eens op wat ge zo allemaal kunt doen met een controlpanel?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Controlpanel bij dommel kunt ge:
- MySQL-databases maken en beheren
- DNS aanpassen (subdomeinen en zo)
- Mappen beveiligen (met users, ...)
- Website aan of uit zetten
- Mailboxen maken, aliassen, autoresponders
- Mailinglist beheren
- Bestanden beheren (zonder ftp)
- Statistieken bekijken
- SSL certificaten invoeren en beheren
- FTP users beheren
en nog wel een paar dingen die ik nu vergeet...
- MySQL-databases maken en beheren
- DNS aanpassen (subdomeinen en zo)
- Mappen beveiligen (met users, ...)
- Website aan of uit zetten
- Mailboxen maken, aliassen, autoresponders
- Mailinglist beheren
- Bestanden beheren (zonder ftp)
- Statistieken bekijken
- SSL certificaten invoeren en beheren
- FTP users beheren
en nog wel een paar dingen die ik nu vergeet...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik zou er nog een kleine willen aan toevoegen:
backup's nemen van je volledige hosting
Afhankelijk van de mogelijkheden van de hosting provider, kan je via een cpanel nog custom errorpages, apache handlers, mime-types, cron jobs,pgp keys etc etc configureren en installen.
Bij sommige hosting providers en cpanels wordt dan nog eens een aantal extra's bijgevoegd zoals 'het makkelijk' installen van chat, forum, cgi-scripts etc etc... veel van die dingen doe je meestal zelf, maar het kan voor beginners handig zijn.
Ik zou eigenlijk geen hosting willen zonder cpanel.. vind dat vrij essentieel. Zeker voor mysql dbases bvb. je makkelijk via het cpanel eens in de dbase gaan zien, eventueel backuppen, etc etc. Kan ook met phpMyAdmin.. maar dat hangt ook beke af van uw provider. Kan zijn dat hij dat niet toelaat.. maar dan zit dat wel in het cpanel... dus veronderstel, hoop dat 3ts dan wel phpMyAdmin toelaat
backup's nemen van je volledige hosting
Afhankelijk van de mogelijkheden van de hosting provider, kan je via een cpanel nog custom errorpages, apache handlers, mime-types, cron jobs,pgp keys etc etc configureren en installen.
Bij sommige hosting providers en cpanels wordt dan nog eens een aantal extra's bijgevoegd zoals 'het makkelijk' installen van chat, forum, cgi-scripts etc etc... veel van die dingen doe je meestal zelf, maar het kan voor beginners handig zijn.
Ik zou eigenlijk geen hosting willen zonder cpanel.. vind dat vrij essentieel. Zeker voor mysql dbases bvb. je makkelijk via het cpanel eens in de dbase gaan zien, eventueel backuppen, etc etc. Kan ook met phpMyAdmin.. maar dat hangt ook beke af van uw provider. Kan zijn dat hij dat niet toelaat.. maar dan zit dat wel in het cpanel... dus veronderstel, hoop dat 3ts dan wel phpMyAdmin toelaat
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
amai, hoe moet ge dan u errorpaginas aanpassen als ge bij 3ts zit? Ook nie praktisch als ge da zelf moet programmeren (of waar da ge da ook moet gaan instellen)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Bij dommel kan dat spijtig genoeg niet meer via .htaccess, maar moet je gewoon een 404.html uploaden naar de /error_docs/ map (enz. voor de andere errorpages). Dat mag ook php zijn en zo...
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
eigenlijk is dat toch wel gemakkelijk om zo te werken? Dus hoe meer ik erover denk, hoe liever ik naar dommel ga. Hebt gij wa screenshotjes van dat controlepaneel als dat kan?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Alles van .htaccess gaat, behalve errorpages...
Da's wegens PSA denk ik, die gebruikt z'n eigen instellingen voor Apache en zo... Ik heb ze nog niet zo ver gekregen om dat te omzeilen, maar ik blijf zagen
Er is een online demo van PSA (de controlpanel die Dommel ook gebruikt) op https://demo.plesk.com:8443/ ; user "admin", passw "plesk" .
Daar kan je al eens piepeloeren. Wel niet uit het oog verliezen dat de functies die je als klant kan doen enigszins beperkter zijn .
Hier een paar screenshots van m'n Dommel-controlpanel (animated GIF):
//Edit: Image toegevoegd, op verzoek
Da's wegens PSA denk ik, die gebruikt z'n eigen instellingen voor Apache en zo... Ik heb ze nog niet zo ver gekregen om dat te omzeilen, maar ik blijf zagen
Er is een online demo van PSA (de controlpanel die Dommel ook gebruikt) op https://demo.plesk.com:8443/ ; user "admin", passw "plesk" .
Daar kan je al eens piepeloeren. Wel niet uit het oog verliezen dat de functies die je als klant kan doen enigszins beperkter zijn .
