Met de trein altijd beetje reizen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Voor 10.000 EUR koop je in sommige landen/streken een huis. So what? Als je dat als dagelijk vervoersmiddel inzet en daar pakweg een half uur per dag mee wint kan het dat gewoon waard zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tjah dan heb je thuis een (peperduur) vervoermiddel voor één enkele persoon, dat je zeker niet all-round kan inzetten.
Laat ons zeggen dat mijn portefeuille twee dergelijke fietsen niet zal kunnen trekken.
Laat ons zeggen dat mijn portefeuille twee dergelijke fietsen niet zal kunnen trekken.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Dit is voor mij een heel klein beetje moeilijk om te volgen.krisken schreef: Bijvoorbeeld geen levenslang geldig rijbewijs. Zet er een maximum van 5 a 10 jaar op en er zullen ook al een pak problemen verdwijnen...
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Goh, sinds dat ze bij ons op het werk een fiets lease plan hebben, staan er hier toch al drie van zulke speed-pedelecs... ( op een bedrijf van +/-100 werknemers)
Mensen betalen iets van een 55 a 60€ gedurende 3 jaar, daarna is de fiets van u. Die betalen dus iets van een 2000€, voor een fiets van 6000€, die na drie jaar uw eigendom wordt. Is nog niet zo'n slechte deal vind ik...
Mensen betalen iets van een 55 a 60€ gedurende 3 jaar, daarna is de fiets van u. Die betalen dus iets van een 2000€, voor een fiets van 6000€, die na drie jaar uw eigendom wordt. Is nog niet zo'n slechte deal vind ik...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er zijn tal van (vooral oudere) mensen op de baan die serieus wat moeite hebben met het huidige verkeer en die op dit moment een gevaar voor zichzelf en voor de medeweggebruikers zijn als ze de baan op gaan. In hun tijd bestonden er geen ronde punten en sommige verkeerssituaties die nu vrij normaal zijn. Gevolg : ze proberen mee te gaan met het verkeer en maken de ene fout achter de andere. En dan zwijg ik nog over die auto's met een scooternummerplaat (max snelheid 45km/uur) die op de baan rijden waar je 90km/u mag bollen en dergelijke toestanden.
Mja met een fiets-leaseplan is het anders : je betaald dan ook geen 10000 euro (of 6000) maar een pak minder als ik je goed begrijp. Maar wat als je gedurende dat leaseplan van job gaat veranderen? Een slechte deal ... bwah op zich niet. Alleen heb ik iets van "hoe minder leningen hoe beter".
Mja met een fiets-leaseplan is het anders : je betaald dan ook geen 10000 euro (of 6000) maar een pak minder als ik je goed begrijp. Maar wat als je gedurende dat leaseplan van job gaat veranderen? Een slechte deal ... bwah op zich niet. Alleen heb ik iets van "hoe minder leningen hoe beter".
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Die noord-zuid verbinding is historisch gegroeid en vind ik op zich geen ramp. Wat wel is, is dat bijna elke trein erdoor rijd en er ook veel mensen doorgaan die niet uitstappen. De uurregeling maakt nOg altijd gebruik van de maximale bezetting van de vier sporen tussen noord en zuid. Als er dan iets gebeurd, dan staat het ganse land op zijn kop. Men zou de uurregeling kunnen aanpassen en mensen mss in stations rond Brussel de kans geven om over te stappen om de treinen rond Brussel te laten rijden voor mensen die niet in Brussel horen te zijn.boonpwnz schreef:Mailracer
Ik moet zeggen dat de NMBS ooit een grove fout heeft gemaakt met de aanleg van het centraal station.
Die noord zuid verbinding + Brussel - Gent is een ware nachtmerrie.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb toch t gevoel dat bijna iedereen "ergens" in Brussel uitstapt als ik zie hoe leeg de trein plots is na Brussel?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Hoeveel daarvan moeten effectief in Brussel zijn? Geen idee hoor, maar misschien zit daar een aanzienlijk aantal tussen dat enkel afstapt om over te stappen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gezien redelijk wat (grote) bedrijven in Brussel zitten denk ik dat we nog zouden verschieten. Nu, er zal wel overgestapt worden richting metro, tram en bus, maar ik gok minder op andere treinen. Tenzij naar kleinere stations?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Tijdens de spits kan het wel zo zijn, iedereen lijkt in Brussel te werken. men kan bijv van Schaarbeek naar de zuid rijden langs de noordelijke kant en mensen die dan in noord of centraal moeten zijn, kan men laten overstappen.
