Met de trein altijd beetje reizen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik werk vandaag uitzonderlijk 7 uur en ben als ik het goed uitreken vandaag 5u30 onderweg ipv 4 uur. Lang leve de nmbs...
Die mensen die in Erpe Mere vaststonden zijn ook pas laat thuis... Maar van mij is het toch ook veel tijd dat ik verloren heb.
Die mensen die in Erpe Mere vaststonden zijn ook pas laat thuis... Maar van mij is het toch ook veel tijd dat ik verloren heb.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
... de ene dag wat langer dan de andere.
Da's mijn motto om niet al te gefrustreerd te geraken door een trein die weer eens vertraagd is.
De Brusselse N-Z-as is hierbij kritisch, maar L50C blijkbaar ook...
Da's mijn motto om niet al te gefrustreerd te geraken door een trein die weer eens vertraagd is.
De Brusselse N-Z-as is hierbij kritisch, maar L50C blijkbaar ook...
Computer(k)nul
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Waarom zoekt ge geen werk dichter bij uw huis, of een huis dichter bij uw werk?
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Jij rekent van stad tot stad.
Als je van boeregem naar een plek moet in Brussel dat niet onmiddellijk naast Brussel N, Z of Centraal ligt ben je snel ruim een uur onderweg, enkele rijs.
Als je van boeregem naar een plek moet in Brussel dat niet onmiddellijk naast Brussel N, Z of Centraal ligt ben je snel ruim een uur onderweg, enkele rijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Mompelt iets over kapotte bovenleiding en het melden dat er ongeveer 20 minuten vertraging zou zijn.
Mompelt daarbij dat de NMBS hun eigen tijdseenheid heeft: 1 NMBS-minuut duurt iets van 5 werkelijke minuten.
Mompelt daarbij dat de NMBS hun eigen tijdseenheid heeft: 1 NMBS-minuut duurt iets van 5 werkelijke minuten.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als ik naar mijn situatie kijk dan geeft Google maps 50.1 km aan met de wagen wat ideaal gezien in 46 minuten kan.warpozio2 schreef:Zou het met de auto zoveel sneller gaan?
Voor de trein krijg ik 1u30... meteen dus al het dubbele (exclusief de wekelijkse vertragingen of andere ellende) !
Ik heb dan nog het geluk dat ik in Brussel naast het station werk... anders zou de situatie er nog slechter voorstaan.
Openbaar vervoer... je moet wel echt gek zijn zou een betere slogan zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Auto is 1 uur en 29 minuten en ov 1u en 33 minuten voor mij dus het effect van de auto is nauwelijks merkbaar
En ja van die nmbs minuten heb ik ook het hetzelfde. Ook altijd die excuses om dan tergend traag te rijden...
En ja van die nmbs minuten heb ik ook het hetzelfde. Ook altijd die excuses om dan tergend traag te rijden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Maar evengoed: kostbare tijd verliezen in de files die elke dag langer worden... je moet wel echt gek zijn.r2504 schreef: Openbaar vervoer... je moet wel echt gek zijn zou een betere slogan zijn
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Op de trein kan je nog iets doen, in de auto moet je blijven opletten.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
10-tal jaar elke dag de trein naar Brussel genomen, eerst vanuit Aalst, dan vanuit Gent. Allemaal tof als je een deftige verbinding hebt, maar waar ik nu woon is de trein gewoon een ramp.
Van waar ik nu woon naar m'n werk zou ik In theorie ook de bus kunnen nemen. Letterlijk hier opstappen en op 't werk afstappen. Duurtijd: 1.5h. Met de wagen: 20 minuten.
Yeaaaaaaah, om het openbaar vervoer wat efficient te doen gaan zal er toch nog wat tijd en boterhammen nodig zijn ...
Van waar ik nu woon naar m'n werk zou ik In theorie ook de bus kunnen nemen. Letterlijk hier opstappen en op 't werk afstappen. Duurtijd: 1.5h. Met de wagen: 20 minuten.