Hier een paar screenshots van m'n Dommel-controlpanel (animated GIF):
//Edit: Image toegevoegd, op verzoek
Laatst gewijzigd door meon 25 jun 2003, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hmmmm dat snap ik niet
"de functie die je als klant kan doen zijn enigzins beperkt" ?? sorry hoor meon maar ik heb een account betaalt en ik verwacht dat ik daar de volle controle over heb .Dat errorpages niet werken via .htaccess is stom als ik dit geweten had voor ik een account besteld had dan was dat al een serieus min punt voor dommel ... en eeeuh databases maken ? bij een silver pro abbo krijg je maar een 1 db (nogal gierig ma kom ) dus die functie zal wel uitgeschakeld zijn zeker ? ofwel krijg je iets te zien als "permission denied" als ik ergens ontevreden ben zal dommel dat vlug weten
wat dat image in uwe post betreft meon dat is geen enkel problem ik wou het eigenlook ook wel es zien
"de functie die je als klant kan doen zijn enigzins beperkt" ?? sorry hoor meon maar ik heb een account betaalt en ik verwacht dat ik daar de volle controle over heb .Dat errorpages niet werken via .htaccess is stom als ik dit geweten had voor ik een account besteld had dan was dat al een serieus min punt voor dommel ... en eeeuh databases maken ? bij een silver pro abbo krijg je maar een 1 db (nogal gierig ma kom ) dus die functie zal wel uitgeschakeld zijn zeker ? ofwel krijg je iets te zien als "permission denied" als ik ergens ontevreden ben zal dommel dat vlug weten
wat dat image in uwe post betreft meon dat is geen enkel problem ik wou het eigenlook ook wel es zien
Registered Linux user #286313
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Wat ik bedoelde met "enigszins beperkt" tov de demo van plesk is dat je daar ziet wat dommel eigenlijk ziet: nieuwe domeinen en klanten aanmaken, ratio's bepalen, limieten, server rebooten... enz.
Die dingen hoor je niet zelf te kunnen beheren als klant eh
Vandaar m'n screenshotjes: zie je eens wat IK zie, als klant
Database moet je zelf aanmaken, via PSA, en je kan zelf gebruiker, wachtwoord en zo instellen. Maar slechts 1tje...
Dat van die geen errorpages via .htaccess, ik weet het, vond het ook heel stom, maar ik kan er nog mee leven: uiteindelijk maakt het niet veel uit eh... Enkel dat ik geen andere errorpages per map kan maken, dat is wel spijtig
Die dingen hoor je niet zelf te kunnen beheren als klant eh
Vandaar m'n screenshotjes: zie je eens wat IK zie, als klant
Database moet je zelf aanmaken, via PSA, en je kan zelf gebruiker, wachtwoord en zo instellen. Maar slechts 1tje...
Dat van die geen errorpages via .htaccess, ik weet het, vond het ook heel stom, maar ik kan er nog mee leven: uiteindelijk maakt het niet veel uit eh... Enkel dat ik geen andere errorpages per map kan maken, dat is wel spijtig
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
aaaah dat bedoel je nee ze gaan je als klant geen toestemming geven om de server te rebooten en dat is maar goed ook subdomains enz kan je ook instellen .Ik vind ze niet slecht ze houden je op de hoogte als er problemen zijn
ik ga straks naar de bank ze .ik kan daar binnen via mijn bankkaart he
nieuwe accesscodes halen voor de "online banking" om de maand vervallen die voor je eigen veiligheid
bij mij gaat het wel ietskes langer duren want de domeinnaam die ik gekozen heb moet nog geregistereerd worden en dat duurt eventjes (en daarna nog 24 uur geloof ik eer hij bereikbaar is )
enfin ik laat je weten hoe het afgelopen is
aaaah dat bedoel je nee ze gaan je als klant geen toestemming geven om de server te rebooten en dat is maar goed ook subdomains enz kan je ook instellen .Ik vind ze niet slecht ze houden je op de hoogte als er problemen zijn
ik ga straks naar de bank ze .ik kan daar binnen via mijn bankkaart he
nieuwe accesscodes halen voor de "online banking" om de maand vervallen die voor je eigen veiligheid
bij mij gaat het wel ietskes langer duren want de domeinnaam die ik gekozen heb moet nog geregistereerd worden en dat duurt eventjes (en daarna nog 24 uur geloof ik eer hij bereikbaar is )
enfin ik laat je weten hoe het afgelopen is
Registered Linux user #286313
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
das logisch dat ge niets alles kunt als klant he. Dat plesk spel daar kunt ge alles mee beheren, onder andere mensen hunnen account deraf smijten. En als klant hebt ge dus alleen recht om uw eigen stukske webruimte en bijhorende zaken te verknoeien.
Voor webmail gebruiken ze horde heb ik gezien. Is dat een beetje goed? Den demo op horde.org werkt blijkbaar nog niet. Ge kunt toch mail verzenden via dommel ook he? Of alleen ontvangen. De screenshots zagen er wel goed uit.
edit : dns past zijn database smiddags en savond eens aan, dus langer dan een halve dag kan dat normaal niet duren.
edit 2 : kunt ge ook bv. bij AGENT X een domeinnaam hebben (ik heb namelijk al enen) en dan bij dommel webhosting? Voor het gemak zou ik die gescheiden willen hebben.
Voor webmail gebruiken ze horde heb ik gezien. Is dat een beetje goed? Den demo op horde.org werkt blijkbaar nog niet. Ge kunt toch mail verzenden via dommel ook he? Of alleen ontvangen. De screenshots zagen er wel goed uit.
edit : dns past zijn database smiddags en savond eens aan, dus langer dan een halve dag kan dat normaal niet duren.
edit 2 : kunt ge ook bv. bij AGENT X een domeinnaam hebben (ik heb namelijk al enen) en dan bij dommel webhosting? Voor het gemak zou ik die gescheiden willen hebben.
Laatst gewijzigd door Pi R² 30 mei 2003, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.