Maar ik denk eerder dat dat niet haalbaar is omdat er dan teveel van richting moet veranderd worden en dat ook tijd zal kosten en niet iedereen staat te springen om over te stappen en de extra stress hierdoor te moeten ondergaan.
Het beste zal zijn dat de nmbs inzet om meer dubeldektreinen en zo de capaciteit meer verhoogd. Maar ook hier komt uiteindelijk een grens aan
Maar ik denk eerder dat dat niet haalbaar is omdat er dan teveel van richting moet veranderd worden en dat ook tijd zal kosten en niet iedereen staat te springen om over te stappen en de extra stress hierdoor te moeten ondergaan.
Het beste zal zijn dat de nmbs inzet om meer dubeldektreinen en zo de capaciteit meer verhoogd. Maar ook hier komt uiteindelijk een grens aan
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Treinen niet in centraal laten stoppen?
4 sporen voor doorgaand verkeer, en een soort van die 'platte roltrappen' voorzien zoals in de luchthaven tssn Noord en Zuid.
Misschien een gek idee...
4 sporen voor doorgaand verkeer, en een soort van die 'platte roltrappen' voorzien zoals in de luchthaven tssn Noord en Zuid.
Misschien een gek idee...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Brussel-Centraal heeft 6 sporen, elk met hun standaard-richting (richting Noord of richting Zuid) waar nooit van afgeweken wordt.
Er stapt 's morgens inderdaad véél volk uit in de drie 'hoofd'Brussels, en 's avonds op (ik rij op en af naar Leuven).
Het zou m.i. al veel schelen mochten de piektreinen die Brussel-Noord als eerste station (van de drie) aandoen, beperkt worden tot Brussel-Noord of Schaarbeek en de piektreinen die Brussel-Zuid als eerste station aandoen, tot Brussel-Zuid beperkt worden. Laat dan een pendel tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord of Schaarbeek rijden die dan gerust twee sporen in Centraal bezet mag houden.
De N-Z-as kan die extra drukte van die piektreinen (die zelden of nooit op tijd rijden) gewoon niet slikken. Het schiet al niet over met de 'normale' treinen. De digitalisering van de seinen heeft daarbij geen verbetering gebracht (in tegendeel soms...).
Er stapt 's morgens inderdaad véél volk uit in de drie 'hoofd'Brussels, en 's avonds op (ik rij op en af naar Leuven).
Het zou m.i. al veel schelen mochten de piektreinen die Brussel-Noord als eerste station (van de drie) aandoen, beperkt worden tot Brussel-Noord of Schaarbeek en de piektreinen die Brussel-Zuid als eerste station aandoen, tot Brussel-Zuid beperkt worden. Laat dan een pendel tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord of Schaarbeek rijden die dan gerust twee sporen in Centraal bezet mag houden.
De N-Z-as kan die extra drukte van die piektreinen (die zelden of nooit op tijd rijden) gewoon niet slikken. Het schiet al niet over met de 'normale' treinen. De digitalisering van de seinen heeft daarbij geen verbetering gebracht (in tegendeel soms...).
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tijd voor een "ring rond Brussel" in ijzeren vorm? Behalve Noordstation en Zuidstation kijken naar een Oost en West station, en deze 4 met een cirkelvormig net verbinden met elkaar. Je neemt de trein van Gent naar Hasselt? Dan ga je de cirkel rond. Moet je in Brussel-Centraal zijn? Dan overstappen in één van de stations aan de ring.
Overigens mag die ring vrij groot zijn wat mij betreft : Aalst-Dendermonde-Mechelen-Leuven-Waver-Waterloo-Halle-Ninove bijvoorbeeld.
Overigens mag die ring vrij groot zijn wat mij betreft : Aalst-Dendermonde-Mechelen-Leuven-Waver-Waterloo-Halle-Ninove bijvoorbeeld.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik denk als je de flessenhals van Brussel-centraal kunt vermijden dat je al een groot aantal zaken oplost.
Ik zit dichtst voor men werk in Brussel centraal maar dan nog vind ik het een ramp.
Noord en Zuid hebben beide 20+ sporen en Brussel-centraal 6.
Daar zit het gros van de problemen.
Ik zit dichtst voor men werk in Brussel centraal maar dan nog vind ik het een ramp.
Noord en Zuid hebben beide 20+ sporen en Brussel-centraal 6.