Yeaaaaaaah, om het openbaar vervoer wat efficient te doen gaan zal er toch nog wat tijd en boterhammen nodig zijn ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Goh, ivm een job dichter bij huis, probeer eens rond te kijken...
Ik kwam van dezelfde situatie, reed 30 minuten met de auto dan 38 minuten trein, dan 10 minuten te voet. Ergens in de winter van 2007-2008 hing de NMBS mijn voeten zo uit (elke dag ellende) dat ik besloten heb in mijn eigen gemeente rond te kijken.
Ik dacht ook dat dat niet makkelijk zou zijn, maar op 1 week tijd waren er 3 jobs waar ik kon beginnen in mijn eigen gemeente.
Echt wel het proberen waard, rijd nu 4 minuten met de fiets naar 't werk, en ze hebben mij nog een 'salariswagen' gegeven ook
Ik kwam van dezelfde situatie, reed 30 minuten met de auto dan 38 minuten trein, dan 10 minuten te voet. Ergens in de winter van 2007-2008 hing de NMBS mijn voeten zo uit (elke dag ellende) dat ik besloten heb in mijn eigen gemeente rond te kijken.
Ik dacht ook dat dat niet makkelijk zou zijn, maar op 1 week tijd waren er 3 jobs waar ik kon beginnen in mijn eigen gemeente.
Echt wel het proberen waard, rijd nu 4 minuten met de fiets naar 't werk, en ze hebben mij nog een 'salariswagen' gegeven ook
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Men doet nu precies alsof zoiets elke dag voorvalt.
Als er een zwaar ongeval gebeurt, zullen de automobilisten ook later thuis zijn.
En als ik -nattevingeringsgewijs- vergelijk hoe vaak ik vroeger in de file zat met de auto, in vergelijking met de treinpeoblemen op weg naar mijn huidig werk. Dan kies ik met veel plezier voor de trein. Ondanks dat ik er gisteren ook 1h30 op gezten heb ipv. 30min.
Als er een zwaar ongeval gebeurt, zullen de automobilisten ook later thuis zijn.
En als ik -nattevingeringsgewijs- vergelijk hoe vaak ik vroeger in de file zat met de auto, in vergelijking met de treinpeoblemen op weg naar mijn huidig werk. Dan kies ik met veel plezier voor de trein. Ondanks dat ik er gisteren ook 1h30 op gezten heb ipv. 30min.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... je kan je bezighouden met de frustratie van;Joe de Mannen schreef:Op de trein kan je nog iets doen, in de auto moet je blijven opletten.
- amper plaats te hebben (probeer maar eens met drie op zo'n zetel te zitten)
- de slechte stoelen (ja ik heb nog vaak de oude stellen waar je haast een ladder nodig hebt om in te kruipen)
- de geur van je medereizigers
- krijsende kinderen of mensen die muziek spelen voor het halve compartiment
- het gebrek aan tafeltjes (het stukje ter grote van een halve A4 voor zij die aan het raam zitten tel ik niet mee)
- het gebrek aan stopcontacten (twee per compartiment op de nieuwe stellen is het ook niet)
- ijskoude lucht in de winter telkens de deuren opengaan (want de nieuwe stellen zijn één grote ruimte)
- ...
Dan liever in alle rust en comfort in de wagen... zelfs al moet ik aanschuiven (uiteindelijk mag je al redelijk wat tijd verliezen met de wagen wil je trager zijn dan de trein). Ik weeg het dus af per bestemming (vaak is parking een belangrijkere factor) maar het openbaar vervoer is zelden een alternatief en ik zie dat de komende jaren ook niet veranderen (tenzij men de automobilist actief gaat pesten en dwingen een slechter alternatief te kiezen).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 04 mei 2018, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Elk moet voor zich uitmaken welke voor hem/haar de meest aangewezen vervoersmiddel is. Het ideale middel om zich van A naar B te verplaatsen is voor iedereen verschillend daar zowel A en B zeer sterk uiteenlopend kunnen zijn.
