De bedoeling is om (eindelijk) regenwater te gaan gebruiken, ipv weg te gooien.
Fase1: WC1 + WC2
Fase2: wasmachine + buitenkraan
Fase3: bad+douche+vaatwasser
(reden voor de verschillende fases: we hebben asbestleien op ons dak, voor de WC is dat geen probleem, maar ik heb liever geen asbestvezels in mijn kleren zitten, de filters zijn te klein om asbestvezels tegen te houden)
Ik ben op zoek naar een winkel die me kan helpen/adviseren/... bij de omschakeling.
Conceptueel weet ik wat er moet gebeuren:
- pomp in de put (Grundfos SBA 3-35 of 45 AW + PM2)
- verbinding naar een collector
- installatie van filters
- leidingen naar elke "verbruiker"
(totaalprijs: €1500-2000)
Maar advies over de concrete uitwerking (hoeveel en waar terugslagkleppen, kranen, ...) is wel handig.
Het probleem is:
- Gamma/Hubo/Brico: die kennen niets van doe-het-zelf, hebben niet altijd het materiaal dat je nodig hebt en zijn niet zelden onwaarschijnlijk duur (bv: TL zijn die 800% duurder dan een elektriciteitswinkel)
- Desco/Facq hebben wel het materiaal, maar hebben blijkbaar geen interesse in een particulier. De keren dat ik daar was, was het zoeken naar iemand die wilde antwoorden op onze vragen en uit het antwoord dat je kreeg was het wel duidelijk dat ik niet teveel vragen extra moest stellen.
- X2O: ik heb ooit met X2O gewerkt, voor ons vorige huis, maar de service was daar ondermaats en het productaanbod was maar bedenkelijk
Ik zoek dus een winkel/zaak/... die advies kan geven en spullen wil verkopen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)