Daar zit het gros van de problemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik versta niet waarom jullie het raar vinden dat sommige mensen >5'000€ willen betalen voor een e-bike om dagelijks mee naar het werk te gaan.
Er zijn mensen die >5'000€ betalen voor een koersfiets om de zondagmorgen 50 km te fietsen als het mooi weer is.
Er zijn mensen die een auto kopen van 10'000€ om naar het werk te gaan maar er zijn ook mensen die > 100'000€ neerleggen voor een auto...
Sommige opties in een auto kosten meer dan 5'000€
Er zijn mensen die >5'000€ betalen voor een koersfiets om de zondagmorgen 50 km te fietsen als het mooi weer is.
Er zijn mensen die een auto kopen van 10'000€ om naar het werk te gaan maar er zijn ook mensen die > 100'000€ neerleggen voor een auto...
Sommige opties in een auto kosten meer dan 5'000€
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Elke persoon die in noord afstapt van een trein richting zuid maakt plaats voor iemand die van een andere trein overstapt om naar de zuid te gaan. De trein waar die dan van afstapt rijd dan rond Brussel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Goed ideemailracer schreef:Elke persoon die in noord afstapt van een trein richting zuid maakt plaats voor iemand die van een andere trein overstapt om naar de zuid te gaan. De trein waar die dan van afstapt rijd dan rond Brussel.

en een lange snelle rolband tussen station Noord en Zuid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ze zijn dan mss wel een gevaar, maar ik geloof dat dat wel legaal is. Ze mogen enkel niet op autosnelwegen. Autowegen weet ik niet, maar aangezien die ook 120/u zijn denk ik dat ze die ook niet mogen nemen.krisken schreef:En dan zwijg ik nog over die auto's met een scooternummerplaat (max snelheid 45km/uur) die op de baan rijden waar je 90km/u mag bollen en dergelijke toestanden.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het is inderdaad legaal voor hun om daar op te rijden, dat klopt. Jammer genoeg ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Probleem is dat het ringspoor niet aansluit op de Noord-Zuidverbinding, maar wel vóór (of na, het is maar hoe je het bekijkt) beide stations. Treinen zouden dus kop moeten maken in Noord of Zuid, wat ook enorm veel tijd kost.krisken schreef:Tijd voor een "ring rond Brussel" in ijzeren vorm? Behalve Noordstation en Zuidstation kijken naar een Oost en West station, en deze 4 met een cirkelvormig net verbinden met elkaar. Je neemt de trein van Gent naar Hasselt? Dan ga je de cirkel rond. Moet je in Brussel-Centraal zijn? Dan overstappen in één van de stations aan de ring.
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Heb jij een rijbewijs?boonpwnz schreef:Autowegen hebben geen minimumsnelheid dusja.
Ik dacht toch dat dat 70km/u was op een auto'snel'weg!
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Studies hebben aangegeven dat hoe hoger het verschil tussen minimum en maximumsnelheid, hoe hoger de kans op een dodelijk ongeval. Er vallen dus meer doden op een gewestweg waar je tussen 0 en 70 per uur moet rijden. Bij een autobaan en bebouwde kom is het verschil 50, zone 20 en 30 ........ .
Men verwacht dus minder ernstige ongevallen in die laatste zone.
Men verwacht dus minder ernstige ongevallen in die laatste zone.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Autowegen zijn zoiezo 120, gewoon door het bord van de witte auto op blauwe achtergrond.Luboli schreef:Alleen een autosnelweg heeft een minimumsnelheid.
Wegen buiten de bebouwde kom mag je max 70 km/h rijden, behalve als het anders aangegeven is.
Ik zou daar alleszins nooit met zo'n 45/u tuffertje opdurven

- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Dat zou ik niet zo snel durven stellen. Het blauw bord met een brug op wel.ITnetadmin schreef:Autowegen zijn zoiezo 120, gewoon door het bord van de witte auto op blauwe achtergrond.
Ik zou daar alleszins nooit met zo'n 45/u tuffertje opdurven
Trouwens: spoorlijn 28 aka het westelijk ringspoor ligt er al een tijdje maar wordt amper gebruikt. Probleem is inderdaad het moeten keren in Brussel-Zuid.
Computer(k)nul
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Dat bord geeft geen nieuwe snelheidsbeperkingen mee, maar verbied het verkeer van bromfietsen, landbouwvoertuigen, slepen van kermisvoertuigen en 'vierwielers zonder passagiersruimte' en geeft voorts nog enkele beperkingen die ook op autosnelwegen gelden.ITnetadmin schreef: Autowegen zijn zoiezo 120, gewoon door het bord van de witte auto op blauwe achtergrond.