Ik reis ondertussen ruim 8 jaar minstens 3 dagen per week met het OV waarbij het OV steeds mijn voorkeur heeft (maar da's een ingesteldheid). Het klopt dat het OV veel beter kan, maar het is een utopie dat het OV het kan winnen van koning auto. Da's inherent verbonden aan groepsvervoer.
De duurtijd van mijn traject met de auto is - zonder files - de helft van dat met het OV, maar ik verkies het OV omdat ik dan (met mijn moto: De trein is altijd een beetje reizen, de ene dag wat langer dan de andere in het achterhoofd) niet de stress van het verkeer over mij heen krijg.
Ik reis ondertussen ruim 8 jaar minstens 3 dagen per week met het OV waarbij het OV steeds mijn voorkeur heeft (maar da's een ingesteldheid). Het klopt dat het OV veel beter kan, maar het is een utopie dat het OV het kan winnen van koning auto. Da's inherent verbonden aan groepsvervoer.
De duurtijd van mijn traject met de auto is - zonder files - de helft van dat met het OV, maar ik verkies het OV omdat ik dan (met mijn moto: De trein is altijd een beetje reizen, de ene dag wat langer dan de andere in het achterhoofd) niet de stress van het verkeer over mij heen krijg.
Computer(k)nul
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Volledig correct... al trachten politiekers ons te dwingen.Sinna schreef:Elk moet voor zich uitmaken welke voor hem/haar de meest aangewezen vervoersmiddel is.
Persoonlijk heb ik meer stress van het OV vervoer. Met op sommige momenten slechts één trein per uur (anders is het overstappen en nog langer onderweg) is het altijd zorgen dat je er op tijd bent, van relax even iets af te werken is dan geen sprake, en meetingen die soms uitlopen is een drama.Sinna schreef:niet de stress van het verkeer over mij heen krijg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dat is allemaal goed en wel, als men een auto bezit heeft men de keuze om ofwel met de auto te rijden of met het OV te verplaatsen.
Men vergeet echter hier dat er veel mensen zoals mezelf zijn die geen auto bezitten en dus geen keuze hebben en dus wel wel met de trein moeten reizen.
Men vergeet echter hier dat er veel mensen zoals mezelf zijn die geen auto bezitten en dus geen keuze hebben en dus wel wel met de trein moeten reizen.
Laatst gewijzigd door apestaart 04 mei 2018, 22:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Er is een klein verschil tussen dwingen en sturen.r2504 schreef: Volledig correct... al trachten politiekers ons te dwingen.
Politici moeten mensen kunnen sturen(en dat kan alleen met positieve en negatieve stimuli), zoals ze ook gedaan hebben met het roken, dronken achter het stuur zitten, vaccinaties,...
En aangezien we ons met steeds meer mensen verplaatsen op dezelfde ruimte, is het wenselijk dat massatransport meer gebruikt wordt ten koste van individueel vervoer.
Daarmee heb ik nog niet gezegd dat ze altijd de beste maatregelen nemen, of dat er niemand nog met de auto mag rondrijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dwingen? in een land waar files gesubsidieerd worden als nergens ter wereld valt dat dwingen goed mee
In feite is het de gebruikers zelf die voor dwang zorgt want als iedereen tegelijk wil rijden, rijdt niemand nog. We naderen dit punt steeds meer en op meer plaatsen. De politiek zal dus gedwongen worden om in te grijpen door de overschot aan wagens te verminderen. Populair is dat niet, nodig wel.
In feite is het de gebruikers zelf die voor dwang zorgt want als iedereen tegelijk wil rijden, rijdt niemand nog. We naderen dit punt steeds meer en op meer plaatsen. De politiek zal dus gedwongen worden om in te grijpen door de overschot aan wagens te verminderen. Populair is dat niet, nodig wel.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Euh... kunnen we eerst praten over een alternatief !?Dizzy schreef:De politiek zal dus gedwongen worden om in te grijpen door de overschot aan wagens te verminderen.
