Voor een vzw ben ik op zoek naar een oplossing om drie gelijktijdige gesprekken toe te laten, we hebben maar één telefoonnummer nodig. Om onze karige centen niet te moeten uitgeven aan een dure telefoonoplossing "in de cloud" zoals de grote providers aanbieden ben ik op zoek gegaan, en op dit forum al heel wat nuttigs gelezen - waarvoor dank.
Met VoIP heb ik helemaal geen ervaring, maar ik denk wel dat ik de nodige technische bagage heb om iets ineen te knutselen. Ik dacht een single board computer die ik nog heb liggen te gebruiken als PBX (Asterisk of zo), en van daar te verbinden met een trunk van Weepee voor inkomende gesprekken. Voor de uitgaande lijken de Dellmont/Betamax-klonen het interessantst - is het mogelijk om daar drie gesprekken tegelijk mee te voeren (en daar liefst hetzelfde telefoonnummer mee te sturen)? Vermoedelijk hebben we voldoende bandbreedte met een 'gewone' internetaansluiting (geen idee welke precies) bij Proximus? Is dit een goed plan, of rammelt het langs alle kanten?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ergens had ik gelezen dat een telefoonnummer laten overzetten wanneer dit nog geen jaar in gebruik is een soort 'boete' oplevert. Klopt dit? Wij hebben nog maar een paar maand een POTS van Proximus in gebruik...
Merci op voorhand voor feedback!