Hallo,
Als je zo een booster gebruikt, kan je dan je wifree of homespot signaal ook versterken of is het enkel het wifi signaal, of kan beide?
Ik vind geen uitleg bij Telenet, is iemand onderlegd hierin?
mogelijkheden gratis wifi booster Telenet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Geen van beide.lucdec schreef:Hallo,
Als je zo een booster gebruikt, kan je dan je wifree of homespot signaal ook versterken of is het enkel het wifi signaal, of kan beide?
Met de wifi boosters heb je de keuze uit 2 mogelijkheden:
- Wifi Powerline access Point
- Wifi access point (mini versie van de witte modem met 4 UTP poorten)
Ze "versterken" het signaal dus niet maar ze zenden een nieuw wifi signaal uit. Ik zou persoonlijk ook het nut niet echt inzien om het homespot/wifree signaal te versterken aangezien je toch beter af bent om met jouw eigen netwerk te connecteren indien je thuis bent?
Hier nog een linkje van de website:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erbeteren/
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Wifree, homespot of wifi, het is allemaal wifi. Het is zelfs één en dezelfde wifi met daarop verschillende SSID's.lucdec schreef:Hallo,
Uw modem zendt dus 3 namen uit, waarvan WiFree (en homespot) bedoeld is om publieke toegang te geven en het 3de wifi signaal privé is.
Het gaat alleen om het 3de wifi signaal dat je daarmee nog eens extra kan uitzenden op een andere plaats in de woning. Het was mooi geweest als Telenet ervoor gezorgd had dat ook de WiFree op die zogenaamde 'booster' uitgezonden zou worden, maar dat is niet.
@PHENOM : het zou toch wel nuttig geweest zijn. Uiteraard moet je WiFree thuis zelf niet gebruiken maar het bezoek dat bij jou thuis komt wel.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Natuurlijk.
Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om zomaar om twee verschillende locaties (modem en wifibooster/wifi AP) een identiek gastennetwerk op te zetten.
Daarbij komt nog dat de verbinding met Telenet Wifree volledig automatisch werkt zonder wachtwoord.
Maar dat is niet voor iedereen weggelegd om zomaar om twee verschillende locaties (modem en wifibooster/wifi AP) een identiek gastennetwerk op te zetten.
Daarbij komt nog dat de verbinding met Telenet Wifree volledig automatisch werkt zonder wachtwoord.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ben je daar zo zeker van? Ik vind de technische uitleg die Telenet hierover heeft zeer summier, en het is mij niet echt duidelijk of de WiFi booster (AP) wel of niet de Homespot/WiFree ook uitzendt.Sylvester schreef:Het gaat alleen om het 3de wifi signaal dat je daarmee nog eens extra kan uitzenden op een andere plaats in de woning. Het was mooi geweest als Telenet ervoor gezorgd had dat ook de WiFree op die zogenaamde 'booster' uitgezonden zou worden, maar dat is niet.
Technisch moet dat toch kunnen...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eenvoudige toestelletjes?
Die Telenet AP's zijn volledige routers met WAN en 4 LAN poorten, die zullen dat wel aankunnen met de juiste firmware ?
Die Telenet AP's zijn volledige routers met WAN en 4 LAN poorten, die zullen dat wel aankunnen met de juiste firmware ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Ik kan bevestigen dat alle WiFi instellingen van de HGW overgenomen kunnen worden door de WiFi access points (flow tech compatibele toestellen).
Ook mijn homespot en wifree worden dus verzonden.
Mvg
Mvg
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Fyi: Binnenkort gaat het mogelijk zijn om snel en makkelijk een gastnetwerk aan te maken (of alleszins anderen toelaten op jouw netwerk) via de Telenet app.
Ons wifi-systeem installeert en configureert zichzelf. Makkelijk! En vanaf de zomer wordt het nog makkelijker, met een nieuwe app. Zo kan je jouw wifi tot in de puntjes regelen, met één klik je vrienden uitnodigen op je netwerk en zelfs je huis scannen om te zien waar er extra wifi nodig is.
Bron: https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ ... MEPAGE_IHC
Ons wifi-systeem installeert en configureert zichzelf. Makkelijk! En vanaf de zomer wordt het nog makkelijker, met een nieuwe app. Zo kan je jouw wifi tot in de puntjes regelen, met één klik je vrienden uitnodigen op je netwerk en zelfs je huis scannen om te zien waar er extra wifi nodig is.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik haal dit nog even van onder het stof. Boosters zijn ondertussen al meer gekend bij het grote publiek.Jelly schreef:Ik kan bevestigen dat alle WiFi instellingen van de HGW overgenomen kunnen worden door de WiFi access points (flow tech compatibele toestellen).
Mvg
Volgens "Jelly" hierboven wordt het Wifree signaal opnieuw uitgezonden door de booster. Klopt dit wel? Bij mij alvast niet, of is dit een instelling....
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik denk dat je dit wat te optimistisch leest. Er staat nergens dat je een apart gastennetwerk gaat kunnen maken, volgens mij gaat het om een QR-code om gewoon de SSID en het wachtwoord te delen.jnsvr schreef:Fyi: Binnenkort gaat het mogelijk zijn om snel en makkelijk een gastnetwerk aan te maken (of alleszins anderen toelaten op jouw netwerk) via de Telenet app.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card