Ik zie de ombudsman als last resort omdat ik bij voorkeur niet meteen de lastige klant uithang, in tegendeel.
Het is niet het wachtwoord van uw internetverbinding, dat wist ik namelijk. Maar met behulp van iemand bij Proximus (en wat oude berichten hier op het forum) het aan de praat gekregen zonet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Zowel mijn Weepee nummer als mijn Proximusnummer staan nu op de Fritzbox
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
In MyProximus ga je naar"Mijn Producten"
Daar selecteer je telefonie en ga je naar beheer videotalk (niet logisch, maar ok dan maar). Daar bij "beheer configuratie" kan je voor een IP telefoon een wachtwoord genereren. (Eerst geeft hij een foutmelding dat hij de poorten van uw modem niet kan lezen (als je de Fritzbox ipv Bbox gebruikt), gewoon next klikken.)
Geef een naam in en klik creëer. Je krijgt dan een samenvatting van wat instellingen.
Telefoonummer: +
[email protected]
Username:
[email protected]
Wachtwoord: xxxxxxxxxx
Domain: ims.belgacom.be
In de Fritzbox, nieuw telefoonnummer toevoegen: internetnummer.
Telefoonnummer gewoon +325xxxxxxx, intern nummer 05xxxxxxx
Username:
[email protected]
Password: het gegenereerde wachtwoord
Registrar: ims.belgacom.be
Proxy server: leeg laten
STUN server: leeg laten
Vink "use telephone number for registration" aan.
Vink "always register via an internet connection" aan.
Vink "Provider does not support REGISTER-fetch" aan.
Dan bij Telephone numbers => Line settings => Telephony connection => Change connection settings open klikken => VLAN required for Internet telephony: VLAN ID: 20. (deze laatste setting vond ik in een post van Philippe_d uit 2011 nog terug
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
)