Scarlet Mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
https://www.astel.be/Scarlet-signe-la-f ... ociallymap
tja, ipv data te verhogen, zetten ze sms op onbeperkt, terwijl ze weten dat iedereen whatsapp/signal/FB messenger gebruikt.
(en hopen databundels te verkopen). Allen in hetzelfde bedje ziek.
tja, ipv data te verhogen, zetten ze sms op onbeperkt, terwijl ze weten dat iedereen whatsapp/signal/FB messenger gebruikt.
(en hopen databundels te verkopen). Allen in hetzelfde bedje ziek.
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 apr 2018, 16:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik. Elke dag. Omdat ik dan zeker ben dat het toekomt.
Persoon x heeft graag whatsapp
Persoon y heeft enkel viber
Persoon z gebruikt messenger
Denken jullie echt dat ik al die apps ga installeren?
Persoon x heeft graag whatsapp
Persoon y heeft enkel viber
Persoon z gebruikt messenger
Denken jullie echt dat ik al die apps ga installeren?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
inderdaad, enkel een provider kan zien (en weten dus) hoeveel gebruik nog wordt gemaakt van zijn SMS dienst...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
altijd hetzelfde hé, maar willen betalen voor een 2cv en met een porche willen rijden.
Je weet dat dit een soort wit product is dan mag je niet dezelfde kwaliteit verwachten.
Je weet dat dit een soort wit product is dan mag je niet dezelfde kwaliteit verwachten.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Gisteren ook die mail (of sms) ontvangen voor onbeperkte sms berichten. En ik had hetzelfde gedacht: wat ben ik met onbeperkt sms'en? Ik zie liever wat meer data voor die prijs. En niet alleen bij Scarlet trouwens. Al die providers zijn in hetzelfde bedje ziek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Ik heb de vraag in verband met snelheidscap ooit aan Scarlet gesteld en kreeg volgend antwoord:
"Deze cijfers zijn reeds lang achterhaald ondertussen ligt de snelheid hoger, er is op dit moment geen enkel verschil met Proximus"
Heel vreemd dat ze dat beweren terwijl op de volgende pagina wel nog steeds een snelheidscap vermeld wordt:
https://www.scarlet.be/nl/mobile/netwerk/
Met 4G van Scarlet bereik je downloadsnelheden tot 25 Mbps*.
Toen ik hen daar op wees kreeg ik:
"Als je een nieuwe registratie doet krijg je op het einde een overzicht, in de cijfers die ik gisteren te zien kreeg stond 37 mbps"
(communicatie dateert van eind 2017).
"Deze cijfers zijn reeds lang achterhaald ondertussen ligt de snelheid hoger, er is op dit moment geen enkel verschil met Proximus"
Heel vreemd dat ze dat beweren terwijl op de volgende pagina wel nog steeds een snelheidscap vermeld wordt:
https://www.scarlet.be/nl/mobile/netwerk/
Met 4G van Scarlet bereik je downloadsnelheden tot 25 Mbps*.
Toen ik hen daar op wees kreeg ik:
"Als je een nieuwe registratie doet krijg je op het einde een overzicht, in de cijfers die ik gisteren te zien kreeg stond 37 mbps"
(communicatie dateert van eind 2017).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier zijn wat cijfers terug te vinden over sms
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/27 ... -waarom--/
Dat lijkt me toch nog de moeite...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/27 ... -waarom--/
7,6 miljardBij Proximus krijgen we hetzelfde verhaal: het aantal sms'en is op drie jaar tijd gedaald van 8,3 naar 7,6 miljard stuks.
Dat lijkt me toch nog de moeite...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Bedrijven als Google en Facebook en een rits andere proberen ons er toe te bewegen hun apps te gebruiken om ons te kunnen overspoelen met reclame door het gebruiken van onze data. Bij SMS hebben ze die mogelijkheid natuurlijk niet, daarom verklaren ze SMS maar dood of duur. Maar tegenwoordig zitten in vrijwel alle telecom-abonnementen pakketten SMS waarvoor je al bijna full-time moet gaan zitten SMS'en om die opgebruikt te krijgen.
En het argument van de groepsgesprekken gaat ook een beetje de mist in als er zoveel verschillende berichtendiensten gebruikt worden die onderling niet met mekaar kunnen werken. Ik heb ook geen zin om zeven verschillende berichtendiensten te gaan volgen en daar dan ook nog eens allemaal te gaan op antwoorden. De dag dat er een universele app komt die alle berichtendiensten koppelt, ben ik direct kandidaat-gebruiker. Tot dan beperk ik mij wel tot SMS en Messenger. En je kan ook nog altijd een ouderwetse mail sturen. (En ja, de postduif heb ik afgezworen).
En het argument van de groepsgesprekken gaat ook een beetje de mist in als er zoveel verschillende berichtendiensten gebruikt worden die onderling niet met mekaar kunnen werken. Ik heb ook geen zin om zeven verschillende berichtendiensten te gaan volgen en daar dan ook nog eens allemaal te gaan op antwoorden. De dag dat er een universele app komt die alle berichtendiensten koppelt, ben ik direct kandidaat-gebruiker. Tot dan beperk ik mij wel tot SMS en Messenger. En je kan ook nog altijd een ouderwetse mail sturen. (En ja, de postduif heb ik afgezworen).
Het is hierboven al kort aangeraakt, maar hoe zit het vandaag met de speedcap bij Scarlet? Op hun website vermelden ze inderdaad 25 Mbps en bij de registratie (net voor de eigenlijke bevestiging) was er zelfs sprake van iets eind de 30, maar hoe zit het in de praktijk? Ik zit nu nog bij Proximus en daar haal ik moeiteloos 200 down / 40 up.
Iemand toevallig een Speedtest van Scarlet op 4G? Andere concrete ervaringen qua snelheid / gesprekskwaliteit / eventuele limitaties bij drukte tussen Scarlet en Proximus?
Iemand toevallig een Speedtest van Scarlet op 4G? Andere concrete ervaringen qua snelheid / gesprekskwaliteit / eventuele limitaties bij drukte tussen Scarlet en Proximus?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Blijkbaar ligt de website van Scarlet plat momenteel
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik vond 1000 sms'en per maand al ruim voldoende... Als ik er per maand 50 stuurde was het veel...
Idem als Krisken: gevoel dat sms sneller tot een reactie leidde omdat het effectief gelezen werd.
Idem als Krisken: gevoel dat sms sneller tot een reactie leidde omdat het effectief gelezen werd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Die Scarlet "RED" laat je toe om maar liefst 50000 smsjes per maand te sturen (volgens de app). Daar kan je al wat ns mee doen
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Is niet mijn persoonlijke ervaring, maar dan nog : ik gok dat deze stelling bij jou dan ook op gaat voor whatsapp, viber, messenger, ...?
Telefonie = EDPnet + OVH
Is dat altijd zo laag of had je hier gewoon pech?GrantiD schreef:http://www.speedtest.net/result/a/4212202283.png