Vergeet Facebook, de echte datavreter is Google. Dat blijkt uit het opvragen van persoonlijke data bij deze twee populaire internetdiensten.
Internetbedrijf Facebook en zijn CEO stonden de laatste weken in het oog van de storm. Zo kwamen er onlinegegevens van tientallen miljoenen leden bij een derde partij terecht. Maar in het bewaren van data van geregistreerde gebruikers gaat Google nog veel verder. Dat blijkt uit een test van MARK Magazine waarbij enkele gebruikers hun persoonlijk data-archief opvroegen bij zowel Google (via takeout.google.com) als Facebook.
Bron: https://www.jobat.be/nl/artikels/mark-g ... -facebook/
Google heeft 10x meer data over jou dan Facebook
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Beetje domme stelling. Het hangt af van je gebruik hé. Iemand die elke dag een paar foto's op Facebook zet en amper Google toepassingen gebruikt zal misschien het omgekeerde voorhebben; Mijn Gmail mailbox is 10GB groot. Ik heb geen Facebook. Ik kan dus stellen dat Google ONEINDIG veel meer data heeft over mij"Die kwam tot de vaststelling dat het persoonlijke gegevensarchief van Google bijna tien keer groter is dan wat Facebook bewaart. Het dossier dat Facebook over Curran had verzameld, was ongeveer 600 megabyte groot. Bij Google was dat 5,5 gigabyte"

Het feit is inderdaad dat Google zich meer heeft verweven in ons internetleven dan Facebook (voor de meesten) en de vraag is of je er vertrouwen in hebt dat Google dit vertrouwelijk beheert en hoopt dit niet met kleine bedrijfjes te delen die daarna in opspraak komen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Als je ietwat prive van cloud services gebruik wilt maken, is er uiteraard altijd de crypto optie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Je kan argumenteren dat het niet uitmaakt hoeveel data ze hebben maar wat ze er mee doen. Als Google er gerichte ads met laat zien is dat niet zo erg dan als ze de data gewoon doorverkopen en laten (mis)bruiken door derden.
Bv. Dat Protonmail 15 GB van mijn emails zou hebben zou me weinig uitmaken.
Bv. Dat Protonmail 15 GB van mijn emails zou hebben zou me weinig uitmaken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hoe eervol een bedrijf ook mag wezen... het bedrijf kan altijd zelf het slachtoffer worden van een hack.lanadekat schreef:Bv. Dat Protonmail 15 GB van mijn emails zou hebben zou me weinig uitmaken.
Het verzamelen van data voor eeuwig heeft dus altijd risico's (geen idee of Protonmail mails zou bijhouden die jij reeds gedelete hebt bv.)