Is dit nu de nieuwe tactiek van Base sinds ze doorverkocht werden aan Telenet?
Ik kan mij niet herinneren dat ik een akkoord heb gegeven om mijn oude tariefplan (Base15) over te zetten op een nieuw.
Er was wel wel een sms dat ergens begin Mei die 15 Based on you zou geactiveerd worden, maar ik dacht dat dit enkel bedoelt was voor degenen die daadwerkelijk ervan willen genieten en ook ervoor ingetekend hebben.
Ben ik verkeerd, of is er iemand hetzelfde overkomen? Nadelen/voordelen?
Base 15 naar 15 based on you (ongevraagd?)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dit betreft dan een geforceerde migratie, je moet dan geen akkoord geven. Je kan het accepteren, ofwel je abonnement gratis kostenloos stopzetten zoals je ook zal ontvangen hebben per mail. (zoek er eens even achter)
Een collega van mij is hetzelfde "overkomen", ttz, hij had nog een abonnement van 10 jaar geleden bij BASE en hij heeft een mail ontvangen met daarin alle uitleg.
Een collega van mij is hetzelfde "overkomen", ttz, hij had nog een abonnement van 10 jaar geleden bij BASE en hij heeft een mail ontvangen met daarin alle uitleg.
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Het kan inderdaad dat het per mail gestuurd is naar een adres dat niet meer in dienst is, facturen krijg ik niet op papier en volg enkel mijn maandelijks verbruik online in de klantenzone af en toe en via sms. Dus het kan best van die mail zoals je het stelt.Lord Utopia schreef:Dit betreft dan een geforceerde migratie, je moet dan geen akkoord geven. Je kan het accepteren, ofwel je abonnement gratis kostenloos stopzetten zoals je ook zal ontvangen hebben per mail. (zoek er eens even achter)
Een collega van mij is hetzelfde "overkomen", ttz, hij had nog een abonnement van 10 jaar geleden bij BASE en hij heeft een mail ontvangen met daarin alle uitleg.
Maar indien er een mail is gestuurd, dan zou IK moeten reageren erop en weigeren om mijn formule aan te passen volgens de regels van een operator?
Lijkt me niet echt koosjer hoe ze dan te werk gaan, veranderen van formule zou toch enkel moeten gebeuren NA een daadwerkelijk akkoord van mij op deze mail? En niet bij een stilzwijgen of geen reactie door me.
Hmm, lijkt me een typisch Telenet werkwijze te worden bij die Base dochter.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Neen hoor, het is zoals aanpassingen tgv een technisch niet meer ondersteunbare dienst, de voorwaarden veranderen, jij hebt de keuze ofwel ga je weg zonder kosten, ofwel blijf je en aanvaard je.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Dus ik moet me maar aanpassen aan hun niet meer ondersteunde dienst? Ja makkelijk en breed interpreteerbaar, vooral die keuze wat je hebt. Het is te nemen of te nemen...
Deze formule beter? Misschien wel, ik beheer liever zelf mijn Data en Tel verkeer.
Ik verlaat de Telenet struikrovers!
PS.: bedankt voor de reacties
Deze formule beter? Misschien wel, ik beheer liever zelf mijn Data en Tel verkeer.
Ik verlaat de Telenet struikrovers!
PS.: bedankt voor de reacties
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Inderdaad, de wetgeving schrijft voor dat, voor alle producten die automatische verlenging inhouden, de gebruiker 3 maand voor ingang op de hoogte moet gebracht worden van de wijzigingen.timmermc schreef:Dus ik moet me maar aanpassen aan hun niet meer ondersteunde dienst? Ja makkelijk en breed interpreteerbaar, vooral die keuze wat je hebt. Het is te nemen of te nemen...
Deze formule beter? Misschien wel, ik beheer liever zelf mijn Data en Tel verkeer.
Ik verlaat de Telenet struikrovers!
PS.: bedankt voor de reacties
De gebruiker krijgt hierdoor 3 maand de tijd om zich, zonder tegebericht, akkoord te verklaren of een andere oplossing te gaan zoeken.