Met slechts 10% van de bevolking die het OV gebruikt loopt dit vandaag reeds tegen z'n grenzen aan en is het verre van een volwaardig alternatief. We mogen er dus niet aan denken wat de gevolgen zijn als morgen 10% van de autobezitters zou overstappen op het OV... het zou een totale catastrofe zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat pseudoargument wordt telkens bovengehaald. Uiteraard zal er nooit een alternatief zijn dat voor iedereen beter is maar zo kom je dus ook nooit aan een verandering. Geen afbouw kernenergie zolang er geen alternatieven zijn is een ander populair voorbeeld. Uiteindelijk is het enkel een manier om de alternatieven tegen te houden. Kernenergie staat investeringen in duurzame energie deels in de weg.
Openbaar vervoer krijgt inderdaad te weinig middelen aangezien de noodzaak eraan. Toch blijven we massaal geld pompen in iets waar er teveel van is
Als er teveel wagens zijn moet je dat aantal verminderen, dat vraagt wel moed en onpopulaire maatregelen. De burger is voorstander van deze maatregelen... als ze voor een ander gelden.
Bekijk het project Gent St-Pieters, er is al decennia aan gebouwd en nu is het nog niet half af en is het geld al volledig op. De werken gaan niet meer vooruit en de reiziger staat in een half-afgewerkt station. Merk op dat het ganse station inclusief ontsluiting er op 2 jaar gezet is... 100 jaar geleden en zonder noemenswaardige machines! Dit station loopt echt tegen zijn limieten aan door de enorme toename aan gebruikers. Men investeert echter in spitsstroken die gewoon weer meer wagens aantrekken en het probleem op langere termijn... erger maken.
De Lijn wordt kapotbespaard om maar privéinitiatieven als "alternatief" te kunnen aanvoeren. Iedere stad zijn eigen net is nu een "nieuw alternatief" maar voor ieder logisch nadenkend persoon de waanzin voorbij. Na -tig regeringen, op naar -tig vervoersmaatschappijen!
Openbaar vervoer krijgt inderdaad te weinig middelen aangezien de noodzaak eraan. Toch blijven we massaal geld pompen in iets waar er teveel van is
Als er teveel wagens zijn moet je dat aantal verminderen, dat vraagt wel moed en onpopulaire maatregelen. De burger is voorstander van deze maatregelen... als ze voor een ander gelden.
Bekijk het project Gent St-Pieters, er is al decennia aan gebouwd en nu is het nog niet half af en is het geld al volledig op. De werken gaan niet meer vooruit en de reiziger staat in een half-afgewerkt station. Merk op dat het ganse station inclusief ontsluiting er op 2 jaar gezet is... 100 jaar geleden en zonder noemenswaardige machines! Dit station loopt echt tegen zijn limieten aan door de enorme toename aan gebruikers. Men investeert echter in spitsstroken die gewoon weer meer wagens aantrekken en het probleem op langere termijn... erger maken.
De Lijn wordt kapotbespaard om maar privéinitiatieven als "alternatief" te kunnen aanvoeren. Iedere stad zijn eigen net is nu een "nieuw alternatief" maar voor ieder logisch nadenkend persoon de waanzin voorbij. Na -tig regeringen, op naar -tig vervoersmaatschappijen!
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dus we gaan NU mensen pesten en hopen dat er binnen 5 of 10 jaar een alternatief is
Sorry maar zo werkt het echte leven niet !
Ik begrijp al de heisa trouwens niet rond de files... iemand die er niet graag in staat zoekt wel een alternatief.
Sommige problemen lossen zich wel vanzelf op... als jij morgen een uur moet aanschuiven bij de bakker ga je de volgende keer ook wel naar een andere denk ik dan (tenzij het er zo goed is dat de andere geen alternatief is, maar dat is dan een bewuste keuze... en geen dwang of "sturing" van politiekers).
Sorry maar zo werkt het echte leven niet !
Ik begrijp al de heisa trouwens niet rond de files... iemand die er niet graag in staat zoekt wel een alternatief.