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /180-art22
Een autoweg heeft geen gedefinieerde snelheidsbeperking, dat hangt af van het soort weg. Je kan ook een autoweg hebben binnen de bebouwde kom waardoor de snelheidslimiet gewoon 50 is.
Een voorbeeld hiervan is het keizerviaduct in Gent: https://www.google.be/maps/@51.0404216, ... 312!8i6656
Let erop dat er geen bord met 50 in de buurt staat, toch mag je maar 50 op deze autoweg.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In theorie toch 

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Hangt nog altijd af van hoeveel % ondersteuning je gebruikt. Een auto is zwaar vervuilend, een speed pedelec niet. Je hebt nog altijd een stuk beweging.cadsite schreef:Ik ben een grote fietsliefhebber, maar dat is er voor mij toch ook méér dan behoorlijk over.
Voor €10.000 koop je een auto en je hebt nog budget voor een paar jaar verzekering en benzine.
Een speed pedelec noem ik trouwens al lang geen fiets meer. Hoeveel % van de kracht komt uit de persoon en hoeveel van de accu?
Ikzelf overweeg om er een via m'n werkgever aan te schaffen (leasing), om de afstand welke ik nu met de wagen doe daarmee te gaan doen. Ik kan evengoed een koersvelo nemen, true - maar 1. ik vind die rampzalig om mee te rijden, en met die dunne bandjes op sommige paden waar ik over moet... gegarandeerd lekke band. How about no.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Mijn zeer beperkte ervaring tot op heden met zo'n speed-pedelec : een winst van 5-6 minuten tov de gewone fiets, echter hartslag ligt nu rond de 140 ipv 170. Geeft ook wat meer moed als je eens een zware dag hebt gehad(fysiek) en dan nog een uur in slecht weer/tegenwind de rit moet aanvangen wetende dat als het echt niet meer gaat je altijd wat ondersteuning kan bijgeven. Nogmaals, met de fiets die ik nu heb moet ik toch zeer hard bijtrappen om tot 45km/u te gaan, dan zit ik opnieuw in het rood te trekken. Dus met de huidige conditie zal op de mooie rechte stukken zonder veel volk de snelheid ook geen 45 zijn.
Als fietsfanaat ga je waarschijnlijk niet direkt zo'n fiets aanschaffen, maar ik fiets totaal niet graag. Dat beest komt enkel van stal voor het woon-werkverkeer
Als fietsfanaat ga je waarschijnlijk niet direkt zo'n fiets aanschaffen, maar ik fiets totaal niet graag. Dat beest komt enkel van stal voor het woon-werkverkeer
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Een extra bemerking: niks verplicht je die 45km/h te rijden (ook al kan die dat).
Je bent ook niet verplicht om met een wagen tegen 180km/h(+) te rijden (ook al kan die dat)
Je bent ook niet verplicht om met een wagen tegen 180km/h(+) te rijden (ook al kan die dat)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Dat op zich vind ik al heel straf.MichelJ schreef:
Als fietsfanaat ga je waarschijnlijk niet direkt zo'n fiets aanschaffen, maar ik fiets totaal niet graag. Dat beest komt enkel van stal voor het woon-werkverkeer


-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
36kg, met alles erop en eraan : slot, gerief voor onderweg, extra kleding,...
Zwaar en log, dus enkel voor woon-werk, dagdagelijks om hier naar den bakker te gaan gebruik ik wel een gewone fiets. Waarom zou ik zonder stroom vallen? 40% verbruik voor een heen- en terugrit.

Zwaar en log, dus enkel voor woon-werk, dagdagelijks om hier naar den bakker te gaan gebruik ik wel een gewone fiets. Waarom zou ik zonder stroom vallen? 40% verbruik voor een heen- en terugrit.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
cadsite schreef:Ik ben een grote fietsliefhebber, maar dat is er voor mij toch ook méér dan behoorlijk over.
Jaja, de Stromer ST1 kost rond de €3k à €4k en heeft al een bereik van 40 tot 120km afhankelijk van hoe zwaar de assistentie staat ingesteld en hoeveel tegenwind er is. Niet overdrijven dus, de ST5 is er inderdaad nogal over, zo'n dure speedpedelec heb je echt niet nodig als je hetzelfde met een ST1 kan.krisken schreef:Kan prima zijn, maar voor iets meer dan die prijs koop je gewoon een auto.