-
- Pro Member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik snap het probleem eigenlijk niet om eerlijk te zijn...
Base 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken. Prijs buiten bundel: 0,25€ per minuut, 0,10€ per MB
Based on you 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken met dat verschil dat ongebruikte belwaarde automatisch meegenomen wordt naar volgende maand om dan opnieuw te gebruiken om te bellen/surfen zoals je zelf wenst. Prijs buiten bundel: 0,05€ per minuut, 0,0048€ per MB.
Je gaat er alleen maar op vooruit? Nergens enige vorm van nadeel? Tenzij ik iets over het hoofd zie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Base 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken. Prijs buiten bundel: 0,25€ per minuut, 0,10€ per MB
Based on you 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken met dat verschil dat ongebruikte belwaarde automatisch meegenomen wordt naar volgende maand om dan opnieuw te gebruiken om te bellen/surfen zoals je zelf wenst. Prijs buiten bundel: 0,05€ per minuut, 0,0048€ per MB.
Je gaat er alleen maar op vooruit? Nergens enige vorm van nadeel? Tenzij ik iets over het hoofd zie?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Had je dan vroeger niet 150 min. in belwaarde +(plus) 1,50 GB data voor 15 euro?Rke schreef:Ik snap het probleem eigenlijk niet om eerlijk te zijn...
Base 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken. Prijs buiten bundel: 0,25€ per minuut, 0,10€ per MB
Based on you 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken met dat verschil dat ongebruikte belwaarde automatisch meegenomen wordt naar volgende maand om dan opnieuw te gebruiken om te bellen/surfen zoals je zelf wenst. Prijs buiten bundel: 0,05€ per minuut, 0,0048€ per MB.
k
Als je nu belt vermindert ook je data in MB?
Stel dat je nu enkel data gebruikt of/indien belminuten, dus het ene of het andere, niet beide. Dan ga je in totaliteit zowel in belminuten en data naar beneden tot je bedrag van 15 euro opgebruikt is.
Had je dus vroeger 150 belminuten opgebruikt, dan bleef je nog altijd met die 1.5GB aan data over.
De ongebruikte data/min meename is een groot voordeel, eindelijk is er na al die tijd een beetje correctheid. Tenslotte heb je ervoor betaalt.
Het voelt allemaal zo prepaid achtig aan...
Aan zee schijnt de zon altijd...
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Hoe komt het dan...boonpwnz schreef:Umm je hebt 300 belminuten of 3 GB data.
Dus 150 en 1,5 lukt nog steeds.
Niet gebeld tot op vandaag ( = dus 0 belmin. verbruikt), maar wel wat aan data afgenomen zodoende is het de resterend bedrag nu 14,48 euro volgens de Base app op mijn telefoon.
Blijkbaar heb ik nu nog 1,45 GB aan data over en ? 145 min ? aan belminuten volgens deze app.
Ik ben dus wel heel dwaas, en zie geen verbetering bij dit abo.
Samengevat: Als ik enkel data verbruik zakt automatisch mijn aantal belminuten ook mee, of omgekeerd. Dat was vroeger niet het geval.
Als ik me afvraag waarom een bedrijf iets wel of niet zou doen, denk ik eigenlijk altijd alleen in centen. Niet in ethiek.
Laatst gewijzigd door timmermc 08 mei 2018, 06:48, in totaal 3 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Plus Member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Rechtstreeks van de website:timmermc schreef: Niet gebeld tot op vandaag ( = dus 0 min gebruikt), maar wel 0,55 aan data verbruikt en de resterende waarde is 14,48 euro volgens de Base app op mijn telefoon.
Blijkbaar heb ik nu nog 1,45 GB aan data over en ? 145 min ? aan belminuten volgens de app.
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... n-you.html
beter dan dat kan het niet uitgelegd worden. Moest er toch iets niet goed zijn (kan altijd gebeuren na een migratie) gewoon ffkes contact opnemen met de klantendienst van Base en indien er iets niet in orde is zullen ze da direct (of z.s.m.) rechtzetten.
-
- Pro Member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Ben het eens met andere hier.