Sommige problemen lossen zich wel vanzelf op... als jij morgen een uur moet aanschuiven bij de bakker ga je de volgende keer ook wel naar een andere denk ik dan (tenzij het er zo goed is dat de andere geen alternatief is, maar dat is dan een bewuste keuze... en geen dwang of "sturing" van politiekers).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het grootste deel van het mobiliteitsbudget van de overheid gaat naar de auto en jij vindt dat pesten? Wij moeten daar allemaal de kosten van dragen, ook al kies ik er voor om niet op die spitsstrook te gaan staan. Je gelooft toch zelf niet dat spitsstroken het probleem gaan oplossen? Je gaat gewoon met meer in de file kunnen staan (op koste van de burger en ten koste van de luchtkwaliteit). Zolang men met salariswagens blijft strooien (en niet naar een mobiliteitsbudget overstapt) zal dat probleem zichzelf niet oplossen.r2504 schreef:Dus we gaan NU mensen pesten en hopen dat er binnen 5 of 10 jaar een alternatief is
Sorry maar zo werkt het echte leven niet !
Ik begrijp al de heisa trouwens niet rond de files... iemand die er niet graag in staat zoekt wel een alternatief.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Er zal NOOIT een alternatief zijn voor iedereen dus dit pseudoargument kan men altijd blijven gebruiken. Punt is dat er wel degelijk een alternatief is voor een grote groep (niet iedereen) die mee wil denken en bereid is zijn gedrag aan te passen. Het station Gent zou niet groter maar kleiner moeten gemaakt worden als die argumentatie klopte
De staatsschuld ging zich volgens sommigen ook vanzelf oplossen, niet dus. Mensen veranderen niet graag en zeker niet van mentaliteit. Enige aansporing is dus vereist en de beste is via de portefeuille blijkt uit de geschiedenis.
De staatsschuld ging zich volgens sommigen ook vanzelf oplossen, niet dus. Mensen veranderen niet graag en zeker niet van mentaliteit. Enige aansporing is dus vereist en de beste is via de portefeuille blijkt uit de geschiedenis.
-
- Pro Member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 38 keer
Alsof het schrappen van salariswagens dé oplossing is... Ik geloof nooit dat het aantal auto's op de wegen daardoor fors zal verminderen.ditCh schreef:r2504 schreef:Zolang men met salariswagens blijft strooien (en niet naar een mobiliteitsbudget overstapt) zal dat probleem zichzelf niet oplossen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Mobiliteitsbudget != schrappen ...phildww schreef: Alsof het schrappen van salariswagens dé oplossing is... Ik geloof nooit dat het aantal auto's op de wegen daardoor fors zal verminderen.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het klopt dat een oplossing zal gezocht worden binnen de mogelijkheden. Als het niet via de politiek komt, dan ben je zelf aangewezen om een oplossing te zoeken als het echt een probleem is. Politiek kan de mentaliteit niet beïnvloeden, tenzij ze in de portefeuilles van de betrokkenen zit door hoge taksen te vragen. Zo zal uiteindelijk alleen maar degene die het zich kunnen permitteren nog de duurdere oplossingen kunnen kiezen.r2504 schreef:Ik begrijp al de heisa trouwens niet rond de files... iemand die er niet graag in staat zoekt wel een alternatief.
Sommige problemen lossen zich wel vanzelf op... als jij morgen een uur moet aanschuiven bij de bakker ga je de volgende keer ook wel naar een andere denk ik dan (tenzij het er zo goed is dat de andere geen alternatief is, maar dat is dan een bewuste keuze... en geen dwang of "sturing" van politiekers).
Wat de bakker betreft, kan ik gewoon op een rustig moment gaan en/of een bestelling doen om ze 's avonds, als het rustig is, te kunnen ophalen. 's avonds is de keuze ook zeer beperkt.
Voor het openbaar vervoer of file rijden is korter bij huis werk vinden onbetaalbaar zowel in tijd als in geld. Als schoolverlater deed ik ook Leuven-Brussel tijdens de spits, nadien naar het Shuman-plein via een treinverbinding en nadien met de trein naar Mechelen. Nu 3 kilometer te voet en met betere voorwaarden. Maar je moet dan ook geluk hebben natuurlijk.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is wel de realiteit en voor een groot aandeel van hen wel de enige mogelijkheid om op hun werk te geraken.ditCh schreef:Het grootste deel van het mobiliteitsbudget van de overheid gaat naar de auto en jij vindt dat pesten?
Dus hoe je het ook wil draaien of keren... het zal pesten zijn als mensen dat plots niet meer kunnen of enorm veel tijd gaan verliezen.
Je moet de mensen toch iets wijsmaken... als je afneemt zijn die plots allemaal verdwenen Trouwens ik zou er maar niet te hard op roepen of de OV fans geraken morgen ook niet meer op hun bestemming... maar blijkbaar willen ze dat ook niet inzien of is men zo goed gelovig dat het dan plots wel opgelost zou geraken.phildww schreef:Alsof het schrappen van salariswagens dé oplossing is... Ik geloof nooit dat het aantal auto's op de wegen daardoor fors zal verminderen.
Een andere grap... een bedrijfswagen is een werkmiddel voor mensen die vaak op de baan zijn, ik zie dus niet in waarom mensen plots allemaal een mobiliteitsbudget moeten krijgen (centen uitdelen is natuurlijk altijd leuk) ook al hebben ze gekozen voor een vaste werkplaats ?ditCh schreef:Mobiliteitsbudget != schrappen ...
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Waar ik werk spreekt men al 15 jaar om een station open te doen nabij het bedrijventerrein.
De sporen liggen er al en de treinen rijden er vaak genoeg voorbij...
Dichtsbijzijnde station is echter 20km rijden en busverbindingen zijn er amper
De sporen liggen er al en de treinen rijden er vaak genoeg voorbij...
Dichtsbijzijnde station is echter 20km rijden en busverbindingen zijn er amper
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Haasrode is heus geen 20 km verwijderd van leuven en er zouden volgens kennissen wel voldoende bussen rijden tijdens de kantooruren. De spoorlijn die er in de buurt is, is die van een hsl spoor. De kans is klein dat daar een station komt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik ga afhankelijk van de shiften met de auto of trein werken. En de trein vind ik eigenlijk wel zalig. Heel de rit wat surfer of muziek luisten.
Door het werken in shiften is er zelden last van file en wanneer er kans is op file (dagpost) pakken we de trein.
Zelden vertraging en altijd plaats, en als er vertraging is = so what. Er zijn erger dingen dan ergens wat later aankomen dan voorzien.
Door het werken in shiften is er zelden last van file en wanneer er kans is op file (dagpost) pakken we de trein.
Zelden vertraging en altijd plaats, en als er vertraging is = so what. Er zijn erger dingen dan ergens wat later aankomen dan voorzien.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Sowieso als ik ooit verhuis moet het en dichter bij het werk zijn en een huis zijn... Ben het geklaag van sommige buren echt beu. Der is 1tje die al 2 jaar zit te klagen over geluid terwijl ik gewoon praat.... Mijn tv zou dan te luid staan terwijl die af staat
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik heb er indertijd voor gekozen om in die fameuse bouwput te wonen. Leek me wel ideaal als je het zonder een wagen wou stellen. In zekere zin is dat zo als je een beetje geluk hebt en de juiste concessies neemt.boonpwnz schreef: Maar van mij is het toch ook veel tijd dat ik verloren heb.
Het knooppunt heb ik gelukkig niet nodig gehad. Tot 30 km radius is het best doenbaar met een fiets. Dus bedien ik mij ervan enkel in mijn vrije tijd.