De Based on you 15 is in *alle* opzichten beter dan de oude Base15
Voor 15 EUR kan je ofwel bellen of surfen, aan een vast tarief. Als je alleen belt, kan je 300' bellen binnen bundel. Als je alleen surft kan je 3gb surfen. Of elke combinatie tussen de twee. En buiten bundel is even duur/goedkoop als binnen bundel, daar waar het vroeger buiten bundel veel duurder was. En finaal is er de overzetting naar volgende maand van ongebruikte bundel (max 15 EUR overdracht)
Beter in elk opzicht.
Be happy dat ze je hebben overgezet.
PS: ik ben specifiek omwille van de Based on You 15 overgekomen van Scarlet Red naar Base
De Based on you 15 is in *alle* opzichten beter dan de oude Base15
Voor 15 EUR kan je ofwel bellen of surfen, aan een vast tarief. Als je alleen belt, kan je 300' bellen binnen bundel. Als je alleen surft kan je 3gb surfen. Of elke combinatie tussen de twee. En buiten bundel is even duur/goedkoop als binnen bundel, daar waar het vroeger buiten bundel veel duurder was. En finaal is er de overzetting naar volgende maand van ongebruikte bundel (max 15 EUR overdracht)
Beter in elk opzicht.
Be happy dat ze je hebben overgezet.
PS: ik ben specifiek omwille van de Based on You 15 overgekomen van Scarlet Red naar Base
- timmermc
- Elite Poster
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Nadat ik deze nieuwe tarief nu al enige dagen gebruik en mij intussen wat verdiept heb in wat andere providers te bieden hebben is het enige lucratieve wat ik erin echt merk, eindelijk worden er wat van je niet gebruikte centen bij het maandelijks aangekocht product naar de volgende maand getransfereerd.
In mijn ogen is dit dan ook het middel om dit soort van formules aantrekkelijk te maken voor verkoop.
Dat je communicatie verdubbeld wordt ofwel je data, blijft larie. Want als je het één of ander veel gebruikt dan wordt je beperkt in het andere. Mooi gevonden, dit kan bij velen daarna de drang gaan opwekken om een opstap te zijn naar een duurdere formule of die extra minuten te betalen buiten de formule.
Waarschijnlijk is dit ook wel hun streefdoel en opzet. Tenslotte, hoe meer je belt of surf met je mobiel, en hoe minder je het eigen verbruik zelf in de gaten houd, hoe beter voor je provider.
Ik mag geen appels met peren vergelijken, maar in Frankrijk heb je voor 14,99 euro een formule gratis bellen, sms en mms met 6GB data.
Wel als conclusie dan, ik geef iedereen gelijk die hier ook maar de andere providers vernoemde. Telenet/Base is momenteel de beste en goedkoopste keuze indien je het op een weloverwogen manier gebruikt. Alle andere providers kan je eigenlijk gewoon 'afzetters' noemen.
In mijn ogen is dit dan ook het middel om dit soort van formules aantrekkelijk te maken voor verkoop.
Dat je communicatie verdubbeld wordt ofwel je data, blijft larie. Want als je het één of ander veel gebruikt dan wordt je beperkt in het andere. Mooi gevonden, dit kan bij velen daarna de drang gaan opwekken om een opstap te zijn naar een duurdere formule of die extra minuten te betalen buiten de formule.
Waarschijnlijk is dit ook wel hun streefdoel en opzet. Tenslotte, hoe meer je belt of surf met je mobiel, en hoe minder je het eigen verbruik zelf in de gaten houd, hoe beter voor je provider.
Ik mag geen appels met peren vergelijken, maar in Frankrijk heb je voor 14,99 euro een formule gratis bellen, sms en mms met 6GB data.
Wel als conclusie dan, ik geef iedereen gelijk die hier ook maar de andere providers vernoemde. Telenet/Base is momenteel de beste en goedkoopste keuze indien je het op een weloverwogen manier gebruikt. Alle andere providers kan je eigenlijk gewoon 'afzetters' noemen.
Aan zee schijnt de zon altijd...