Maar het mag gezegd worden, ons openbaar vervoer is gewoon eengedrocht dat vierkant draait. Maak je ervan gebruik dan zorg je beter dat je iets te doen hebt, degelijke kledij draagt en voldoende cash bij hebt om alternatieven te betalen. En als ik echt eerlijk ben met mezelf heb ik het nooit anders geweten.
Maar tijd verliezen heb ik nog nooit gedaan. Ik heb het altijd ervaren als een verlenging van quality time. Mijn vrouw heeft daar moeilijker mee om haar tijd zinvol in te vullen. Voor haar kan die wagen er niet vlug genoeg komen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja ik woon momenteel te Wetteren, op ongeveer één km van het station. Mijn werk is in Gentbrugge, vlakbij de op/afrit van de E17. Hoe ik het ook draai of keer, met de files erbij geteld is de auto sneller dan om het even welk OV.
Nu heb ik de kans om dezelfde job uit te oefenen in Mechelen of Sint-Niklaas. Je werkt telkens in shiften van 24u, te beginnen om 19u of om 7u. Als ik start (of gedaan heb) om 19u is er geen probleem : treinen bij de vleet. Maar 's ochtends om 7u op het werk staan te Sint Niklaas of Mechelen is erg nipt! En in de weekends gaat het helemaal al niet ...
Nu heb ik de kans om dezelfde job uit te oefenen in Mechelen of Sint-Niklaas. Je werkt telkens in shiften van 24u, te beginnen om 19u of om 7u. Als ik start (of gedaan heb) om 19u is er geen probleem : treinen bij de vleet. Maar 's ochtends om 7u op het werk staan te Sint Niklaas of Mechelen is erg nipt! En in de weekends gaat het helemaal al niet ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Waarom zou je met 3 op zo'n bank zitten?r2504 schreef:- amper plaats te hebben (probeer maar eens met drie op zo'n zetel te zitten)
Het gebrek aan 1 ticket = 1 stoel stoort mij ook hoor; evenveel betalen om in de gang te gaan zitten is het ook niet (zolang kan ik niet rechtstaan, en als ik ga zitten is het hopelijk een 1e klas gang, die heeft tenminste nog tapijt).
Mja, een schande in deze tijd; elk zitje zou moeten een stopcontact hebben.r2504 schreef:- het gebrek aan tafeltjes (het stukje ter grote van een halve A4 voor zij die aan het raam zitten tel ik niet mee)
- het gebrek aan stopcontacten (twee per compartiment op de nieuwe stellen is het ook niet)
Verder is er ook nog dat je niet in de koude moet staan wachten als je met de auto bent, op een trein die te laat is en een verbinding die uiteraard te vroeg vertrekt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
- ik moet de trein niet wassen, bijtanken of onderhouden.r2504 schreef: - amper plaats te hebben (probeer maar eens met drie op zo'n zetel te zitten)
- de slechte stoelen (ja ik heb nog vaak de oude stellen waar je haast een ladder nodig hebt om in te kruipen)
- de geur van je medereizigers
- krijsende kinderen of mensen die muziek spelen voor het halve compartiment
- het gebrek aan tafeltjes (het stukje ter grote van een halve A4 voor zij die aan het raam zitten tel ik niet mee)
- het gebrek aan stopcontacten (twee per compartiment op de nieuwe stellen is het ook niet)
- ijskoude lucht in de winter telkens de deuren opengaan (want de nieuwe stellen zijn één grote ruimte)
- ...
- wanneer je van uw fiets stapt zijn de treinstoelen 100% beter.
- als de geur moonflower fragrance is durf ik wel eens een praatje te slaan. Klacht 4-7 vervallen dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 13 keer
Ideaal parcours voor de fiets dus.krisken schreef:Tja ik woon momenteel te Wetteren, op ongeveer één km van het station. Mijn werk is in Gentbrugge, vlakbij de op/afrit van de E17. Hoe ik het ook draai of keer, met de files erbij geteld is de auto sneller dan om het even welk OV.
Ikzelf doe Oostakker-Kwatrecht langs het jaagpad.
Mijn dagelijkse portie sport en betaald als woon-werkverkeer